25 Eylül 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

25 Eylül 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

' ynlilel“ Parlâmentolar | Konferansı Dün Açıldı Murahhaslar Çok Sevinç Duyduklarını Bildirdiler Gazi Hz.nin Selâmları Bildirildiği Zaman Sal ( Baştarafı 1 inci sayfeda ) Barayın muhtelif kısımlarını gez- dikten sonra salona girmiye baş- ladı'ar. Saat 15 buçukta salonda iki Yüz kadar murahhas toplanmış bulunuyardu. Dinleyiciler yerinde Ge murahhasların refikaları, meb- Uslarımız yer almışlardı. Bu sıra- da Meclis Reisimiz Kâzım Paşa Hz. alkışlar arasında riyaset kür- tüsüne — geçli ve açış nutkunu Fransızca olarak “okumıya — baş- hadı. Kâzım Paşa bu nutkunda, 30 uncu Beynelmilel Parlâmento- lar Konferansını açmakla çok - bahtiyar olduğunu — söyliyerek Türkiyenin sulh siyasetinden bah- setti ve “ Siyasetimiz yurtta sulh, tihanda sulhtur. » dedi. Kâzım Paşa, nutkunun sonunda, Gazi Hazretleri namına — murahhaslar heyetini selâmlamağa memur edil- diğini söylediği zaman salon bü- on Alkışlarla Çınladı Konferansın dünkü ilk açılışında dinleyiciler "olarak nutkunu okudu. Bunu mü- teakıp ruznameye geçildi. Umumi kâtip M. Bolssier, reis vekiilikle- rine seçilenlerin İsimlerini okudu. Danimarka, Mısır, İspanya, Fran- sa, İngiltere, Macaristan, İtalya, Japonya, Iran, Lehistan, Roman: ya, İsveç namına gösterilen nam- zetler, heyeti umumliyece tasvip edildi. M. Boissler, Milletler Ce- Konferans sarayı dışında Yük bir alkiş tufanı İçerisinde dakikalarca inilledi. Meclis Reisimiz muvaffakiyetler temenni ederek nutkunu bitirdik- fensonra Romanya — murahhası M. Saveano kürsüye çıktı. En yaşlı aza olmak — sıfatile konferans Tiyasetine geçliğini söyledi Ve : “ — Biz burada toplanmakla Türk Cümhuriyetine aynızamande bir hürmet eseri göstermiş olu: Yoruz. ,, diyerek gösterilen iyi kabule teşekkür etti ve nutkuna töyle devam etli. : İ “— Gazinin bir sözü vardır. Türk Milleti ölmez, bu millet ölürse tabutunu yer yüzü kaldıra- Maz!,, M, Save&anonun bu sözleri şid- detle alkışlandı. Rumen murahhası, Italyanların tekrar — konferansa #vdet —etmelerini memnuniyetle _"!lıldli"'" ruznameye konulan Üç mühim Meselenin mevzuubahs edileceğini - kaydettikten — sonra nonferansın teşekkür ve tazimatını arz için Gazi Hz.ne çekilecek telgrafin avretini okudu ve alkış- larla kabul edildi. Bundan sonra B. Müllet Mecligi ikinci reisi Hasan Bey reyaset Fevkiine geçti, “Tür- kiyede Cumlburiyet 10 gene evvel tesis edildi ve biz da Parlâmeonto-” lar birliğine üç sene evvel iştirak ettik. Bize karşı gösterilen bu em-etin yerinde. olduğu anla- şılacaktır. ,, diyerek - fransızca bütün milletlerin başrakları miyeti namına M. Zelhiacus'un ve Beynelmilel mesai bürosu na- mina -M. Viple'nin konferansın mesaisini müşahid — vaziyetinde olarak takip edeceklerini bildirdi. Isviçre ve Finlandiya hükü- metlerinin konferansa İştirak ede- medikleri için mazeret beyan et- tiklerini ve Yunanistanın Ankara selfirinin de riyeticümhur intihabati dolayısile Yunan parlâmentosunun kouferansa iştirak edemediği bil- dirdiğini ilâve etti. Bunu müteakip, konsey reisi olan İngiliz murahhası M. Eng- berg söz aldı ve beynelmilel kon- ferans nizamnamesinin — 10 uncu maddesinin tadilini teklif etti. Bu tadilât ittifakla kabal olundu. Parlâmentolar kâtibi umumisi 29uncu toplantı konseyinin rapo- runy” okudü. Macar murahhasının bu rapor hakkındaki mütelânsın- dan sonra Fransız Başmurahhası M. Rustan çok güzel bir hitabe söyledi ve: “Türk murahhasları çok fena yaptılar. - Bize okadar iyi kabul gösterdiler ki ne yapa- cağımızı şaşırdık. Bu kürsüde sö- zümü on beş dakikada bitirmiyo mecburum. Fakat Reis Bey, bu 15 dakika ancak size teşekkür etimiye kifayet eder.,, şeklinde zarifane cümleler kullanarak sö- züne devam etli. Memleketimizden — teveccühle bahsederek — harpcü — Padişahın oturduğu bu sarayda bugün Türk dostlarının taplanmış — olduğuna işaret etti. Daha sonra İtalyan, İngiliz ve Rumen murahhasları söz aldılar. Rumen — murahhası — Sovyetlerin Akvam Cemiyetine girişlerinden bahsederken “Bu, mühim bir hâdisedir. Bizim şark hududu- muzda bundan böyle mübhim bir ışık gelecektir. Romanyanın bu yüzden endişeleri azalmıştır,, dedi. Rumen murahhasından sonra nutuklar tamamlandı. Kâtibiw mumi : “— Yarın dokuzda tahdidi teslihat komilsyonu, 10 da heyeti umumiye — toplanacaktır ,, dedi. Relis: | * «« Celse tatil edilmiştir |.. Konsey Toplantısı Dün heyetiumumiye içtimam- dan evvel konsey toplantısı ya- pılmıştır. Bu toplantıda idari bazı mesail görüşülmüş, Hasan Beyin Reisliğe intihabı hakkındaki teklif kabul edilmiştir. Geceki Ziyafet Dün gece saat 21,30 da Dolmabahçe — sarayında * Kâzım Paşa, murahhaslar — şerefine bir resmikabul yapmışlardır. Bu res- mikabulde murahhaslar biribirleri ile tanıştırılmışlardır. Spor Almanlar Atletizmde Fransayı Yendiler Magdeburg, 21 (A. A.) — Fransa - Almanya atletizm maçları dün yapıl- mıştır. Almonlar, 100 metre, sırıkla stlama, 800 metre, cirit atma, 200 metre, uzun atlama, 400 Mmetre, gülle atma, yüksek atlama, 110 metre manialı ve 4 X 100 bayrak yarışını kazanmışlardır. Fransız normand 1500 — metreyi, disk atmayı, Löfevr de 5000 metreyi kazanmışlardır. Umumi — neticer Fransa 55 puvan. Paris, 24 (A. A.) — Prafesyonel oyuncular arasında yapılan beynelmilel tenls turnuvasının neticesi şudur. Finalde, singl erkekler: Tilden ( Amerika ), Marten Pla ( Fransa ) yı 6/2, 6/4, 7/S ile yenmiştir. Çift erkekler: Tilden - Gledhil ( Amerika ), Eğmon Burke ( İrlanda ) ve Ramillon ( Fransa ) yı, 6/1, 6/8, 11A3, 6/3, 7/5 ile yenmişlerdir. Parle, 24 (A. A.) — Meşhur eskrim şampiyonu Lüoyen Göden füceeten ölmüştür. Şilt Maçı İstanbul mintakası Futbol heyeti riyasetindeni Galat-saray-İstanbulepor 932-933 senesine ait Şild final maçı 28 Eylül 1934 Cuma günü saat on beş buçukta Taksim stadında yapı- lacaktır. Hakem Rüştü Beydir. Yan bâkemleri Zarif ve Halit İbrahim Beylerdir. Saha komiseri Kemal Bey- Almanya — 95, — UMUM Kibrit Acentalarına 1 — 1 Teşrininevvel 1934 tarihinden itibaren perakende olarak halka beher BÜYÜK KUTU KİBRİT 60 paraya ve beher KÜÇÜK KUTU KİBRİT 50 paraya satılacaktır. 2 — Acentalar, 30 Eylül 1934 tarihinde, gerek, ellerinde bulunan ve gerek satılmak üzere perakendecilere verip te henüz saatılmamış olan kibritleri zikrolunan tarihte merkezlerinde toplıyarak miktarlarını aşağıda yazılı şekilde tesbit ettirmek mecburiyetindedirler. 3 — Acentalar, perakendecilerden geri alacakları kibritler için perakendecilerine evvelce vermiş oldukları bedeli hesap edecek ve mezkür bedel mukabilinde 1 Teşrinievvel 1934 ten itibaren yeni satış fiatı, yeni bey'iye ve ikramiyelerini hesap etmek suretile kibrit vereceklerdir. 4 — Acentanın gerek kendi deposunda bulunan ve gerekse perakendecilerden geri alacakları kibritler 30 Eylül 1934 tarihinde mahalli malmemuru, malmemuru bulunmıyan yerlerde mahalli mülkiye memuru “huzurunda tadat edilerek 4 nüsha zabıt varakası yapılacak ve bu zabıtlar malmemuru ve acenta tarafından imza edilecektir. Zabıt varakalarından bir nüshası malmemurunda, bir nüshası acentada kalacak ve diğer iki nüshasını da acenta derhal — taahhütlü — olarak — şirkete gönderecektir. 5 — Acentalar yukarıdaki maddeye tevfikan 30 Eylül 1934 tarihinde hentiz satılmamış olari bütün kibritleri toplıyacakla- rından, ondan sonra kimin tarafından ve herbangi sebebe müstenit olursa olsun hiçbir talep ve iddia nazara alınmıyacaktır. 6 — Acentaların, gerek perakendecilerden 30 Eylül tarihine kadar geri alacakları kibritler bedeli mukabilinde | Teşriniev- velden itibaren verecekleri kibritler için ve gerekse | Teşrini- evvolden itibaren satacakları kibritler için perakendecilere verecekleri be'iye ve ikramiyeler aşağıda gösterilmiştir : BÜYÜK KUTU KİBRİTLER İÇİN 4 * (YÜZDE DÖRT), KÜÇÜK KUTU KİBRİTLER İÇİN 8 *» ( YÜZDE SEKİZ) (bunun yüzde dördü bey'iye ve yüzde dördü ikramiyedir. ) 7 — Acentaların işbu muameleden mütevellit hesapları zabıt varakalarındaki mevcutlarına nazaran şirketçe tesviye edilecektir. Türkiye Kibrit ve Çakmak inhisarı İstanbul Belediyesi İlânları Eminönü Kaymakamlığından : Kapalıçarşıda Takkecilerde 22 No. h dükkân Cağaloğlunda Hadım Hasan Paşa medresesinde # B ç 2 Lirz Teminat altı No. h oda Lalahayrettin mahallesinin Fatmasultan sokağında . 226 « Beş No. h Hacı Beşir ağa medresesi. Atik Alipaşa mahallesinde Mahmutpaşa sokağın- A Ğ — da 3, 5, 7 Marangoz dükkânı ile üzerindeki hane. Cağaloğlunda Hadım Hasan Paşa medresesi ” B altındaki fotoğrafçı dükkânı. Süleymaniyede Ulu medresesinde altı oda. v SI Yukarıda yazılı mahaller kiraya verilmek üzere açık müzaye- deye konulmuştur. Talip olanların şeraiti anlamak Üüzere hergün, müzayedeye girmek için de hizalarında gösterilen teminat akçesi makbuzile 27/9/934 tarihine müsadif Perşembe günü saat On dörtte Encümene gelmeleri ilân olunur. (5972) » * Malzemesi mektepten verilmek üzere Dumlupınar yatı mektebi talebesi için imal ettirilecek 1000 çift iskarpin kapalı zarfla müna- kasaya konulmuştur. Talip olanlar şartname almak üzere Levazım Müdürlüğüne müracaat etmeli, münakasaya girmek için de 90 liralık teminat makbuz veya mektubu ile teklif mektuplarını 21/9/934 Perşembe günü saat on beşe kadar Daimi Encümene vermelidirler. " (54TB) İk l b Beyoğlu Belediyesinden : Papazköprü Şirket sokağında 23 nu- maralı hane maili inhidam hane sahipleri bulunamadığından on beş gün zarfında -mahzurun izalesi aksi takdirde Belediyece yapılacağı tebliğat makamına kaim olmak üzere ilân olunur. (6072) * x» Küçükpazarda Hacı Hayrettin mahallesinde İ No.lh Kavaf Şemsettin türbe odasile yanındaki boşluk kiraya verilmek üzere açık müzayedeye konulmuştur. Talip olanlar şeraiti anlamak üzere hergün, müzayedeye girmek için de 12 liralık teminat akçesi mak- buzu ile 27/9/934 Perşembe günü saat 14 de kadar Eminönü Kuy- makamlığı ve B. Ş. Encümenine müracaatları. (5559) İstanbul Orman Baş Müdürlügünden: Haliç iskelelerinde mazbut ve elli kental dişbudak odun 230 kilo meşe kömürü 235 adet köknar yumurtalık tahtası ve 20 kental mahlüt odun ve bir adet seren 1050 adet kestane ve 800 adet saplık kızılcık çubuğu ve 984 kilo iç mahlep ile 40 adet kayın kerestesi. Yenikapıda mazbut 95 kental meşe ve 25 kental mahlüt odun ve 500 kilo meşe kömürü ki cem'an 11 kalem orman emvali 10/10/934 Çar- şamba günü saat üçte ihale edilmek lzere müzayedeye çıkarılmıştır. İzahat almak isteyen taliplerin Haliç ve Yenikapı orman idarelerine ve ihale günü saat iki buçukta da Orman Müdüriyeti Kıl'ımino müracaat eylemeleri 5893) eine SA LA AĞ e