14 Şubat 1934 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 12

14 Şubat 1934 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 12

Ağrıları ve soğuk algınlığını geçirecek bir ilaç isterken, daima bu sözleri ha- tırlayınız: Alacağınız mal, hakiki olmalı, ASP Ambalajlarda ve kompi melerin üzerinde Çİ. markasının mutlaka bulunmasına dik- kat ediniz! Israrla a Harbiye Mektebi Talebe Kayıt ve Kabul Talimatnamesi Harbiye Mektebi Kumandanlığından; i — Bu sene Harbiye Mektebine, askeri hâkim ve muallim sınıfına M. M. Vekâletinin göstereceği nisbet içinde Ana vata- Sın iç ve dışından Türk talebe kayıt ve kabul olunacaktır. A — Tam devreli Lise mezunları ile Liseye muadil oldukları Maarif Vekâletince musaddak Türk veya Ecnebi mektep mezun- arı Harbiye Mektebine girebilirler. Bunlardan bir sene sonra Müracaat edenler imtibansız iki veya daba ziyade sene sonra müracaat edenler Askeri Liselerden birinde Bakalorya imtibanı- ma tâbi tutulurlar. Lise mezunlarından gayri sınıf ve ihtisas mek- tepleri mezunları imtihansız Harbiye Mektebine kabul edilemez- ler. B — Ana vatan dışmdan Mektebe girmek istiyen Türk tale- be gene Askeri Liselerden birinde Bakalorya imtihanını verme leri ve Türk diline vâkıf olmaları lâzımdır. C — lstekliler 17 yaşını bitirmiş ve 22 yaşına henüz girme- miş olmak. D — Vücudunun teşekkülâtı ve sıhhati (Tam teşekküllü he- yeti sıbhiyece yapılan muayenede ) orduda ve her iklimde faal hizmete müsait bulunmak, F — Ahlâk ve seciyesi ve ailesinin hiç bir suibali ve fena şöhretler sahibi olmadığına dair vesaik göstermek. ( Icabında Mektep Kumandanlığınca muhtelif kanallarla yapılacak tahkikat peticesi müsbet çıktığı takdirde Mektebe kayıt ve kabul olunur. Meofi zuhurunda ise kabul olunmaz. Müracaat edenler bu husus- ta biç bir hak talebinde bulunamazlar. ) ? — Birinci maddedeki şartları baiz olanlardan Istanbulda bulunanlar her sene Mart başından Temmuz başına kadar doğ rudan doğruya Harbiye Mektebi Kumandanlığına ve Istanbul ba- ricinde bulunanlar bulundukları yerlerin en büyük Askeri Ku- mandanına veya Askerlik Şubesi Reisliğine en geç Temmuz ni- hayetinde Harbiye Mektebinde bulunacak veçhile istida ile mü- racaat ederler. Istidalarına aşağıda yazılı kâğıt ve vesikalarını bağlarlar. A — Nüfus tezkeresi veya musaddak sureti. B — Mütehâssıs tam bir heyeti sıhbiye tarafından musaddak sıhhat ve aşı vesikaları ( Aşı vesikalari olmıyanlara askeri he- kimlerce aşı yaptırılır. ) C — Mezun bulunduğu mektebin şahadetnamesi. D — Mektebe kabul olunduğu takdirde Askeri kanüalar, ni- zamlar ve talimatları tamamen veya aynen kabul ettiğini natık velisinin ve kendisinin birer taahhüt senedi, sar'alı, uyku halin de gezer, sidikli, bayılmak ve çırpınmak hastalığına müptelâ olmadıklarına dair taliplerin velilerinin taahbütnameleri. Bu gibi hastalıklardan birile mektebe girmezden evvel malü olduğu bilâhare anlaşılan talebe Mektepten çıkarılır ve o talebe için sarfedilen bütün masraflar velisine tazmin ettirilir. | (521) Darüşşafaka Müdürlüğünden : Fizik İ âburatuvarı için alınacak aletler hakkında malümat almak istiyen taliplerin her gün ve nihayet karar gönü olan 18 - Mart - 934 Pazar günü saat 14,30 da Nuruosmaniye Cami mahfelinde Cemiyeti Tedrisiye Merkezine müracaatları. £ (706) İstanbul © asliye (o mahkemesi ikinci yenileme bürosundan: Halide H. tarafından Edirne kapı Atik Alipaşa mahallesi cami sokak 10 No da mukim Mehmet A- li ef, aleyhine açılan tescil talâk davasmın yenilenmesi esnasında hölen ikametgâhı meçhul bulunan | müddealeyhe ilânen tebliğat icra- sma karar verilmiş olmakla mu- İ maileyh Mehmet Ali Efendinin İ ilân tarihinden (itibaren on gün | zarfında (büroya müracıatı ve İ tetkikat günü olan 15 — 3 — 984 | perşembe saat 14 te büroda hazır bulunmaları lüzumu ilân olunur , (10430) (ESA N Pangaltıda Hamamda Şaksi 40- kağında 1—29 numaralı kasap dükkânmı içindeki demirbaş eş- yalariyle iştira ve tesellim ede- rek mezkür dükkânda müstakilen kasaplığa başladığımdan alâka- darnın on beş gün zarfında mü- racaatları bu müddetin müru- rundan sonra hakkı müracaatları kalmıyacağı ticaret kanununun maddeyi mahsusuna tevfikan ilân olunur. Yorgi Epaminonda (10431) Zayi — İstanbul İmam Hatip mezunlarmdanım , Mektepten almış olduğum tastiknamemi kaza en zayi ettim. Yenisini alacağım- dan eskisinin hükmü kalmamış- Servet (10428) TUDKİYE ZIRAAT BANKASI BiRiKTiREN RAHAT-EDER Sinop şehri Elektrik Tesisatı Sinop Belediyesinden: Taliplere verilmesi lâzımgelen proje ve Sat evrak suretle- rinin ibzarı İçin müpakasası tehir edilen Sinop Şebrinin 26377 lira keşifli Elektrik tesisatı 1 - 2. 934 tarihinden itibaren 31 gün müddetle ve kapalı zarf usulile tekrar mönakasaya konulmuştur. Bu husustaki barita ve plânları ve şeraiti görmek ve anlamak isteyenlerin mezkür evrakları Istanbul, Avkara ve Sinop Beledi- yelerinden ve Samsunda Nafia baş mühendisliğinden alabilecek- leri ve taliplerin 3-3" 934 Cumartesi günü saat 15 şe kadar şartnamede yazılı teminat akçesiyle evrakı müsbite ve teklifna- melerini Sinop Belediyesinde müteşektil Daimi Encümene ver- meleri veya göndermeleri ilân olunur. (6€0) e m mm m Zİ mİ mmm, İstanbul Milli Emlâk Müdürlüğünden ; Istanbul terkıfhanesi içindeki bakkaliye mahalli eski senelik kirası olan 316 lira üzerinden açık arttırma üsu'ile ve üç sene müddetle *8-2-934 Çarşamba günü Saat 14 te yapılacaktır. isteklilerin hüsnühal mazbataları ve teminat akçeleriyle müraca- atları. o (M) (586) Istanbul Posta T. T. baş müdürlüğünden; Üç bin adet yedi metrelik telgraf direği Bandırmada teslim şartıyla 29- 1-934 tarihinden itibaren kapalızarf usuliyle mü- nakasıya konulmuştur. Tatiplerin şartnamesini görmek üzere her gün ve kanuna uygun o'mak şartyle ihzar edecekleri teklifna- melerini vermek Üzere 18-2: 934 terihinde sast 14 de kadar Galatasarayda Posta ve Te graf Baş müdüriyetinde müteşekkil komisyona müracaatları. (473) ZAYI — Vazife cüzdanımı mührümle zayi ettim. o Hükmü Mehmet | Sahibi: MEHMET ASIM Neşriyat müdürü: Refik Ahmet VAKIT Matbaası — İstanbul