6 Ekim 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

6 Ekim 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Istanbulun kurtuluş bayramı Bu sabah geçit resmi yapılıyor, gece bir çok eğlenceler var Bugün İstanbulun kurtuluşunun...
 Müessif bir irtihal Sıvas mebusu Rahmi bey dün velüt elti Bir müddettenberi rahatsız olup Büyükadada — tedavi edilmekte olan
 Büyük bir, Avrupa tetkik seyahatinden dö- | nen Sümer Bank umumi müdürü | Nurullah Esat bey “dün akftr Ankı Öğrendiğimize...
 ır ecza kaçak - çılığı meydana çıkarıldı Beş kişi ıhtısas mahkemesıne verildi Rihtim şir ketinin İstanbul cihetindebir antre.
 Turing klüp, ecnebi yolcuların şikâyetlerine yol açan bazı müş küllerin kaldırılması için hükümete müracaat etmişti; darlar,

, Mühim bir ecza kaçak- k y Ra i Ye Yerde yatıp kadar rüya görür! Sene 17 — No: 5745 — Flatı her yerde 5 karuş CUMARTESİ — 6 Teşrinlevecl 1934 Telefon : 24240 (İdare) « 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) Sanayi plânı Demir sanayii kurulması için hazırlık başlıyor Önümüzdeki sene iki pamuklu, bir yün ipliği, bir de çini fabrikası kurulacak nen Sümer Bank umumi müdürü Nurullah Esat bey “ül Ankaraya hareket Öğrendiğimize göre, Nurullah Esat bey ve kendisile birlikte se- yahat etmiş olan Sümer Bank er. kâm gerek Rusyada ve gerek Al- manya Ve İsviçrede alâkadar sa: ayi mahatilile temas ederek sa programımıza dahil mevzuların bir an evvel tahakkuk ettirilmesi için tetkikatta bulun- muşlardır. Bu hususa müsbet neticelere ve rıldığı analşılmaktadır. önü: 'deki bir sene zarfında Nazillide ve Konya Ereğlisinde birer büyük pamuklu mensucat fabrikası, Bur sada Kammgarn (Merinos yü ipliği) fabrikası, Kütahyada çini fabrikası kurulm: eden tedbirler alınmıştı 1935 senesi başlarında da demir sanayiinin tesisine geçilmesi mu- karrer olduğuna göre bu seneler sanayileşme faaliyetinde kuvvetli devre olacaktır. © Bu” TRAŞI müesireleri memleketimizde mevcut için" demir edile- programimiza dahil me: zulardan birisi de kurulacak fal rikalara mütehassısı unsurlar yetiğ tirmektir. Kayseri mensucat fabrikasinda çalıştırılmak üzere evvelce Sovyet Rusyaya gönderilmiş olan 75 tale- benin stajları bitmiştir. Bugünlerde memlek. dön- meleri beklenmekte olan bu genç- ler Sovyet sanayiinde esaslı tecrü . Yapılan tetkik ler, talebelerimizin muvaffak ol. duklarıni göstermişti Bunlardan başka Sümer Bank bu seneden itibaren her sene Aş rupaya yetişmek üzere mühendi olarak yüksek mektep den 10 genç gönderecek- tir. ilk talebe grupu yakında hı reket edecekti; beler görmüşle -çılığı meydana çıkarıldı Beş kişi ihtisas mahkemesine verildi 5 Rabtama, pire gn li ketinin pak bul cihetinde. ki bir pen #repodan çıkmasina mâni ola” rak ambalaj parçalarını tetkik etmiş ve bunlar arasında yüzlerce ilâç paketlei bulmuştur. posunda Bunların ait olduğu sandıklar him bir ilâç gözden geçirilmiş ve hamal Azi- kaçakçı zin kucağındaki paketlerin ilk lığı meydana çıkarılmıştır. Hadise şöyle olmuştur: İstanbul ite lât gümrü- parti olmadığı, şimdiye kadar ay. ni sandıklardan 148 paket Atofan ve 100 paket Veremon alınmış ol. duğu meydana çıkmıştır. Hamal Aziz, ambalaj döküntü- leri içinde ilâç paketlerinin farki- Hhalât gümrüğü Zünün yeni na varmadığını iddia etmişse de mİ müdürü Tahsin 5 müdürü Tah. "Fazıl bey © peştemalının altında da kaçak Fazıl bey, bu antrepoyu tef. | tıbbi müstahzarat bulununca su tiş ederken ambarın açıcı hamak larından Azizi kucağında eşya aamballajlarından dökülen parça- | Şunu itirafa mecbur olmuştur Bu meselede alâkadar görülen | üç gümrük memuru ile iki hamala | işten el çektirilmiş ve bunlar, iki ecza deposu sahibile birlikte mah- | kömeye verilmişlerdi. | lar olduğu halde şüpheli bir va Ziyette görmüştür. ; Bunun üzerine kendisinin an- Istanbulun kur- tuluş bayramı Bu sabah geçit resmi yapılıyor, gece bir çok eğlenceler var Bugün İstanbulun kurtuluşunun. yıldönümüdür. Bu mesut gün mü- mâsebetile her taraf sabahtan do- matılmış, halk erkenden sokaklar ra dökülmüştü. Caddelerde büyük kalabalık vardı. Bugünü kutlulamak için gündüz bir geçit resmi, gece fener alay ları yapılacaktır. Geçit resmine iştirak edecek asker, polis, mek- tep talebeleri ve esnaf cemiyet leri mensupları dokuz buçukta (Devamı 2 nci sabifede) Muhterem misafirlerimiz Bursada Bursada misalirlerimizin ikameti için hazırlanan Cumhuriyet köşkü (Yazısı ikinci sahifede) Müessif bir irtihal Sıvas mEbani imi be dün vefat etti Bir müddettenberi rahatsiz olup Büyükadada © tedavi edilmekte olan Sıvas mebusu Rahmi bey ve- ştir. Cenaze bugünkü cu- martesi “günü saat on birde Bü- yükada iskelesinden istimbot ile Eyübe nakil ve orada ikindi na- mazını müteakip cenaze namazi kılındıktan sonra aile makberesi- ne defnolunacaktır. Rahmi bey en yüksek fazilet. leri nefsinde toplamış ve memle- ket için daima azim ve imanla ça- lışmış kıymetli bir zattı, Vefatı memleket için cidden büyük bi kayıptır. Ailesine taziyetlerimizi sunarız, Rahmi bey darülmualli yeden - çıkmış, Halep, Yanya, Ankara, Konya idadi ve liselerin- de muallim ve muavinliklerde bus | lunduktan sonra Kırşehir, Kasta- monu ve Bağdat idadileri lüklerinde vazife gör hare 1330 senesinde bus intihap edilmişti İkinci, üşüncü ve dördü let meclislerine ayni dairei intiha- biyeden mebus seçilmek suretile ak etmiştir. Hi umumi | âzalığında yüksek- hizmetler gör. müştür. iahmer (merkezi Haklı şikâyetler Seyyah gelmesi için bazı kayıtları kaldırmak lâzım Ecnebi yolcuların en ziyade şikâyet ettikleri meseleler hangileridir ? Turing klüp, ecnebi yolcuların şikâyetlerine yol açan bazı müş- küllerin kaldırılması için hül mete müracaat etmiştir. Alika- darlar, şehri güzelleştirmeğe lışmak seyyah celbini temi olmadığı, memlek: ret edenlerin memnuniyetsizlikle- rini mucip olabilecek bir takım ağır kayıtların kaldırılması lâzım geldiği kanaatındadırlar, Sırf şehri gö seyyahlardan burada kalanların gidecekleri zaman ver- &i borçları olup olmadığı tahkik ediliyor. ' Bunlarin vergi ile münasebet- leri olmadığını nazarı dikkate alan Turing klübun teşebbüsleri erine, ecnebi seyyahlardan şeh- rimizde 15-günden fazla kamet etmiyenlerin vergi araştırmasına. tâbi tutulmaması muvafık görü #büş ve maliye şubelerine tebligat yapılmıştır. Fakat ecnebi yolcul rm düzelmesini istedikleri mua- meleler bundan ibaret değildir. Başlıca şikâyet mevzuları gune, lardı 1 — Döviz kararnamesile, şehri- mize çıkarak bir gece Bile kalan seyyahların yanlarında 25 liradan taşımaları memnu paralari yolcu salonunda memurlara teslim eden <enebi yolcular İstanbuldan ayri- lirken bu paralari almak için Ga- lata gümrük mi .caata mecbur oluyorlar. Çünkü pa- raların salonda muhafaza edilme- si yasak olduğundan bunlar Gala. | ta gümrüğüne bırakılıyor. Bilhassa devairin tatil günle- rinde bu paraların iade muame- lesi yapılamıyor ve alâkadarlar müşkül vaziyete düşüyorlar. Bir ecnebi yolcunun sırf gez- mek maksadile uğradığı bir şehir- de böyle muamelelerle uğraşması, (Devamı 4 üncü sahitede) Belediye intihabı Dün sandık başları her günden kalabalıktı ındık başında rey verilirken Belediye inti iyeti. vam ediyor. Dün cuma olduğu! sandık başları diğer günlerden — kalabalıktı. Bilhassa Üskü- lar ve büyük bir faaliyet göze çarpı yordu. Her tarafta dün de bin- İerce halk reyini vermiştir. Kaymakamlar, intihabın tam bir serbesti içinde yapılmasına nezaret ediyorlar. — Doktorluğa rağbet fazla Bu gidişle bütün İstanbul doktorla dolacakt, — İyi yal, Belki o zaman Anadoluya da taşarla