10 Şubat 1934 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

10 Şubat 1934 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

rp G — 10—VAXIT 10 ŞUZAT 1931 Sürmeli Kapı Mk; gg yy —17— Girmesi öte doğru iğilerek s-n- dalyerin arkasma dayındı ve ce- vap verdi. Sesi yüksek ve titrek- ti. Hendisi sinirliydi: — Doktor Montrosa çaya da- vetliydim. Onunla çanak, çöm- lekten b-hsettik. Orada yemeğe kaldım. Saat sekizde kalkarak ayrılmak mecburiyetinde bulun: duğumu anlattım. Mazeretimi kabul ederek beni bıraktılar. Doğrudan doğruya istasyona git- #m. Maksadım trene atlıyarak Vernona gitmekti. Orada Krest- viyu klübünde bazı ahbaplarımla görüşezertim.. — Mis Hilda ile sxat kaçta bu- luşmayı kararlaştırdmız.. — Saat dekuzda.. — Mister Grassi, Vansm yüzü- ne yalvaran gözlerle bakıyordu. Devam etti, — Birlikte dinsa gidecektik.. Fakat ben trene binerken yanıl- dın, Vans sordut o“ — Klübevardığınız zaman saat Grassi yorulmuş gibi sandalye ye atıldı, ve devem etti, — Trene yınlış bindiğim için ası! treni bulup istediğim yere varmak için çok vakit kaybettim, Vans sordu: — Mis Hilda gecikmeniz yü- zünden çok müteessir oldu mu?, — Evet, Fakat mazeretimi kı- bul etti. Zaten kendisi de benden birkaç dakika sonra geldi. Mis| wbilda'bir takım arkadaşlarmın » evinde kalmış klübe gelirken bir kazayı uğramış.. — Ne biçim kaza.. Grassi bir lâhze tereddüt etti, sonra cevap verdi. — Mis Hildı yalnız başma o- tomsbiliyle klübe gelirken bir ka- zaya uğramış. — Yanında bir kimse yok muy muj?.. — Yokmuş. Bu sırada gizli zabıta memuru B- k odaya girdi ve Vansa doğru ilsliyerek -rlattı: — Çinli ahçı sizinle konuşmak istiyor. Vans: — Ge'sin, dedi. Zabıta memuru döndü, merdiverden aşağıya ba- karak Çinliye ses'endi: — Yukarıya gel Lang. Bir lâhze sonra Çinli ahçı kspr- da görünerek Varsın emrini bek- ledi, Vans yerinden kalkıp ona doğru yürüdü. Çinli ona başkala- rınm duyamadığı birkaç söz söy- ledikten sonra kâğıt içinde sarılı bir şey verdi. — Teşekkür ederim Mister Li- ang.. la konuşmıya devem etti, nediyorum, Mister Grassi Vans komusuyorken paketi açmış oda- çinde bembeyaz, güzel, z-rif bir sürü porsölen parçaları görmüş- lerdi. , devem etti, — Bunlar Mister Arşere sit Ting vazonun a yy yy Cinayeti YAZAN: S. VAN DiNE kat ederseniz bunlarm birçok parçaları kanla İekelidir. Grassi ayağa kalkırak vazo- nun kırık O parçlarmı derinbir hayret içinde gözden geçirdi. İğneler ve toplu iğneler Perşembe 11 teşrinievel saat 1 — 15. Ortalığı derin ve uzun bir sü- küt k-pladı. Nihayet Grassi başı- nı kaldırdı: — Çok fena bir hareket, hav- | salam bunu almıyor.. Hele bu kan — Ahçı b-şı evin arkasındaki | hanede Mer beş yerde bu paketi bulmuş. O-| ğı satmalma komisyonunda mun bizi alâkadar edeceğini zan- | hazır bulunmaları. (e64) 639) “Die lar.. Siz bu vazonun kırılması ile | Arşerin ölümü arasımdı bir mü- nasebet görüyor musunuz?.. Vans İtalyanı dikkatle süzrek cevap verdi: — Bunda hiç şüphe yok. Siz lütfen oturun.. Grassi gene yerine döndü. Ve istemiyerek oturdu. Vans o söze başladı. — Msdem ki siz geç vakte ka- dar Mis Hildayla beraber klüpte bulunuyordunuz o hslde nasl © lup da ikiniz de eve ayrı ay/ı za“ manlarda döndünüz?. (Devamı ve Mekez kumandanlığı Satınalma komisyonu ilânları Merkez kumandanlığı kı» taat ve milessesat ihtiyacı için 10.000 kilo - yeşil . merci- mek 11/2/934 Pazar günü sa- at 14 te pazarlıkla satm alı- nacaktır. Taliplerin belli gün ve saatinde Merkez kuman- danlığı satınalma komisyo- nunda hazır bulunmaları. (856) (557) ..s Merkez kumandanlığına bağlı kıtaat ve müsssesat ih- tiyacı isin 20.099 kilo kurufa- sulye 11/2/9234 Pazar günü saat 15 te pezorlkla satm a- Imacaktır.. Tolinlerin belli gün ve saatinde Merkez kus mandanlı#ı satma'ma komis- yonuna müracaat». (855) (533) : > Nxliya mekt-hi ihtivdel için 18 kalem nakliye mnlze- mesinin pazarlığı. 11/2/92 Pazar günü saat löte edile. esktir. Taliplerin belli saatin- de Tophanede Merkez ku. mandanlığı satmalma komis- yonunda hazır bulunmaları, (860) (607) Gülhane hastahanesi ihti- yacı için teahhidünü ifa ede- miyen müteahhit nam hesa- Çinli bu sözleri | söyledikten | bma 8 kalem fizik tedavimal | sonra iğildi. Geri dönüp mese: | zemesi venlerden indi. Vans paketi alıp | günü saat 15 te pazarlıkla a- yamhanesinin ön'ine geçti. Açmı- | İmacaktır. Sarinnmesini yi ya başladı. Kend'si gene İtalyan- reçeklerin her gün ve talim! 12/2/9324 Pazartesi) rin belli giin ve enatinde Ton: kez kumandanlı. » Levazım esva ve terhizat. da bulunanların hepsi kâğıdın *- | anbarı inin 5009 kilo cenber (22/2/924 Persembe giirü sn- at 14 de pox-rhkla satm le nacaktır. Tolnlerin belli gün! Vana İtalyana hitap etmekte | ve saatinde Merkez kuman- danhör satmalma komisyo- nuna miracaatlarr, (862) (617 Vapurculuk Türk Anonim Şirketi Istanbul Acentalığı Liman han, İelelon: 22925 "Karadeniz Yolu Sakarya “Şiyar Pazar sönü sat 20 de Galata nbtumndan kalkacak. Gidişte Zongu'dak, inebolu, Ayancık, Samsun, Ünye, Or. du, Gireson, Tirebolu, Göre- le, Trabzon, R zeye, Dönüşte bunlara ilâveten OF ve Sür- mene'ye Uğrar, Karabiga yolu Her cumartesi ve çarşamba günleri saat 20 de Tophane rıbtımından Saadet vıpurı kalkar, Gidiş ve dönüşte mutat iske- lelere uğrar, li | Mudanya yolu Her pazar, salı, Perşembe, cuma günleri saat 9,30 da Tophane nhtımından Bartın va puru kalkar. Gidiş ve dönüş- te mufat iskelelere uğrar. İzmit yolu Her pazar, salı, çarşamba, cuma günleri Tophane rihtımından sast 9 da Tayyar va- puru kalkar. Gidiş ve dönüş- te mutat iskelelere uğrar. İstanbul 1 inci İcra Dairesin- den; Mahçuz ve paraya çevrilmesi mukarrer iki adet yerli ineği, bir buzağı 11 — 2 — 934 tarihine mü- sadif pazar günü saat 12 den iti- ha'linde hazır bulunacak memuru İmuavinliği imtihanı baren Anadoluhisarı çarşısında | satılacağından talip olanların ma» mahsusuna müracaatları ilân olu- nur, (23) a e A mam Dr İHSAN SAMİ Tifo ve Paratito hastalıklarına tutul mamak için tesiri çok kaf? müafiyet pek emin hir aşıdır. Ecza depolarında büuhunur, 119834) kârâ'nm-en büyük “Kıtap; gazöte ve a | ida Eİ KBA <8 Gİ LE N Her. lisanda EYİ meçmua “ve; kitap Her nevi kırtüsiy ve mektep'lev 7 Her” türlü; Fotoğraf levazım - makineler € MA iceri A at etekli | ilet İİİ 2 : Ba Tifo ve Paratifo Aşısı Nl A YA Maliye müfettiş Maliye teftiş heyetinden : 35 lira maaşlı Maliye Müfettiş Muavinliği için 10 - Mart- e imtihan yapılacaktır. Aranacak şartlar şun- lardır : | — Memurin kanununun dördüncü maddesinde yarılı evsafı haiz olmak, 2 — Künunusani 1934 de 26 dan aşağı ve 30 dan yu- Karı yaşta bulunmamak, 3 — Mülkiye mektebinden, Hukuk Fakültesinden, ali derecede bu'ünan Ticaret Mektebinden ve- ya bunlara mümasil aynı derecedeki bir ecnebi mektebinden mezun olmak, 4 — Ahlâk ve seciye itibarile şayanı itimat olduğu anlaşılmak, Imtihana talip olanlar: 15- Şubat-1934 tarihine kadar Ankarada Maliye Vekâleti Tefüş Heyeti reisliğine istida ile müracaat edeceklerdir. Istidaya şu vesikaların raptı lâzımdır. 1 — Nüfus cüzdanı ve adresi, 2 — Şahsi el yazlı tercümei hal bülâsası, “Memuriyette bulunanlar müddet ve sureti hiz- metlerine dair resmi vesika raptedeceklerdir., 3 — Askerlik- lerini yaptıklarma veya tecil edildiklerine dair vesika, 4 — Mektep şahadetnamesi veya tasdiknamesi, 5 — Sağlam ve yolculuğa mütehammil olduklarına dair hükümet tabibinin ra- poru, Talipler tabriri ve şifahi olmak üzere iki imtibana tabi tutulacaklardır. Tahr ri imtiban Ankarada ve İstanbulda ve muvaffak olanların şifahi imtihanı da Ankarada yapılacaktır. . LA -— imtihan proğramı : 1 — Maliye A “Bütçe, ihzarı, tatbiki, tastikı ve kontre- lu “Muhasebei umumiye kanunu abkâmı, B “vergi Dazariye- leri, teklif usulleri, vasıtalı vasıtasız vergiler “Sedüllü vergi- ler, veraset vergileri, istihlâk üzerinden alınan vergiler, Güm- rük inhisarlar, harçlar, ,, Türkiyedeki vasıtalı vasıtasız vergi- ler, C “Maliyemizin varidat ve muhssebe teşkiâtı, D “istik- raz nazariyeleri, tahvİ zmortisman, Türkiye Düyunu tumumi- yesi, 2 — iktisat, “istihsal, tedavül, inbisam ve”stihlâk . ba. hisleri “3 — Mali ve ticari hesap, faizi basit, faizi mürekkep, iskonto, faizli hesabı cariler, 4 — Hendese, satıh ve hacım mesahaları, 5 — Ticaret usu'u defterisi “esaslı ve pratik ma- iümat “6 — Hukuku idare, Memurin mulakematı kanunu, ceza mabkemeleri usu'u kanununun tahkikat usullerine müte- allik bükümleri, ceza kanununun memur suçlarına ait kısmı, kanunu medeni ve borç'ar kanunile tcaret kanunların Ma- liyeyi «'âkadar eden abkâmı, 7 — Türkiyenin tabii, iktisadi coğrafyası ve tarihi hakkında malümat, 8 — Fransızca “ım- lâ ve terceme, imtikan neticesinde Müfettiş Muavinliği almacaklar Me- muriyet te yapsalar altı aylık bir namzetlik devresi geçire cekler ve üç sene sonra yapılacak ehliyet imtibanımda mu vaftak o urlarsa Maliye Müfett'şliğine tayin ve bir sene staj için Avrupaya gönderilece'elerdir. (167) Emniyet İşleri Umum Müdürlüğünden : 1 — Zabıta metrürları için yaptırılması münakasaya konulan elbise ve kaputlar parar'ık suretile ihale edilecektir, 2 — Şartnamede bir değişiklik yoktur. 3 — ibe'e 24. Şuket- 1934 Cumartesi günü saat 1S de An- karada Emniyet İş'eri Umum Nüdürlüğü münakasa komisyonuu- da icra edilecektir. 4 — Ts'ip'er ber çün Arkara'da Emniyet İş'eri Umum Mü- dürlüğünde münakesa komisyonuna ve Istanbul Emniyet Müdür- löğüne müracaat edebilirler. (596) Tayyare Piyangosu 16 ıncı Tertip 4 üncü Keşide 11 ŞUBAT" 1934 tedir. Büyük Ikrami'ye 25.000 Lira Ayrıca, 10.000, 4.006), 3.000 Liralık ikra- wiye ve 20.000 Lüjalık Mükâfat vardır. dümeni, ek li ii