24 Eylül 1934 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

24 Eylül 1934 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

10 — VAKİT 24 EYLÜL 1954 ““Nafıa Vekâletinden: mhammen bedeli 40,000 lira olan Vekâletimiz Mobilyası wimakasası kapalı zarf usulü ile 25-Y-934 tarihine müsadif Salı günü saat 15 te Vekâlet malzeme müdürlüğü makamında yapılacaktır. Şartnamelerde hiç bir tadilât yapılmadığından ta- 26 Eylül Dil Bayramı münasebetile ya Mebusu Doktor Hilmi ve K. d'Alpino Kapuçelli -Böyler tarafından liplerin evvelki ilânlârda yazılı vesaikle müracaatları lâzımdır. (3837) Eski şekli rası hasıl olmadıkça sermayenin tezyidine karar verilemez. 35 inci madde — Şirketin te- mettümtı safiyei seneviyesinden evvelâ ihtiyat akçasını teşkil et - mek üzere temettüatı mezbu - renin yüzde onu ifraz ve saniyen bilâistisma hisselerin cümlesine birinci temettü olarak bedeli tes. viye edilmiş sermayeye yüzde al- fr itasma kifayet edecek meblâğ tefrik olunduktan sonra baki ka - lan kısmı sur&ti atiyede tsksim olunur. Şöyle ki: Yüzde on meclisi idare azala rma, Yüzde iki murakiplere Yüzde beş müdiran ve memu- rini idareye Yüzde üç meclisi idarenin teğr sip edeceği umuru m'iliye ve hay riyeye. Yüzde on bankanın 929 se - nesinde heyeti umumiye kararile müesseselerden iştira (eylediği 1100 adet bilâ kıymeti itibariye müessis hisselerinin imhasına ve mütebaki yüzde yetmiş ikinci his- sei temettü olarak bilumum hisse- darana tevzi olunur. Müessis his- selerinin imhasından sonra tesis hakkı tefrik edilmiyerek hisseda- rana ikinci hissei temettü yüzde seksen nisbetinde dağıtılır. 36 mc madde — İhtiyat ak - çası otuz beşinci madde muci - bince temettüatı seneviyeden müf- rez mebaliğin terakümünden te - şekkül edecek ve masarifi fev- kalâde ve gayri melhuzaya karşı İik tutulacak ve işbu akçanm miktarı şirket sermayesinin nısfı - na müsavi bir raddeye baliğ ol - dukta ihtiyat akçası ifraz olun - mıyacaktır. Şu kadar ki ihtiyat akçası sermayen'n nısfına baliğ olduktan sonra ondan sarfiyat ic rasiyle miktarı nisbeti mezkürdan aşağı düşerse tekrar temettuattan tevkifat icrasına mübaşeret olu - nacaktır. 37 inci madde — Hasılatı se - neviyt hisse başma yüzde altı bi - rinci temettü itasına kifayet et. mediği takdirde noksanı ihti - yat akçasından ikmal ed'lebile - cektir. 47 inci madde — Banka; mer- kez ve şuabatı ve tesis ettiği ve edeceği şirketler içn muktezi idarehane, ardiye ve imalâtha- ne olarak kullanılacak emlâk ve araziyi isticar, iştira ve istibdel edebileceği kibi banka matluba- tmin istifasını temin zımnında meclisi idarenin tekdir ve ka - rariyle teminat, vefaen ferağ ve ya “ipotek suretiyle (her nevi gayri menkul emvali irtihan ve indelhace teferruğ - eyliyebilir ve haczi ihtiyati, icrayi muvakkat ve sair bilcümle mesaili adliyede kanunen itası lâzım gelen kefa - İetname ve teminat mektuplarını eşhası salisenin tavassutuna hacet kalmaksızın bizzat banka usulün- de tanzim ve ita eder. Yeni şekli 35 inci madde — Şirketin se- nelik safi mezkür temettüün yüzde onu nis- temettüünden evvelâ betinde adi ihtiyat akçası ve bun- | dan sonra B serisi hisse senetle - rine yüzde 6nisbetinde birinci te- mettü ayrılır. Artan miktara A serisi hisse- lerine de yüzde 6 nisbet'nde bi « rinci temettü ayrıldıktan bakiye temettii aşağıda yazılı şe- kilde taksim olunur: sonra | “ 10 idare meclis! azalarıma. S& 2 mur:kıplar heyetine, Cp 5 müdürlere murlarına. <4 3 idare meclisinin tensip e- deceği mli ve hayri işlere. Sp 10 Bankanın 929 senesinde umumi heyet karariyle o müessis - lerden iştira eylediği 1100 adet ve itibari kiymet! muayyen olma» yan hisse iştira bedellerinin itfasına. Se 75 ikinci temettü hissesi o- larak ayni n'sbet dairesinde A ve B serisi hisse senetlerine. Müessis hisselerinin iştira be - dellerinin itfasından sonra tesis hakkı ayrılmıyarak hissedarana ikinci temettü hissesi yüzde sek - sen nisbetinde dağıtılır. Senelik temettüden ; hissedarlar umumi heyetinin karar ve tasdikile fev - kalâde ihtiyat akçası dahi tefrik müessis senetlerinin olunur. 36 ıncı madde — Adi ihtiyat akçası 35 inci madde mucibince senelik temettülerden ayrılan me- ve idare me-| | edecek ve muhtemel zararlara ve ! masarifi fevkalâde ve gayri mel | huzaya karşılık tutulacak ve işbu akçanın mikdarı şirket serma - yesnin nısfına baliğ oldukta adi ihtiyat akçesi ayrılmiaycaktır. Şu kadar ki adi ihtiyat akçesi ser- mayenin nısfına baliğ (olduktan sonra (Ondan sârfiyat icrasiyle mikdarı mezkür nisbetten aşağı düşerse tekrar temettüattan tev » kifat icrsma bâşlanacaktır. 37 temettü hisse başma yüzde altı kifayet etmediği takdirde noksanı fevkalâde ihtiyat akçasmdan ik- mal edilecektir. 47 inci madde — Banka mer- kez ve şuabatı ve tesis ettiği ve edeceği şirketler ve müsseseler i- çin muktazi idarehane, ardiye ve | imalâthane olarak © kullanılacak emlâk ve araziyi! isticar, matlubatının isitfasmı temin zım- nında idare metlitinin takdir ve karariyle “temin>t - veya” ipotek nci madde — Senelik safi | | birinci temettü hissesi verilmesine | iştira | ve istibdal edebileceği gibi banka li suretiyle her nevi emvali irtihan ve indelhace ve ipotek tesis eylivebilir ve ha» teferruğ ve ferağ cizi ihtiyati. icravı muvakkat ve | sair bilcümle adli nunen itası lâzım gelen keftlet - nameleri ve dairelerin resmi ve gayri resmi müesseselerin müza - vede ve münakasalarında teahhii- datı ic'n icap eden teminat mek- turlarını ücüncü şahısların tavas- sutuna hacet kalmaksızm bizzat banka usulünde tanzim ve ita eder. mesailde ka- | | devam olunacağı ilân olumur. baliğin terakümünden teşekkül | İ KURULTAY MARŞI ADN 7) Istanbul Harici Askeri Kıfaat ilânları — aaa, Kırıkkalede üç zabitan a- partımanı ve mevcut lise bi- nasmın tevsii ile gedikli kü- çük zabit mektebinin yeni - den inşasının kapalı zarf mü- nakaszsına. talip çıkmadı. ından bu defa pazarlığa konmuştur. - İhalesi 1 - 10 934 pazar günün saat on bir- de yapılacaktır... Taliplerin Ankarada M. M. Vekâleti Satınalma Komisyonuna mü- racaatları. (293) (5991) nbul Asliye © güncü Hukuk | ahkemesinden: Saime ikametgâhı meçhul Emin Bey aleyhine açtığı 934 — 1403 numaraya mukâyyet boşanma davasınm tahkikatı bil - ikmal evrakı dava müçtemi he « yete tevdi edilmiş ve muhakeme günü olarak 22 -- 10 — 934 pa- zartesi t13:30'za “tahık edil - miştir. Yevm ve saati mezkürda bizat veyaz bilvekâle gelmediği takdirde gıyaben muhakemeye Hanımın (2394) Denizyolları İŞLETME si nteleri Karaköy TA 43363 « Sirkec MAR ln Telefon 99 Trabzon Yolu ANKARA 5'E <5 Eylül SALI 0 de Galata rıbtımından kalkacak. Gidişle Zonguldak, İneko'u, Sinop, Samsun, Fatsa, Giresun, Vak: fıkebir, Trabzon, Rizeye. Dö- nüşte bunlara ilâveten Sör- mehe, Orduya uğrayacaktır. 6003) Bartın Yolu BURSA YE. Pazartesi 19 da Sirkeci tıbhlımından : kalkacak mutat ği iskelelere uğuymak Cide'ye kadar gidip dönecektir. <6002) İzmir sür'at Iskenderiye yolu aşağ Vapuru İZMİR Eylül SALI 11 de Galata rıh tımından o kalkacak, doğru İzmir, o Pire, İskenderiye'ye gidecek ve dönecektir. (6004) Sahibi: MEHMET ASIM Neşriyat müdürü: Refik A" <a VAKIT Matbaası — İstanbul 4 r Sahibinin Sesi Plâklarında zaptolundu İngilterenin en maruf Askeri Bandosu tarafından tespit edilmiştir. 1934 Nafıa Vekâletinden: Adapazarı, Akhisar, Doğançay veya Geyve istasyonlarının aer bangi birisinde istif edilmiş bir balde ve tam vagon olarak muhammen bedeli (1750) lira olan 25X25X250 eb'adında (350) adet meşe köprü İraversi pazarlıkla mübayaa edilecektir. Pazar- ık 27/9/934 Perşembe günü saat 15 te Vekâlet müsteşarlık ma» kamında yapılacaktır. Taliplerin Ticaret Odası Vesikası ve (175) lirahk muvakkat teminatlarının Merkez mu'asebeciliğine yalır- dığıma dair makbuz veya banka mektubu ile aynı gön ve saatte komisyonda bulunmaları lâzımdır. Talipler bu husustaki sartna- meleri ma'zeme Müdürlüğünden meccanen alabilirler 5838) Türk Maarif Cemiyetinin Büyük Eşya Piyangosu Çekiş tarihi 14/Kânunüevvel/1934 bir bilet 1 lira Ikramiye kıymeti 23000 liradır. adet 3000 liralık 10 100 “liralik i 0 50 — pr 10 1 adet 1 ıl 7 va 100. 2 ” 1000, 5 i 4700 1 Biletler her yerde satılmaktadır. Askeri Fabrikalar U. Müdürlüğünden 65 kalem elektrik malzemesi 13/10/934 78 kalem resim malzemesi 17/10/934 29000 kilo çinko "m Muhtelif helezoni makkaplar ge FL 34238 adet muhtelif eb'atta ateş tuğlası 11500 kilo barç 20/10/934 Yukardaki malsemeler bizalarındaki gösterilen tariblerde kapalı zarfla alınacaktır. Taliplerin şeraiti anlamak üzere her gün öğleden sonra saat 13,30 dan 15,30za kadar ve münaka- saya iştirak edeceklerin de teminatı muvakkatelerile vakti mu- (5925) ayyeninde satın alma kom'syonuna müracaatları. 150,000 kilo Arpa münakasası Pendik Bakteriyoloji Enstitüsü Müdürlüğünden: Pendik Bakteriyo'oj hanei Baytarisi Hayvanatının (o senelik ibtiyacı olan 150,000 kilo Arpa 9 Teşrinievvel 934 tarihine mü“ sadif Salı günü saat 14 te kapalı zarf wsuliyle ihalesi icra kılın- mak üzere müönakasaya konulmuştur. Şartnamesini görmek iste- yenler ber gün mücssese midüriyetine ve münakasaya iştirak etmek steyen'erin yevmi ve saati mezkürda Fındıklıda Güzel San'atlar akademisinde Yüksek mektepler muhasebeciliğinde — müteşekkil ı kkil mübayant komi syonüna müracaat eylemeleri. (5796) Nafıa Vekâletinden: Der ncece teslim şartile muhammen bedeli (2300) lira olan I2 adet İravers arabası pazarlıkla mubaysa edilecektir. Pazarl'k 2/1C/934 tarihine müsadif Salı günü saat 15 de Vekâlet Müste- şark makamında yapılacaktır. Taliplerin cari seneye mahsus Ticaret Odası vesikası ve 230 iiralık muvakkat teminatlarının merkez mubasebeciliğine yatırıldığına dair olan makbuz veya Benka mektubu ile ayni gün ve saatte Komisyonda bulunmaları lâzımdır. Talipler bu husustaki şartnameleri Vekâlet Malzeme Müdürlüğünden meccanen tedarik edebilirler. (5921) —i Akay işletmesi Müdürlüğünden Sonbabar mevsimine ait tarife, 26 Eylül 934 Çarşamba sabahından başlıyacaklır. Tarifeler Gişelerde satılmaktadır. (6035)