25 Eylül 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

25 Eylül 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

Son Posta — SALI — 25 EYLÜL 1934 20203 Fiatı 5 kuruş BALKIN&AGÖÜ HALRIN KUJ HABLEKRNDİ Sene 5 — No: 1499 İdara işleri telefonu: Parlâmentolar konferansının lik açılışı: Solda Meclilis Relsimiz, sağda ecnebi bir murahhas nutuk söylüyorlar. Ortada umum! heyet Sinemadaki Gibi Süt Meselesi Bir Muhacir Evinde Eşyalır Zıpzap Sıçrayıp Oynuyorlarmış Bor, (Hususi) — Zahire pa- Zarı ile Kilise sokağı civarındaki evde evvelki gün garip bir pan- domima başgöstermistir. Bu evde muhacir Abbas ağa oturmaktadır. Abbas Ağanın cocuğu evde des- tiden maşrabaya su doldururken güya meçhul ve görünmiyen bir el maşrabayı almıs, pencereye fırlatmış ve camları kırmış! bunu fakiben de #vin içindeli eşyâlar da kendi kendilerine yerlerini değiş- tirmiye, zıplamıya, — sıçramaya başlamışlar! Ev halkı bu hadise- den korkmuş, evi boşaltarak dı- şarı fırlamış. Ev boş kalınca da mangal, maşa, cezve, tava ve saire gibi ev eşyası kendi kendilerine zıplaya, sıçraya sokağa atlamaya başlamışlar ve bu devamlı eşya hareketi sabaha karşı duımnı!ur | turşu ve pekmez Fakat — ertesi gün — öğle vakti — tekrar eşyalar hareketo geçmiş, hattâ mahzendeki ağır küpleri de vaziyetlerinde hiç değişiklik ol- madan, muhteviyatı eksilmeden evin birinci, ikinci ve üçüncü katlarına çıkmışlar. Alâkadarlar tetkilkat yapmış- lar hiy netice e'de edememişler- | dir. Gece. sabaha kadar beklenil- diği halde bir şey görmek müm- kün olamamıştır. Herkes bu es- rarengiz hâdiseyi merak etmek- tedir. Muhacir Abbas ile kom- şusu bekçi Resul Ağa Yunanlis- tanda iken de bu hâdisenin baş- larına geldiğini söylemektedirler. Hâdisenin bir muziplik olması ihtimali üzerinde dunılmıktıdıı. İshhlak Ver isi Ve Bir Görüş Farkı Matige müfettişleri bir çaycı dükkânının beyannamesini, mevcuf malla karşılaştırarak konmtrol ediyorlar Yeni istihlâk vergisi kanunu İstihlâk vergisine tabi eşya satan toptancılarda ellerindeki malların vergilerini Üç taksitte ve Üç ayda vermelerini emrediyordu. Bu müddet Ağustos nihayetinde bit- tiği için maliye tahsil müdürlük- leri evvelce tahakkuk müdür- lüklerinin veıdik_leri bordrolardaki vergileri — vermiyen — toptancılar hakkında haciz müameleleri yap- miya başlamıştı. İstarbulda 600 kadar toptancı hakkında da haciz tatbik edil- mişti. Yalnız bunlar kendilerinin perakendeci olduklarını İleri sür- dükleri için yeni bir komsiyon tekrar tetkikata başlamıştı. Mali- yeye göre hu tetkikat birçok iti- razların varit olmadığımı göster- diği için tahsil memurları hacze- dilen eşyanın satışlarına başlamış- | Jardır. Fakat toptancılar -baciz icra edilirken asliye hukuk . mah- kemelerine müracaat ederek tehiri icra kararları almaktadırlar. Dü- ne kadar İstanbul mıntakasında (Devamı 8 inci sayfada ) Murahhaslar, Gösterilen İyi Kabulden Çok Sevinç Söylediler Duyduklarını & Açılış nutuklarından Beynelmilel Parlâmentol r konferansı dün saat 15,30 da Yıldızda konferanslar sarayında Büyük Millet Meclisi Reisi Kâzım Paşa Hz. nin nutkile açıldı. Saat üçten “itibaren Yıldıza gelmiye başlıyan nunhlııılır gn.ıp grup Yarın, 26 Eylâl, öz dil bayra- miını kutlulıyacağız. Türk — Dili Tetkik Cemiyeti Merkez Heyeli Başkanı Saffet Bey de radyoda öz Türkçe bir nutuk söyliyecektir. VELLAİR L ŞÜR Ğİ Alâkadarlar, Bu İşin Kolay Halle- dilemiyeceği Kanaatindedirler Şehrimiz süt Ihtiyacını ucuzca temin edebilmek maksadile süt müstahsillerinin — giriştikleri son teşebbüs iyi bir alâka İle karşı- lanmıştır. Müstahsillerin, seyyar satıcilarla anlaşmak Üzere yapa- cakları temâaslara büyük bir ehemmiyet verilmektedir. Ancak, bu mevzu Üzerinde tecrübeleri bulunan bizçok kimse- lor, bu gayretlerin müsbet netice verebilmesi için, her şeyden ev- yel “kontrol,, meselesinin esaslı şekilde halli icabettiği kanaatin- dedirler. Dün kendisile görüştü- ğümüz salâhiyettar bir zat bu hususta diyor ki: “ — Bütün mesele seyyar sa- tuğların sıkı bir şekilde kontrol edilmesindedir. Şehirde (3) bin seyyar süt sa- tıcısı vardır. Bunlarin, dükkâncı- lar da dahil olduğu halde, ancak ( Devamı 8 inci sayfada ) Bir inek sağışı —a I Söylediklerine Bakılırsa... I — İstanbula müdera - bir şehir yapmak için evvelâ: Plânsız yapılan bütün alışap mahalleleri yıkıp yerine tam kübik den Galâtaya kadar bir metropoliten yapıp Beyua bir asma köprü kurmalı.. İlâh ... ilâh... binalar yapmalı., Akıl doktoru — Adamcağız aklını oynatmış, hezeyan ediyor. — Aman doktorcuğum, hasta filan değil, şehir mütehassısıdır. sonra, — Yedikule- t kulesinden Galata külesine