25 Eylül 1934 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

25 Eylül 1934 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

KURUŞ ——— 4 Kuruş Telefon 23872 25 Eylül 1934 SA LI Senı 4 Sayı: KURUŞ 866 4 Kuruş Gazinin adı geçtıkçe salon alkış tufaniyle - sarsılıyordu Italyanın sulha taraftar- lığına inanılmıyor mu:? Çünkü, bunu alkış- hyan bir tek kişi bulunmadı Otuzuncu Beynelmilel Parlâ mentolar konferansı dün saat on beş buçukta Yıldız sarayında açıl- dı. Saat iki buçuğa doğru murah - haslar Yıldız sarayına gitmişler - dir. Saat tam üçte Büyük Millet Meclisi Reisi Kâzım paşa kürsüye çıkmış ve fransızca olarak bir nu- tuk irat etmiştir. Kâzım paşa hazretleri Otuzun- cu Beynelmilel Parlâmentolar kon gresini meşerret duyguları içinde açmakla bahtiyar olduğunu söyle- dikten sonra demiştir ki: — Dünya tarihinin çok ehem- miyetli bir devrinde bulunuyoruz. Bir kardeşlik havası içinde ser- best ve tereddütsüz çalışan parlâ- mentolar birliği bütün dünya mil- letlerinin ekseriyeti azimesini tem çılış toplanmasından ve : ziyafetten intibalar Bugün Harp Akademi- sinde merasim yapılacak 35 zabitimize dip- lomalar tevzi edilecek Bugün, kara ve deniz Harp A- | kademilerini bitirerek bu sene er- kânıharbiye stajına ayrılan zabit- lerin diplomaları verilecektir. Bu merasim, saat üçte, Yıldız - daki Harp Akademisinde yapıla - caktır, Merasimde ordu erkânı ve sivil mahafilden birçok yüksek zevat hazır bulunacaklardır. Mü - şir Fevzi paşa hazretlerine vekâ - leten merasime, Birinci Ferik Ce- vat Paşa riyaset edeceklerdir. Merasime istiklâl marşının ça- Immasiyle başlanacak ve şeref sa- sonunda Cevat Paşa, —mezunlara diplomalarını dağıtacaktır. Bun - lan sonra mektep kumandanı fe- (Arkası 6 merda) Cınayetı Bursada işliyen Dün Istanbulda köprü üstünde yakalandı Bir kaç — gün Bursada öldürüp | şehrimize kaçan İzzet evvel n birini İsminde | biri, dün Köprü üzerinde Emin - önü polisleri ta- rafından yaka - lanmıştır. 23 yaşlarında kadar olan ka- - Katil izzet til İzzet, cinyetini bir muharriri- mize şöyle anlatmıştır: Ben Bursada kanallarda çalışı- (Arkası 6 meıda) iı Ankara İ'elefşnu I Nereye gidebilir ? Kuyuya gömleğini kim atmış ? Dün öğleden sonra Gedikpa- şa civarında bir evde, ev halkını, | zabıtayı ve hattâ itfaiyeyi hayret- te bırakan esrarengiz bir kaybol- ma hâdisesi olmuştur: Gedikpaşa- da Tiyatro caddesinde Kanlilli so | kağında 16 numaralı evde mobil- | yeci Burhaneddin Efendi oturmak tadır. Bu ailenin' Ayşe isminde on yedi yaşlarında güzelce bir hizmetçisi vardır. — Ayşeyi İspartanın Bar- _mıçludır. Şimdi kız ön 'yedi yaşma gir - | kapı açtırılmış ise de Ayşe evde.| baştan itibaren ayaklara | miş ve bu evin işlerine bakmakta imiş. Ayşe görünüşte ağır başlı, sessiz bir kızdır. sonra ev halkı Ayşeyi evde Dün öğleden gezmeğe çıkmışlar, yalnız bırakmışlardır. Ak$şam ol- muş$, gezmekten dönmüş, evin hanımı kapıyı çalmış, çalmış, ses- lenikmiş içeriden ses veren olma- miıştır, Nihayet bir çilingir ıelırılmış bulunamamıştır . Evin hanımı, Ayşeyi çok sevdi- ği ve Ayşenin şimdiye kadar böy- | ÇArkası 6 mesda) la köyünden yedi yaşında iken al- w Bakaloryada | bir şayia çıktığını | Muvaffak olamıyan tale- | belerin itirazları Ankara, 25 (Telefonla) — Ma- arif Vekili Abidin bey bakalorya- | da muvaffak olamıyan talebele - kik edileceği meselesi hakkında gazetemize şu beyanatta bulun - du: — Bakalorya imtihan evrakla - rının tetkik edileceğine dair bir e- mir verilmiş değildir. Mesele şu - dur: Şimdiye kadar | be suallere iyi cevap için hangi fıkrayı anlatırlar? İranlıların eski — an'anelerinde kahve bir matem işaretidir. Mese- | lâ evde ölü, has- talık gibi bir şey olursa eve gelen- lere- kahve ik - ram edilir. Bu- na mukabil çay meserret alâme - tidir. Bugün bi- | le bütün İranda daireler- resmi den tutunuz da en fakir evlere | bile gitseniz mu- hakkak çay - ik- ram ederler. Bugünkü yazımda İranda kadın kıyafetlerinden ve izdivaç âdetle- rinden bahsetmek istiyorum. Kadınlar ekseriyetle Çador de- nilen bir nevi çarşaf giyerler. Bu- | evvelâ başa cokeylerin şapkaları- | na benizyen önü dik duran bir tak | Ve bunun . üzerine de kadar | cübbe misali bir çarşaf atılır. Bu'kıyafet en ziyade Tahran, Tebriz taraflarında kullanılır. Isfahanda kadmların kıyafet - ke giyilir. rin imtihan evrakınm yeniden tet- | | Maarif Vekili Abidin Bey çekilecek, yerine Kemal Zaim bey- mi yoksa Nevzat bey- mi gelecek? Birkaç gün evvel Maarif Vekili Abidin Beyin rahatsızlığına bina- en isitfa edeceğine dair Ankarada muhabirimiz bildirmişti. Yalnız bu şayiayı tev- sik edemediğimiz için yazmamış - tık. Bu sabahki akşam - gazetele- rinden biri Ankara - telgrafı ola - rak, Abidin Beyin istifa edeceğini ve yerine Ziraat Bankası umum müdiri Kemal Zaim beyin münhal Konya meb'usluğuna seçilmek su- retiyle getirileceğini haber ver - mektedir. Bizim işittiğimize göre, Abidin Beyin yerine geçecek olan Anka- ra valisi Nevzat beydir. | ri cevaplarla münasebeti olmadı - ğına dair itirazlarda bulunmuş - lardı. Adetleri fazlaya baliğ olan bu itiraz evrakmın vekâlet şube - lerince tetkikine imkân görüle - memiş, evrakların ait oldukları mekteplere iadesine karar veril - | miştir. Mekteplerde teşekkül ede- birçok tale- | verdikleri | halde aldıkları notların verdikle- | cek heyetler muayyen müddet zar fında itiraz eden talebelerin ev - raklarımı tetkik edecektir. Arikara haberlerimizin devamı © net saye fadadır. lranda sarık saran kadınlar Görücüler kızın dışlerını görmek Bir iran güzeli J leri daha gariptir. Baştan ayağa kadar siyah bir örtüye büründük- ten sonra alınları hizasından bel- | lerine kadar sarkan beyaz bir pe- | çe takarlar, Şeklini görüyorsunuz. Peçelerini açmak için bu uzun tü Kü başlarına bir sarık misali do yorlar. Ve uzaktan tıpkı sarık nun için resimde görüldüğü gibi ( hissini veriyorira. Dikk tim, bilhassa ihtiyarca kr (Arkar Grev yapılr tavsiyr 3 üncü say sültunun? FT