10 Şubat 1934 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

10 Şubat 1934 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

Bu Hafta “ipek” Sinemasında Gösterilen “Şeytan Kardeş” Filminden Uç Sahne. Yukardaki Köşede Denis King ve Telma Tod, Diğer iki Sahnede Oliver Hardi Ve Stan Lorel ... Bu haftanın yeni filmlerinden | “İpek,, sinemasında gösterilmesi ne başlanan “Şeytan kardeş,, , bü- yük bestekâr Auberin “Fra Diya- volo,, isimli operası esas tutularak vücuda getirilmiş bir filmdir. Bu| filmde Denis King var, Telma Tod var, Oliver Hardi ve Stan Lorel| var, Denis King, burada evvelce gös- terilen “Serseri Kral,, filminde| çok beğen'imişti. Bu güzel sesli er- keğe filmde eş olan kadın, Telma Tod da, bir çok filmde görülmüş | ve hoşa gitmiş yıldızlardandır. O- | liver Hardi ve Stan Lorele gelin- ce, filmde bir'birlerinden hiç ay rılmıyan biri iri yarı, biri ufak te fek bu ik! komik te, uzun boylu ta” nıtmağa hacet bırakmıyacak dere” cede tanınmıştır ! Bunlardan başka kadın olarak Lusil Bravn ve erkek olarak Artur Berson ve Ceyms Finleysonun baş” | lıca rol aldıkları bu filmin rejisö” | rü, Hol Roahtır. Mevzu, kısaca iki tacirin soyguna uğramaları ve bu- nun üzerine kendileri de soyguncu olmağı kararlaştırmaları, fakat vakt'le İtalyada adı işitilen çete re isi Fra Diyavolonun eline düşme- leri, affedilip bu haydudun hiz- metine girmeleri şeklinde anlatıla- bilir. Bununla beraber, bu aşağı yukarı başlangıç mahiyetinde ka- | lir. Çünkü, iki komiğin bin bir tür- lü maskaralığı, asıl bundan sonra başlıyarak, güldürücü sahneler, bi- ribirini takip eder. O kadar çok ve sık, ki hattâ “takip eder, yerine | “kovalar,, da diyebiliriz! Bu Amerikan filminden bahse - den bir Alman film münekidi, “A- merikalılar, bu filmde meşhur ope- rayı groteskleştirmislerdir. Bu su- retle muvaffak bir fi'm vücuda ge- tirebilmişler midir? Şu ve bu nok- İ değer bilmediği taları üzerinde durmaktan vazge- | çerek, neticeye göre hüküm çıka- rırsak, seyredenlerin katılasıya | güldüklerini ve sanki perde üze- rindeki iki komik işitebilecekler- miş gibi, onları çılgınca alkışladık- larını söylemek, yeter!,, diyor. yg öz “Melek, sinemaşının gösterdi- ği yen! film, “Çareviç,, tir. Bu film den bu sayfalarda evvelce bahse- derek, rejisör Viktor. Yansonun Alman artistlerin iştirakile çevir- agi Almancasında Marta Eggert, Eri Bos, ida Vüst, Hans Zönker, Georg Aleksander ve Otto Valbur gun rol aldıklarını, Fransızcasında da Meri Glori ve J wj Rigonun bu- lunduklarını anlatmıştık. Burada gösterilen, Fransızcasıdır, “Çareviç,, , “Tebessüm diyarı,, operetinin bestekârı Frants Leha | rm. ayni derecede tanınmış operet lerinden biridir. Kudretli tenor Ri- şard Tavber, bestesi fevkalâde hoş olan bu operetin başlıca parçaları» nı plâğa söylemiştir. Musiki cihe- tinden çok kıymetli “Çareviç,, in mevzuu, film için istifade edilebi- lecek bir mevzudur... Ve işte isti- fade edilmiştir! Rusya Çarlığı Veliahdi, Riviye- rada Prenses Dorotea ile nişanla- nacaktır. Fakat, kendisinin © bun- dan haberi yoktur. Tanıştığı Mari İ ismindeki bir gazeteciden bu ni- / şan işini öğrenivor. Hiç aldırış et- mivor. temayül duvduğu kız, Ma- ridir, O da onu sevivor ve kim ol. in,peka hafi. yelerinin herhangi hir silesetın ö- nüne germek itvere etrafrardlan av- rılmamalarını. bir suçlumın pöz hane atma alındığı seki'nde tef. si» ediyor. Sevdiği gence, polis hafiyeleri- ardeş 9 Çareviç N K nin peşinde dolaştıkları haber vermek, onu iküz etmek maksadi- le ayak bastığı yerde, Çar tarafın- dan tasavvur edilen nişanlanma, ilân edilmek üzeredir. Gazeteci kız, o zaman kimle seviştiğini öğ- reniyor, Bir taraftan da prenses, Çara, kendisinin prens Simof'u sevdiğini söyliyerek, onunla evlen- miye müsaade etmesini rica edi- yor. Bu prens, veliahdin de dos- tudur. Prenses, sevdiği prensle evlen- me müsaadesini alıyor. Lâkin, “Ça reviç,, le gazeteci kız, birbirlerin. den ayrılmak çaresizliği ile karşı - laşıyor,... ayrılıyorlar. p “Kazanova, filmi, evvelce ses. bir film ortaya konulmuştu. Bu hafta da “Saray,, sinemasında 8€s- lisi görülecek! İlkinde olduğu gibi bu ikincisin- de de baş rol, İvan Mojukindedir. Adı filmin de adı olan macerape- rest, çapkın adam tipini, bu artist, ilk filmde muvaffakıyetle canlan- dırmıştır. Aradan bir kaç sene geç tkten sonra, tekrar oynayışta ayni benimseyişle hareket edebilmiş mi- dir? İşte merak uyandıran bir şey! Yalnız bu cihetten değil, umu - miyetle iki film arasında bir mu - kayese yapmak istiyenler, belki bazı san'at meraklıları olacaktır. Fakat, “Kazanova,, nm macerala- rını takip etmek, muhtelif çapkın- bk sahnelerini tekrar görmek isti- yenler, herhalde fazlacadır! Mevzu? Hem biribirinden ayrı, hem biribirine bağlı gibi görünen safhalar, maceraperestin çapkm - İ lıkları, ziyafetler, şarkılar, Vene- “İM ilmi mükemmel | i siz olarak çevrilmiş ve i Buvatel, Margörit Moreno, ASIL yy yyl Yakında “Artistik, sinemasında mevsimin €n ehemmiyet verilen filmlerinden biri gösterilecek, Bu, | “Harp,, filmidir. Annabella ile Şarl Buvayenin iki büyük rolü yaptıkları bu filme, evvelce de kısaca işaret etmiştik. | Mevzuu, ediplerinden Klod Farerin dünya edebiyatında yer tutmuş eserinden alınan film... “Harp,, filmi, mevzuu Klod Fa- rerin eserinden alman film... Bu kadarı kâfi derecede dikkatli dav» ranmıyanları, ihtimal (tereddüde | düşürür. “Bu film, mevsim başla” Fransız Yıldızların hususiyetleri arasın- da, birdenbire tuhaf gelebilecek bazı sevgi temayül ve tezahürleri de vardır. Meselâ, Lil Dagoverin Berlindeki villasınm bahçes'nde | bulunduracak derecede, eşekten | hoşlanması gibi Yıldızlardan Marta Eggert de fili pek sever. Ancak, fil besle- mek imkânını henüz elde edeme- dikte gondol gezintileri,. tarih | dekoru içinde eğlence! | Rejisör, Röne Barberi, oynıyan- ! lar, İvan Mojukinden başka Jan Kolet Darföy, Madlen Ozeray ve Marsel Denya.... p Meksikalı yıldız Lupe Velez... | Filmde daima çılgınlıkla, ateşli a- | teşli oynıyan bu kadın sıcak yıl- | dız, ötedenberi ortalığı karıştırır, heyecanla maceradan maceraya a- tılır, Yalnız filmde değil, hususi ve umumi Yyaşayışında da! r Hele son zamanlarda ondan o kadar çok bahsedildi ki... Kari Ku peri elinden kaçırdığı, Coni Vays- | müllerle avunduğu, yahut eskisin- den bıkıp yenisile eğlendiği, Ya- kın zamanların dedikodu mevzu- lari arasında yer tutuyor... Hayır, yer tutuyordu. Çünkü, bunlar, se -| len son haberlere göre, maziye karıştı, Lupe Velezle Coni Vays- müller, geçinememiş, boşanmışlar. dır! “HM ARP yy yy Annabella Ve Şarl Buvaye Tarafından Çevrilen Bu Film, Yakında Gösterilecek.. rında “Türk,, sinemasında göste- rilmemiş mi idi?,, diyenler bulu- nabilir, O zaman, Lil - Dagoverin irdiği “Monte Karlodaki “ka- dın,, filminin ilk ilân ediliş şekline göre, öyle. Fakat hakikatte o İngi- lizce filmin bu Fransızca filmle hiç bir alâkası yoktur, Esasen o za- man da, bu cihet alâkadarlarca tavzih edilmişti! Hülâsa, mevzuu Klod Farerin €- serinden alınan, Anabella ve Şarl taraflarından o çevtileh “Harp,, filmi, daha gösterilmedi, gösterilecek, Asıl “Harp,, bundan Buvaye sonra! yy yg yg yy diğinden, büyük ve küçük fil hey- kellerini bir araya toplamış, salo- nundaki rafın üstünü Cüngel or- manından bir köşe haline getir- miştir. Resimde, bu yıldız ev halile fil kolleksiyonunun yanında duru- yor. Marta Eggertin rafında yirmi iki fil heykeli varmış! yy yy yy yg Lupe Velezin başka birisini sevdi» ğidir. Bu erkek, kim? Daha ortada isim yok. Çılgm, ateşli ve son de- recede kıskanç Meksikalı yıldızm seçtiği erkeğin kim olduğunu, bir çok kişi merak ediyor! Lupe Velez, bu hafta “Artistik., sinemasında gösterilen “Kara Bi - ber,, filminin yıldızı... Filmin is- mi, kendisinin mevzudaki lâkabı- dır. Tam mizacına uygun bir lâ. kap! Bu yıldızın filmlerinde, hep mizacına uygun düşürülen mevzu- dan ziyade, onun patavatsızca ha» reketleri, esastır! Bu filmdeki eş- İeri, Edmun Lov ve Viktor Mak Laglen.... > yy ayyy yy Aşıklar Oteli Her filmde yaptığı türlü türlü yaramazlıklarla hoşa giden şirin yıldız Anni Ondranm “Âşıklar O- teli,, isimli filmi, şimdi Avrupanın muhtelif şehirlerinde gösteriliyor.. i Tenkitlerde, artistin bu filmde de | her zamanki hususiyet ve kıymeti- ni hiç kaybetmeden oynadığı yaz» Şimdi ortaya çikan dedikodu, yor,