3 Eylül 1934 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

3 Eylül 1934 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

, — olmayı düşünemiyeceği gibi, bir | YI © maktan ibaret değil midir? Idealin sonu Kiler kalabalıktı ki, biletim bi - rinci mevki olduğu halde ikinci mevkie ait - kompartmanlardan birinde bulabildiğim yegâne boş | bir yere oturdum. Önceden yer a- lanlarm istirahat arzularına altı- da bir zarar vermiş oluyorsam da, kendi maddi zararım daha büyük olmak itibariyle < başkalarmkine ! pek te ehemmiyet vermedim. Ver. #en ne çıkar? Saatlerce sürecek bir yolu ayakta geçirmektense ni- hayet yarım saat sonra ahbap o- İacağımız muhakkak olan meçhul yol arkadaşların bakışlarmı ü- zerine almazsm vesselâm. Uzun lâfm kısası: Bir aileden ibaret bulunan bu yolcularla de - “diğim gibi yarım saat İçinde ah - ! bap olduk, Doktor Kılıçyan, refi - | kası Madam Virji, baldızı, vesai- re... Doktor Kılıçyan İstanbul ve Sinopta hükümet tabipliği yap - maş, Türk tebeasmdan ve berayı | tababet Halebe gitmekte... Mes - | leffine ait derecesini bilmem, fa - kat, söz aramızda gösterişsiz ve o görünüşü ile kılıbık bir adam. Madam Verji; şöyle böyle fakat her halde kocasından zekice. Sohbet ilerleri. — İdealiniz nedir bey? — Muharrir olduğumu söyle - miİyor musunuz? l muharrir — Şimdi muharrirsiniz. İyi. Ne | olmak istiyorsunuz? — Tabit iyi br muharrir.. — Daha sonra? . — Beynelmilel bir yazıcı. — Sonra, sonra? — Bundan sonra can sağlığı madam.. Cevabamdan memnun olmamış gibi başmı salladı. — Yanlışsınız, İdeal hiç bir 2a- man tahdit edilemez. En büyük oldukça daha büyük olmak ister- siniz.. — Kabul ediyorum ya madam. İşte, ben de beynelmilel bir mu - Karrir olmayı diledim. — Bu kâfi midir? Beynelmilel bir muharrir olunca daha yüksek bir mevki İstamez misiniz? > — Meselâ? — Meselâ her şey.. Kadir, ka- — Nihayet? — Daha harikulâde bir şey, Ci- Bani tamamiyle fetetmek, kim- senin... Sozünü kestir, : — Bir muharrir, nihayet mu - Karrir olmak İster. Bir mühen - dis Hiç bir zaman © nebatat âlimi İ muharrir de cihan Fatihi veya bir ih görülmemiş işler başar - © — Gene yanıldınız. İdealde münteha yoktur. En büyük adam daha büyük olmak isteyendir. © — Sizin idealiniz ne madam? siniz ve çocuklarınızla etra - “iskilere gıpta verecek temiz ve mesut bir hayata mazhar ol - | Bir-avalık dışarıya çıkan Dok - Adanadan kalkan ekispres | | değerli kelemlerini (o toplamakta olan | Mülkiye mecmuasının (41 inci sayım) İ mü), Dekter Yazan: A.E, tor Kılıçyan tam bu esmada av - det etmişti. Madam, mecbur mu kaldı bilmem, yavaşça: — Evet, dedi. Ve dışarı çıktı. Biraz sonra kocası geldi Ve bana eğildi: — Benim idealim nedir, © bilir misiniz?.. Karımın çenesini tu“ tabilmek, onu konuşturmamak... — Buna muvaffak olursanız?. — Onca ideale münteha yok - muş... Buna nazaran, susmasiyle iktifa etmemem, dilini kesmem lâzmm.... Güldüm: — Madama söyliyelim mi? — Sakın ha... Yeni neşriyat Havacılık ve Spor Bu kıymetli mecmuasm 125 ve 126 numaralı sayısı çılemıştır. Bu sa- yıda: Zafer günü Tayyare günü; bün- dan on iki yıl evvel Krsrltaş deresinde gönüllerimizin 30 Ağustosu; 30 Ağus- tos Zafer ve Tayyare bayramı; Bizi 30 Ağustonn kavuşturan iki büyük baş; (o Tayyare cemiyetinin on yılı; Kahraman milletimizin bu sene ordu- ya hediye ettiği 26 tayyare; 30 Ağus- tos Tayyare bayramı şenlikleri; ölüm ışığı; bombadıman tayyarelerinin ye- ce hücumları; Hendon tayyare şen - likleri; kuşlar gibi bir gün; © Kanat çarparak uçabilecek miyiz; o Çocuk | tayyareci; numaralı tayyare el işi; çe cuklara tayyarenin ve suretle hava - landığımı öğretmek; bizde at yarışla - | rı; futbol en kuvvetli propaganda va- srtalarından biridir; Filmde tayyare; medeni harp ve ticaret tayyareleri. Mülkiye mecmuâsı Her sayısında memleketimizin en pek dolğun münderecatla intişar et - miştir, Bu nüshasında; Profesör Şekip Be- yin (Dil), Mehmet © Ali Şevki Beyin (Muasır aile nerede?), - Kilisli Rifat Beyin (Milletlerin ihtiyarlığı ve ölü- Sadi Beyin — (İçtimai Darvinizm), Hasan Şülerü Beyin (A- merikan hukuk” telâkkisi), Abdülhak Kemal Beyin (İngiliz adliyesi), Me - vemenli zade Ethem Beyin (Manevi silâhsılzanma ) isimli malalelerle dün- ya siyasi hâdiseleri hakkında tetkik. ler ve sair bir çok müfit yazılar bu- lunmaktadır. Tavsiye ederiz. “Şehname,, nin yeni bir nüshası çıkarılıyor “Tas, ajansının verdiği haber - | lere göre * Gürcistan üniversitesi yakında büyük İran şairi Firdev - sinin bininci yıl dönümü münase - hetiyle “Şöhname,nin yeni bir nüshasını çıkaracaktır. Bu eserde bir de lüğatçe, ressam Babaşili tarafmdan yapılmış > resimler ve bazı renkli tasvirler bulunacak - tır. Sovyet ittihadı fen akademisi » nin yardımiyle çok yakm bir za - manda Azerbayıcanda bir Türk - men — Rus (Okamusu ve birde, 100 bin kelimeyi muhtevi yabancı kelimeler lügati basılacaktır. Ayni ! zamanda 40 bin kelimelik (birde Aecm — Türkmen lâgati (basil maktadır. Pazartesi SALI » Ryal * Eyis SIK. Ahirl 23 R. Abir Gün doğuşu 4 Ka Gün batı 1841 1839 Sabah mamazı 47 . Öğle namarı 12,14 1205 İrindi samazi (884 1552 Akşam samarı 18.41 18,35 Yatsı saman Ti 1013 Imsak Pei 345 Yılın geçen günleri “e 180 Yıka tülün süsleri İLİ Ranpyo | e ugün | 18.30: Franatzon ders, 18; Operatör De çen Kâzm İsmaili bey tarafından komfe - İ sans, 19,30: Türk meüsiki neşriyatı (Ekrem, Ruşen, Cevdet, keman! Cevdet, Şerer, İb rahhm beyler ve Vesihe, elma hanlar) 2120: Ajans ve boran haberleri. 210 Stüg- ye onu ve tango orkestrası. Bedriye Raslo hanımın iştiraiin. 238 Kh. VARŞOVA, 1845 m. 17.8: Hafif meesiki. 18: Mnaahsbe. 1824: Piyano konseri, 18.85: Müsahaha, Opera parçaları. Müsahabe. 20: Çecuk mu. miisi, Askeri möşriyat. 21.45: Hafif nennal ki. 11.55: Maberler, 28. Musahabe, 243: Sentanik poptiler kanas: 28; Fenni neşriyat, 18.16: Reklâmlar — Musiki haramları. *i: Dans musikisi. Mosahaba — Dansın deva mas, 1-15 Gündür neşriyatı. 18: Radye orkus- tram. 19: Haberler, 1820: Tahar oparetinden bir Popül!, 20: Üniversite 2020; | ME Ke ODAMIN S84 e, 20: Konser, 20.85: Musaliaba, 71.10: Koro İ konnseri; 21.56: Haberler, 215: Opera ör. | kestranı (Canellanım tdareninde) SEAE İ ra alan tekme. 592 Khz. VİYANA 507 pa, dinin Alda opera temsili, 23 Tirollülerin meilit ayramı şenlikleri, 9840; Haberler, 23, 50 Dumas veresiklet, | Sehrammel müsiktei, Vapurculuk Türk Anonim Şirketi Istanbul Acentalığı Liman han, belefon: 22925 Mudanya Yolu Suma Armutlu tenezziih seferleri Cumartesi gününden masda her gün Mudanya yoluna "Tophane rıh- tmından bir vapur kalkar Cuma Armutlu tenezriih seferlerini ya- pan vapur İstanbuldan saat 8,30 da, diğer postalar 9,30 da kâlkar. lar. Tenezzüh postası ayni gün Ar mutludan 16,30 da döner. İstanbul yedinci icra memur « luğundan: Mahcuz olup paraya çevrilme- sine karar verilen manifatura eş- yan 12 — 9 — 934 tarihine mü: sadif çarşamba günü saat 9 — J0 arasmda birinci açık arttırma suretiyle satılacağından talip o- lanların Pangaltıda Halâskâr Ga- zi caddesinde 97 No. lu dükkânın önünde hazır bulunacak memuru- na müracaatları ilân olunur, (2066) m ayinin isi MİNE ile ime İstanbul yedinci icra memur - Tuğundan: Bir borçtan dolayı mahcuz 6“ lup paraya çevrilmesine karar ve- rilen piyano, ev eşyası ve taire 4— 9 934 tarihine müsadif | salı günü saat 14 ten 15 e kadar Pangaltı Hamam tay sokağında 12 No. lu hanenin önünde hazır | bulunacak memuru tarafından a- çık arttırma suretiyle satılacağı ilân olunur, (2070) “Pağnini,, ! , Arsen Lüpen, oğl — Ben seni kurtaracağım sev- gili Simonum, diyordu. Raul klinikten çıkmea, kız kardeşinin topladığı çiçekleri Je- “İrom Helmasa getiren Rolanda | rastladı. Jerom yavaş yavaş iyileşiyor: İ du, Ertesi gün sorguya çekilecek- ti, Raul yolda sordu: — Düşündünüz mü?. — Hep sorduğunuzu düşünü - yorum. Fakat şimdiye kadar hiç bir şey bulamadım. Elizabetin hatıralarını araştrrryorum. He - nüz hiç bir sey bulamadım. Klematit köşküne geldikleri zaman Roland, Raula kız karde- şinin hatıra defterini Son bir Kaç aylık yazılar, mesut bir nişanlımın, bazan hastal'k do- layrsiyle gamli bir şekil alan ve fakat gene şenlenen yazılarından başka bir şey değildi. Roland: — Son sayıfaları okuyunuz. Bunlar Elizabetin ne kadar endi- şesiz ve vicdanen rahat olduğu - | nu isbat eder, Elizabet ile Jerom arasmda müşterek saadetlerini sarsacak hiç bir amil mevcut de- ğildi. nin vaka yerindeki kısmını bitir - meye çalışıyordu ve Raula eliyle yanına gelmesini işaret etti: — Mesele genç. Felisiyen için fena bir şekil alıyor, — Ne gibi?. — İtham delilleri gittikçe açık İ ve bariz bir şekil almaktadır. Bu hususta hizmetçi Edvard ile si- sin bahçivanmızın verdikleri son ifadeleri okuyunuz. Bu ifadele- re göre bundan on beş gün evvel bir gün Edvard, konuşmak için bahçivanım' yanıma gitmiş; bahçe- nizin bahçivanlara ayrılmış; olan parçasını ayıran çit yanında ko - nuşuyorlarmış; » Halbuki bu ko - | nuşma “arasmda o matmazellerin amcasından da (o bahsedilmiş ve hizmetçi Edvard, ihtiyar hakkın - da demiş ki: ra toplayanın biridir. Senin an- İıyacağın cimrinin biri.. Vaktiyle maliye makamatı ile yüz bin belâ- ya çatmış olduğunu hatırlıyorum. / O zamandanberi köşkünde büyük paralar gizlediğine eminim. Bu paralar bir gün gelip muhakkak surette herifin başına belâ kesi- | İecektir.,, Bundan sonra küçük bir alev görmüşler, ondan sonra da tütün kokusu hissetmişler. Bunlar çitin diğer tarafında oturup sigaraları- nı yakan bazı kimselermiş.' Hiz- metçi ile bahçivanin konuştukla - rı şeyleri baştan başa işitenler Felisiyen Şarl ile Jerom Helmas imişler. Raul sordu: — Bunu nereden biliyorsu - nuz? — Bunlardan Felisiyen Şarla bahsettim... İnkâr etmedi. — Bunun üzerine hasıl ettiği- niz kanaat nedir?, — Bir tahkikat hakimi öyle ağ. gösterdi. | — Bu herif mütemadiyen pa- | unun düşmanı mı? Yazan: Manrice Leblan! çabucak kanaat hasıl edemez. K* naat hasıl edilinceye kadar geçi” İ lecek merhaleler çoktur. Bura yapılabilecek yegâne şey iki ger | ten birinin aklına hırsızlık gelmi olması ve hırsızlığı, ikinci dert” cede suçlu mahiyetinde olan ** j bu gibi işlerde tecrübe sahibi b” lunan ihtiyar Bartelmiye yaplır ” mış olmaları faraziyesidir. — Sonra? — Sonrada ertesi gece kül renkli paket çalınmış, kaybedil * | miş, sonra iki gençten biri tar#” | fından bulunmuş ve elde bıç olduğu halde paket için kav$" | etmişler... — Burada Jerom Helmasın 9f nadığı rol ne olabilir? ; — Tesadüfen geçip facin ak" törlerinden ikisinden birini rahi” sız eden adam rolü.. cudu ortadan kaldırırlır! . # Ertesi sabah Raul Simon Lo” | yanın sıhhatinin çok fenalaştığı” nı haber âlmıştı. Bunun için he” | men kliyiğe koştu. Hastanın y& nına girdiği zaman M. Ruselen 1 ;baş müfettiş Guso da orada bu” lunuyorlardı. Onlördan az uzak” M. Rüselen dışarda tahkikatı- | ta, arkasını hâkimlere çevirmit i olduğu halde Fostin oturüyaşin. | Malüm ff | bu gibi ahvalde böylelerinin vü” A 1 İ bir ümitsizlik vardı. ? Simon Loryan enmçekişme! başlamıştı. Bir aralık oturur gibi oldu “© odada bulunanlara göz gezdirdi! yüzü şendi, metresini görünce gü lümsedir, | Fakat bir an sonra gözlerin? yeniden ihtizar sisleri çöktü o “* sessizce ağlıyan bir çocuk sesif” le sayıklamağa başladı: — Gizli delik. diyordu, ihtiya paketi buldu... Ve ondan sonra” Ben aradım... Başka bir şey bilmi" ! yorum.... Felisiyen... Sonra bir kaç kere tekrar etti? — Felisiyen... Felisiyen... Mü” kemmel tertip edilmiş bir dalâ * vera... Felisiyen... Bu sözleri söyledikten sonra 4 yastığının üstüne yıkıldı. Ölmüt tü. Uzun bir süküt oldu. Raulö” ! gözleri Fostinin kinli bakışlariy!* karşılaştı. Halbuki sevgilisini düren adam Simonun can çeki” | şenlere mahsus olan samimi s€ * siyle adını andığı Felisiyen değil midir? Tahkikat hâkimi, arkasında” baş müfettiş Guso geldiği halde Raylü dışarı çekip dedi ki: — Ne yazık, Felisiyen Şar! di zin misafiriniz bulunuyor, Kendi” sini himaye etmektesiniz. Hal! ki onun aleykindeki deliller hi katen çok kuvvetli... Maamafih M. Ruselen maks* * dını söylemekten adetâ çeki Jik yordu. Raul, Fostinin ümitsiz 5 sebebiyle delicesine intikam #€” dasma düşüp Felisiyene tec# i İ etmesinden korkuyordu. Bunun çin İtiraz etmedi. Devam ver). Genç kadının çehrösinde “deri” | İ |