26 Aralık 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

26 Aralık 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

Berlin hazırlanıyor.. 936da yapılacak Ilinci Olimpiyat oyu ları tn wi em Almanların hazırlıyacakları stad ve yarış yerlerinin 1 — Stadyom, 3 — Yüzme stadı, — A- Sik hava sporları sahası, 5 — Bisiklet ya - sahası, 6 — At koşuları sahası, 7 — | Tenis sahası, 8 — Methal, 9 — Jimnastik - Berlinde 1936 senesi ağustosu- | mun birinden © on altısına kadar devam edecek olan on birinci 6 İlmpiyat oyunları için lâzım olan | davetiyeler Berlindeki olimpiyat komitesi reisi Levald tarafmdan bütün muhtelif memleketlere gön derilmiştir. Çağrılan memleke « lerin sayısı elli ikiye baliğ olmak- tadır. Bu devletler şimdi daveti kabul edip etmediklerini Berlin » | deki merkeze bildireceklerdir. Berlinde, 1936 olimpiyadı için İ Şok büyük yarış yerleri yapılmak: | tadır. Mimar profesör March in Mezareti altında yapılmakta olan yarış mahalleri 440,000 kişilik | Asıl stadyom yetmiş | sıralı olacak, ve 65,000 kişilik o « | turulacak yeri ve 35,000 kişilik âyakta duracak yeri buulunacak- tr. 110,000 metre murabbar sat hında olan bu Berlin sahası 200 bin kişi alabilecektir. Jimnastik inasmda İl jimnastik salonu, ! plânları haneler, 10 — Yürmekeli,, 11 — Alman «porları hali, 13 — Meskenler, 15 Tıp enati - tüsü, 14 — Kadmlar yurdunun tevsi, 15 — Stadyeom lokantası , birisi 25X12,50 ve diğeri 8, 12,50 metre boyunda yüzme havuzu ve 9000 seyirci olacaktır. N “Açıkta ee a için iki tane beheri 400 metrelik koşu sahası yapılacaktır. Yüzme stadyomu 50X20 ebadında bir havuzu ihtiva edecek'ir. Buranın tribünlerinde 6000 kişi oturabi « lecektir, Bisiklet yarışları sahsı 333,1/3 boyunda olacak ve 15,000 seyirci ihtiva edecektir. Tenis sahası 6,000 kişilik ola » caktır. At koşuları için 130XX65 metrelik bir saha hazmlanacak ve 150 hayvan için abırlar yapıla - caktır. Otomobillerin bekliyeceği yer 8000 otomobil alabilecektir. Bu inşaat için 1500 amele çalışacak ve 570,000 metre mikâbr toprak hafriyatı yapılmak lâzım gelecek» tir. İnşaat kısım kısım 1934, 1935 ve 1936 senelerinde bitirile- cektir. Bir Rugbi maçında Japonlar Çinlileri yendiler .. Sarf Fransisko, 25 (A.A.) —| Bir rugbi futbol maçında Japon - ile Çinliler karşılaşmışlar ve Japonlar 12 ye karşı 15 le galip gelmişlerdir. ö Bu maç, 1930 senesinde yapı" kavga ile neticelendiği için o Zamandanberj yapılmıyan anane- vi senelik maçlarır tekrar başla « dığını göstermektedir. Bu gürmkü maça, pek az Çinli Seyirci olarak gitmiştir. Çin ta - m manageri James Lum, Mağlübiyetin kendisini sıkıcı bir Vüziyete soktuğunu, yakmda şeh- İr terkedeceğini bildirmiştir. Jaines Lum 33 oyuncusundan sâde 1$ nin davete icabte ettiğini Çin şehrindeki tüccarların maça yardım etmediklerini de söyle - miştir, Diğer taraftan Kaliforniya üni- versitesi eski oyuncularından ve Çin takımının antrenörü Bennie Lum, maçın berabere bitmesi icap ettiğini söylemektedir. Hakemler arasında Çinlilerin yaptıkları bir gol hakkında ihti - lâf olmuştur. Ve bu golü tanı» mamışlardır. Japonlar, bütün oyun esansın - da hâkim oynamışlardır ve maçın neticesine 10 dakika kalana ka » dar 6 ya karşı 13 vaziyetinde idi- ler. Fakat'Çinliler - hücumlar yap « İ Güreşçiler gittiler i Yugoslav kafile reisinin sözleri Balkan güreşçilerinden Bulgar- larla Yugoslavlar o dün akşamki konyansiyonelle (memleketlerine dönmüşlerdir. Yunan sporcuları vapur beklemek yüzünden hare - ketlerini tehir etmişlerdir. Yugoslav kafilesi reisi ve Bal - kanların en maruf (o erkânmdan doktor Polotz, ikinci Balkan güreş şampiyonası hakkında ihtisasatı - nı Anadolu ajansına şöyle naklet- mektedir: “— İstanbulla her şeyden evvel samimi bir spor teması (yapmak için gelmiştik. Buradaki müsa - bakalarnı cereyanı ve nail olduğu- muz dostane kabul, bu maksada vasıl olduğumuza işarettir, Türk milli güreş takımının yük- sek tefevvuk ifade eden bir netice alması gayetle tabiidir. Türk gü- reşçileri, diğer Balkan milletlerini temsil eden sporculardan çok da - ba iyi hazırlanmış bir vaziyette i- diler. Bu avantaj tabii neticesini vermiş ve Türk güreşçileri birinci Balkan şampiyonasında (yüksel. dikleri mevkii şerefle müdafaa et- mişlerdir. Üçüncü Balkan güreş şampiyo- nasının Ağustosta İstanbulda icra: sr Balkan “ reşçileri için yeni bir ufuk açacâktır. ““Şurasını © gayet vazıh sürette gördüm ki İstanbula gelen Yugoslav ve Yunan güreş ekipleri geçen seneye nazaran çok ileridedir. Bu hamle bir çok sebep ve âmiller arasında en ziyade bi- rinci Balkan güreşinin semereti ©- larak kabul etmelidir. Balkan güreşlerinin idamesi bu şampiyonaya iştirak eden millet - ler için güreşçilikte mütemadi bir çalışma ihtiyacı uyandırması iti « bariyle de çok faydalı ve şayanı temenni mahiyettedir, Üçüncü şampiyonaya Rumenle- rin ve Arnavutların da iştiraki çok kuvvetli bir ihtimaldir. Rumenleri ikinci Balkan şampiyonasma işti- rakten meneden ârızi mahzurla - rın izalesi ve Arnavutların da bir takım teşkil edebilecek hale gel - mesini temenni edilen bu iştiraki hakiki bir emri vaki haline geti » recektir.,, Kış sporları İstanbul, 25 (A.A.) — Türkdaş- çılık, yürüyücülük kış sporları klü bünden tebliğ edilmiştir. Klübümüzün Ulu dağa yapaca- ğı kayak sporları seyahati için 31 Birinci Kânun pazar günü İstan- buldan hareket edecek kafileye iş- tirak edecek dağcılara bu husus- ta lâzım gelen bilcümle malümatı almak üzere Galatasaray spor klü bündeki murahhaslarımıza her gün beş buçuktan sekize kadar İs- tiklâl caddesinde Nata seyahat a- <entesine müracaat etmeleri teb - liğ olunur. ——— maa mışlar ve son beraberlik tehav - vülünü de yapmışlardır. Fakat topun kale çizgisine düşmesine j rağmen Luma nazaran, hakemler bunu tanrmamışlardır. 7 — VAZTT 26 Lucikünun 193 Sam İzmire yazılan mektup / Izmirli bir sporcu cevap veriyor: Mektubu yazan Fenerbahçeli Kemal imzasile İzmire yazılan mektup meselesi nin uyandırdığı hararetli dedi ko- du hâlâ devam etmektedir. Dün İzmirden aynı mevzu üze rine bir mektup aldık. Bu mek- tubu hemen hemen aynen yazıyo rüz: Efendim; İzmirspor — Fener- bahçe maçı münasebetile Mehmet Ali Beye gönderilen mektubun Kemal Bey tarafından yazılma « dığını İstanbul gazeteleri mütte - fikan yazdılar ve yazıyorlar. Bu münasebetle karışık gibi gö | rünen bu meseleyi bir az aydınlar tırım ümidile şu mektubu yazma- ğa mecbur kaldım. Evvelâ mezkür mektubu kati» yetle Fenerbahçeli Kemal Bey yazmıştır. Ve bunu kendi yaz - dığını da İstanbula (döndükten sonra — bu mektup meşhur olma» dan evvel — Kadıköy vapurunda 7—8 kişi karşılıklı iki kanapede konuşurlarken söylemiştir. zmir bahsine intikal etmiştir. İz- mirden mufassal tafsilât istiyen arkadaşlarına bir hayli yanlış ha- vadis verdikten sonra © etraftan mükemmelen işitilebilecek kadar vazih, hızlı bir sesle: — Mehmet Aliye öyle bir do - nattım ki... Demiş ve sonra aca ba etrafa bakınmış ve daha ses - sizce uzun uzun bir şeyler anlat» | mıştır. Muhterem Efendim; yukarıda yazdıklarım ve yazmadığım taf- silât daima, İstanbulca tanınmış sporcularla, dajma isbata hazı « rım.. Benim yanımda bulunan ar kadaşlarımın doğruyu söyliyecek- lerinden eminim ve hattâ Kemal Söz| Kemal Beydir! Beyin tafsilâtı verdiği arkadaşlar rının isimlerini de zikredebilirim, İçlerinde bir ikisinin inkâr etmi- yeceklerni zannediyorum. Fakat bir kaç tanesine de maalesef iti- mat edemiyeceğimi şimdiden söy“ lemeğe mecburum. Kemal Bey denilen zat seromo nilerde bile Fenerbahçeyi temsil eden Bey diye anılan ve bundan tam Ssene evvel (Beylerbeyi Gençler klübünden ayrılan (sebe- bini Beylerbeyi Gençler klübünün idare heyeti azalarından anlıya « bilirsiniz.) K. namile maruf Kemal Beydir. Mektubu yazan ve bir de'yaz”- i madım diye saklanmak istiyen ve | şimdi de ne yazık ki Fenerbahçe yi ve onun içinde bulunan temiz çocukları, ve bizim bütün İzmirli- lerin alkışladığı ve daha yeni kus caklaştıkları çocukların klübünü temsil edebiliyor. K..... Kemal; size yazdığı mek- tubun daha ilk satırlarında sırı « tıyor, kendi yazdığını ihsas edi - yor. (İzmir — İstanbul meselesi o kadar ehemmiyet verilecek bir | meselemiymiş?). Bunun ehemmiyetli olup olmas İ dığı pek âlâ meydanda olduğun - İ dan ve fakat daha başka anlıya» mıyanlar varsa onların da anla - ması için bir kaç şey hikâye ede yim: A — Fenerbahçeyi Altay bun- dan beş sene evvel Taksim sta » dında yenmiştir. B — Bihtere (İzmirspor idare- cilerinden) İzmirde beraber kal» ma ve bir daha İstanbulda karşı- laşma teklif edilmemiş midir? C — Fenerbahçe Ankarada İz (Lütfen sayıfayı çeviriniz) KAR inni di RP Balkan güreş şampiyonu takımı