30 Mart 1934 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

30 Mart 1934 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

M. Ruzveltin Hezimeti — 2 nedi sayıfamızda — sa —— ———— 17 inci Yıl * Sayı: 5826 Yazı İşleri Telefonu: 24379 RADİYE Eye VAKT CUMA, 3OMART (Süncüny) 934 Londradan Mektuplar —3 üncü sayıfamızda — İdare Telefonu * 94370 Sayısı 5 Kuruş amaaa AA ( vr a a | Yeni Kazanç Kanunu ! Son iki kısmını da bugünkü sayımızla birlik- te hediye ediyoruz. Müvezzilerden isteyiniz ız. vermiye başladığım: Kanun un hepsini alâkadar eder. G m | sı 3! # | li : Bayramdan evvel ilâve forma hi eni bugüs an itibaren meriyettedir. 1$ zetenizi alirken bu formaları müvezzi Dm ... Pazartesi Hediyelerimiz ... oku EZ kazanç kanununu 25 Mar a İsteyiniz Her Pâzartesi gür vermeyi kararlaştırmış, formayı bu Pazartesi vereceğiz “Napoleon'un güzel kız kardeşi Pavlinanın âşk maceraları., maktadır. yil Sovyet Rusya yucularımıza ayrı bir forma halinde bir hediye 1 gunuz hediyeyi geçen hafta take Bu formada geçen Paza Wei 1 si okudu; tamamlan “yl anil m İL a | Fransada Akvam cemiyetine Girecek mi ? Siyasi teşekküller Kurban bayramının ilk günle. | silâhlanıyormuş! rinde gelen Avrupa postası bey- nelmilel Avrupa işlerini alâkadar | p., vaziyetin: kanlı çar- edecek bir rivayet getirdi: Sosya İ list Sovyet cumhuriyetleri birliği- nin Akvam Cemiyetine gireceği riyayeti .»- Öyle anlağiliyor ki, bu ihtimal Avrüpa ve Amerika siyasi maha- filinde alelâde bir dedikodu şek- pışmalara sebep olma- sından korkuluyor Fransa adliye nezareti tarafın» | Müfl is banker limanımızda ! Yunanistandan hudut harici edilen Amerikalı zenginin Habeşistana de- gil Romanyaya gideceği anlaşılıyor Ü m ” Tnsull, karısı ve bankeri Tetanbula getiren Miotis vapuru... Amerikada milyonlarca < dolar dolandırdıktan sonra Yunanista- na kaçan ve nihayet oradan da hu- OTA EŞ vapuriyle limanımıza gelmiş, va» pur Kızkulesi açıklarında demirle- miştir. Miotis vapuru kaptanı Ça- nıkkaleden geçerken, transit ola- ! mekte bulunduğunu erzakı ve suyu bittiği cihetle, limanımızda bir- kaç saat duracağını bildirmiştir. dan, bazı siyasi teşekküllerin giz- | dut haricine çıkarılan banker In- lice selâmlandıkları hakkında neş- | 9vl! dün sabah saat altıda © Miotis İ rolunan resmi tebliğ bütün Fransa linde değil, hakiki bir hâdise ma” | efkârı umumiyesinde çok derin ve hiyetinde telâkki edilmektedir. Ve | maküs bir tesir yapmıştır. Pariste Staviski Sovyet Rusyanın gelecek Eylül iç- timamdan sonra Cenevrenin bey- nelmilel teşkilâtmda mevki alma- Mkü ron. — ektedir. Bu imkândan bahseden Fran- sız gazetelerine göre Türkiye Ak vam Cemiyetine girdikten ve bu cemiyetin prensiplerine iltihak et- tikten sonrı Moskova hükümetinde dahi bu cemiyete girmek meyille- ri husule gelmiştir. Bilhassa Mos- kova zımamdarlarından Litvinof | ile Lunaçarski bu fikre taraftar olmuştur. Vakıa Akvam Cemiye- tine her hangi bir yeni devletin girebilmesi için mevcut azanm üçte iki reyi ile kabul edilmesi lâ» | zımdır. Bundan dolayı Sovyet | Rusyanın Cenevrede kâfi derece" | de taraftan bulabileceğinde şüphe edenler olabilir. Fakat vaziyet tetkik edilince bu şüphelere mahal | olmadığı derhal tasdik edilir. Zi- | ra Litvinof tarafından (mütearrı- zın tarifi) hakkında yapılan teklif | Mehmet ASIM (Devamı 4 Üncü sayfanın 1 inci ge) — Bizim karı her zaman evvelki kocasından bahsedip durur , den — Seninki, dun et, evvelkinden bahsediyor. Ya benimki benden sonrakin- bahsediyor yal.... - 6 şubat tarihinde vuku © bulan kı- | yam hadisesini ve sebeplerini tah- kike memur meclisi mebusan tah- #ikal Komisyonunu vucude geren 44 mebus müşterek bir karar itti- | haz etmişler ve siyasi teşekküller- den bazılarının gizlice silâhlandığı rezaleti! Dev Une süturunla Arabistanda harp | İbnissuut ve imam Yahya! kuvvetleri çarpışıyorlar Bayram günlerinde gelen ha» | berlere göre Yemen ile Suudi A- rabistan arasında harp başlamış tr. İki memleket arasında yedi ay- danberi müzakere cereyan ediyor- du. Müzakerenin hedefi iki mem- leket arasında bulunan Tihamenin kime ait olduğunu tayin etmekti. Müzakere başladıktan sonra Kral İbnussuut askerlerini geri almış | —— | Devamı 8 inci sayıfanm 3 üncü sütumunla Yeni isticvap edilen kadınlardan üçü Londra, (Hususi) o— Staviski rezaleti, gün geçtikçe, daha çir- kin bir mahiyet almakta, rezaletin serpintileri, her omubite bulaş» maktadır. Son günlerde Staviski- ye ait mücevherlerin Londrada bu- lunduğu anlaşılması üzerine Paris zabıtasına yardım eden İngiliz za- bıtası erkânı Vensley ile (o Collins Londraya dönmüşler, mücevherat mütehassısı M, Seror da onları tas kip ederek Londraya (gelmiş ve (Devamı 8 inci sayfanın 4 üncü sütununda rak geçtiğini ve Karadenize git- Londradan çıkan rivayetler | Japonya bize 200 mil- yonluk kredi açacakmış Bu para ile donanmamız ikmal edilecekmiş, buna mukabil bir Japon şirketine imtiyaz verecekmişiz.. Londradan (Deutsche Allgeme- | li için Türkiyeye iki yüz milyon ne Zeitung) a çekilen bir telgraf- İliralık bir kredi açacakmış, fakat | bameye göre Londra mahafilinde | bu paranın yüzde sekseni Japonya- | Japonyanın İngiltere ile Amerika» | da sarfedilecekmiş. o Bu istikraza | yı yeniden mat ettiğine delâlet e- | mukabil Türkiye büyük bir Japon « den bazı şayialar dolaşıyormuş. Bu | şirketin Anadoluda (o pamuk ve şayialara nazaran Japonya Türk | meyve yetiştirmek için büyük bir donanmasının inşasını ikmal için | imtiyaz verecekmiş. Bu iş İngiliz- Türkiye hükümetinden sipariş al- | lerin Mısırdaki ve kısmen de Hin- mış, iki adet onar bin tonluk kru- | distandaki pamuk istihsalâtından vazör, dört stroyer, dört deniz- | hasıl olan menafiine karşı bir dar“ altı gemisi, Akdenizde işlemek ü- | be teşkil ediyormuş. zere iki yolcu vapuru ve daha bazı küçük sefineler inşa (edecekmiş. Japonya, bu bahri inşaatın ikma- İngilterenin Ankara ticaret mü- (Lütfen sayıfayı çeviriniz) alatasaray - Çankaya İtalyanlar dünya kupası maçlarında Yunanistanı sıfıra karşı dört sayı ile yendiler Şehrimize gelen Ankara'nın Çankaya takımile Galatasaray arasında İki mü sabaka yapıldı. Ikisinde de neticeyi Galatasaraylılar kazandılar. Bu maçlarla Ital- — (Devamı 9 uncu sayıfanım 3 üncü sütununda) - ya — Yunanistan maçı hakkında tafsilâtı bugün onuncu sayfamızda bulacaksınız, Resmimiz Çankaya gençleri ile Gölatasarayı dünkü maçtan evvel gösteriyor,