30 Eylül 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 9

30 Eylül 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 9

Yeni zabıtai belediye | talimatnamesinde Yasak olan maddeler | Madde 227 — İş başındaki ara- bacıların sarhoşluk verici veya u- Yuşturucu maddeler kullanmaları Yasaktır. Madde 228 — Ayakta araba kullanmak, gelip geçene dokuma - cak şekilde kırbaç sallamak ve hayvanları döğmek yasaktır. Hayvanlar ve koşumlar Madde 229 — Çok zayıf veya yaralı veya bulaşıcı hastalığı veya fena huyu olan veya topallık, kör. lük ve saire gibi sakatlığı bulunan ve araba çekmiye iyice alışık olmı- yan hayvanların koşumda kulla - mılmaları yasaktır. Madde 230 — Çift hayvanla - rm kuvvet ve boyca e$ olması şart tr, Madde 231 — Binek arabaları- na ikiden fazla hayvan koşmak ya saktır. Parçalara ayrılmıyan yük- leri taşımak gibi müstesna bir hal olmadıkça yük arabalarına ikiden fazla hayvan koşulamıyacaktır. © Madde 232 — Koşum takımla- rinin sağlam ve temiz ve hayvan- lari yaralamıyacak şekilde olmala FI şarttır, İpten ve buna benzer da- Yanıksız şeylerden yapılmış ko - $umlar kullanmak yasaktır. Madde 233 — Ata binmeyi bil- miyenlerle bedeni ve ruhi vasıfla- rı veyahut çok küçü yaşlı olmaları dolayısile hayvanı idare edemiyecek halde bulunan - ların, şehir içinde bir hayvana bin- miş olarak gezinmeleri ve bu gi - bilere binmek üzere hayvan teslim edilmesi”yasaktır. Madde 234 — Gelip geçenlere zarar verebilecek derecede azgın veya huysuz olan hayvanlara umu mi yerlerde binmek ve bunları pek sıkı tedbirler almadan yedekte ola yak bu gibi yerlerden geçirmek ya saktır, Madde 235 — Binek ve yük hayvanları ancak yük arabaları - nın işliyebilecekleri (osokaklarla sayfiye yollarından ve şehrin dı - şında kalan yollardan geçebilirler. Bunların büyük veya (kalabalık yollardan geçmeleri yasaktır. Sü - vari, asker, jandarma ve polis kıt- alar: müstesnadır. Binicilik mek - tebi veya klübü gibi müesseselere Mensup olanlar da müesseseleri - nin bulunduğu yere atla gidip ge- Jebilirler, İde 236 — Binek hayvanla- vo sehir içinde süratliye veya dört nala kaldırılmaları yasaktır. Madde 237 — Binek ve yük yvanları da yolun sağ tarafın. ! an gitmiye mecburdurlar. Madde 238 — Şehir içinde hay | yanlara dizi halinde yük taşmma- *i yasaktır, Madde 239 — Sokaklarda bi » nek've yük hayvanlarını döğmek Yasaktır. Madde 240 — Şehir içindeki yollardan başıboş olarak her tür - 5 ayvan geçirmek yasaktır. Birer "iter veya sürü halinde sevkedile- Pa hayvanların ne vakit, nereler- vene suretle geçirilecekleri belediye tenbihlerile ilân dilecek - tir. K ma aykırı hareket etmek Er, , an 241 — Canlı kümes hay varmın ayaklarından bağlı ve tik garkıtilmış olarak taşmmalar İr içinden sürü kalinde| | geçirilmeleri ve kafesle nak'edilir- | İ ken kafeslerin sımsıkı doldurulma | İse yasaktır, Madde 242 — Vahşi hayvanla- | rın şehre sokulmaları veya bunla - rın şehir içinde bir yerden Başka bir yere götürülmeleri için beledi- yeden izin alınmak ve nakle ait ter tibatın kifayeti belediyenin müte- hassıs memurlarınca tasdik edil -| mek şarttır. Hilâfına hareket et - | mek yasaktır. İ Madde 243 — Yükletme; yü -! kün bir kısmının veya hepsinin yol da dökülmesini, arabanın veya hay yanın devrilmesini, şuraya buraya takılmasını mucip olmıyacak, yol: | lara ve seyrüsefere en ufak bir za- rar dahi veremiyecek surette yapı- | lacaktır. | Madde 244 — Yüklerin genişli- ği 2,30 ve yüksekliği yerden itiba- ren 3,70 metreyi geçmiyecektir. — | Madde 245 — Her türlü eşya- nın ve bilhassa yenecek ve içilecek şeylerin yükletilme, taşınma ve bo şaltılmalarında temizliğe son de- rece riayet edilmesi şarttır. (Gıda | maddelerini taşımağa mahsus olan | araba ve kapların nevi ve şekille. | ri belediye tenbihlerile tesbit ve i- lân edilebilir.) | Madde 246 — Tuğla kiremit gi. | Akhisarda Ortamektep ve beledi- yede yeni memurlar Akhisar, (Hususi) — Evvelki mektuplarımda Maarif Vekâleti » nin burada da bir orta mektep a - çacağını yazmışım. Bu rivayet artik bugün tahak - kuk etmiştir. Orta mektep kadro - su gelmiş ve mektebin müdürü o » lacak zat ta gelmiş işe başlamış -! tır. Kayıt ve kabul hararetle devam ediyor. Gerek kaza dahilinden ve gerekse hariç ve civar kazalardan rağbet pek büyüktür. İki gün için- de 60 şı mütecaviz çocuk yazılmış tr. Mektebe müdür zat İzmir Erkek muallim mektebi müdür muavini Sait Beydir. Akhi- sarda açılacak olan orta mektebe hem müdür olacak ve hemde Fran sızca hocalığını yapacaktır. Gelen olarak gelen kadro birinici ve ikinci sınıf açıla» | bilecek şekildedir. Asıl orta mek - | tep ittihaz olunacak binanın he -| nüz nevakısı tamamlanmamış ol - duğundan vaktile kütüphane ola « rak yapılmış olan binada tedrisata başlanacaktır. Mektebin açılmasından mütevel İt halktaki sürur ve sevincin dere cesi pek büyüktür. İzmir mıntakaşı mülkiye baş -| müfettişi Nedim Nazmi Bey hâlâ belediyenin üç senedir bakılmı - yan hesaplarını teftiş etmektedir. Geçenlerde İşten çıkarılan memur bi şeyleri taşıyan arabalara en az | ların yerlerine memur almak üze- 30 santimetre yüksekliğinde sağ - ! re bir imtihan açılmış imtihana el 9 — VAKNI ük yolcu gemisi DU Eyl 4235 75 e. | Dünyanın en büy | 2200 Yolcu alacak, bin tonluk gemi! Amerika yolu 7 gün yerine 4,5 gün rilirken (60000) tonluk olacağı söylenmişti. Fakat sonradan ancak 49 bin ton hacmi olduğu anlaşıldı. (Normandi) 312 metre uzunlu. ğunda, 36 metre genişliğinde ve 32 büyük gemi eb'adı itibariyle şim - | metre yüksekliğinde olacaktır. Şu diye kadar inşa edilen gemilerle | halde eni Paristeki Şanzelize cad- kıyas kabul etmiyecek bir cesa - | desinin enine müsavi olacak de - inşaatı mektir. İnşaat masarifi (750) mil. sel İyon frangı bulmaktadır. Yeni ge - İ mide (160.000) beygir kuvvetinde Nevyork arasında posta yapmıya | i di Sir Tradeatlantik | elektrik tarbinleri olacaktır. Ça - İ bukluğu saatte 30 mil yani 54 kilo. 7 dürü b | i İD HE metredir. Bu sürat hali hazırda sü- mi, halkla işin ARM eee rat rekorunu elinde tutan Bremen admdaki Alman transatlantiğinin “Normandie, 26 teşrinievevl| süratinden saatte üç mil fazladır. 1932 de tezgâha konmuştur, Ge -| Normandinin 1320 mürettebatı lecek sene sonbaharında denize in! olacak ve 2200 yolcu alabilecek » dirilebileceği tahmin ediliyor. Nor | tir, Her seferde (230) dolar ol » mak üzere (930) lüks mevkii bu - lunacaktır. Birinci kamaralar 210 tır. Havr ile Nevyork arasındaki | dolar, seyyah kamaraları 116 do - yol şimdiki halde altı yedi günde ! lar olacaktır. Bu miktarlar şimdi- geçilirken yeni transatlantik bu yo | ki fiatlardan ancak 6 dolar fazla- lu dört buçuk günde (geçecektir. ! dır, Demek ki Amerikaya iki gün Normandinin hacmi 75,000 ton - | evvel varmak için altı dolar fazla | dur. Halbuki diğer büyük transat - | sarfetmek kâfi gelecektir. İ lantiklerden “Majesitk,, ancak 56 Normandide gemiye mahsus ol. (Fa-| mak üzere daimi bir tiyator heyeti i terland)ı olan (Levyatan) ise 49 | bulunacaktır. Bu diğer hiçbir tran | bin tondur. Faterland denize indi: ! satlantikte yoktur. Fransanın Sen Nazer tezgühla- rmda dünyanın en büyük transat- lantik vapurupun inşasına büyük bir faaliyetle devam ediliyor. Nor mandie ismini taşıyacak olan bu mettedir, Normandie'nin nihayet bulduktan tahsis edilecektir. tir: mandi cihanın en büyük ve en lüks ve en çabuk vapuru olacak- bin ton ve Almanların eski lam kenar tahtaları konacaktır. Kum, toprak, kömür ve bunlara benzer eşya ya çuvallar içinde ta - şınacak ve yahut bunlar için her tarafı kapalı ve allışçinko kaplı .. rabalâr konulacaktır. © pe Madde 247 — Toz yapan yük- | lerin gerek taşınmalarında ve ge -| rek yükletme ve boşaltılmalarında | toz çıkartmamak için ne lâzımsa | yapılacak ve icap ediyorsa araba - | nın üstü örtülecektir. Madde 248 — Sulu şeyler taşı- ! yacak olan araba ve hayvanlarda | ve bunların konacağı kaplarda en | ufak bir sızıntıya meydan vermi - yecek tertibat bulunacaktır. Madde 249 — Yerde sürükle - nerek, yuvarlanarak yük nakli ya saktır. 5 Madde 250 — Yükletmede, ta- şımada ve boşa'tmada halkı va - liye yakın efendi iştirak etmiştir. | Belediye bu teftiş vesilesile yepye- | Retebii katili | Fransa - Almanya ni bir idareye malik olmuştur. İmtihanda haizi rüçhan olan e « fendiler işlerine başlamıştır. Baş müfettiş Nedim Nazmi Beyefendi yeni alınan bu memurlar ayrıca nasihatta bulunarak doğru hare - | ket etmelerini ve çok çalışmaları- | kikatına devam edilmektedir. nı ve işten çıkarılanlara bakarak onlardan ibret almalarını ve ona göre davranmalarını tavsiye bu - yurmuşlardır. M.A. Italya - Arjantin Roma, 29 (A.A) — İtalya ile Ar jantin arasında bir gümrük mua » ! bar edilen Süleyman Efendi Şüpheler kanaat halinde (Hariciye nazırları Cenev- ve Yaninin üzerindedir rede baş başa Bahçıvan Recep ağanın öldü - Cenevre, 29 (A.A) —M. Pol rüldüğü Litros köyü cinayeti tah- | Bonkur Alman Hariciye Nazırı baron Fon Nörat ile dün saat15,30 Recep ağayı öldürdükleri ih - | dan 16,30 a kadar görüşmüştür. ile M. Pol Bonkor, Pariste yapılan kardeşi, ihbarın asılsızlığına kar; son müzakerelerden doğan ve esas Bi olan müddeiumumilikçe ser - | sa taallüâk eden anlaşmalara Fran | best bırakılmışlardır. | anın ne gibi sebeplerden dolayı İ Yani henüz yakalanmış değil- | bağlanmağa ve daha ziyade ehem dir , Rum delikanlısının Papas | miyet vermeğe mecbur olduğunu İ köprü civarında bir evde saklan - ! Fon Nörat'a anlatmıştır. İ dığı rivayet edilmektedir. Za »; OM, Fon Nörat, tahmin edilen ih- hedesi yapmak için M. v Ramon | bıta sıkı tertibat almıştır, Maama- | Mekşiç'in reisliği altında Romaya | fihkatilin İstanbuldan harice çık: | gelen Arjantin murahhası heyeti | masına da ihtimal verilmemek - dün Cenovaya gitmiştir. Heyet o - | tedir. irazi kayıtları ileri sürmekle be - raber, bu hususta hükümetiyle gö. rüşmek üzere hafta sonunda Ber. line gideceğini ihsas etmiştir. rada vapura binip Buenos-Ayres'e hatsız edecek (derecede gürültü yapmak ve yükleri, kaldırımları bozacak surette, yukardan atmak! ! yasaktır, Madde 251 — Bir araba veya hayvan yürürken yükünden bir kısmı veya tamamı yolda dökülür- se bunlar en kısa bir zaman zar - fında iyice kaldrılıp yol temizlen: | Kab yola devam etmek yasak - ır. Madde 252 — Şehir içinde acık | araba veya küfe ile gübre, süprün- | tü, ve bunlara benzer şeyler taşı - mak yasaktır. Madde 253 —. Hayvan sirtmda | et, posteki, kereste, taş, tuğla, de - mir ve saire gibi görünüşü çirkin | veya gelip geçen'ere ve yollara zarar vermesi ihtimali olan şeyle - | rin taşınması yasaktır. Madde 254 — Araba ve hay - yan yükletip boşaltmak için yollar da, meydanlarda ve umuma mah - sus bu gibi yerlerde rampa yap - mak yasaktır. Madde 255 — Yük O taşımağa | mahsus motörlü nakil vasrtalarma yapılışlarından fazla yük yüklen - dönecektir. z Heyet istasyonda müsteşarlar » | dan M. Askininde ile Hariciye Ne | zareti yüksek memurları ve Roma daki Arjantinlilerin ileri gelenleri | tarafından uğurlanmıştır. İ Venedik sarayında imzalanan | yeni muahede her iki memleket a- rasında mer'i bulunan gümrük ta- rifesini İtalyayı Arjantine bağlı - yan an'anevi dostluk rabıtalarına uygun bir surette tadil etmekte - dir. Üç sene müddetle cari olacak bu değişiklikler her iki memleke - tin harici ticaretleri için karşılıklı kazançlar temin etmektedir. kinle Jnhisarlarda memurlara | muhtırası dağılıldı İnhisar idaresi memurları için | bir muhtira tabettirmiştir. Bu| mubtira yapılacak işleri kontrol e- | decektir, miyecektir. Diğer nakil vasıtalarının en çok yükliyecekleri yük aşağıda göste - rilmiştir: (vevamı var) Vekâ'etin kışlık ihtiyacı için alınacak elli ton telgaz veya Kadılöy ko't kömürü, on üç bin kilo kuru çam odunu veya tah- la parçası ile üç yüz kile ağaç kömürü 19 Teşrinievvel 933 per- şenbe günü saat on dört buçukta pazarlıkla ihale edilecektir. Şartnameyi anlamak isteyenlerin ber vakit Vilâyetler idaresi içüncü şube müdürlüğüne İstanbulda Vilâyete ve pazarlığa işli- râk elmek isteyenlerin de yukarda zikredilen gön ve saatte Ve- kâlet Satınalma komisyonuna müracaatları ilân o'unur. (5241 Demir çatı ilânı Karaağaç müesseselerimüdürlüğünde Keşif bedeli “3540, lira “62,, kuruş olan Karaağaç müesse- salinda yapılacak Demir Çatı kapalı zarf usulile tekrar münaka- saya konulmuştur, Eksi'tme bedeli keşif üzerinden olacaktır, ihas le İİ/T.Evvel/933 çarşanba günü saat on dörtte müessesede ya- pılacaktır. Resim ve kröki ve şartnameyi görmek ve şartnameyi almak isteyenler Cumadan maada her gün müesseseye m;.ncaat edebilirler. Münakasaya gireceklerin teklif zarflarına keşif “öde- linin yüzde yedi buçuğu nisbetinde teminat akçe makbuz veya mektubunu ve Belediye Fen işleri müdüriyetinden bu iş için ye- niden alınmış Ehliyet vesikasını ve bülün şeraiti kabul ettikleri- ne dair şerh ve imza edilmiş şartnameyi koymaları lâzımdır. (5053)