30 Kasım 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 14

30 Kasım 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 14

KA in VAKIT tefrikası © Sonra koridora çıktı, şofaj san - ın borusunu takip ediyormuş gibi yaparak mutfağa geçti, ahçı tadınla ahbap oldu. Oradan diğer ir salona geçti. Matmazelin yatak ! dası bu salonun yanında idi. © Holmes Suadiyedeki genç kızın Matmazelin ta kendisi olduğunu dı ırdaki resimlerden anladı. Bura - da habasile başbaşa bir resim gör- lü, Babasının resmine dikkat etti, “Bu Arsen Lüpen olamazdı. © Sonra tekrar banyo dairesine av det etti. O sırada yandaki salondan ir telefon zili çalındı. Hizmetçi kız koştu. Telefonla şu yolda ko - ğunu Holmes banyo odasın - iz Mösyö Fernan? E » yatıyor... Matmazel Antuva burada... Çağırayım mı? © Holmes, bir lâhza İngiliz anah- mı bırakarak sevinçle ellerini u- uşturdu. Ve salona çıkan kapmm aralığından telefonu ( görebilecek bir yere oturdu. Eşyasını oraya ta - du, Matmazel koşarak telefon başı" geldi; muhavere çok tatlı ve ha taretli bir cereyan almıştı: — Sen misin Fernan? İstanbula diğimi biliyorsun da beni neden "aramıyorsun? Beni yalnız ihtiya - “em olduğu, bana bir şey yaptır - © mak istediğin zaman mı ararsın?... © Hayır, hayır... Bilmemki.. Hiç W gördüğüm yok... Adresimi kati'y - “Yen öğrenemedi.. Eminim.. Hayır.. W Hiç dışarı çıktığım yok. Şimdi mi? fi Hazır değilim. Ne olur sen gel, be- | © raber çıkalım. Babam daha yatı - yor... Peki... Matmazel Antuvanet telefon | muhaveresinden memnun görünü » | * yordu. Kapınm aralığından ve kas i ketinin altından onun yüzünü pek | gören Holmes tanımıştı. Bu, o “idi. Matmazel birden bire bir ya - bancının banyo dairesinde olduğu- nu görünce içeriye girdi: © — Siz kimsiniz? Diye sordu, fakat takımlardan, banyonun darma dağnık olmasın- ( dan vaziyeti anlıyarak cevabı bile eklemeksizin çekildi, gitti. ii Holmes, telefon muhaberesinde kızın kendisini mevzuu bahsettiği- “ni, karşısmda Fernan ismile Lüpe “nin bulunduğunu anlamıştı.Demek Lüpen biraz sonra buraya gelecek. © ti, Bütün şu kıyafet değiştirmesine rağmen Holmes Lüpene görünmek ten çekinmek icap ettiğini pek iyi biliyordu. Bir çeyrek sonra kapının zili ve koridordaki ayak sesleri Lüpenin “geldiğini bildirdiği zaman Holmes © koridora çıkmış. Borunun odadaki tetkik ediyordu. Burası © banyo dairesi gibi değil, karanlık “tr ve her iki salonun kapıları arasın da idi. © Mösyö Fernan —yani Lüpen— telefonun bulunduğu salona alın - dı. Riraz sonra Matmazel Antuva- “net Holmesin arkasından geçerek salona girdi. Sessiz bir telâki vuku buldu. Holmes bir öpüşme işitti, Bunu bir mırıltı ve şikâyet takip et ti. Bu matmazel Antuvanetin sesi idi. Demek aralarında sıkı bir müna sebeti aşıkane vardı. Holmes hiç hin etmediği bu vaziyet karşı - o kısmır 14 — VAKIT 30 2.nci teşrin 1933. İŞERLOK HOLMES'e RŞI TT Numara: 28 sında kendi kendisine tahlil yap - maya vakit bulamıyarak yerini de- ğiştirmiye, kapıya biraz daha yak laşmaya lüzum gördü. Fakat onla rın sesini gene pek zayıf ve kesik | kesik işitiyordu. Zaten çok yavaş konuşuyorlar » | dı; Lüpen: — Çok meşguldüm, beni epeyi- ce yordu... Hayır, hayır... Gitmedi | ama kurtulduk diyebilirim, — Emin misin? — Bugünlük evet.. . Holmes kendisinden bahsedildi- ğini ve şuradaki vaziyetini düşü - | nerek derin bir haz ile güldü. Lü - pen kendisinin yanı başında oldu - ğunu bilecek olsa şimdi çıldırırdı. | Bir çok yorgunluklarına şu anm zevki tekabül ediyordu. o Holmes, çekici ile demirler üstünde dura - rak arada bir muhavereyi işitme - mek fedakârlığını göze alıyor, ken disi hakkında hiç bir şüphe uyan - dırmak istemiyordu. Bir ara kapı - | dan Lüpeni salonda dolaşırken gör dü: Siyah elbiseler ile sivri sakalla, tek gözlükle ne kadar zarifti!.. O- | nu görenler zengin bir Fransız asil zadesi olduğuna şüphe etmezler, kadınlar ona karşı zâf duymama - ya muktedir olamazlardı. Hareket leri bile asilâne idi. Sesi, bir kadm karşısnda sanki değişiyor, yumu - şak, teshirkâr nağmeler alıyordu. Matmazel Antuvanet Gerdenin Lü pen tarafından şiddetle teshir edil- miş, bir oyuncak haline getirilmiş olduğunu Holmes işitmek için faz- la dikkat etmek tehlikeli olacaktı. Zaten dışarda bir adamın bulun ması Lüpeni bir ara şüpheye bile düşürmüş, aralık kapıyı kapatmış- tı, O zaman Holmes, banyoda çalış maya mecbur oldu ve Antuvanet şapkasını, mantosunu giyerek Lü - penle beraber çıkmaya hazırlanın ca onları takip için bir tedbir dü- şündü, Onlar çıkınca hizmetçi kadına: i —Ben, dedi. Gideyim. Bazı ek- sikler var, onları alıp geleyim. ğır ağır Taksime doğru gidiyorlar- dr. Kâh karşı kaldırımda onlardan çok uzak giderek, kâh peşlerinde yürüyerek, kâh birden geriye doğ- yu dönerek kendini göstermeden man hastanesine kadar gitti, Bura- da bir sokağa saptılar. Sokağa sapmayı tehlikeli bulan Holmes köşede Lüpenin Antuvane te bir evin kapısını gösterdiğini, e liyle, bir pencereyi işaret ettiğini, kızın kapı üstünde bir tabelâyı oku maya çalıştığını gördü. Sonra yol - larına devam ettiler ve yolun niha yetinde kayboldular. Holmes işaret edilen kapmm ö- nüne gelince baktı. Burası bir dok- tor evi idi. Dört katlı, mermer mer divenli koca bir ev... Kapının üstünde doktor Fredrik Hofman yazılı idi. Holmes, Lüpenin maksadını keş / doktoru olduğu anlaşılan bu ada - i mın evine Antuvanet bir hasta gi | bi girecek, arkasından Lüpen dok- ör soyacaktı, (Devamı ver) Arkalarından sokağa çıktı. A -| Taksim, Sıraserviler yolundan Al - İ feder gibi oldu. Zengin bir ecnebi | Denizyolları İŞLETMESİ Acenteleri: © Karaköy - Tel. 42362 — Sirkeci Han Teleton $ imroz Postası U ğ my yapar 1 Birinci kânun Cuma 15 de Idare nh- caktır. Köprübaşı ie | tımindan kalka - (6592; Bartın Postası B ursa Pou 30 ikin cileşrin 18 de ida: Perşembe erimi. dan kalkacak gidişte Akça- şehir. Ereğli, Zonguldak, Bar- un, Amasra, Kurucaşile, Ci- de'ye Dönüşte Amasra, Ku: rucaşile'ye uğramıyacaktır. (6594) Karadeniz Sür'at Postası EGE Perşembe /X G lata rıhtı » mından kalkacak gidişte Ine- bolu, Samsun, Ordu, Giresun, Trabzon, Rize, Hopa'ya dö- nüşte bunlara ilâveten Pazar, Polathane'ye uğrayacaktır. (6591) aradeniz postası vapuru 2 Birinci Ankara Şıh Cumartesi 18deGalata rıh- tımından kalkacak gidişte ine- bolu, Sinop, Samsun, Gireson, Trabzon, Rize, Hopa'ya dö- nüşte bunlara ilâveten Pazar, Sürmene, Fatsa, Ünye'ye uğ: rayacaktır. (6596) Mersin postası vapuru 3 Birinci kâ- Konya yn Pazar 10 da Sirkeci nhtr mından kalkacak gidişte Ça nakkale, İzmir, Küllük, Bod. rum, Rodos, Marmaris, Dal- yan, Fethiye, Kalkan, Kaş, Finike, Antalya, Alanya, Mer- sin'e dönüşte bunlara ilâveten Taşucu, Anamur, Kuşadası, Gelibolu'ya uğrayacaktır. (6621) © Maarif Vekâleti Beşinci Sınıflarında (Baş tarafı 1 imei sayıfada) anızı tebrike imkâ la vazife hayatımın on sevin: hinden öncek anlarm ka . | ranlığına karışan Türk deniz kuv- vellerinin sekiz buçuk asırdanbe- rdumuzun « müd larak kuvvetli devir- lerinde harikalar yarattığını ve ba kımsızlıktan 7 manlarda da ırduğunu bilirsiniz.,, Müdür Bey bundan sonra gele İ cek sene mektebin 150 inci yıl dö- nümünün kutlulanacağımı söyliye- rek sözlerini şu suretle bitirmiştir: *— Cümhuriyetin onuncu yıl dönümünü onu kuran ve yaşatan | büyük cümhur reisini alkışlamak ün Türkiyenin o yerinden ğı bu unutulmaz senede za- bitlik hayatına girdiğinizi müjde- liyen vesikalar: almanız, 6 hayat - ta muvaffak olacağınıza en par - İ lak bir delildir. Ne mutlu size.,, Bundan sonra genç zabitler hep bir ağızdan yemin etmişler ve ken dilerine diplomaları dağıtılmıştır. | Makine ve güverte sınıfları bi »| rincilikle bitiren Vedat o İdris ve ks | ve davetliler hazırlanan -| izaz edilmişlerdir. Bu münasebet armı yaşamış oluyorum. Doğuşu 'le bü; “itin | Nurullah Beylere birer saat hediye (Say tarafı 1 İnci mayıfamızda) affım kanunu esasi ahkâmına kar-' | beyan edilmektedir. zetesi, Yunan (o kraliyetçilerinin geçen ağustosta Marsilyada M. Venizelosu öldürmek için oraya bir sui kast kafilesi gönderildığını fakat Fransız zabıtasının mesele- yi vaktınde haber alarak şüpheli Yunanlıları hudut haricine çıkar - ması üzerine bu suikastın yapıla - madığını yazmaktadır. Aynı gazeteye göre ceneral Plas tirası öldürmek için Fransaya gön ; derilen sui kastçılar da gene Fran sız zabıtasının kendilerini hudut haricine çıkarması üzerine teşeb- büslerine muvaffak olamamışlar - dır. Pirede ve Atinada Atina, 29 (Hususi) — Dün ak şı sarih bir tecavüz teşkil edeceği | Ceneral Papulasm fikirlerileni | 2 y neşreden Demokratikos Agon ga-| baki ilkmektep tarihleri Tarafından ilkmekteplerin Okutturulmak Uzere T.T.T.C. tarafından yazdırılıp tab'ı ve tevzii “VAKIT,, müessesesi tarafından deruhte edilen TARIH kitapları satışa çıkarılmıştır. Bu kitaplar, yalnız talebelerin değil herkesin istifade edeceği bir surette yazılmış bir çok haritaları ve resimleri ihtiva etmektedir. Bir kartonla kaplanmış olan bu TARİHLERIN fiatları nefasetine ve sayıfalarının çokluğuna rağmen 15 şer kuruştur. Satış Ve Tevzi Yeri: Istanbul Ankara Caddesi VAKIT YURDU ERSAREEERSEEA KER ARETAEKaEE reka aresanı çar sezımendse e gesammeşeeneeerenneı yasasi DEREDE DES SOLAR) DER DAAEEYEE SEDDAR AŞEZ, arena 3 aüaidDAMARSAA0AEEASADAN AZERI Deniz harp mektebinde Jedılmıştır. Gerek genç zabitler büfede k erkânı (o harbiye reisliği ile nüdafaa vekâletine birer telgraf çekilmiştir. Diploma alan efendiler şunlar” dır: Güverte kısmı: Faik İbrahim, Kenan İzzet, -| Arif Şerafettin, Vedat İdris, Esst Asaf, Feridun Kamil, Fahir Fu * at, Mehmet Raşit, Sadık İzzet, Ze kâi Arif, Fethi Mehmet, Bahat” Salih, Edip Ziya, Şahap Mahmut, Feyzullah Fahri, En * ver Atıf, Sebati Osman, Haydar İzzettin, Ali Rıza, Şekip Reşat Efendiler. Makine kısmı: Muhittin Ali, Rüştü Nazmi, Necmi İsmail, Şadi Haşmet, Meh met Osman, Adnan Hilmi, İsme" il Bekir, Nurullah Riza, Ali Ba” haettin, Medeni Ismail, Muzaf* fer Mustafa, Kadri Ibrahim, Ad- nan Nazmi, Remzi Osman, Ali Kadri (oAarif, Hürrem Hayri, Ali Hüsnü, Halit Sırı Tevfik Ali, Necmettin — Celâl Ziya Sırrı Efendiler. VAKIT — Yeni zabitlerimizi candan tebrik eder. Kendilerine yüksek muvaffakıyetler dileriz. İsmail, Yunanistanda vaziyet şam Pirede ve Atinada ihtilâlcü * yane mahiyeti haiz bir takım be - yannameler dağıtılmıştır. Üsküdar Hukuk Hâkimliğim Mari Luiz Agopyan Hanım ve- kili avukat Talât Bey tarafmdan müvekkilesinin kardeşi efendinin gaipliği hakkında ikame edilen davanın icra kılman tahkı - kat ve muhakemesi sonunda mu * maileyh Ohannes efendinin hayat ve mematına dair malümatı olan* ların bu baptaki bilgilerini mah - kemeye bildirmeleri hususunun ya pılan ilânnameler üzerine bir gü * na haber ve malümat verilmedi * ğinden kanunu medeninin 34 ün * cü maddesi mucibince mumailey * hin gaipliğine 10 — 7 — 933 ta - rihinde karar verilmekle keyfiyet tebliğ makamına karm olmak ü * zere gazete ile de ilân olunur. Dördüncü ve Ohannes (10461) hik ar E