10 Nisan 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 8

10 Nisan 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 8

N o Memleket Haberleri o e Hayrebolu | Gençler birliği neler yapıyor ? —— Ekim ve inşaat meseleleri HAYREBOLU, (VAKIT) Kasabamızın terakki ve inkişafı nm başlangıcı olan elektrik tesi - satmdan sonra hale ve istikbale a- it imar hususları dikkate alınarak kasabanm muntazam haritası ve kadastro projesi yaptırılmış; ka - saba içindeki yolların kısmen baş- İsyacak olan tamiri ile bina inşaatı bu projeye uydurulmak suretile ya pılması ait olduğu makamca karar laştırılmış, lâzım gelenlere tebli - gat yapılmıştır. Ötedenberi kuvvetli ve çok mah suldar erazisi dolayısile Trakyanın zahire ambarı olan bu kasaba ve mülhakatı meşhur Trakya kuş ye- mi mahsulünün merkezini teşkil eder. Ziraat kasabası olan burası bir sene soğuktan donmak, ikinci sene kara çıkmak, üçüncü sene yağmursuzluktan korumak gibi üç sene sıra ile kâfi derecede. mahsul alamamıştı, bu yüzden biraz müş- külâta uğranmış ise de bu sene faz la ekilmesi, havaların müsait ol - ması büyük bir ümit vermektedir. Bu sene berekete intizar ediliyor. Feyizli bereket kasabanın imarını da tesri edecektir. Gençler birliğinde faaliyet Buranın gençler birliği teşkilâtı dikkate alınacak mühim bir taaz- zuvdur. Teşkilâtı idare eden mü - nevver gençlerin proğram ve me - saideki devamlı takibatı takdire- | değer. Birlik teşkilâtr muhtelif şruplara taksir: edilmiş, her grup © kendi vazifesile olduğu kadar u - © semi vazife ile de tavzif kılınmış © ©. Birlik kasaba halkınm nurlan- © ması için het ayın birinci ve on be- — şinci günleri akşamı umuma mah - sus olarak belediye salonunda muh telif mevzular üzerinde konferans . lar tertip etmekte, şu suretle hal - — kamızm muhtelif yollardan yüksel © mesine çalışmaktadır . Geçen ak - © şam sıhhi konferansta bulundum. © Ahalinin tehalikle devamından » duyduğum zevki tarif edemem. Trakyanın gerek servet, gerek — imar ve gerek ticaret hususlarında sair kasabalarından geri kalmış o- lan bu güzel beldenin istikbalde — büyük inkişafını beklemek pek © haklı olur. Bir lyatro ve sinema © Plânının hazırlanmakta olduğunu | © duydum. Azimle yürüyen bu ka - » saba halkının noksan olan sinema- “ları dahi tamamlıyacaklarında © şüphe yoktur. Kasabanın iki mektebi, Edirne! R — Tekirdağ şösesi üzerinde bir! — çarşısı yeni yapılmış bir belediye k © binası, ortasmda ufacık bir parkı Di olan güzel ve büyük bir belediye - meydanı, bir elektrik ve un fabri- kası, ayrıca iki un fabrikası, bir su © değirmeni bin kadar ev ve dükkâ- nı vardır. © Kasaba şimalden cenuba uzan - © Muş taşlı bir sırtın Şark yamaçla - “ rında olup mahalleler kenerin - an yaz ve kış akan ve ana suyu — denilen bir deresi, göz gördüğü » kadar çok münbit ve mahsuldar o- “Yası vardır. — Alpullu şeker fabrikasının bu o- ovanın pancarmdan istifade etmek Üzere Alpullu — Hayrebolu — Te “ kirdağ dekovil hattı yapacağı hak yi pi v ri i Alsiye” de Otuz dört kişi tevkif edildi Alâiyede belediye asri mezar - lıklar yapmak ve eski mezarlıkla - rı düzeltmek ve temizlemek için faaliyete geçmiş. bunun üzerine bazı kimseler: “mukaddesatımız - la oynanmasını istemeyiz!,, yollu teşvikatta bulunarak ahaliden im- za toplatıp belediye o mükarreratı aleyhine mazbata yapmıya kalkış- mıslardır. Zabıta bu yolda halk a- rasında münasebetsiz propagan - dalarda bulunanlar hakkında ta - kibatta bulunmaktadır. Şakir za - de Hüseyin, Azak zade Tevfik, eş- raftan Talât , Azak zade Şevki, Halim zade Halim, eczacı Şevket Bey ve Efendilerle diğer yirmi s€- kiz kişi tevkif olunmuştur Gemlikte bir facia Gemlikte Hasan isminde biri de- lirmiş, karısını biçaklamış, çocuğu- nu yatırmış, kesmek üzere iken Nedim Efendi isminde bir zat ye - tişerek facianın önüne geçmiştir. Deli tutulmuştur, İstanbula gönde - rilecektir. Balta ile parçalanan kadın Fevzi Paşa civarındaki Çolaklı köyünde bir evle yatan üç kardes. sabahleyin kalktıkları vakit üvey- annelerini balta ile parçalanmış o- larak bulmuşlardır. Zabrta, bu kardeşlerden birinden şüphelen - miştir. Bu genç iki yıl evel üvey an nesinin yeğenini nikâhla almış, sonra boşamış ve bu yüzden arala- rt açılmıştır. Tahkikata devam o - lunmaktadır . Tren yolunda bir ceset | Eskişehirde Alpuköy civarında | tren yolu üzerinde elleri bağlanıp öldürülmüş bir adam cesedi bu - lunmuştur. Maktülün hüviyeti ve katil hakkında tahkikat yapılmak tadır. Çankırı'da Çankırı belediye meclisi yeni bütçeye elektiriğin ıslahı, yeni mo- törlerin almması, lâmbaların ço - galtılması, betonarme yapılmakta olan Yeniçarsıya yeni - dükkânlar ilâvesile bu sene bitirilmesi için tahsisat koymuştur. | kında gazetelerde mevzuu bahso- i vaya girmesi fabrikanın pancara gark olamsını intaç edecektir. Yol meselesi Edirneden çıkan şöse Havza — Babaeski — Alpullu — Hayrebo- uya kadar deva meder, Hayrebolu — Tekirdağ şösesi henüz tamam değildir. Fakat Sinop vilâyetinde Ayancık yollarındaki muvaffaki - yeti malüm olan Tekirdağ. Valisi Azmi Beyin bu mühim yolu da az zamanda ikmal ettireceğine bura- daki halkta kuvvetli bir iman var- dır. Hayrebolu — Tekirdağ şöse -| si ikmal edilince Edirne ve Kırk -| lareli vilâyetleri yegâne iskelesi | olan Tekirdağa raptedilmiş, bina-| enaelyh hal ve istikbal noktai na- zarından Trakyanm mühim olan bir noksanı ikmal edilmiş olur. Buradan şimali Trakyaya geçe: ein #9 000 Am Aydında Aydını ödemişe bağlıyacak yol Elektrik kooperatifi çalışıyor AYDIN, (VAKIT) — İntiba- batın biraz geç kalması dolayısile içtimalarına yeni başlıyan Mecli- si Umumi, bütçe omüzakeresile meşgul olmaktadır. ikinci reisliğe Vilâyet Fırka Reisi Etem Bey se çilmiştir. Vilâyet bütçesi (Oencümence (655,000) lira olarak tevzin edil- miştir. Nafıa işleri Vilâyetin bu sene başladığı İz- mir — Aydın youl ile tamiratı epey ilerliyen Aydın — Muğla yo- luna ilâveten Aydını Köşk nahiye- sinden Ödemiş kazasına bağlıya- cak yeni yolun açılmasna Şeyh köyünde Vali Bey tarafında ilk kazmanın vurulmasile başlandı. Havaların iyi. gitmemesine rağ- men çalışma işi dürümektedir. Aydın milli bankası Milli Aydın Bankası umumi he- yet toplantısı yapıldı. Hükümet namına Vali Bey iştirak etti. He- saplar tetkik ve kabul edildi. Ser- mayesi (100,000) liradan ibaret olan bankanın bu seneki kazancı (54,658) liradır. Yüzde beşi te- mettü olarak ortaklara dağılacak, fazlası sermayeye ilâve olunacak- tır. Himayei etfal kongresi Vilâyet Himaycietfal Cemiyeti- nin yeni sene içinde yapaca- ğı faydalı işler hakkında görüşül- dü, çocuk bakım yuvası açılması ve milli günlerde Aydın şimendi- fer kumpanyasının Aydın hududü dahilinde (Himayeietfal (o fişleri kullanması, merkezi umumiden temenni edildi, yeni heyeti idare- ye: Doktor Süleyman ve Kemal, mühendis Seyfi, Başmuallim Sab- ri ve muhasip Osman Beyler. se- çildi. Kongreyi idare eden Dr. Nafiz Bey yeni heyete muvaffaki- yetler temenni etti, Yüce Gazi Hazretlerile diğer yüksek makam: | lara tenzim telgraflar çekildi. Aydın Belediye elektrik işi Ait olduğu Vekâlet tarafımdan proje ve sair evrakı tasdik edilen Aydın elektrik işi için teşekkül e- den elektrik kooperatifi pek ya“ kında belediyeden imtiyazı almak için hazırlıklara başlamkatadır. Elektrik için elyevm Şehir de- resi denilen sudan istifade temini düşünülmektedir. Bu hususta tet - kikatta bulunan Nafza elektrik mü tehassısının tetkikatı hülâsa edilir- se bu su mikdarının kali hazırda saniyede bin beş yüz litre olup ya- zile kuraklık dolayısile suyun as - gari haline nazaran yasati olarak 180 beygirlik bir kuvvei muharri* ke elde edileceği ve bu suretle Ays dının daimi elektrik kudretine ma lik olacağı anlaşılmaktadır. o. S. Urfada yeni bir cemiyet Urfa otomobil, garaj sahipleri ve şoförleri aralarında mesleki bir cemiyet teşkil etmişlerdir. Urfada elliden fazla otomobil vardır ceğim, Gördüklerimi yazmakta Memleketi tanıtmak için devam edeceğim. Ali Nadir Karadeniz sahilindeki yedi vi - lâyetin coğrafi, iktisadi ve umumi MY 10 ve Harikulâde Aşk ve Macara Romanı No.25 My —— GAZA A eder Yatakhanelerde kimseler yok-! kel vücudunu fazla belli eden çar" tu. Müdire, müzakerecinin bulun» | şafın üzerine, sıcak olduğu için a * duğu, yatakhaneye girdi, yatağı-| yak ucuna toplanmış olan batta * nın etrafmdaki perdeyi hafifçe! niyeyi örterek: açtı. — Bunu sonra konuşuruz. Si Genç kadın, sapsarı saçları| şirıdi kolunuzu içeri sokunuz, po * yastığa dağılmış, gözleri kapalı, | lis müdiriyetinden bir memur © uyuyordu. Hava sıcak olduğu i -| fendi sizinle görüşmek istiyor. çin, bir kolunu örtünün üzerine Dedi. Matmazel Luiz, yatakl1* çıkarmıştı. Bu çıplak kol bembe «| nede bir erkeğin olduğunu öğre“ yazdı ve çok mütenasipti. nince hemen toplandı. Müdire seslendi: Lütfi, genç kadının verdiği i * — Matmazel Luiz! zahati dikkatle dinliyordu. Yalnız Genç kadın titredi ve gözlerini | Yalnız bir şey, müdirenin hem açtı, Birân öyle şaşkın durdu.! dikkatini, hem de endişesini çeki” Sonra, hafif bir sesle mırıldandı: | yordu.. Polis memuru, genç ka * — A... Siz misiniz.. Teşekkür e -| dmm gittikçe üzerine eğiliyor, derim... Beni yokladığınıza teşek - | yüzüne yaklaşıyor, gözlerini du * kür ederim... Vazifemin başında | daklarma dikerek (omanyatizme bulunamadığıma ne kadar müte - essirim bilseniz... Fakat çok yor - gunum.. Şöyle bir kaç gün için is - tirahat edebilsem... Çok iyi ola « cak... Müdire, genç kadının müşek - vaziyetleri hakkında malümatı, bu vilâyetlerin manzaralarını, mebus- larının, valilerinin, vilâyet ve be - lediye meclisleri azalarınm fotoğ- rafilerini muhtevi bir albüm ha - zırlanmaktadır Memleketi tanıtmak için bu yol- da albümler ve risaleler çıkarıl - ması pek faydalıdır, diğer vilâyet - lerimizde de Halkevlerinin bu ne- vi mesaiyi ihmal etmemeleri lâzım dır. * idm Ürküp'te Ürküp (VAKIT) — Mülkiye- müfettişlerinden Hacı Hamdi, ve Fethi Beyler Ulukışla, Bor, Niğde | Nevşehirde teftişlerde bulunduk - tan sonra şehrimize geldiler, Hal - kevinde konuklandılar, Bor tahsil memuru Ahmet Hilmi Bey kazamız tahsil memurluğuna nakledildi, şehrimize geldi, Bursadaki balo GEMLİK, (VAKIT) — Bayra - ram ikinci günü akşamı Bursa li - sesi mezunları cemiyeti tarafından Bursada belediye salonlarında ve- rilen baloya buradan da gidenler | oldu. Değerli ve çalışkan geneleri- mizin balosu çok neşeli ve'eğlen - celi geçti. | Cazın çaldığı güzel, coslcun ha » valar içinde, misafirler, büyük bir şevk ve nese ile dansediyorlardı. Misafirler ve Bursanın kibar, za - rif aileleri ve gençleri geç vakit « le kadar eölendiler. Bursa gü - i zeli Leman H. ile nişanlısı da ba- loda idi. ,Kiraz Ali oğlu Lahna yüzünden çıkan cinayet! Orduda Mersin köyünde Safi o- ğullarından Arifin çocuğu Cafer, koyunlarını otlatırken hayvanlar, | Caferin amcasının oğlu İsmailin | İsmail hayvanlar: kovalamış, bu a- ğını, birisinin belini kırmıştır. Ko - yunların sahibi Cafer, amcası oğ - iile kavgaya tutuşmuş, kavga kr - zışmca da Cafer tabancasmı çekip ti tutulup adiyeye teslim edilmiş» tir. *lunun bu hareketine kızmış, İsma»| yüz. olmuş gibi bakıyordu. Vakia bir polis memuru ile bir doktor veya rahibin arasında fark yoktu am * ma... Eh, nihayet, bunlar da birer insandır. Sakım.... j Müzakereci sözlerini bitirmiş ti. Lütfi ayağa kalktı ve müdireye dönerek: — Matmazel, dedi, fazla yor * gun.. Kendisini bugünlük daha fazla rahatsiz etmek istemem.. Müdire, memnun oldu. o Polis memurunun gidişi (oyüreğine su serpmişti. Kapıya kadar, memuru teşyi | etti. Lâtfi çıkarken, sordu: — Bu Matmazel ne zamandır burada? | — Üç hafta oluyor. — Ya?.... İ Lütfi bu “Ya...,, nın ağzından çıkmasma mâni olamamıştı. Mü - direnin hayretle kendisine baktı - ğını görünce toparlandı ve tekrar sordu: — Nereden geldi, sizin mekte be? — Suriyeden.. — Emin misiniz? — Zannederim. zira hem ken * disi söyledi. Hem de oradaki ra - hibeler mektebinden bir tavsiyesi yar. Bir sene o mektepte çalışmış ve kendisinden gayet memnun ol - muşlar.. Lütfi daha fazla israr ii | — Malüm ya... dedi, meslek icabı, “her şeyi tahkik mecbu - riyetindeyiz. Simdilik Allaha 1s * marladık. Öğleden sonra gene gelirim. Daha öğrenecek şeylef var. Lütfi sokağa çıkınca (o saatine | baktı. Saat dokuzdu. Kendi ken * dine mırıldanıyordu: — Allahtan onu (bulabilsem. Belki müşterisi henüz gitmemiş * tir. Lütfi, bir bakkal dükkânını girerek telefonla Adanın bir ote - 1 Vini aradı. Bulunca, orada Saffet * Bey isminde birisini sordu. İki da * kika sonra bu adam telefon ba” sındaydı. Lâtfi etrafma bakın * dıktan sonra: — Üstat, dedi, ben Lütfi! Dün sebze bahçesine girmişler, bir kaç | akşama doğru bir tanesini dahs İâhana yemişlerdir. Bahçe sahibi| aparmışlar. — Evet.. Bu sabah gazetelerde rada koyunlardan birisinin baca-| okudum. - Ne dersiniz? — Ne diyeyim, akşama görüşü * « — Dönecek misiniz? — Evet, Müşterim bu akşamı İsmailin beynini parçalamıştır. Ka| son vapurla İstanbula inecek.. Be” “i bekle... (Devamı vr)