10 Şubat 1934 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

10 Şubat 1934 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

Asker Bahisler Bugün 6 i ıncı - Sayıfamızdadır 17 isci Vul Yazı İşleri Teletonu (24370 Cumartesi , 10 ŞUBAT (2 inei ey) 1934 935 Deniz Konferansı Büyük devletler hazırlık konuşmalarına başladılar ki Londra; 9 (A.A.) — Daily Tel- raf gazetesi 1934 te (toplanacak deniz konferansı hakkında neş- rettiği bir yızıda Londra, Va- şington konferansı hakkında ve Tokyo arasında pek yakında ha- zırlayıcı konuşmalara başlanıca- ğımı bildiriyor: Bu gazete yarı resmi surette ya- pılacak bu konuşmaların bir an- Işma temellerin kurmaya müsait neticeler vermesi halinde Roma ve Paris hükümetlerinin fikirleri- nde yoklanacığnı ilâve ediyor Daily Telgraf, Japonyanm al dığı vaziyeti omuvaffakıyetli bir netice elde edilmesine başlıca en- gel ol rak görüyor ve Japonyanın deniz kuvvetleri hususunda diğer devletlerle tam bir muadelet elde edemiyecek olursa yalnız evvelki taahhütlerinde devamdan vaz | geçmekle kalmayıp 1935 konfe- ransma bile iştirik etmemesinden | korkuyor. “Yeni bir silâhsızlanma yarışı baş!smasından — mali ve siyasi bazı sebep ler dolayısiyle— kor- kan Londra hükümeti ise intizar ves'ye bırak ıktadır. ,, meni — Balkan Misakı Dün imzalandı Ball:an Misakının imzası Atina akade- misinde büyük merasimle oldu Atim, 9 (A.A.) — Balkan iti- iâfı misakı bugün saat on iki kırk ta Atina akademisinde (Türkiye namma Hariciye Vekili Tevfik Rüştü, Yugoslavya namına hari- siye nazırı M. Yevtiç, Romanya namma hariciye nazirr M. Titü- lesko, ve Yunanitsan hariciye na- Yangına ait ilk tahkikat bitti Suçluların ceza kanun maddelerile duruşmalar Dün duyduğumuza göre, ad-| liye binası yangınında yanan has | deme Mehmet ağanın cesedini bulmak için yeni araştırma yapıla- cağı doğru değildir. Çünkü ge çenlerde yapılan araştırmada ele geçirilen kemik parçalarınm, tıb- bıadli tarafından yapılan muaye mesinde, insan kemikleri olduğu anlaşılmıştır. Mehmet ağanın yanarak öldü- ğü de, gören şah'tlerin ifadelerile anlaşıldığı için bu suretle bu ke miklerin Mehmet ağaya ait oldu- ğu maydana çikmakta ve cesedin diğer parçalarının aranmasına lü- zum görülmemektedir. İ unun 383 ve 230uncu ının Yapılması isteniyor Diğer taraftan gene duyduğu- —. göre, yapılmakta olan ilk tahkikat bitmiş ve iddianame ha- sırlanarak suçlulara tebliğ olun- muştur, Suçlu görülenlerin buna karşı itiraz hakları müddeti bu gün bitecek ve yarın müstantiklik kararnamesini hazırlıyarak ait ol duğu makama verecektir, Suçluların muhakemesine ağır ceza mahkemesinde * başlanacağı va muhakemenin önümüzdeki haf ta içinde başlıyacağı tahmin edil- mektedir, — (Devamı 4 üncü sayfanm 4 üncü sütununda) Garson — Vay kurnaz her.f vay, bana bahşiş diye za edilmiştir. İmza merasiminde Başvekil M. | Çaldaris ile Yunan hükümeti er- kânr, elçiler, yerli ve ec nebi mat- buat mümessilleri hazır bulunmuş lardır. Ankara, 9 (A.A.) — Balkan an- | laşma misakının imzası münasebe- AYAŞLI — A KiRACILARI YAKINDA: VAKIT Sütunlarında Viyanadan endişe verici haberler. Budapeşte, 9 (A.A.) — İhtiyat kaydile karşılanması lâzım gelen bazı şayialara göre M. Dollfuss'ün Budapeşteden hareketini tehir et. mesi Viyanadan bir takrm endişe uyandırıcı haberler alınmasından ileri gelmiştir. ————ğ—ş—ğ—— e Niçin ? ————— . Poker ve emsali... Evelki gün, memurlara pokeri nişin| yasak etmediğimizi sorduktan sonra dü-| şündüm ki bu bahiste kendi kendime de| bir niçin kalıyor: Pokerle kumar olurda emsali ile olmaz 01? Bizde içki yasağının nasıl bir vesile ile hükümden (kaldırıldığını hatırlıyo- rum: Bir kanunda likör ve emsali tabiri ile liköre yapılan müsaade (ve emsali) terkibinin hududu içine her türlü içkiyi sokmuş sayıldı ve: — Bana bir (ve emsali) getirin! Lâ- tifeleri arasında artık yasaktan olagana geçildi idi, Eğer benim memurlara poker yasak edilsin dediğimi hükümet yaparsa — ki bir emirle yapmak hem vazife, hem hak- tre — galiba şu geçmişten istifade ede- vfaklıklar arasına karıştırdığım on kuruşluk kalp parayı bırakmış! rek yalnız opokerdeğil, . poker ve emsali demek te lâzım! us, Sinema Sayıfamız Bugünkü sayımızdadır Mare Teletonu : 24370 Sayısı 5 Kuruş | Trenlerde Tarite Haydarpaşa - Ankara hattı tarifesi değişiyor Ankara; 9 (Hususi) — Devlet demiryolları umum müdürlüğü Haydarpaşa — Ankara tren tari- felerini yirmi marttan itibaren de- ğiştirmeğe karar vermiştir. Hazır- lanan yeni tarifeye göre ekispres- ler Ankaradan 19,10 da, Haydar- paşadan 19 da hareket edecekler, birinci 8,30 da, ikincisi 9,10 da va- racaklardır, Posta treni de-Ankaradan 20 de kalkarak ertesi günü 15 te Hay- darpaşaya varacak, Haydarpaşa- dan 15 te kalkacak, ertesi günü 8,30 da Ankaraya vasıl olacaktır. Saat yarımda Ankaradan, 7 de Haydarpaşadan kalkan muhtelit trenler yalnız Toros postasıdır. Ankara — Haydarpaşa yolu e- kispresler de 14, öteki trenler de 17,5 saate indirilmistir. İngilterede kısmi intihabat hariciye nazırı ve İsmet Paşa Hz.| © Londra, 9 (A.A.) — Cambrid- ile Yunan başvekili M. Çaldaris a- | gede yapılan kısmi teşrii intiha- rasmda aşağıdaki telgraflar teati | bat muhafazakârlarn namzedi M. olunmuştur: Tufnell 14896 rey alarak münhal Türkiye Reisiecümhur Gazi Mus | mebusluğa intihap olunmuştur. tafa Kemal Hazretlerine Amele fırkasının namzedi M. “Salkım, cene şarkı ve” İtime; Mood, 12176 ve liberallerin nam- - zedi M. Mac Fabyen 2023 rey als i zırı M. Maks'mos tarafından im- | tiyle Reisicümhur Gazi Hz. ile dört ! (Devarı: 11 imei sayfanm 4 üncü sülinunda) | muşlardır. Fransada kabine buhranı devam ediyor M.Dümerg, meclisi dağıtmanın münasip olmıyacağını ve sükünu temine hizmet edemiyeceğini söylüyor Paris, 9 (Havas ajansı) — Ga- | beraber kat'i olarık © bilinen bir zeteler, M. Dowmergucin kabine-| şey yoktur. yi teşkili kabul etmesi üzerine va- | OMühakkak gibi görünen bir şey ziyetteki gerginliğin zeval bul- | varsa o dı M.Doumerguein adli- muş olmasını memnuniyetle kay- | ye nazırlığıni uhdesine alacağı detmekte ve eski (o reisicümhurun | dır, manevi nüfuzunun sükün ve hu-| O İsimleri enziyade ileri sürülen zuru kat'i surette (o tesis edeceği | zevat şunlardır: hususunda büyük ümitler beslen: | Harbiye © nazırlığına Mareşal mektedirler. Petain, hava işleri nazırlığını Ces Hiç kimse (kabinenin bugün | neral Vuillemin, kariciyeye Bart- teşekkül edeceğinden o şüphe et-| hok, dahiliyeye Sarraut ve yahut memekte ve gazeteler, ortaya bir | | aval. takım faraziyeler atmakta ve Jis- telerheşretmektedirler. Bununla | (Devümr ? inci sayfanın 4 “üret #ötumunday Dü nkü futbol maçlarının neticeleri Dün futbol şampiyonasının bi- rinci devre maçları bitti. Beşiktaş Beykozu, İstanbulspor da Vefayı birer sayı farkile yendiler. Tafsilâ- tunı 4 üncü sayfamızda bulacaksı- nız, Resmimiz dün Beykoz kalesi. ne çekilen bir frikik cezasmı gös teriyor.