25 Eylül 1934 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

25 Eylül 1934 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

5 — VAKA 25 EYLUL 1934 Avrupa a dininden mi dönecek Londrada a Ifmış budist kongre yaptı Alman mürahhası “Genç kabule hazırdır! Londra, 24 (A.A.) — Havas a- | jJansr bildiriyor: Bütün memleketlerden gelen 60 murahhas, Londranın kalaba - | İk mahallelerinden biri “olan | Kamdentavn'daki Budist merke - zinde toplanmışlardır. Avrupa - nım yegâne Buda pazarı ve Buda dinine dönmüş bir Alman O olan Taochun'un huzuru ile toplanmış bulunan kongre (OAvrupanın bu| dine döndürülmesi çarelerini tet - kik eylemiştir. Bu içtima Avru - panın ilk Buda konferansıdır. Murahas'ardan her biri muhtelif | memleke'lerde Buda dini hareket- | lerindeki terakki Oveya tedenni| hakkında izahat vermiştir. Murahhasların her biri Asam- bleye Taochun tarafından takdim Cenevre, 24 (A A.) — Havas; ajansı muhabirinden: ) M. Bartu'nun Cenevreye dönü- şü, mühim diplomatik müzakere- | lerin yenilenmesine sebep olmuş ve bu suretle Akvam Cemiyeti u- mumi heyetinin son sâfhasını aç- mıştır, Heyet, bugün üçüncü haftası - na girmektedir ve perşembe günü | dağılması ihtimal dahilindedir. Halihazırda, görülen işlerin şu suretle hulâsası mümkündür: Biri, hukuki ve esasi mesele - lerle, diğeri iktisadi, mali ve tek - nik işlerle meşgul olan iki komis - yon işini bitirmiştir. Dördüncü, bütçe komisyonu, | büyük müşkülât ile'karşılaşmadı- İr için, beşeri ve içtimai meselele- re bakan beşinci komisyonla be- raber, salrya kadar işini bitirecek. tir. Bilindiği gibi, silâhları bırak - ma Konferansma rekabet etme - miş olmak için, üçüncü komisyon, .Sovyetlerle Japonlar üzerinde Tokyo, 24 (A.A.) — ajansı muhabirinden: Nişinişi Şimbun gazetesinin ha- ber aldığına göre, Japon ve Sov- yet hükümetleri, şarki Çin demir | yolunun satış bedeli üzerinde an- Röyter | RM Bir Hintli ceneral ve bir kaymakam boğuldular Londra, 24 (A.A:) — Hindis- tan ordusu cenerallerinden Harry Peregrine ile kaymakam Harri- sonun rakip oldukları yat Devon- jaye kıyıları açığında batmış ve Ser iki vahit boğulmustur. Yalnız taymakam Hatrisonun . zevcesi turtulabilmistir kini kabule amadedir. Hiristiyan » | İ deceklerdir. Almanya Buda meslekini| » diye bağırıyor edilmiştir. Üzerine safran ren - | ginde bir kumaş örtmüş ve başını | ustura ile traş etmiş olan Taochun her murahhasın nutkunu tam ha- | reketsiz bir halde dinliyordu. Sss | ra kendisine gelince, din ve itika- dım öldüğünden ve bunun yerini | bilginin işgal ettiğinden bahset- miştir, Nutkunun son cümleşi şu ol - Bügünü insanları inan « bilmek istiyorlar. muştur: mak değil, Hitlerci murahhas Gido Avs - | ter'in şu beyanatı konferansta he - yecan uyandırmıştır; | “Genç Almanya Buda mesle - lık Almanyanın kalbini Ohiç bir zaman tamamen kazanmamıştır.,, Cevap verilmesi lâzım olan bir sual Bir hırsızlık davasmda şahit olarak dinlemek için, ceza mahkemesi, isminde bir polis mükerreren üçüncü Hasan Basri memurunu Fatih merkezin- Bu merkez ise mahkemenin tezkerelerine hep: “Bu isimde bizde polis yoktur,, diye cevap vermiş. Halbuki Mahkemenin aradığı Hasan Basri Efendinin Fatih merkezi dahilinde Cibali olduğu neticede anlaşılmış. Fatih gibi İstanbulun mühim bir semtinin umumi em- niyet işlerine bakan bir mer- kez memuru, kendi emri altın- daki polis memurlarmı arayıp bulamazsa acaba hırsızlık ve uğursuzluk yapan gizli suçlula- rı nasıl meydana çıkarır? A .. den istemiş. mevkiinde en Yunanistanda Atina, 24 (Hususi) — Hükü- metle muhalif fırkalar arasında hiç bir yakınlaşma ve anlaşma o | lamamıştır.. İki taraf arasındaki | zıddiyetin en göze görünür delili, bu defa len) Konseyin salt günkü içtimain- da Sar meselesinin mevzuu bah- sedilmesi ihtimali vardır. Kabinenin müttefikan tasvibi- ni haiz bulunan M. Bartu (gerek İ Tuna havzası ve gerek şarkta mü- tekabil müzaheret misakı lelerinde inkıtaa uğrıyan görüş“ melere devam sâlâhiyetine malik- mese- tir. Şark misakına gelince, Alman- yanın red cevabından asla şevkle- ri kırılmıyan taraftarları, bu hu- l susta daha büyük gayretleri sarfe- Salâhiyettar Polonya mahafili, Almanyanın cevabi muhtırasında M. Bek ile arkadaşlarının malüm esbabı mucibenin serdedildiğini söylemektedirler. Bu muhtıra belki de tenkit ma- | hiyetinde olacaktır. Fakat muta- savver misakın partrerleri tara- fmdan derin bir alâka ile beklen- mektedir. Şarki Çin demiryolu anlaştılar laşmışlardır. Gene ayni gazete | nin tasrih ettiğine bakıl sa, Ja pon hariciye nazırı M. Hirota ile Sovyetlerin o Tokyo büyük elçisi M. Yurenev, bu bedeli 170 milyon yen olarak kararlaştırmışlardır. Selânik panayırındaki | paviyonumuz | Selânik, 24 (A.A.) — Bu| sene büyük rağbet gören ve yedi ecnebi devletin de iştirakini te - min eden Selânik beynelmilel pa - nayırındaki Türk pavyonu büyük alâka uyandırmıştır. | Dünkü tehacüm o derece müt - hiş olmuştur ki, bir jandarma müf rezasi intizamı muhafaza için mü- | j İ yük zararlar vermiştir. riyaselicumhur “sarayında İsveç Velinhaâtşerefin.teftip edilen süvare esnasında hükümet erkânı ile muhalefet reisleri arasında hiç Hattâ cumhur iki taraf arasında bir te- temas olmayışıdır. reisi - mas teminine bile teşebbüs etme- | miştir, M. Venizelosun Giride gitmesi | de hükümetle muhalifler arasında hiç bir anlaşma imkânı kalmadı - ğı zannmı kuvvetlendirmektedir. 702 maden amelesi gömülü kalıyor! Londra, 24 (A.A.) — Gresford maden ocağında (gömülü kalan 102 ameleyi kurtarmak ümidi kal mamıştır. Bir çok çöküntü ve in- | filâk yüzünden, kurtarma ameli- yatı durmuştur. ———— Londrada fırtına! Londra, 24 (A.A.) — 1927 se- nesindenberi misli görülmemiş, çok şiddetli bir fırtına, dün gece Lankaşayir şimal sahillerinde, ba- lıkçı gemileriyle yatlara pek bü- Yatının içindeyken fırtınaya tutulan o bir adam, karaya çıkacağı esnada öl müş, diğer biri de ağırca yaralan- mıştır. Sahil, gemi enkaziyle doludur. İ Bazı yerlerde, evlerin alt katlarmı su basmıştır. —— 200 insan boğuldu Poona (Hindistan) 24 (A.A.) Bombay civarında Krişna neh- ri üzerinde bir nakliye gemisi ala- bora olmuştur. 200 kadar boğu- lan vardır, — e, dahaleye mecbur kalmıştır. Pav- yon dahilinde bayılanlar olmuş - tur, | rife değişikliği Muhalif fırkalarlâ hükü-! J .,ie ge met birtürlü anlaşamadılar Milletlerce miyetinde gö- rülen işlerin hulâsası | İ malülleriyle; | kanun projesi ücretli memurlarda barem esasına gore mı tayin Ankara, 24 (Hususi) — Ma- liye Vekili Fuat Bey Hâkimiyeti Milliye gazetesine beyanatta bü lunmuş ve ezcümle demiştir ki: — Ergani istikraz tahvilleri sa- tişı memnuniyet verecek bir şekil- de devam ediyor. Ücretli memurların barem esa- edilecekler? sına göre, tayini meselesine gelin- in Başvekâlet müsteşa» rının reisliği altında bir komisyon teşkil edilmiştir. Ücretli memurla- rın miktarları ve ücretleri vekâlet- ler tarafından bu komisyona veril- di. Komisyonun tetkikatı bir porla tespit edilecektir. ce, bu iş râ» Istanbul — izmir yolculuğu onyedi saate Ankara, 24 (Hususi) — İz- i mir — Kasaba Devlet demiryolla- rının devletçe satım alımarâk.ta - iniyor her hafta Cumartesi, Salı günleri | saat on beşte İstanbuldan kalka- yapılması, | — 10 — 934 tarihinden itibaren İz - | mir yolculuğunu on yedi saate in- dirmektedir. Bu tarihten itibaren cak vapurlar Bandırmaya gidince hiç beklemeden hemen kalkacak olan ekspres trenine binecekler- dir. Trenler Pazar, Çarşamba gün leri 8,5 ta İzmire varacaktır. Yi ——— şam Ankarada bakım ve koruma evi Ankara, 24 (Hususi) — Anka- ra Hilâliahmer merkezi buradaki Sakarya şubesinde 25 yataklı bir i bakım ve koruma yurdu açacak - tır, Yurda, muhtaç olan ve çalişa- mıyacak vaziyette bulunan harp kimsesiz, (bakıma lâyik çok ihtiyarlar almacaktır. Yurdun yatak ve diğer etçhiza- tiyle, idare heyetinden doktor Ra- gıp, Osmanlı Bankası ikinci mü- dürü Rauf Beyler uğraşmaktadır. lar, Amanya ve musyaye giden heyet Ankara, 24 (Hususi) AL! manya ve Rusyadaki talebelerin ! vaziyetiyle bu memleketlere ya - pılan makine siparişlerini tetkik etmek üzere Avrupaya gitmiş olan Sumer Bank umum müdürü Nuw- vullah Esat Beyin reisliği altında- ki heyet 1 Teşrinde burada bulu- nacaktır. Musiki muallim mektebi mezunları Ankara, 24 (Hususi) — Musi- ki muallim mektebi yeni mezun larından Kemal Bey Gümüşhane orta mektebine, Fethi Bey Ayva- lık orta mektebine, Samime Ha- nım Sıvas kız orta mektebine, Se- lâbattin Bey Kırklareli orta mek- tebine, İhsan Bey Milâs orta mek- tebine, Şükrü Bey Nazilli orta mektebine, Mübeccel Hanım De- nizli lisesi musiki muallimlikleri- | ne tayin edildiler. ismail Hikmet Bey Ankara, 24 (Hususi) — Maa- rif Vekâleti yeni umumi müfettiş» lerinden İsmail Hikmet Bey geldi ve işe başladı. Gümrük muhafaza kuman- danlığı hekimi Ankara, 24 (Hususi) — Güm» rük muhafaza umum kumandan- lığı üçüncü şube hekmlerinden Necmettin Beyin maaşı terfian 4000 kuruşa çıkarıldı. Ormanlarımızın muhafaza teşkilâtı Ankara, 24 (Hususi) — Ziraat | Vekâleti, ormanlarımızın bugün - kü muhafaza teşkilâtını tamamen askerileştirecek yeni mütehassıs elemanlarla kuvvetlendirecek bir hazırlamaktadır. Bu teşkilâtın esasları kısmen güm» | rük muhafaza etşkilâtına -benzi- yecektir. Maarif Vekili tetkik seyahatine çıkacak Ankara, 24 (Hususi) — Maa- rif Vekili Abidin Beyin Orta Ana- lu, Karadeniz, Adana mıntakala- rında kısa bir tetkik çıkması muhtemeldir, Yüksek Baytar mektebine girmek istiyenler” Ankarad, 24 (Hususi) We sek baytar mektebine şimdiye kâr kırkı bul- Müesşseseye bu sene, iki getirilmesi seyahatine dar müracaat edenler muştur, Avrupalı profesörün muhtemeldir. Yüksek iktisat meclisi PAT ey 0 Ee az .. baharda bazı sebeplerle toplana- mamış olari yüksek iktisat meeli- sinin kış ortalarında bir toplantı yaparak bir kaç mühim mevzu tet- kik etmesi kararlaşmıştır. Bunun- la beraber meclis umumi kâtipliği bu hususta henüz hükümetten bir direktif ve mesai mevzuu alma" mıştır, Kaymakmlar arasında Ankara, 24 (Hususi) — Orha- | meli kaymakamlığına eskilerden İ Nazım, Gülpazarına Tavşanlı kaymakamı Osman Nuri, Deriğe, Tosya kaymakamı Adil, Mut'a es- kilerden Mustafa Asım, Tosyaya Göre kaymakamı Şemsettin, Ar- tovaya Salihli kaymakamı Kerim Refi, Pazar'a Andirine kayma» kami Şakir Beylerin tayinleri ya» pıldı. Bursa kız lisesinde muallim seçimi Ankara, 24 (Hususi) — Bur- sa Kız lisesine alınacak muallim- lerin seçimi, Türk maarif cemiye- t tarafından teşkil olunacak bir komisyon tarafından Çarşamba günü yapılacaktır. Ankara Talebe Yurdu Ankara, 24 (Hususi) — Ma- ârif cemiyeti tarafından Ankara - da açılan talebe yurduna girmek üzere 150 müracaat olmuştur. Hal büki yurda ancak 40 talebe alıma- caktır, Hâkimlerin terfii Ankara, 24 (Hususi) — Ad- liye tefrik encümeni vazifesini bi- tirmiştir, Eski hâkimlerin terfi lis- tesi bir iki güne kadar neşroluna- caktır. Ankarada defterler asıldı Ankara, 24 (Hususi) — An- karada intihap defterleri bu o sa- bah asıldı. İntihap etmek hakkına malik olanların 40 bini geçeceği S anlaşılıyor. ,