6 Ekim 1934 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

6 Ekim 1934 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

Ş ep Bohemians: 2 F enerbahçe : O Dün Taksim ve Beşiktaş sahalarında yapılan yeni şild maçlarının neticeleri (Baş, tarafı $ öneli sayıfağa) bunları bir an evvel görmek işti Nihayet saat dörtte Çek “ ler büyük bir Türk bayrağını el yle tutarak ve koşarak saha - ya çıkınca heyecan daha çok art - tw. Y Çekler, yordu il fanila, yeşil dön giyen ışlar arasında halkı se - lâmladılar, Arkasından Fenerliler görün - dü. Merasimden sonra iki takım sahada yer aldıkları vakit Fener - bahiçe kadrosunu şöyle saydık: Bedii — Yaşar, Fadıl — Esat AN Ra R Niyazi, Muzaf Namı i Ve maç Adil Giray Beyin ida - resinde başladı: İer *. Maçın tafsilâtma (girişmeden evvel edindiğimiz kanaati açıkca ve kısaca işaret edelim: Dün'g düğümüz Çek takımını söylendiği gibi hiç te iu evvalce fevkalâde bi seyirci haline. sokan kısa ve zikzak paslar hattâ ne de fevka - lâde denecek şütler gördük, Gördüğümüz şey canlı, nefes « li, kavi vücutlu ve Futbol oynıyan bir takımdı, işte o k » adar,, Tuttuğumuz notlar şu: velâ bir müddet taç Gizgisi üzerin- de dolaştı. Bundan sonra seri bir miş yaptık. Sol açıkları takımın en hızlı oyuncusu.. Akınımıza sol- dan mukabele ettiler, kinci defa güzel bir sıyrılış ve iniş yaptı: Körner ve netice yok,, o. yun oldukça zevkli... Fener raki » binden daha atak ve iyi oynu Çek müdafileri oyunu açmak için uzun vuruşlar yapmıya başladılar, Oyunlarında şimdilik bir fevkalâ- delik görünmüyor. Muzaffer bir fırsat kaçırdı. Bir Çek akını ner kelesine yaklaşıy DE, Sağ iç lerinin şütünü Fener direği mdi Fener Ohücümda... Niyazinin ayağı bir Çek müdafii- nin başına rasladı. Bu oyuncu ba- şinı sardırarak tekrar geldi. Sol. dan bir hücüm daya yaptık. Mu - zafferin şütü yandan gitti. Oyun Fadılın bir ha - tası bize bir kornere mal oldu. Fe- na çektiler. ha atlattı miyor, Reşat ta gevşek... Yirminci dakikada Çekler bek- İenilmez bit anda heran değisiyor, Fener bir tehlike da- Ali Rıza iyi yer tuta- TÂ ii ! lar. İ Otuz metreden Fener kalesine | top ortada dizilen oyunculardan biri» kaleye girdi çekilen bir firikik vuruşunda nin kafa vuruşiyle Fenerin iyi oyunu vasatlaşıyor.. Kale önünde lüzumu kadar sü- vuruşlarda kaybedi- daha Fakat ratlı değiliz, yoruz. Fadılın bir hatası Top sağ açıklarına geçti. şütü Fener direği geri tepti. Fener kalesi epeyce şanslı., Oyun, tatsızlaşmıya başladi | ARI İyi.ve hesaplı oyunda devam et - | Fener kalesinin üstünden Top ev: | Niyazi 5 ! geri | bir gol yaptı- | sek Çeklere karşı işti netice a « mizi kaybediyoruz. -Fikretin bir yer şütünü kalecileri çevirdi. Bir an sonra sol açıklarının bir şütü İ geçti. Bundan sonra Çekler sol kısımda günün yegâne denilecek bir köm- binezonunu gösterdiler. Fakat sağ açıkları havadan şüt attığı için se- gımız bu hareket sayı- Fikret g bir Top gene yukardan | yirci kaldığ sız neticeler zel firikik attı geçip gitti... Otuz beşinci dakikada sağ içle- ri boş kalan Fener kalesine topu | sokamadı. Çekler şimdi biraz das | ha iyi oynuyorlar, pasları da pek | Fakat şütler gevşek ve isabetsiz. Hele kaleye kadar pasla girmekten eser yok Devre sonuna doğru bir fırsat daha ka * | fena değil. Lüzumsuz manevralar bü - kale önülerinde Yanımda oturan çırdık. tün gayretimizi sıfıra indiriyor. İ bir sepirci şunları söylüyor: | Bizim şütlerin kaleye girme* İ siiçin seyyar kale lâzım! Devre bitti.. , İkinci devre birinciden daha az hareketli geçti. Çeklerden fevka- | lâdelikler bekliyenler ümitlerinin | gene boşa çıkmasından canları sı- kılmış görünüyorlar. Biz daha iyi oynuyoruz. Fikre- tin bir şütü havadan gitti, bir firi- kik vuruşunu da bu sefer onların kale direği tuttu, Arkasından çek- tiğimiz güzel bir. korneri (Fener| muhacimleri boysuzluk © neticesi kaybettiler. Onuncu dakikada bir Çek şü - tünü gene Fener direği geri tepti. Bu üçüncü şans.. Direkten gelen topu sağ açıkları kaptı. Fakat şü- tünü Bedii tutarak alkışlandı. Fes ner kalesi bir aralık isabetsiz şüt- |Galatasaray 7—Doğanspor 1 lerle kısa bir bombardıman geçir“ İ attığı şüte bir de akınla, di. Bu devrede Reşadın yerinde Necdet oynuyor. o On dördüncü iakikada Çekler soldan sol içe ge- en bir pası sol içi ner kalesine (o ikinci defa Bundan sonraki on beş siyle F soktular, dakika karşılıklı vuruşlar ve zevk- z bir oyunla geçti. Fener muha- güzel bir vuru» | cimleri gerilere çekildiği için ara sıra bir açığın sürüşü boşu boşuna | »kıp gidiyor, Otuzuncu dakikada an bir fırsat kaçırdı. Otuz bi- rinci dakikada Fenerliler ellerine geçen en mühim fırsatı gene ka - k kalesi boş kalmıştı, bir iki santim çırd Niyazinin vuruşu | firkla yandan gitti. Bundan sonra Fener muhacim- | leri biriki hareket daha - yaptilar sa da arâlarındaki anlaşamamaz- lıktan ve nefessizlikten bir türlü sayı çıkaracak bir vaziyete gire - mediler. Maç ta bu suretle bitti A, 5. Sild maçları Futbol heyetinin tensibi üzeri- ne bu seneki şilt maçları zayıf ta-| kımlarla kuvvetli klüplerin tema” sına imkân verecek ve aralarında- ki farkı daha iyi gösterecek (bir 1 t edilmişti. Dünkü anzim maçlar bu tertibin yerinde Odu ğunu ve iyi neticeler verebileceği- ni gösterdi. Karagiimrük 6 — Eyüp 3 Taksim sahasında birinci mâği | Eyüp takımları Karagümrük İ yaptılar. Birinci maç, maça çok i * İ yi bir tarzda başlıyan Eyüplüler, (10) kişi ile oynadıklarından çok fena bir netice ile oyunu bitirmiş» lerdir. Her biri kümelerinin mühim bi» rer oyuncusu olan Eyüplüleri bu » gün biz her şeyden evel. antren - manı az bulduk. Yoksa - Kara gümrük takımına karşı (10) kişi ile bile olsa bu neticeye düşmiye- ceği şüphesizdi. teriz. Vefa 7 — Feneryılmaz O İkinci maçı Vefa ile Fener Yıl- mazı oynadılar, Vefanın eksik bir kadro ile Halil, Cudi, < Yahya; Muhteşem gibi 4 mühim oyuncu- sundan mâhrum bir takımı, Fener Yılmazın sıkt bir müdafaa sistemi | oynamağa savaşan takımını birin- ci devrede Enverin bir penaltıdan bir de Lâtiifn sağ açıktan yaptığı, şandel ile0 —3 kazandı. İkinci devrede Gazinin, Enve - Lâtifin şütleri, gollerin sayısı « rin, ) ye çıkardı. Bu suretle oyun nı (7 Vefanın lehine bitti, Vefa takımında Yahya ve Muh- teşemin eksikliği pek bariz görü - nüyordu. Yerine konan oyuncu » ıfça olmakla beraber, bu lar zay e e e takımı bu sene ha kuvvetli göreceğimize, yeni 0- yuncular yetiştireceğine emin olu- | yoruz. Üğüncü maç Galatasaray ile Bu sene Eyübü, | geçen yıldan daha iyi görmek is- | | Çoban Mehmet ile Hüseyin | Balkan güreş müsabakalarının | ikincisine dün gece devam edildi. Kalabalık bir halk kütlesi önünde müsabakalara tam dokuzda baş: | landı. ilk müsabaka: İ 56 KILO Hüseyin (Türk) ile Boris Mo- şalof (Bulgor), Hüseyin 'müsa- bakaya gayet emifi olarak başladı İ ve 4 dakika 46 saniyede tüşla ga- lip geldi. 56 KİLO Sneberger (Yugoslav) ile Biris | (Yunan), Yunanlı bu akşam çok sert ve çetin, Yugoslavın güç bir iki kıleyi mahir bir köprü ile kur- | Bu güret g tara n n “ galip tatlisi güzeli idi. Biris İ dakika 23 saniyede tüşla geldi. ve 61 KİLO Toth (Yugoslav) ile “Moşalof (Bulgar), Yugoslav öyunu 2 daki- ka 5 saniyede tüşlü kazandı! 61 KİLO Yaşar (Türk) ile Salit (Yunan) Yaşar oyuna çok sert başladı. Mü- temadi hamlesiyle Yunanlıyı sars- | tı. İlk devre berabere bitti. İkinci devrede kur'ada Yaşar altta; Yu- nanlt'bir oyun tatbik edemiyor. Yunanlı alta geçiyor, Yaşar bir salto ile 15 dakika 6 saniyede tuş- la galip geldi. 66 KİLO De Lüca (Yugoslav) ile Spa * soff (Bulgar), işte ilk gece Saime | İ karşı delice güreş yapan Bulgar gene ayni hareketlerle güreşe baş- Jadı. Fakat daha tetik olan: Yu-| | goslav işi idare ediyor. İlk devre İ tinop (Bulgar), berabere bitti; İkinci devrede Bulgar iyi Bir çevirme ile 11 daki- | ka 20 saniyede tuşla galip geldi | 66 'KILO | Saim (Türk) ile Pangofulos Döğanspor arasında, yani geçen | senenin birinci küme üçüncüsü ile üçüncü küme üçüncüsü ( arasında | yapıldı. “Galatasaray--çok-iyi-bir | kadro-ile yalniz hafları * İbrahim eksik olduğu halde çıktı Doğansporda rakibine (o karşı çok kuvvetli bir halde, iyi bir ta- biye tar3iyle çikti. ve'birinci dev- reyi Galatasarayın bütün gayreti“ ne rağmen ancak 1 —3— mağ- lüp vaziyette bitirdi. İ Ikinci devrede, hakeme itiraz | eden bir oyuncunun çıkarılmasiy» | İle (10) kişi oynıyan Doğanspor | takımı (4) gol daha yiyerek oyu- nu 1 —7 gibi bir farkla kaybetti. | Yaptığımız 7 müsabakayı da kazandı zakipletiyle karşılaşırken. (Yunan), Saim ayakta biraz reştikten sonra yere düştüler. im yaptığı burgu ile 3 dakika saniyede tuşla galip geldi. KİLO (Türk) (Yunan), Hüseyin, başı yaralı ol- 72 Hüseyin ile Zaharya masına rağmen kiymetli rakibi Yunanı bir kol kapmasile yere at- tı ve mütemadi bir surette « İlk devreyi hâkimiyetle İkinci devrede de mühim meğe başladı. bitirdi. bir şey olmadı ve Hüseyin ittifak- la galip geldi. 72 KİLO Kaeff (Bulgar) ile Sarinie (Yu iki rakip te çetin; © goslav), her yun sert ve sıkı cereyan - ediyor. Nihayet Bulgar 11 dakika 55 sa- niye ile tuşla galip geldi. 79 KILO Yanes (Yugoslav) ile Zamot (Yunan), bu iki rakip ilk devreyi beraber bitirdiler, İkinci devrede ilk alta Zamot düştü. Yunanlı üst- te; oda bir oyun tatbik edemedi. Yugoslav ekseriyetle gülip ilân €- dildi. 79 KİLO Nuri (Türk) ile Petor Kostan: Nuri oyuna çok seri başladı ve hemen Bulgari al tına alarak ezmeğe başladı ve İ dakika 32 saniyede tuşla galiç geldi. 87 KİLO Mustafa (Türk) (Bulgar), Mustafa ilk hamledi Bulgari altına aldı. Çift kile il 1 dakika 24 saniyede tuşla galij geldi. ile Yorgiel 87 KİLO Pircher (Yugoslav) ile Stratu dekis (Yunan), ilk devreyi bera bere bitirdiler. İkinci devrede il erde Yugoslav, fakat Yunanlı bi Sonra alta düşti Yugoslav çift kıle ile | 14 dakik 47 saniyede tuşla galip geldi. AĞIR Nazy (Yugoslav) Lal (Yunan), Yugoslav hücumda. Yi nan kaçıyor. İlk devre beraberl ile bitti. Yugoslav ikinci devreç basarak ) sey yapamadı. ile Yunanlıya daha ağır dakika 32 saniyede geldi. tuşla yal AĞIR Mehmet (Türk) ile Dimitr (Bulgar), Mehmet hasmını aya ta biraz örseledikten sonra, ka kol yaparak 13 saniyede tuşla g lip geldi.