19 Mart 1934 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 11

19 Mart 1934 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 11

Bulgaristanda kaçakçılık yagan kon solos kim? gur Bunun için gümrük memurla- rı baş konsolosu ( gayet gizli ve şiddetli bir surette takibe £ basla” “Kambana,, gazetesine (göre konsolosun hudutta bavulları tet- kik olununca bunun Bulgaristana, gümrük resmi ödemeksizin, lüküs eşya ithal ettiği tesbit olunmuştur. Konsolos bu eşyayı Sofya tacirle- rine satıyordu. Bulgaristanda , ecnebi döviz- leri ticareti memnu © olduğundan “Kara borsa,, diye tevsim olunan, gizli ve kaçak döviz ticareti yapan gayri kanumi bir teşekkül vücude getirilmiştir. Konsolos, gayrika- nuni bir surette zengin olmak için “Kara borsa,, dan istifade arzusu" na düşmüş ve Bulgar tacirleriyle ecnebi müesseseler arasında tedi- ye vasıtalığı yapmağa başlamıştır. Fakat bir müddet evel konsolosun —aş tarafı 1 inci sayfadı— | telgraflar gelir gelmez mündere- catlarmı telefonla kendisine bil dirmesini rica etmiştir. Gece ya" rısından iki saat sonra gelen birin- ci telgraf meeli | telefonla tebliğ olununca konsolos fevkalâde se- vinmiş ve biraz sonra ikinci telgra- fın geldiğini ve fakat şifre olduğu- nu haber verilince şifrenin ilk üç cümlesini sormuş ve buda tebliğ olununca: “Kâfidir, demiş, lüzumu yek!,, Ertesi gün de konsolos ortalık- tan (kaybolmuştur. “Kambana,, gazetesi neşrettiği ikinci tabında konsolosun hariçten sahte gül ya- ğı kaçakçılığı yaptığını yazıyor. Birkaç gün evel Sofyaya, içinde şampanya bulunduğu yazılı olan bir sandık gelmiş, fakat O sındık kaza neticesinde caddeye düşerek şişeler kırılmış ve içlerinde şam- panya değil, başka bir akıcı diğerlerinin hariçte tediyatta bulunmak Mere madde bulunduğunu ve bunun da aldığı paraları yerlerine vermediği | sahte gül yağı imalinde kullanı- ve bu suretle birçok tacirleri do- lan “Tereşe,, olduğu anlaşılmıştır. landırdığı ve yalnız bir kitapçıyı Son ai 300 bin yg duçar ettiği Sö- | iner dairesinde tifüs salgmı tah- rülmüştür. Konsolos ayni zaman da kendini gbi katolik olan mille | ayet ye Piü en eezaa erin taşlırından birçoklarını büyük za konsolos, konsoloshane (o erkânı rarlara sokmuştur. in.. hariçten 10 kilogram serum Baş konsolos bir müddet (evel ere Bu miktar ise Sofya- münzevi bir hayat yaşamağa ba$” | vın yarısı için kâfidir. lamış ve bu suretle gözden o uzak kalmağa muvaffak olduktan son» . VA a ir dağını : Bunlar. ii i Sofya gazetelerimin yazdıkları" A ll ii «na göre baş konsolos bir ogün! » kaşmayıp Sofyadı Sofyadaki dostlarından birine mi: | bir evde gizli bulunduğu . rivayet safirliğe gitmiş ve mutemetlerden | olunuyor. Bulgaristan hükümeti birinden, gece gayet mühim iki | vaktiyle bunun tebdilini mensup telgraf beklediğini söyliyerek, bü- olduğu hükümetten istemiş, fakat tün gece uyanık kalmasını ve bu | bugüne kadar cevap gelmemiştir. 11010810018 EEE EEE SEAN NANAAAN AE AEEUUNAEA UYANMA SENEYE e RM ANNENİN Izmirde otouüs seferleri İzmir, 6 (Hususi) — İzmir bele- diyesinin, bir o zamanlar, araba ve tramvay çeken beygirlerin kuyrukları altma bir torba taktırmıya karar ver- mesi birçok lâtifelere mevzu olmuştu. Şimdi de Burnuvaya işliyen bir otobü- sün garip şekilde cezalandırılması, her» kesin tuhafma gitmiştir. Cezalı oto- büt 404 O numaralıdır. Burmovadan sabah müşterilerini alarak hareket et- miş ve Darağacından Kemer ( yoluna snparak, pis ve geçilemiyecek kader bozuk bir (o yoldan Tepecik tarikiyle izmire inmiştir. Düz've iyi bir yol ol- duğu halde, şoförün otobüsü bu eğ- ri büğrü, kazalı ve berbat (o geçitlere sürmesi yolcuları hem rahatsız etmiş, hem de sinirlendirmiştir; fakat otobüs şoförünün verdiği izahat, yolcuları de- rin bir hayrete düşürmüştür. Şoför de. miştir ki: “— Efendim, iyi yoldan gitmesini Ben de bilirim; lâkin otobütüm ceza, adar, — Be adam! Otobüsün cezalı ise, demek gizli olarak müşteri taşıyorsun, şu halde bize kastım nedir ki bu yollar. lardan geçirip iziyet ediyorsun! Sultanahmet sulh Birinci hu- kuk mahkemesinden; Askanoş hanım ile İstanbul ma liyesinin şayian ve (o müştereken mutasarrıf oldukları Çadırcı Ah- met çelebi bahallesinde Gedikpa- şa caddesinde kâin Eski 60 ve ye- ni 80 numaralı beş oda ve üç se fa ve üç halâ ve taşlık ve iki mut- fak ve bir kuyu ve bir aralık ve derünunda elektrik tesisatını havi bir bap hanenin izalei şüyuu zrm- nında füruhtu takarrür ederek mü zayedeye vaozlunmuştur. Kıymeti muhammenesi 2804 iki bin sekiz yüz dört liradır. Birinci açık arttırması 24 - 4. 934 tarihine müsadif salı günü sa- at 15 te icra kılacaktır. Kıyme- ti muhammenesinin yüzde 75 ini bulduğu takdirde ihaleyi katiye- si yapılacaktır. Bulmadığı takdir- de en son arttıranın taahhüdü ba- ki kalmak üzere on beş gün müd- detle tahdit edilerek ikinci açık arttırması 9-5-934 tarihine müsadif çarşamba günü saat 15 — Otobüsüm müşteri | taşımaktan | te icra olunacaktır. Menedilmiş değildir. Otobüsün cezası | bu yolda işlemektir.,, Şimdi yolcular diyorlar ki: — Izmir belediyesi otobüse ve ka- bahetli şoförüne ceza verir; fakat hal. kın suçu nedir ki bozuk ve pis bir yol. İpotek sahibi alacaklılarla di « ğer alâkadaranın gayri menkul ü- zerindeki haklarmı hususile faiz ve masarife dair olan iddialarını evrakı müsbiteleriyle yirmi gün dan gidip gelmis mecbur edilsin. Yek | içinde bildirmeleri lâzımdır. Aksi #a belediyemiz otobüsle birlikte Bur. nova halkını da mı cezalandırdı!,, Dr İHSAN SAMİ i Tifo ve Paratifo Aşısı I Tifo ve Paratifo hastalıklarına tutwl mamak iğin tesiri çök kati muafiyeti pek emin bir aşıdır. Her eczine ve olarında bulunur. ((9840) takdirde hakları tapu sicilleriyle sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasından hariç kalacak. lardır. | Arttırma şartnamesi işbu ilân tarihinden itibaren mahkeme sa lonuna talik kılmıştır. Talip o « ş lanların kıymeti muhamminenin Etibba Muhadenet Ve Teavün * Cemiyetinden: (Kazanç vergisi) hakkımda gö- rüşmek üzere bugün saat 2 de E- tıbba odası salonunda fevkalâde içtima yapılıcaktır. Azanm teş” rifleri rica olunur. £ (14646) . Denizyolları İŞLETMESİ Acenteleri © Karaköy - Köprübaşı Tel.49362 — Sirkeci Mühürdarrade Hap Telelon 29740 MENEMEN Bartın Yolu BURSA vâpuru 19 Mart Pazartesi 19 da Sirkeci rıbtımından kalkacaktır. (1258) Trabzon Yolu Vapuru EGE 20 MART SALI 20de Galata rıht mından kalkacak. O Gidişte Zonguldak, İnebolu, Sinop, Samsun, Fatsa, Giresun, Vak- fıkebir, oTrabzon, (Rize'ye. Dönüşte (bunlara (ilâveten Sürmene, Ordu'ya uğrayacak: tr. (1275) İzmir Sür'at Yolu GÜLNİHAL 20 Makr SALI Ilde Galata nbtr mından kalkacak doğru İz mir'e gidecek ve dönecektir. (1274) Topbanede kâin telsiz tel graf merkezimizin, 935 senesi bidayetinde tebdili icap eden cihazı, pazarlık suretiyle ta- libine ihale edilecektir. Şartnamesini görmek ve daha fazla malâmat almak isteyenler her gün saat do kuzdan on sekize kadar ida- remiz Levazım Şefliğine mü- racast etmelidirler. Pazarlık 16 Nsan 934 Pazartesi günü saat on beşte yapılacakır. (875) AZYI 339 da Beylerbeyi Küplüce ilk mektebinden aldığım tasdikname- Yi zayi ettim. Yenisini alacağım- dan eskisinin hükmü yoktur. (10893) Bülent $ Liman dairesinden aldığım i reislik şehadetnamesini zayi ettim. Yenisini çfkaracağımdan eskisi» nin hükmü yoktur. Lütfühüda motörü sahibi Rizeli" 10890) Hasan Üsküdar icra dairesinden; Bir borçtan dolayı mahcuz ve paraya çevrilmesi mukarrer 15 a- det dişi koyunun 2-4-934 tarihine müsadif pazartesi günü (saat 0 dan 12 ye kadar Çengelköyünün vapur iskelesi o meydanında açık arttırma suretiyle (satılacağından talip olanların mahallinde hazır bulundurulacak memuruna müra- caatları ilân olunur. (10894) yüzde 7,5 yüzde yedi buçuğu nis petinde pey akçesini ohâmilen yevm ve saati mezkürda Eminö- nünde Gülbekyan hannda Sulta- nahmet sulh birinci hukuk mah. kemesinde 934/14 numaraya mü- racaatları ilân olunur, (10889) 11 — VAKIT Merkez Kumandanlığı Satınalma Komisyonu ilânları 19 MART 1934 —— Gülhane hastanesi için 600 | misyonuna gelmeleri. adet tavuk, 100 adet piliç ale- ni münakasasma talip çıkma» dığından 20—3 —934 salı günü saat ldde pazarlıkla satm alımacaktır. Taliplerin belli gün ve saatte Merkez satınalma komisyonuna gel- meleri, (947) (1179) : * Maltepe Askeri Lisesi için 25 kilo kalay 20 —3 —934 Salı günü saat 15 de pazarlık- la almacaktır, Taliplerin Top hanede Merkez satınalma ko- misyonuna gelmeleri, “ (955) (1252) Maltepe Askeri Lisesi için nümuneleri veçhile üç kalem evrakı matbua 20 — 3 — 934 Salı günü saat 16 da pazar- lıkla almacaktır. Taliplerin Tophanede Merkez satınal- ma komisyonuna gelmeleri. ai , (056) (1253) Kuleli Askeri Lisesi için Reosta, muhtelif adese, Mar- yot tüpü, Projeksiyon lâm- | bası, Volmetre gibi on bir ep günü saat 14,30 da pazar- j lıkla almacaktır. Taliplerin Tophanede Merkez satmal- ma komisyonuna gelmeleri. « (61) (1254) Kuleli Askeri Lisesi için nümuneleri veçhile 14 kalem evrakı matbua 20 —3 — 934 Salı günü saat 16da pazar- lıkla almacaktır. Taliplerin Tophanede Merkez satımal- ma komisyonuna gelmeleri. (951) (1255) * * Harp Akademisi için pa- zarlıkla alınacak 60 adet ça- dır su kabma talip cıkmadr. ğımdan tekrar pazarlığı 20 — 3 — 934 Sah günü saat 16 da yapılacaktır. Taliplerin Top- hanede Merkez satınalma ko- seneye kadar kiraya verilmek Bütçe (951) (1248) » * * Kuleli Askeri Lisesi için nümunesi veçhile 30 Ometre haki kumaş 20-3-934 Salı gü- nü saat 15 de pazarlıkla satın alınacaktır. Taliplerin Top- hanede Merkez kumandanlı- ğı satmalma (komisyonuna gelmeleri. (o (952) (1249) Kuleli Askeri Lisesi için yüzer yardalık beyaz, siyah, haki, kurşuni renklerde ol- mak üzere (220) düzine zen- cirli makara 20 — 3 — 934 Sa- lı günü saat 16 da pazarlıkla almacaktır. Taliplerin Mer- kez satmalma komisyonuna gelmeler. (953) (12509) * . » Maltepe Askeri Lisesi için nümuneleri veçhile iç kalem evrakı matbua ile harita ta- miri ve çerçeve 20 —3 — 934 Salı günü saat 15,30 da pazar- lıkla alınacaktır. Taliplerin /Tophanede Merkez satmal- ma komisyonuna gelmeleri. y (954) (1251) Süvari Binicilik mektebi hayvanatı ihtiyacı için teah- hüdünü yapamıyan müteah- hit namı hesabma 13.600 ki- lo çavdar sapı 21 —3 — 934 Çarşamba günü saat 15 de i pazarlıkla almacaktır. Talip- lerin belli gün ve saatte Top- hanede Merkez satmalma ko- misyonuna gelmeleri. (962) (1246) , * Hastahaneler ihtiyacı için nümunesi veçhile 200 adet ye- mek tevzi kepçesi aleni mü- nakasa ile almacaktır. Müna- kasası 10/4/934 salı günü sa- at 15 te yapılacaktır. Talip- lerin belli gün ve saatte Mer- kez satın alma komisyonuna gelmeleri, (963) (1270) Istanbul Belediyesi ilânları Büyükadada Kiralık Gazino Büyükada Rıhtım caddesinde kâin gazino bir seneden Üç Üzere açık müzayedeye konul muştur. Talip olanlar şaraiti anlamak üzere her gün Levazım Müdürlüğüne, müzayedeye girmek içinde 19 liralık teminat makbuz veya mektubu ile 9/4/954 Pazartesi günü saat on beşe kadar Daimi Encümene müracaat etmelidirler. 4272) Tab'ı Belediye bütçesile ona müihak bütçeler pazarlıkla tabettirile- cektir, İaliplerin bugünkü 19/3/934 tarihine müsadif Pazartesi günü saat üçte Belediyede Daimi Encümene müracaatları.(1276) Keşif bedeli 349 lira 60 kuruş olan Çubuklu gaz depoları tulumbalarının tamiri açık münakasaya olvulmuştar. Talip olan- lar şeraiti anlamak ve keşif evrakım görmek Üzere ber gün Levazım Müdürlüğüne, münakasaya iştirak için de 26,5 liralık teminat makbuz veya mektubu il kadar Daimi Encümene müracaat etmelidirler, e 914/334 Pazartesi saat on beşe (1271) | Istanbul Evkaf Müdürlüğü ilânları | Üsküdarda Karaca Ahmet mahallesinde Ahmet Paşa camli altında 376 ve 378 No lı iki dükkân. Ba'âda mubarrer em'âk 935 kiraya verileceğinden müzâycdeye varo'unmuşlur. senesi Mayıs niyayetine kadar Taliplerin 44 Mart 934 Cumarlesi günü saat on beşe kadar Evkaf Mü- dürlüğünde Vakıf Akarlar Kalemine müracaatları, o (448)