19 Mart 1934 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

19 Mart 1934 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

— 10 —VAKIT 19 MART 1934 Sürmeli Kapı m. gayi yy yy Sı — Vans devam etti: — Bu fesi mudhika vuku bulu - yorken Raymond, Arşerin evine dönüyordu. Çünkü cinayeti eksik bıraktığını zahnediyor ve onu ik- mal etmek istiyordu. Rayomnd, Ting vazusunun kırılmasından ve ortadan kaybolmasmdan da endi- 45 ediyordu. Onun için evindeki küçük vazulardan birini de alıp getirdi. Bunu da kırılan vazo- nun yerine koyacaktı. Bana kalır- sa, bu sırada saat 10 var, yoktu. “Raymond evin arka kapısını açarak bu kapıyı (o aralrk bıraktı. İskoç köpeği onu bu sırada takip etmişti. Raymond, arka kapıyı a- ralık bırakmamış olsaydı, köpeğin onu takip edeceği yoktu. Her ta raf karanlık, ber (taraf sakindi. Rıymond, yemek odasından geçe- rek kütüphaneye girdi. Getirdiği vazoyu masanm üzerine koydu. Hançeri öteki vazodan çıkararak getirdiği vazonun içine yerleştirdi. Sonra salon kapısma doğru yürü- dü, — Kapıya vardığı zaman biri- nin üst kattan aşağı inmekte oldu- gunu gördü. Kütüphane aydmlıktı. Fakat ışık yukarıdan kimin indiğini vu- zuh ile gösterecek derecede kuv - vetli değildi. o Raymond ,Arşerin yukarıdan indiğini zannediyordu. Çünkü Arşerin ölmediğine kaniy- di. Zaten Arşere Brisbende biri- birlerine benziyorlardı.. İkisi de ayni boyda, ayni enlilikte idiler. “Raymond, hançeri yakalıyarak bekledi. o Ve bu fırsatı da kaçır - mak istemedi. Yukandan inen a- dam, salonum dibindeki vestiyere doğru yürüdü. Brisben, kardeşini öldürdüğünü ve ona intihar etmiş bir adam tavrı verdiğini sanarak evden uzaklaşıyor ve Şikagoya gi- diyordu. Brisben elbisesinin asılı olduğu odaya giretek kapıyı sürmelemek yetişerek ökmen durdu ve han- ceri kaldırarak #irtina (o indirdi. Brisben birdenbire yere yıkılmış, Raymond, cesedi odanın içine iyi ce itmiş, ve kapıyı kapamıştı. Raymond, bu cinayeti de irti- kâp eltikten sonra kütüphane oda» sma döndü. İhtimal ki Okendisi tam bu sırada köpeğin üzerine basmış, ve bu yabancı mahlüktan hemen kurtulmak icap ettiğine ka” rar vermişti, Zaten Raymond, bü sırada fevka» lâde heyecanlı idi. Köpeğin havla- ması, ve bu yüzden yeni bir iş çık- ması muhtemel olduğundan, Ray - müond, hançeri vazonun içine koy- duktan sonra ocak demirini eline aldı ve onu köpeğin başma indir « di. Raymond bu şekilde harekete metburdu. Aksi takdirde bu kö- pek onu meydana çıkarmağa, onu bize göstermeğe kâfi gelirdi. “Raymond köpeği de vurduk- tan sonra işi tamamladığına kani oldu, “Artık bu sefer, Arşerin elinden kurtulmuş olmasına imkân yoktu. Onun cesedi, Vestiyetde yatıyor- du. “Raymond, aralık bıraktığı ar ka kapıdan çıkarak kendi evine gitti Karşısma dikilen bütün mâ- niaları yıkmaktan emin bir adam tavriyle dinlendi. “Sabahleyin uşak Gambel, Ar- şerin odasma kahvaltı götürerek efendisinin kapıyı açmaması üze- Cinayeti Tayyare cemiye- tinde toplantı Kurban bayramında Tayyare cemiyetine teberru teberru edilecek kur- banlarm, kurban bedellerinin ve rine delikten bakarak onun ölü ol | deri ve barsaklarinm ne © suretle duğuna kani olunca herkesten ev- | toplanacağı hakkında görüşülmek vel Raymonda haber verdi. Çün- kü Raymond onun en yakın dos- tu idi. “Raymond, hemen kalkıp geldi | hiye şubeleri reislerinin iştirakiyle ve Arşerin kapı deliğinden baka: | bir içtima yapılmıştır. üzere dün İstanbul Tayyare şube- sinde şube müdürü Hasan Fehmi Beyin reisliği altında kaza ve na- İngiliz tahtelbahiri E 11 Marmarada! YA aş taralı 1 ind sayıfada) bahirin makinesinde hasıl (ola Bu vapurun içinde vaziyeti, 80- | bir arıza, sağ yanında ( duyular ğuk kanlılığını bozmadan gözetli- | bir takım çatırdılar üzetine gem yen bir Amerikalı da vardı. Bu zat | dönmenin münasip (olacağı ka) geminin parmaklığından eğilerek ; rarlağtırıldı. Nasmith o hazirandı kendini “Mister Silas Suving ve | beşinde geri dönmek için hazır Chicagoda çıkan Sun gazetesine | dı. rak onun içeride oturmakta oldu-| Bu içtimada alman kararlara ğunu gördü. Üstelik Arşerin kapı | göre; halkm Tayyare Cemiyetine sı arkasından sürmeliydi. teberru edeceği canlı kurban veya Raymondun bu dakikadaki ha- | kurban paraları Cağaoğlunda İs“ il, muhalekek ki, her O tasavvurun | tanbul vilâyet şubesi merkezi tara» fevkindeydi. Kendisi belki de ak-| frndan ve ayrıca kolaylık olmak ü- İmr oynatacak derecede buhranlar | zere muhtelif semtlerdeki kaza ve geçirdi. Çüfkü onun çok iyi bil- | nahiye şubeleri tarafından mak» diğine göre, Arşer, odasma çık: buz mukabilinde kabul edilecek - Arşeri Vestiyerde öldürmüş, Ar- şer, yere yıkılarak (ölmüştü. O cekleri deri ve barsaklar da ma halde Arşerin, aşağıdan yukarı çı | halle şubeleri vasıtasiyle evler- mensup olarak takdim etmiş, ku- | imandan Nasmithle karşılıştığın. dan memnun olduğunu söylemiş. Kumandan Nasmith'in talimatı ve vapurun üzerinde kalan iki üç Türkün yardımiyle kayıklara bi- nenlerin hepsi teftiş edilmişti. Daha sonra kumandan, tahtel- bahiri vapura yanaştırarak vapu- ru taharri etmiş, vapurun içinde altı pusluk top ile altı pusluk mer- miler bulunduğu için vapuru bas | termıştı. Vapurun müthiş bir infi- lâk ile batmasından mühimmat ile karak koltuğuna oturmasma, ka pısmı arkasmdan sürmelemesine imkân yoktu. “Bütün bunlar nasıl olabilirdi?.. “Raymondun ne kadar şaşırdı- İı, ne müthiş istiraplar geçirdi- ğini tasavvur edebiliyor musu- nuz?. Markam ,odanm içinde dolaşı - yordu: — Anlıyorum Vans! dedi. Vak'ayı âdeta gözümün önünden geçiriyorum! — O halde mesele kalmadı!.. — Nasrl kalmadı. İzah edilecek meseleler var.. — Nedir?. — İskoçköpeğinin İnlyos'a ait olduğunu anladıktan sonra onun köpeği bu civarda oturan maşuka- sına hediye ettiğini anladım. Ârşer İe bu maşuka kapı komşu sayılır- İsr. Onum için her (o şeyden evvel köpeğin izini takip ettim. buraya nasıl gireceğini anladım. Ayni akşam, ve cinayette kısa bir zaman mukaddem, bu komşu ha- nım, Arşeri | ziyarete gelmişti. Köpeği de beraberindeydi.. Mis Doris ara sıra Arşeri ziyaret ettiği için köpek bu eve alışıktı. Onun için köpek evden kaçarak, bu evin arka kapısmı açık bulmuş ve bura ya girmiştir. O akşam buraya Ray- mondtan başka bir kimse girme- mşiti!.. — Tamam!, Hakikat tamamiyle ( anlaşılmış, cinayetler bütün sebepleriyle ay- İ dımlatmıştı. Adli muamele ona gö- re yapılmış ve her şey olup bitmiş ti, 4. ,.8 Ertesi yıl Hilda ile (o Grasseile evlendlier. Kendileri zaten bütün bu seneyi birlikte sevişerek geçir- mişlerdi. Bu evlenmenin İki tara- fı da bahtiyar ettiği anlaşılıyor - du. İskoç köpeği (o Vansa kalmıştı. Vans bu köpeğin tedavisine des kavuşturduktan sonra onu yanm- | siyle buğday teşkilâtma taallük eden dan ayırmaz olmuştu. Mis Donis'in Avrupadan avde- ti üzerine Julyos ile onun arasın daki muaşaka, kayalara çarptı. Çünkü Julyos, Misin arada bir Ar- sere devam ettiğini anlamış bulu- nuyordu. Bundan başka dediko- dular, Julyosun karısına da var- miş, o da uslanmağa mecbur ol - ei & den toplanacaktır. Yalnız deriler için teberru © - habına makbuz verilecek, barsak» Jar için ayrıca makbuz verilmiye * cek, fakat bunlar da derilerle bir- likte toplanacaktır. Deri ve o barsakları toplamak işinde mahalle bekçileri de Tayya- re teşkiliâtma yardım edecekler. dir. Bu sene canlı kurban ve kurban dolu olduğu anlaşılıyordu. Çhi- nasıl anlattı ve © İnsaniyetperver tahtelbahirimiz hakkmda neler yazdı. Ertesi gün Nasmith, hiç bir ta- rafa görünmeden suya dalarak İs. tanbula doğru yürüdü. Ve tersane tarafmda duran büyük bir gemi- nin üzerine bir torpil attı. Torpil bir yanlışlık yüzünden (az kaldı tahtelbahirin kendisine çarpacak- tı. Bunun üzerine ikinci bir torpil atıldı. İkinci infilâk duyulduğu için birinci torpilin debir yere çarptığı anlaşılıyordu. Nasmith attığı torpillerin tesiri" r TAKVİM Perşembe Cuma 19MARTİ90 MART © Zihiccel3 Zilhicce Gün doğuşu Gün İsi im (88 Ül ni tetkike imkân bulamamıştı. Sabah saman 600 6.04 Çünkü E 11 bösforun son derece (e ida ME İl seri'cereyanıma tutulmuş, ve sığ Ikindi iv indi mama) | İRİ yerlere doğru sürüklenmişti. Fa- a ye “— 003 İl ikat sonradan onun tarafından atı Yılın geçen günler “3 v4 lan ikinci torpilin askerlerle dolu Maya » olarak Çanakkaleye hareket ede- ISTANBUL BELEDİYESİ | yara açtığını öğrendik. ŞEHİR TIYATROSU Neml meka v serde r ERi Barbaros olduğu (o anlaşı O harp gemisi ile, onunla birlikte he- Bu Akşain reket eden iki muhribi görmüş, ot” saat 21 de | talık karanlık olduğu için vaziyeti KÖKSÜZ. ee idareye imkân bulama" LER ığrmdan deniz sathından hücum ei etmek istemiş, fakat ateş edebile- 3 perde. cek bir ani. gelmeden hemen Muhar edi lmuştu. Aksi HALK eni — takdirde bağ birinin ate- KÖKSÜZLER temsilinde Er ver AŞINMA tüğrul Muhsin Bey rol alacaktır. | nakliye e anı bir muhriple karşılaşmış ve nakli- ye pillemişti. Ayni gün, E il diğer bir vapuru torpillemiş, fakat tor- pil onun altıma (gitmişti. Torpil yüzmekte olduğu için birinci mü- lâzim Doyley Hughes bu torpile Sadri Etemin küçük Hikâyeleri Kitap balinde akında yı Remzi kitapbanesi: kilitlemiş, dahasonra torpil Matbaamıza gelen eserler: çekilerek 6 Gide 3 Kooperatif mişti.. Torpil, geminin altma gi-| Her ayın on beşinde çıkan “Könpe- amman fakat ateş a bir levazım EN r gün bir ini daha torpilledi. Gemi müthiş bir infilâk ile battığı içini ratig,, mecmuasının 22 inci sayısı da İyi bir tabıyla ve zengin © münadericatla | makalesi, Cemil Besim Beyin Türk ko- | operatifçiliğine dair etütleri ve dahili kooperati! ğı için köpek Vansa kalmıştı. Vans, Arşerler cinayetini bu kö- 8 memişti. | Üç aytık ihr verenlerin bir dofası El1 geri dönerken Naru civa rında demirliyen büyük bir nakli" ye ile karşılaşmış ve geride yalnı# iki torpili kaldığını görmüştü. N; mit geri dönerek yükselmiş ve kar" raya oturmayı göze alarak bu n liyayi de torpilemiş, ondan Boğazdan çıkmak üzere tekrar Nasmit Kilitbahiri döndükten #onra tahtelbahirin hareketi ayni tabii bir mahiyet" aldı. Onu s4 sathından 70 kadem indirmek içi" sekiz ton su almak icap etti. mith bu hali kesafetin değişmesin! atfediyordür. Yarım saat sönra bir o gürültü oldu. Tahtelbahir dipte sürünü yor gibi idi, Fakat bu derinlik! buna imkân bulunamamakla be: ber tahtelbahir 20 kadem tilmiş ve tetkikat yapıltnıştır. mit ilk bakışta preskobundan kadem yükseklikte büyük bir torj | pil gördü.Terpil tahtelbahire takı) mıştı. Nasmit döküz kadem derim” liğinde bir saat daha hareket etti. Ve Kumkaleden çıktıktan © #0 tam süratle ilerliyerek döğeli aldığı © suları attı ve ön tarafı! 1 sü üstüne çıkararak ilerledi. Suyu bu şekilde birdenbire atılması, to pili söktü, Tehlike fevkalâde b yüktü. Fakat Nasmit, vaziyeti b vinci mürayııme bile naver vd | Nat O akşam amiral, bahriye nez! retine telgraf çekerek “Viktory” Kros,, nişarının Nasmith'e veri” mek üzere krala takdim olunmas”” nı istemiş, Sir Hamilton şa; bahriye nezareti bu talebi kabul etmezse kendisinin Çenakkaledek”| ordu namma kraldan bunu rica deceğini söylemişti. IT A ŞE İN VE 0 Belgratta Çek - Yugoslav | Ticaret odası | Belgrat, 18 (Hususi) — Çek -| Yugoslav ticaret odası arasındaF iktisadi ve ticari o münasebetleri"| sıklaştırılması maksadiyle burad? bir Çek — Yugoslav iktisadı od3# tesis olunmuştur. Odanın hi rejeliğine Çekoslovakyanın Belg” rat sefiri Dr. Velner intihap olu” muştur. VAKIT Gündelik, Siyasi Gazete TELEVON NUMARALARI: Yazı işleri telefonu: 24819 idare telefonu © 524870 Telgraf ağresi: İstanbul — (VAKIT) Posta Mutümi Ne, 48 ABONE BEDELLERİ: Türkiye dört defamı 75 ve on üefası 100 wendir, Dört satırı geçen ilânların © satırları beş kuruştan besap eğilir