5 Eylül 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 12

5 Eylül 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 12

— S Eylül !2 — VAKIT 1933 saf İ | li li 4 İzmir 9 eylül panayırına vasi (7012) | Deniz Gedikli Küçük Zabit Hazır- lama mektebine Talebe alınıyor İstanbul Deniz Kumandanlığından; 1 — Ortamektep derecesinde olan Deniz Gedikli Küçük Za- bit Hazırlama Mektebinin birinci sınıfına girmek istiyen 15 : 18 ya- şımdaki ilk tahsilini bitirmiş gençler 1 Eylül 933 den 1/1 ci teşrin 933 Şarhine kadar Istanbul'da Kasımpaşada tersane dahilinde Gedikli mektebi müdüriyetine, Ankara Deniz Müsteşarlığına, Iz- mitte Mm. Üs. Bh, Kumandanlığına ve Vilâyetlerde Askerlik Şu- belerine mevkiin en büyük Askeri makamına müracaat edebilirler. 2 — lik tahsilini ikmal etmiş olupia 18 yaşını bitirmiş olan ve denizle ülfeti bulunan 20 istekli de mektebi bu sene bitiren talebe ile birlikte talim ve terbiyeye tabi tutulmak üzere doğru- dan dağruya Gedikli neferi olarak alınacaktır. 3 — Verilecek istida sureti ile bu istidaya ilişdirilecek vesi- kalar bastirılmıştır. Bunları almak kabul şartlarını anlamak için isteklilerin 1. nci maddede müracaatları zı'âmdır. (4412) Harp kabinelerinin isticvabı Bu eser, mütarekeden sonra, umumi harp mes'ullerinin di. vamâlideki isticvaplarını, resmi vesikaları ihtiva etmektedir. Harp kabinelerinin isticvabında Bötün harp senelerinin ve mütareke yıllarının en canlı saf- halarımı, bu eserde bulacak, lezzetle, merakla okuyacaksınız. 600 sayıfalık kitap bir lira Dağıtma yeri VAKIT matbaası Hatıralar « Vesikalar Istanbul. Asliye 6-cı hukuk dairesinden : Mürvet hanımın vekili Avukat Zeki bey tarafından müvekkile- sinin kocası Aksarayda İnebey mahallesinde bir ahur sokağında 96 numaralı hanede mukim Adil efendi aleyhine ikame olunan ihtar ve boşanma ve tazminatı maneviye talebine mütedair da- vasından dolayı arzuhal sureti ilânen tebliğ edilmiş ve yevmü tahkikat olarak 21-9» 933 salı günü saat 13-30ğa talik edile- rek ilânen tebliğat icrası karargir olmuş olduğundan yövüm ve vak- ti mezkürde İstanbul asliye mah- kemesi 6- cı bukuk dairesinde isbatı vücut edilmesi aksi taktirde muameleyi möteakibenin icra e- dileceği malüm o'mak üzere ilân 0'unur. (7052) DOKTOR Hafız Cemal Dahili hastalıkları mütehassısı Sahibi, MEHMET ASIM Neşriyat Müdürü: 1. Safa VAKIT Matbaası — İstanbul i Divanvolu N. 118 Telefon: 22398 | za Rize Ortamektebi Müdürlüğünden: Rizedeki Askeri depo binasının ortamektep haline getiril mesi için yapılacak “11,835,, lira keşifli tamirat ve inşaat, ikin- ci defa olarak tekrar yirmi gün müddetle ve kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. ihale 14/9/933 perşembe günü saat 15 de Rize ortamektebinde toplanacak komisyonca yapılacaktır. Talip'erin diplomalı mimar veya mühendis olmaları, yahut mimar veya mübendis yabut “Vilâyet Başmühendisliğince fenni ehliyeti tasdik edilmiş,, FEN MEMURU istihdam edeceklerine dair noterlikten tasdikli vesika ibraz etmeleri lâzımdır. Münaka- sa teklifnamesi şu şekilde olacaktır: A — Talipler bir zarf içine fenni ehliyet vesikası ve inşaat bedelinin yüzde yedi buçuğu nisbetinde olmak üzere Vilâyet Defterdarlığı veznesine yatırılmış nakit makbuzu bazine bonosu, veya devletce muteber bir bankanın teminat mektubunu ve tica- ret ve sanayi odasına kayıtlı olduklarına ve bir defada on iki bin liralık ber hangi bir binayı mükemmelen yaptıklarına dair olan vesikalarını koyacaklardır. B — Ikinci zarfın içine de muvazzah adreslerini havi olmak üzere inşaat teahüt teklifnamesini koyacaklardır. C — Bu iki zarf, üçüncü bir zarfa konarak kapatılacak ve üzeri talip tarafından kırmızı mumla mühürlenerek, Rize Orta- mektebinde müteşekkil inşaat komisyonu reisliğine, ihale günü olan 14/Eylül/933 perşembe günü saat on dörde kadar tevdi €- dilmiş bulunacaktır. Talipler proje, şartname ve keşif evrakını görmek üzere her gön Rize Ortamektebi müdürlüğüne müracaat edebilirler. (4558) Türk Maârif Cemiyeti İdaresinde : Leyli, Nehari Orta Mektep ve Lise Sınıflarını Havidir Resmi Liselere müadil olduğu Maarif Vekâletince tasdik edil miştir. Seçilmiş talim hey'eti ve Amerikadan getirilen terbiye mütebassısı tarafından tedrisatı idare olunur. Yabancı lisanların öğretilmesine bilbassa ehemmiyet verilir. Saf hava temiz gıda nezih bir terbiye ve iyi tahsil verilir. 15 Ağustostan itibaren bütün sınıflara leyli ve nebari talebe kabul edilir. Mektebin resimli kataloğu ve kayt kabul şartları talep üzerine gönderilir. Ücretlerde tenzilât yapılmıştır. Memur çocukları ve kardeşler için Ma tenzilât vardır. Fazla tafsiiât için “Bursa'da Türk Ma Cemiyeti Kır Lisesi Müdürlüğüne;, müracant. 420989) rahatsızlığına alâmettir. Tabil hazmi temin ve inkibazdan müte- vellit avarızdan sizi vikaye edecek olan Emno's "Fruit Salt” müstahzarını almak için mühlik halâtın hudusunu beklemeyiniz. “rah Sah" Saboh ve mriliye okşam bır isimlerile ! bardak su arikerter darınunda Mabsisanın bir kahve siameri kağığı mık- v der hâfidir. 2 a © nl “Hariciye Vekâleti Mubayaat Komisyonu Riyasetinden ; 100 ton yerli kok kömürü Vekâlet için Sor > ,, Misafirini Ecnebiye köşkü için 2000 kilo mangal kömürü » vi pe & 30V0 ,, kırılmış odun. Vekâ'et ve Misafirini Ecnebiye Köşkü için mubayaa edilecek nev ve miktarı yukarda yazılı mabhrükat “20,, yirmi gün müddet” le ve kapalı zarfla münakasaya konulmuştur Ibalesi 21/Eylü'/933 perşembe günü saat “16, on altıda ic ra edilecektir. Teminat akçesi “470,, dört yüz yetmiş liradır. Şartname, Hariciye Levazım Müdürlüğünde ve İstanbul d# Ankara caddesinde Hariciye Vekâleti Hazinei Evrak Müdürlü" günden alınabilir. (4470) Ya . o Afyon Vilâyetinden: Afyon Gazlı Göl yo unun “6735,, lira bedeli keşifli 34-250 — 74-501 kilometreleri arası inşaatı 13/9/933 tarihine müsadif çe” şamba günü saat on beş oluzda ercümeni vilâyelte ihale edil mek Üzere kapalı zarf usulile münakasaya konuldu. Keşifnam€ © görmek ve fazla mslümat almak istiyenlerin Encümeni Vi'âyei* “ve Nafıa Başmühendisliğine kapalı zarf usu'i mucibince evrak ye vesaiti kanuniyelerile müracaatları ilân olunur. (41