25 Eylül 1934 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

25 Eylül 1934 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

25 Eylül 19384 Emlâk sahiplerine Epey zamandanberi muhtelif I“n ve apartımanlarda kapıcılık Japtım, — Hüsnühal varakalarım Yardır. Maçka palasta da kapıcr lk ve halen Beyoğlunda Meşruti- Jet caddesinde Saadet apartıma - tında 88/5 numarada kapıcıyım. Arzu edenlerin adresime müraca- Atları ilân olunur. HİRİSTO — (3127) B Ft öleknatirdsar e ine ü Beyoğlu Birinci Sulh Hukuk bîkimligindcn: | 1 — Mustafa Zeki Hayriye, Naciye, Kevser, Şükrüye efendi ile hanımların şayian ve müştereken bir senetle mutasarrıf — oldukları tamamına 995 lira 40 kuruş kıymet takdir edilen kasımpaşa - ve da Eyyhüm Ahmet efendi mahal- lesinde ufak köprü sokağında es- ki6 yeni 6/8 numaralı bir çatı al- tında kapıları ayrı iki kısımdan ibaret ahşap ve arkada bahçeyi havi hanenin tamamı şüyuun iza- lesi zımnında açık arttırmaya va- zedilmiştir. 6 No: lu kısım iki katlı üç oda, bir mutfak, tulumba, halâdan ve 8 No:lu kısım üç bü - Yük ve bir küçük oda bir mutfak tulumba, ve halâdan ibaret olup 6 No: lu kısımda elektrik tesisatı mevçut ve diğer kısımda yoktur. Birinci açık arttırma 27/10/934 tarihine müsadif cumartesi Saat 15 ten 16 ya kadar Beyoğlu sulh mahkemesi başktâip odasın - da icra olunacaktır, Arttırma be- deli kıymeti muhamminenin yüz- de 75 şini bulursa o gün ihale edi- lecektir. Bulmadığı takdirde — en son arttıranın taahhüdü baki kal - artlırma 15 günü mak suretiyle ikinci inci güne tesadüf eden 11/11/934 Pazar günü saat 15 ten 16 ya ka- dar icra olunacak ve en çok arttı- rana ihale edilecektir. 2 — Tarihi ihaleye — kadarki | maliye, belediye vergileri ve vakıf | icaresi ve tellâliye müşteriye ait - | tir. 3 — Arttırmıya iştirak edecek- ler kıymeti muhamminelerinin yüzde 7 buçuğu nispetinde temi - nat akçesi veya milli bir bankanın teminat mektubunu — getirmeleri şarttır. 4 — Arttırma bedeli tarihi iha- leden beş gün zarfında mahkeme kasasına tevdi edilecektir. Aksi takdirde ihale fesih ve farkı fiat zarar ve ziyan faiz bilâ hüküm kendisinden tahsil edilecektir. 5 — İki bin dört numaralı İcra ve İflâs kanununun 126 ncr mad- desine tevfikan gayri menkul ü - zerindeki ipotek — sahibi ala- caklılar ile — diğer alâkadarların gayri menkul üzerindeki hakları - nt hususile faiz ve masrafa dair o- lan iddialarını ispat için tarihi ilândan itibaren 20 gün zarfında evrakı müsbitelerile birlikte satış memuruna müracaat — etmelidir. Aksi takdirde hakları tapu sicil - liyle sabit olmıyanlar satış bede- linin paylaşmasından hariç kalır- lar. 6 — Şartname mahkeme divan- hanesinde herkesin görebileceği bir yere asılmıştır. Fazla tafsilât almak istiyenlerin 931/21 numa- ra ile başkitabete müracaatları i -« (3122) lân olunur. ZAYİ — 1342 senesinde İstan- Sul kız lisesi 1 nci sınıfından al « dığım tasdiknameyi zayi ettim. Yenisini çıkartacağımdan eskisi - nin hükmü yoktur. W Adapazarı Türk Ticaret Ba HABER — Akşam Poılı_ı_ nkası Şirketi Hissedarlarına Hissedarlar Umumi heyeti 25 Teşrinievrel Y34 tarihine mü- ! sadif Perşembe günüsaat on dörite Adapazarında Banka merke- ziode toplanmağa çağırılmıştır. Bu toplantıya bir hisse sahibi de gelebilir ve gelmiyenler vekil tayin eder. Toplantıda kararlaştırı- lacak hususlar aşağıda yazılıdır. Hissedarların içtimadan on beş gün evveline kadar Bankanın Merkez veya şubelerine müracaatla [ dubuliye varakası almaları rica olunur. Müzakere Ruznamesi 1 — Şirketin vaziyeti ve sermayenin arttırılması bakkında Idare meclisinin ve Murakabe heyetinin raporlarının okunması. 2 — Yeni idare meclisi azalarının memuriyetlerinin tasdiki. 3 — ,Şirketin sermasinin 1,000,000 lira arttırılarak 2,200,000 liraya çıkarılması ve yeni hisse senetlerinin iştirasını taahhüt ve bedellerini tediye edecek hamillerine temin olunacak bak ve imtiyazlâarın kabulü. 4 — Sermayenin tezyidi neticesinde esas mukavelenamenin 3, 5, 6, 7, 11, 12, 24, 30, 35, 36, 37, 47inci maddelerinin teklif veçhile ve aşağıda yarılı şekilde tadıli, $ — 12 Mart 931 ve 1 Mart 934 tarihlerinde verilip tama:- men tatbik olunamayan sermaye tezy.di kararlarının iptali. Eski Şekil 3 üncü madden'n birinci fık « rası: Şirketin merkezi Adapaza » rıdır, 5 inci Madde: Şirketin ser - mayesi bir milyon Türk lirasın - dan ibaret olup beheri beş Türk HNirası kıymetinde nama muharrer iki yüz bin hisseye münkasemdir. Heyeti umumiyenin işbu serma - yeyi bir misli tezyit etmeğe salâ- hiyeti olacaktır. Tezyidi sermaye- ye karar verildiği zaman hükü - mete malümat verilecektir. Ser- mayenin bir mislinden fazla tez yidi evvelemirde hükümetin mu - vafakatinin istihsaline müteyak - kiftir, - Şirketiğ iliraç eyliyeceği hisse senedatmın nümuneleri kab- lelihraç lieclittasdik İktısat Vekâ- letine tevdi edilecektir. Şirketin hisse senedatı birlik ve beş ve on ve yirmi adedi bir arada ol - mak üzere mecl'si idarece tensip edilecek miktarlarda dört tertip - te tabolunacaktır. 6 ıncı maddenin üçüncü fıkra- sı: Hissedarlar Türkiye Cumhuri - yeti tabiiyetini haiz olacaktır. tertibi Yeni Şekil 3 üncü maddenin birinci fık - rası: — Şirketin Ankara şehridir. Beşinci madde: Şirketin ser- mayesi beheri beş Türk lirası | kıymetinde 440.000 hisse sene - dinden mürekkep iki milyon iki | yüz bin Türk lirasından ibarettir- Hisse senetleri A ve B olarak iki tertiptir. A tertibi bir milyon iki yüz bin liralık birinci kısım ser- mayeyi temsil eden ve 1 nisan 932 tarihine kadar ihraç edilen 240.000 hisse senedinden müte - şekkildir. Bunlardan bir milyon yüz bin liraya tekabül eden 220 bin hisse senedi nama muharrer ve yüz bin lira kıymetinde yirmi bin hisse senedi de hamiline mah- idare merkezi sustur. B tertibi; 25 teşrinlevvel 934 tarihinde bir milyon liralık ser - maye tezyidini temsil eden 200 bin imtiyazlı ve hamiline mahsus hisse senedinden teşekkül eder. Bu hisseler aşağıdaki noktalar- da A tertibinden farklı ve müm- tazdır: I — 25 teşrinievvel 934 tarihli tadi! kararının tescil ve ilânı tarihine kadar yapılan muamele - lerden dolayi şirket sermayesinin tensiki lâzım geldiği takdirde bu tensike yalnız A tertibi bisse se- netleri tabi tutulacaktır. N — temettüün taksiminde B hisse senetleri muaddel 35 inci madde mucibince rüchan hakkını haizdir. H — Hissedarlar umumi he- yetinin içtimalarında B tertibi hisse senetleri sahipleri muaddel 24 üncü maddede yazılı hak ve imtiyazlara maliktirler. Umumi heyetin işbu sermayeyi bir misli tezyide salâhiyeti ola- caktır. Tezyidi sermayeye karar verildiği zaman hükümete malü - mat verilecektir. Sermayenin bir misl'nden fazla tezyidi evvel e - mirde hükümetin muvafakatinin istihsaline mütevakkıftır. Şirketin ihraç edeceği hisse se- netlerinin nümuneleri ihraç edil - mezden evvel tasdik edilmek üze- re İktısat Vekâletine verilecektir. A tertibi hisse senedatı birlik we beş ve on ve yirmi adedi bir | arada olarak ve B tertibi his- 8e senedatı meclisi idarenin tesbit edeceği mikdar ve şekilde bastırı- lacaktır. - 6 ıncı maddenin üçüncü fık- rası: Nama muharrer hisse senedatı | sahipleri Türkiye Cumhuriyeti ta- biivetini haiz olacaktır. | llk beş sene müddet için Eski şekli 7 inci madenin ikinci fıkrası: Şirket hisse senedatının beyü hibe ve veraset suretleri ile âhara devir ve ferağ ve intikali caiz ise de beyü ferağında ve ahare hibe- sinde keyfiyetin evvelâ meclisi idarece tetkiki ve şirket defterine kayt ve tescili zımnında beyan - name itası İâzımdır. 7 inci maddenin üçüncü fık- raşı: Şirketçe hissedaranın ismü şöhretini ve sahip oldukları his- se senedatının miktarını mübey- yin olmak üzere bir defter tutu- lacak ve senedatın beyü ferağ ve intikal muamelesi meşruhatı lâzi- mesiyle mezkür deftere ve h senedine badelkayt meclisi ida- re reis ve azasından bir zat ta- rafmdan ziri bittemhir taşdik olu- nacakxi'r. 11 inci madde — Şirketin u - mur ve mesalihi heyeti umumiye tarafından mansup ve yediden on bire kadar azadan mürekkep bir meçlisi idareye ihale olunur. Meclisi idare heyetinin müd - deti memuriyetleri üçer sene olup ancak birinci defa müstesna ola - rak beş seneden ibaret olacaktır. teşkil olunacak meclisi idare azası mü- essisler tarafından intihap olu - | nacaktır. 12 inci madde — Beş sene müddet için intihap olunan aza- nın müddeti memuriyetleri hi - tam bulduktan sonra Meclisi ida- reye heyoti umumiye tarafından intihap olunacak azanın ilk teced: düdünce kura ile ve ondan sonra kıdem itibariyle ilk iki sene dör- deri ve müteakiben üçü çıkarı - larak yerlerine ahari intihap ve tayin kılınacaktır. Şu kadar ki | sıkan azanın tekrar intihabı caiz olacaktır. 24 üncü made — Heyeti umu - miye vekâleten veya — asaleten lâakal yirmi hisseye malik olan hissedarandan mürekkep olacak - tır. Heyeli umumiyede ve gerek asaleten gerek vekâleten hazır bulunan hissdaranın — her yirmi hisse için bir reyi olacak ve şu kadar ki her bir hissedarın ondan ziyade reyi olmıyacaktır. Vekil - lerin hissedarandan olması meş - ruttur 30 uncu madde — Her sene ak- ti içtima edecek olan heyeti umu- miye şirketin umur ve mesalihi - ne dair meclisi idare ve muame- lât ve hisabata mütedair murakıp- lar tarafından verilen raporların kıraatini istima ve hesabatı ledel- müzakere ya kabul veya reddeder ve verilecek hissei temettüü tayin kılar ve tebeddülü iktiza eden meclisi idare azasının yerlerine diğerlerini nasbeder ve şirketin bilcümle umur ve hususatı hak - kında bilmüzakere kararı kati ita ve meclisi idarenin icap eylerse iktidarmı tevsi eyler, fakat he - yeti umumiyede asaleten ve vekâ- leten — şirket sermayesinin I&&kal üç rubuna müsavi hisseler eshabı mervcut olup bunların sülüsanı â- (Lütfon sayıfayı çevirinle) —— Anonim Yeni şekli 7 inci maddenin ikinci fıkrası: Şirketin nama muharrer hisse senetlerinin Beyi'hibe ve veraset suretiyle ahare devir, intikali caiz ise de, ferağ ve beyü fera- ğında ve ahare hibesinde keyfiye- tin evvelâ idare meclisince tetki - ki ve şirket defterlerine kayıt ve tescili zımnında şirkete beyanna - me verilmesi lâzımdır. 7 inci maddenin üçüncü fıkra- Şirketin nama muharrer his- se senetleri sahiplerinin isim ve şöhretini ve sahip oldukları hisse senedatının miktarımı göstermek üzere bir defter tutulacak ve se- nedatm beyü ferağ ve intikali muamelesi meşruhatı lâzrmasiyle mezkür deftere ve hisse senedine kaydolunup idare mellisi reis ve azasından iki zat tarafımndan ziri imza v tasdik olunacaktır. 11 inci madde — Şirketin u - mur ve mesalihi hissedarlar u- mumi heyeti tarafından mansup ve yediden dokuza kadar azadan mürekkep bir idare moeelisine ihale olunur. İdare meclisi aza - larının müddeti memuriyetleri üçer senedir 12 inci madde — Idare mec- lisine hissedarlar umumi heyeti tarafından intihap olunacak aza - nın ilk teceddüdünde kura ile ve ondan sonra kıdem itibariyle her sene üçte biri çıkarılarak yerleris ne ahari intihap ve tayin kılına - caktır. Şu kadar ki çıkan azanın tekrar intihabı caiz olacaktır. 24 üncü madde — Hissedarlar umumi heyeti asaleten veya ve - kâleten A serisi hisse senedatın - dan lâakal yirmi ve B serisi hisse senedatından en az on hisseye sa- hip olan hissedarlardan mürek - kep olacaktır. Hişsedarlar umumı heyetinde gerek asaleten ve gerek vekâle - ten hazır bulunan hissedarlardan A serisi hissedarlarının her yirmi adedi ve B serisi hisselerinin her on adedi için bir rey olacak ve şu kadar ki her bir hissedarımn on- dan ziyade rteyi olmıyacaktır. Vekilleri hissedarlardan olma- sı meşruttur. 30 uncu madde — Her sene toplarlan hissedarlar umumi he - yeti şirketin umur ve mesalihine dair idare meclişi ve muamelât ve hesabatına mütedair murakıp- lar heyeti tarafından verilen ra - porların ve bilânço ve kâruzarar hesap hülâsalarının kıraatini is - tima ve müzakereden sonra hesa- batı ya kabul veya reddeder ve verilecek temettü hissesini tayin ve tebeddülü iktiza eden idare meclisi azasının yerlerine diğer - lerini nasp ve şirketin her türlü amur ve hususatı. hakkında bil - müzakere kati karar ita ve idare meclisini icap eylerse iktidarını tevsi eder. Ancak sermaye tezyi- di kararı 42 inci madde hüküm - lerine tabidir.