5 Eylül 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

5 Eylül 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

ey De geçmek sek i kolay, vim karşılanmak pek güç “Amerikaya gidecekler! Tayyarelerinize bininiz.Eeş, dakika sonra hareket!,, Lindberge göre, Okyanos üzerinden yolcu seferleri pek yakında başlıyabilecek Okyanosu ilk defa geçmeğe mus! vaffk'olan tayyareci Lindberg ge- çende kârisiyle birlikte Avrupa se yahrtine çiktı. Biraz da kaçırılan ! çocuklarını uzun müddet boşuna | aramak heyecanı ve nihayet ço - cuğu ölü olarak bulmak felâketi! ile yorulan sinirlerini dinlendir - mek maksadile yaptıkları bu se - yahatin son günlerdeki merhalesi, Danimarkadır; Lindberşle karısı, bu seyahat es nasınad mümkün olduğu kadar baş başa kalmak için ellerinden gelen her şeyi yapıyor, vardıkları yerler. de karşılaşma merasimi hazırlan- dığı halde, onlar (o karşılayanlara görünmeden bir tarafa sığınmayı terci hediyorlar. Kopenhagda da (ayni şekilde hareket edilmiştir. Hattâ Lindberg, tayyaresiyle hiç tahmin edilimyen bir yere inmiştir. Devamlı ısrarlar üzerne yalnız belediye dairesinde şerefine yapılan toplantıda bir saat kadar bulunmayı kabul etmişler» dir, Lindbergle karısı, bilhassa ga - zetecilerden kaçmakta, mülâkat i- çin müracaatları nezaketle reddet- mektedirler. Fakat, buna rağmen, Lindberg ve karısı ile görüşmek üzere, tay» yarvye binerek Berlinden Kopen- | haga uçan bir Alman gazetcisi, Lindbergle görüşmeğe muvaffak olmuştur. o Ancak, beş dakikadan fazla değil! Berlinden Kopenhaga iki buçuk saatte varan bu Alamn gazetecisi, mülâkatını şöyle anlatıyor: “Doğrusunu isterseniz bu meş « hur tayyarecinin sade gazeteciler» den değil, herkesten * kaçmıya hakkı var, Daima her yerde selâm lanmak, her yerde (How do you Charlie?) hitabiyle karşılaşmak, her halde insanı nihayet bıktırır. Hepsi ayni sualler ve hep ayni ce- vaplar: “Pek mes'udum!,, ve “Çok yorgunum!,, Benimle görüştüğü beş dakika - lik zaman içerisinde de, hem mes- uttu, hem yorgun.. İşte söyledikle. ris —Karımla Avrupaya, bildiğiniz gibi, ohavadan geldik. Avrupayı tekrar görmekle pek mes'uduz, bu hava seyahatinden de (tabii çok yorgun... . Seyahatimizin bilhassa Reyki » javikten Kopenhaga (kadar olan kısmı, iyi geçti, Hava güzeldi, rüz- gâr dinmişti. Altrmızda deniz düm düzdü, ayna gibi parlaktı. nında ortadan az kisa boylu duru- | yor. Esmer tenli, siyah saçlı, ek- İzotik Hind kadını güzelliğine sa- hip, kibar aileden bir kadın.. Ba- bası, Amerikanın Meksika sefiri» dir. Lindbergin tipi, görünüşte ka. rısının tipine zıt.. Kendisi, uzun boylu, sarı saçlı, mavi gözlü, beyaz tenli,. “211,, numaralı O tayyareleri, 700 beygir kuvvetinde — motörlü, sahibine muti sevimli bir hayvan! Lindberg, tayyaresile, atma bakan bir süvari gibi meşgul oluyor. Kas rısı da, onun bu ihtimamını hiç kıskançlıkla karşılamıyor! Kocası “Lindy,, » Lindberg, karsı tarafım- dan kısaca böyle çağrılıyor — E- vet kocası “Lind,, onun ebedi ha- yat arkadaşdıir. Kocası, hangi va- sıtayla nereye giderse, o da bera ber! Lindberg, bu hava seyahati esnasında, Avrupa ve Amerika a- rasmda yolcu (o taşımıya mahsus muntazam seferler yapacak tay - yarelerin bu işte ne şekilde ne de receye kadar muvaffak olabilecek lerini kestirdiğini, bunu hüküme « tine bir raporla bildireceğini an- lattı: Bu husustaki o fikrine dair ağzmdan söz almak istedim. Yak nız şu kadar söyledi: — İntibar, kat'i surette, mü- sait mahiyettedir! Pek yakında Kopenhag tayyare istasyonunda, kadın, erkek, çocuk bir çok yolcu- ya, memurların “Amerikaya gide cekler tayyarelerinize çabuk bini- niz. Beş dakika sonra bhareket!,, diye seslendiklerini . işiteceksiniz! | Lindberg, elimi sıkarken, söz- lerine şunları ilâev etti: — Korkacak bir şey yok. Ok- yanusu gecmek, pek kolaydır. Çok güç olan şey, geçtikten sonra me- rasimle Okarşılanmak! Halbuki muntazam seferler başlayınca, ar - tık merasime hacet görülmiyeceği gibi, imkân da kalmıyacak! Tam nasında, Lindbergin karısı tek söz söylemedi. Yalnız arada kocasına bakarak gülümsedi ve karşılaştı. ğım zaman olduğu gibi, ayrılırken de gülümseyişle, elimi sıktı, Çuvalların içindeki fın- dıklar fena çıkmış ANKARA, 4 — Almanyada meyva üzerine mühim muameleler yapan Köster müessesesi Berlin | Türk ticaret odası vasıtasile iktısat i vekâletine mühim bir şikâyette bu İlunmuştur: Şikâyet şudur: Köster müessesesi yirmi beş çu. Lindberg ,bu aralık gülümsedi. | — Yorgun olan sade ben ve karım değiliz. Tayyaremiz de yor gun! © Bu söz üzerine genç karısı gü- lümsiyerek, kocasına baktı. İsmi Anna loan, fakat kocasının “Bal,, manasına “Honey,, diye çağırdığı karısı, uzun boylu kocasının ya- vallık bir parti findik almıştır. Bu fındıklar Giresun ticaret ve sanayi odası tarafından usulü dai- resinde mühürlendiği halde nümu- i nelerine mutabık © çıkmamışlardır İktisat vekâleti bu şikâyeti ehem- miyetle tahkik etmektedir. Şikâyet / doğru ve haklı çıkarsa müsebbip. “leri hakkınde kanuni muamele ya» İ pılacakır. beş dakika süren bu mülâkat es| | hazırlık ni i Dün Eskişehir mıntakası güreşçileri geldiler Yakında (o şebrimize i Italyan güreşçilerile karşılaşacak İ oan milli güreş takımımızın tes İ biti için ku akşamdan itibaren seçme müsabakalarına başlana- caktır. Bu seçmeler için davet edilen mıntakalardan, Eskişehir mınta- kası şampiyonları dün şebrimize gelmişlerdir. lette Mestan, en haf/fte Ertuğ- rul, hafıfte İzzet, yarı ortada Muzeffer efendilerdir. Kgendile- rine Eskişehir mıntakası Demir spor klübü kaptanı ve güreş he- yeti reisi Celâl bey riyaset et- mektedir. Daha çok şahsi himmetler ve fedakârlıklarla | yetiştirilen (o bu gençler, hatta henüz diğer mın- takaların güreşçilerile bile temas yaparak tecrübelerini arttırmış o.mamalarına rağmen İstanbula büyük bir azimle geldiklerini söy- liyorlar, İstanbuldaki güreş şampiyon- larınm tecrübe ve teknik taiki- yetlerinin kendi tecrübe ve tek- niklerile mukayese edilemez oldu- ğunu bilmelerine rağmen hiçbir zaman “yenmiyeceğiz, :yenilece- | giz,, diye düşünmediklerini anla- byorlar. Kendilerini bu kuvvetli azim ve güzel düşüncelerinde tebrike değer buluyor ve muvaf- fakiyet diliyoruz. Futbol sahasında sünnet düğünü yapılacak Bu Perşenbe günü Karagüm- rük spor kulübü büyük bir sün- net düğünü yapıyor. Bu düğün kulübün Çukurbostandaki futbol sahasında yapılacaktır. Perşembe günü sabaha kadar devam ede- cek olan bu sünnet düğününde bir kısmı klüp mensuplerinin çocukları ve hir kısmıda civar- daki fıkara çocukları olmak üz- re elli çocuk sünnet edilecektir. Bu münasebetle kulübün tiyatro kısmı gençleri meydanda modern bir orta oyunu oynıyacak, ayrıca Karagöz, hokkabaz bulunacak ve klübün cazbandı ile incesa- zıda mütemadiyen çalacaktır. İşin garibi Cuma günü bu dü- günün yapıldığı sahada (Haber) refikimizin Oturnuva maçlarının sonuncusuna devam olunacaktır. Galatasaray B. takımı Ankarada mağlüp oldu Ankara, 4 (A.A.) — Bugün istiklâl sahasında Galasaray B takımı ile Gençlerbirliği arasında yapılan maç, 3-2 Gençlerbirli- ğinin galibiyetile neticelenmiştir. Maç hararetli olmuştur. Galatasaray ve Ankara yüzü- cüleri arasında Karadeniz havu- zunda yapılacak olan yüzme müsabakaları Ankara yüzücüle- rinin vaktinde gelmemeleri yü- zönden yâpılamıştır. sar banamsami sarar sen sase sene veee senem Eeee ÇANAKKALE Şehitlerini Ziyaret 7 EYLUL Gülcemal vapurile gelecek | Gelenler filiz sık- | Vakaların biri yirmi dört saat iş ve yalnız.bu vakadasikistaraf Üç yüz yıl İspanya kırallarından birinin üç yüz sene evel imzaladığı. bir kanm cenubunda korkunç bir harp vuku bulmaktadır. leti arasında olmuştur. On binler- meşguldür, daki geniş ormanlık arazinin Peru- | daki naibi tarafından idare olu- naçağını yazdırmayı (o unutmuştu. gelemiyor. Onun için muharebe iki tarafın biribirini. mahvetmek- ten bikmasına kadar devam ede- cek gibidir. İki taraf arasında devam eden muharebe cenubi Amerikanın en modem harp usulüne vakıf olduğu nu ispat etmiştir. Çünkü Bolivyenin seferi kuvve- tinden müteşekkil bir kıta sahra bataryaları, zirhlı otomobiller, ha- | fif ve ağır toplar harp ve bombar- dıman tayyareleriyle mücehhez bir halde harp etmiş, kendisiyle mü- savi bir düşman kuvvetiyle hafta- larca didişmiştir. fermandaki hata yüzünden Ameri | Harp, Paraguay ile Bolivye dev- ! ce asker biribirini kesip biçmekle | Çünkü üç yüz sene e! İ velki İspanya imparatoru Pilooma | yo nehriyle Paraguay nehri arasın | Muharebe bir seneden fazla bir ' zamandan beri devam ediyor ve| milletler cemiyeti bu harbe karşı | | evelki bir yanlışlık yüzünden... Cenubi Amerika ormanlarında müthiş bir muharebe çıktı! 15.000 zayia 000 EE vermiştir. Nihayf Paraguay kuvvetleri, aç hasımlar” nı biricik su membalarından uz* İ laştırmağa muvaffak olmuşlar “1 bir bataklığa sürmüşlerdir. Mağlüpların vaziyeti pek mü küldür. Galipler, herhangi kuv"€ tin bunlara y * şip. kurtarması” imkân bırakmamıştı. Aç ve su kalan Bolivyeliler canlarını kuri mak için son bir teşebbüste bul” mağa karar vererek düşman bati” i rına geçmiş, kuru bir kemerd per kazmış, fakat tekrar ihata * j dilmişlerdi. İ Vaziyet gene vahimdi. Aç susuzluk, Bolivyelileri karıyori' Fakat bunların çoğu teslim olmas! kibirlerine yedirememiş, en müt! şerait içinde ölmüş ve ancak birk”) kişi teslim olmuştur. İki taraf arasında muhare! sebep olan saha kafa taslariyle, san iskeletleriyle dolmuş bir h. dir. Çünkü iki taraf ta ölüleri bile gömeğe vakit bulamama! dır. Bütün bunlar bir İspanya ki İnn sehvinden ve bir kâtibin katsiz.liğinden ileri geliyor. Yoksa vaktiyle dikkat “ edilfi olsaydı iki cessur ve hemşire huriyet biribirini imha ederc muharabe etmiyecekti. Ödünç para verme işleri le meşgul müesseselere günü öğle vakti başlayıp Cuma | Istanbul Ticaret Müdürlüğünden : Ödünç para veren müesseselerin ödünç para verme işleri kanununun ikinci maddesi mucibince vermekle mükellef olduk ları beyannameler için kanunun tayin ettiği müddet Eylül ayın!f 17 inci gönü bitam bulmaktadır. Bu müddet içinde müracaat € derek beyannamelerini verip izin vesikası almıyanlar müddeti nibayetinden sonra izinsiz icrayı san'at ettikleri halde kei emir ettiği cezai takibat yapılmak üzere mahkemeye tevdi edi leceklerinden alâkadarların muayyen müddet bitmeden eveei müracaatları Vılâyet yüksek makamının emri üzerine ehemri” yetle ilân olunur. (4616) Kiralık Odalar Orhan Bey hanında ki ralık odalar vardır. Talip| olanlar VAKIT idaresinmf müracaat edebilirler inhisarlar Umum Müdürlüğünde?” Pazarlıkla (15000) kilo yerli malı kınnap satın almacaktır: 7 liplerin nümune ve şartnameyi gördükten sonra pazarlığa ii etmek üzere “6 7,5 teminatlarını hâmilen 13-9.933 çarşı” günü saat 14 de Galatada Alım, satım polar bi ları, | Devlet Demir yolları ilânları Samsun — Sıvas hattı üzerinde Hacı — Bayram tas civarında kilometre 95,660 daki taş ocaklarından 4000 m” balastın kapalı zarfla münakasası 20/Eylül/1933 ze ba günü sant 15 de Ankarada idare merkezinde yapılacak als Tafsilât Ankara ve Kayseri veznelerinde beşer liraya 0) şartnamelerde yazılıdır. w