6 Mart 1934 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 9

6 Mart 1934 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 9

Yeni vergi lâyıhaları BE (Bay taratı 1 imei sayıtamızda) Bina vergisinde bir tadil yapıl- mıştır. Halen meri olan şekle gö-| re 25 liraya kadar iradı gayri sa- fisi olan binalar vergiden miz | men, 60 liraya kadar pe da 25 lirası muaf tutulmakta idi. Teklif edilen tadil ile 25 liradan fazla iradı gayri safisi olan bina- lar vergiye tabi (o tutulacaklardı.. Bundan 250.000 lira kadar bir faz- lai varidat temin edilmektedir, Elektrik sarfiyatı evvelce fatu- ra üzerinden alınrı ve fatura bede- line yüzde 5 vergi olarak ilâve e- dilirdi. Bu tarz elektrik kilovatı daha yüksek fiatle satılan yerlerde daha fazla vergiyi istilzam eder ve vergide müsavatsızlık ( yaratırdı. Bu defa verilen lâyiha ile ( vergi kilovata istinat ettirilmiş ve her kilovattan 2 kuruş vergi (o alınma” sı teklif edilmiştir. Aynı zaman- da elektrik istihlik eden o sanayi müesseselerinden beher kilovattan bir kuruş vergi alınmak esası kon- muştur. Türkiyede 110 milyon ki- lovat elektrik sarfedilmekte © ve bunun 35 milyonunu © tenviratta mütebakisi sanayi ve cerde kulla- nılmaktadır. Eski resme nazaran bu yenisile evvelki varidata nisbetle 650 bin liralık fazla bir gelir elde edilece- ği tahmin edilmektedir. Havagazı beher metre mikâbı bir kuruş olarak tespit edilmiştir. Evvelce bu da fatura bedelinden | alınmakta ve fatura bedelinin yüz- de beşini teşkil etmekteydi. Muamele vergisinde yapılması teklif edilen tadile gelince, evvel- ce sanayi müesseseleri 10bin liraya kadar cirolardan istisna edilmişti. Bu büyük sanayiin aleyhine bazı neticeler tevlit ettiğinden | teklif edilen layihada bu ciro muafiyeti kaldırılmakta olduğu gibi ip ve ip- lik gibi mevaddın muamele vergi- si muafiyeti de kaldırılmaktadır.. Bu vergiden 2.300.009 liralık bir varidat tahmin edilmektedir. Ham petrol ve müştekatının in- hisar altıma alınması i kanun lâyihası ile petrole inhisar resmi namile hiç bir şey ilâve edil memektedir, Evvelce petroldan a- lmmakta olan ve 1,46 - 1,50 san- tim arasında değişen bir (madde vergisi yerine 1,50 santim ve ham petrolden de 5 kuruşluk bir inhisar resmi almacaktır. Mazota da ay- rıca 80 santim kadar bir zam ya” pılmıştır. Bundan da tahmin et- tiğimiz varidat 900,000 liradır. Kazanç vergisi kanunu (o b37' tadilâta tabi tutulmaktadır. Bu ta- dilât neticesinde 2,5 milyon lira kadar bir fazlai varidat tahmin ©- dilmektedir. Bu kanun Jâyibasın- da takdir usulü kaldırılmakta, ka- rinelere istinat etmekte, icar tak- dirini kaldırmatak, gayri safi irat | esası konulması ve o mükellefiyet tahmili esasları kabul olunmakta. dır. Memur ve müstahdemler eski nisbetlerde vergiye tabidirler. Ka. zanç vergisine munzâm - iktisadi! buhran vergisi memurlara (şamil değildir. Çünkü memurlar yüzde 10, 12, 16, 24 e kadar bir buhran vergisine tabidir. Bu defaki zam diğer kazanç erbabına kazanç ver Tahsilâttaki bakaya için de ba- net aşarı ve mahsulâtı arziye ver- gisi bakayasmın çifçiyi himayeten terkin edilmesi teklif edilmektedir. Bundan bir çok karışıklığı mucip ve tatbik kabiliyeti olmadığı anla- | şılan maktu vergi ile harp senele- rinde ihdas edilen harp vergisi de tamamen terkin edilmektedir. Bakaya görülen bazı vergilerin aslını tediye edenlerden cezaları" nın terkini kabul edilmiştir. 1923 senesine kadar arazi ve : ileri bakayası tamamen he” yea 1923 senesinden sonraki bakaya, mükellef 1934 se- nesinde tamamen tesviye (ettiği 60 kadar, bina ve diğer vergilerde takdirde arazi vergesinde yüzde yüzde 50 kadar tenzilâta tabi tu tulacaklardır. Bazı vergilerde vardır ki me- selâ kazanç ve diğer muhtelif ver- gilerde miadında verilmediği tak- dirde yüzde 10 zam yapılırdı. Şim di bu zam bütün vergilere teşmil ediliyor. Yalnız buna mukabil tak- sitini daha evvel verenlere yüzde 5 nisbetinde bir tenzilât yapılacak- tır.,, ŞARK MERKEZ ECZA TÜRK ANONİM ŞİRKETİNDEN DAVET İLANI Ticaret kanımunun 361 inci maddesile dahili nizamnamenin ahkâmı mahsusalarma tevfikan şark merkez ecza Türk anonim şir- keti hissedaran heyeti umumi- yesi aşağıda yazılı ruzname muci» bince müzakeratta bulurmak üze- re 25 Mart 1934 pazar günü saat 11 de Sirkecide Horasanciyan ha- nında kain şirketin merkez idare- sinde sureti adiyede iştima edece- ğinden alâkadar yirmi beş o hisse senedine sahip olanların hamil ol- dukları hisse senedatını yahut mü- essesatı maliye tarafından bu hu- susta verilmiş vesikalar | Ticaret kanununun 371 inci maddesi mu- cibince içtima gününden £ lâakal bir hafta evvel şirketin idare mer- kezine tevdi eylemeleri rica, olu- nur. MÜZAKERAT RUZNAMESİ i 1 — 1933 senesine ait meclisi idare ve murakıp raporlarının kis raat ve müzakeresi, 2 — 1933 senesinin 31 B. Kâ- nun tarihinde katedilen hesabatım (Bilânço, kâr ve zarar ve mevcu- dat hesabı) tastiki ile meclisi ida- renin ibrası, 3 — Meclisi idareye münhal bu- lunan iki azanm intihabr. , 4 — 1934 senesi için murakıp intihabı ve mumaileyhe verilecek ücretin tesbiti. 5 — Meclisi idareye verilecek | hakkı huzur mıktarının tesbiti, 6 — Şirketin umumi idaresile mükellef umumi müdüre verilecek ücretin ve tahsisatın tesbiti husu- sunda meclisi idareye salâhiyet itası, 7 — Meclisi idare azalarma şir- ketle musmelei ticariyede bulun- maları hakkında salâhiyet itası. DOKTOR Hafız Cemal Dahili hastalıklar —“tehassısı Cuma ve pazardan başka (günlerde "öğleden sonra saat 2) den 6 ya kadar — Öğilerinin beşte biri nisbetinde bir bin vergisine tabi tutulması şek dedir. Bundan da bir (o buçuk milyon Mra varidat tabmin edil xi esaslar teklif olunmuştur. Ema- © mektedir. dü İstanbulda Divanyolunda (118) nu- maralı hususi kabinesinde hastalarını kabul eder. Mineralni tlefon numarası 22398 ikametgâh telefonu 42519 . Denizyolları iŞLETMESİ Acenteleri Karaköy (Köprübaşı Tei.42369 — Sirkeci Mühürdarzade Har. Teleton 22740 Trabzon Yolu EGE Vapuru 6 Mart SALI 20 de Galatarıbtı- mından kalkacak. Gidişte Zon gu'dak, İnebolu, Sinop,Samsun, Fatsa, Giresun, Vakfıkebir, Trabzon, Rize'ye. Dönüşte bunlara (ilâveten Sürmene, Ordu'ya uğrayacaktır. (1022) Ayvalık yolu BANDIRMA ; WAR Çarşamba 19 da Sirkec: nütımodan kalkacaktır.(1026/ Levazım anbarı haricinde bi- rikmiş olan hurda demir, tahta ve kablolar pazarlık suretiye sa- tılacaktır. Pazarlık 7 —3 — 934 Çar- her gün idaremiz levazım şefli- ğine müracaat olunabilir, (930) İstanbul 6 ıncı İcra Memurlu- ğundan: Bir borçtan dolayı tahtı hacze alinip paraya çevrilmesi tekarrür ede Şehzads başında Türk lise- sinde mevcut muallim oda takım- ları, fizik alâtı, 30 adet tek kişilik karyola, bir adet 1208 numaralı hususi büyük markalı otomobil 7-3 — 934 tarihine müsadif çar- şamba günü saat 10 dan 12 ye ka- dar paraya çevrileceğinden talip- lerin mezkür günde ve mahallinde hazır bulunmaları ilân olunur €- dim. (10709) Galtada Voyvoda caddesinde Voyvoda hanında 18/19 numaralı Türk senayi ticarethanesinde mu- kim iken hâlen ikametgâhı meç- hul bulunan Serdar zade Hüseyin | Beye. / atları. Merkez kumandanlığı Satınalma komisyonu ilânları Harbiye ve merbutu mek» tepler hayvanatı için 30 ton arpa 7—3/934 Çarşamba günü saat 14 de pazarlıkla a- Imacaktır. Taliplerin belli gün ve saatinde Tophanede Merkez Satmalma Komisyo- nuna gelmeleri. (894) (862) ... Maltepe Askeri Lisesine ait 1200 çift köhne potin, 3 a- det dış ve 3 adet iç otobüs lâstiğinin 28 — 3 — 934 Çar- şamba günü saat 15 de âleni müzayedesi yapılacaktır. Ta- liplerin belli gün ve saatte | Merkez kumandanlığı satın alma komisyonuna müraca- (908) (1031) » v # Askeri Baytar mektebine ait 20 adet eğe, 5 adet yarım yuvarlak eğe, 4 adet tırnak törpüsü, 3 adet gemici fe- neri, Il adet pülverizatör arkalıktan ibaret beş kalem malzemenin 28 Mart 934 Çar-! şamba günü saat 14,30 da âle- ni müzayedesi yapılacaktır. Taliplerin belli gün ve saatte Merkez kumandanlığı satın alma komisyonuna müraca- atları. o (907) (1032) ... Topçu atış mektebine ait marangoz, tahkim, inşaat malzemelerile sandalya masa gibi 123 kalem köhne malze- me ve eşya âleni müzayede ile satılacaktır. Müzayedesi 28 —3 — 934 Çarşamba günü saat 15,30da yapılacaktır. Taliplerin belli gün ve saatte Merkez kumandanlığı satm alma komisyonuna müraca- atları. © (906) (1033) “ v “ Harbiye ve merbutu mek- tepler için 12.000 kilo bulgu- run münakasasında verilen fiat pahalı görüldüğünden | pazarlıkla satm alınacaktır. İstanbul 3 üncü İcra memurlu- | Pazarlığı 11 — 3 — 934 Pazar ğundan: (Holandse Bank Üni N. V.) nin günü saat 15 de yapılacaktır. Taliplerin belli saatinde Mer- İstanbul mahkemei asliye birinci | Kez kumandanlığı satmalma ticaret mahkemesinin 932/240 ve 15 — 10 — 932 tarihli ilâma isti- naden 2015 ve 150 lira vekâlet üc- reti ki cem'an 2165 liranm 25 Teş- rinievvel 930 tarihinden itibaren yüzde beş faiz ve yüzde beş avu- katlık ücreti ve masarifi muhake- me ile birlikte tahsili talebini ha- vi ilâmın infazı sırasında 17 —2 — M4 tarihinde adresinize gönde- rilen ödeme emrine mübaşiri tara- fından verilen meşruhata nazaran mezkür adreste (o bulunmadığınız anlaşılarak ilâneni tebliğat icrasr- na karar verilmiştir. Tarihi ilân- dan itibaren yukarıda ( gösterilen borç ve masrafları bir ay zarfmda ödemeniz lâzımdır. Tetkik mer- ciinden temyiz veya iadei muhake- me yolu ile sit olduğu mahkeme- den icranın geri bırakılması hak- kında bir karar getirmiyecek olur- sanız icra kanununun sarahatı da- iresinde icraya devam olunacağı bu müddet içinde 934/175 numa- ralı dosya (74) üncü Omedde muc'bince mal beyanında bu'un-- manız ve bulunmazsanız hapsen tazyik olunacağınız hakıkata mu- halif beyanda bulunursanız hapis- le cezalandırılacağınız mezkür ic- ra emrinin tebliği makamına Va ile olmak üzere ilnâ olur. ' komisyonunda hazm bulun- maları. o (913) (1034) » # # i Levazım eşya ve techizat anbarı için mevcut numunesi veçhile 3500 kilo balya çen- beri âleni münakasa ile 2- hmacaktır. Münakasası 27 —3 — YA Salı günü saat 15 de yapılalaktır. Numune ve şarinamesini (o göreceklerin her gün ve taliplerin belli sa- atinde Tophanede Merkez sa- tınalma komisyonuna gelme- leri, (912) (1027) # # # Kuleli Lisesinde mevcut 2633 çift potin taahhüdünü ifa edemiyen müteahhit na- mu hesabma âleni müzayed ile satılacaktır. İhalesi 28 — 3 — 934 Çarşamba günü saat 16 da yapılacaktır. Taliplerin belli saatinde Tophanede Merkez satınalma komisyo- nuna gelmeleri. (911) (1028) » # # Ölçme taburu ihtiyacı için 1—VAKIT 6 MART 1934 Vapurculuk Türk Anonim Şirketi Istanbul Acentalığı Liman han, Felefon: 22925 Mudanya Yolu Her Pazar, Salı, Perşembe, Cuma günleri saat 9.30 da Tophane rbtımından Bartın vapuru kalkar. Gidiş ve dönüşte mu- tat iskelelere uğrar. | Beyoğlu birinci sulh hukuk ha- kimliğinden: z Yaşua efendinin Kasımpaşada Bedrettin mahallesinde tekke ar- kası sokağında 2/4 numaralı hane de sakine Yafa Hayim hanım & leyhine ikame eylediği mezkür em- lâk üzerine vazedilen vefaen mef- ruğ kaydının terkini davasınm ca ri mahkemesinde müddeinin mu- tasarrıf olduğu (mezkür haneyi müddeaaleyhaya ipotek ettiklerini ve bedelini dahi verdikleri cil mezkür kaydın terkinini talep v tediyeyi ispattan izharı acizle ye- min teklif etmiş ve bundan bahisle 25 gün müddetle müddea aleyhi- maya gıyap kararının tebliğine ka- rar verilerek emri (o muhakemesi 22-3-934 saat 11 e talik kılınmış olduğundan itirazen yevmi mez- kürda ispatı vücut edilmediği tak- dirde yeminden imtina etmiş ad- diyle muhakemenin intaç edileceği tebliğ makamına kaim olmak tze- re ilân olunur. (14080) Kadıköy ikinci sulh hukuk ha- i kimliğinden: Mahkememizce terekesi yazı” İan müteveffa Arif paşaya ait 13 âdet Kırım ve Holanda cinsinden i sütlü inek ve dana 18/3/934 tari- bine müsadif pazar günü o sait9 İ da açık arttırma suretiyle Üskü- dar Atpazarında ( satılacığından talip olanların mezkür gün ve sas atte mahallinde hazır bulunmaları ilân olunur. (14079) Üniversite Rektörlüğünden; Evvelce ilân edilen Türk inkı- lâbı tarihi derslerine bundan son- ra gene aynı günlerde ve saat 17,30 da başlanacaktır. (1023) İstanbul 6 ncı İcra Memurlu- ğundan: Bir borçtan dolayı mahçuz pa- raya çevrilmesine karyolalar, dolaplar, maroken ta- kımları ve saire 7 — 3 — 934 çar- samba saat 10 ile 12 arasında Şeh- zade başında Türk lisesinde ikin- ci açık artırma ile satılacağı ilân olunur. (10710) ——— — —— — 14,30 da yapılacaktır. Şartna- mesini göreceklerin her gün e | ve taliplerin belli saatte Top-.. N ' hanede Merkez satınalma ko- , misyonuna geimeleri. (910) . (1029) ... Tophane fırınında tera- küm eden “1200,, kilo ekmek kırmtısı âleni müzayede ile satılacaktır. Müzayedesi 28 2236 kilo hafif benn, 324 ki-! — 3 — 934 Çarşamba günü lo valvalin, 225 kilo ham pet-! saat 14 de yapılacaktır. Talip- rol ve 537 kilo (B) marka Mo-| lerin belli gün ve saatin- biloil yağı âleni münakasalde Merkez kumandanlığı alınacaktır . Münakasası| satınalma komisyonuna mü- Salı günlü saat racaatları Pe (909) (1030) e erik Kü yine lie la ekle