5 Ekim 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

5 Ekim 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Gazi Hz.nin kıymetli sözleri “Türkler hiç bir milletle ebedi düşman kalmak istemezler. Milletin en kısa oldan saadet ve...
 Dün de binlerce vatandaş sandığa reyini attı Belediye intihabı faaliyeti gittikçe hararetleniyor. Dün sabah. tan itibaren rey
 Bir motosiklet devrildi Üç kişi ağır surette yaralandı Yeniköy civarında bir motosikolmuştur. Artaki efen ler ve Yeniköye...
 Köylerde tetkikler Silivride dağ gibi saman lar neden para etmiyor Istanbulda 160 kuru kuruşa satılan Barbunya Silivride 20

Ismi var. Sene 17 — No: 5744 — Fialı her yerde 5 kuruş CUMA — 5 Teşrinievvel 1934 Talefon 24240 (İdare) » 24248 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) Gazi Hz.nin kıymetli sözleri “Türkler hiç bir milletle ebedi düşman kalmak istemezler. Milletin en kısa yoldan saadet ve refaha kavuşmasına Deyli Telgraf gazetesi, son pos ta ile gelen nüshasında Edwin Ke- liker imzasile şu makaleyi meşre- diyor: Ahiren Akdenizde yaptığım bir cevelânda Türkiye Reisicumhuru Mustafa Kemal paşa ile bir buçuk saat görüşmek gibi ender tesadüf bir fırsata nail oldum. em ve ben İstanbulun ma- raf otellerinden birinin geniş ta- raçasında hemşerim olan seyyah- lara bir ziyafet veriyordum. Bir Otel saat kadar dansedilmiş müsiahdemini heyecanla yiri şilik uzun bir sofra hazırlama başladılar, Sofranın hazırlan: Sını müteakip orkestra Türk milli marşını terennüm eti. Herkes aya- ğa kalktı, Reisicumhur Musta Kemal paşa maiyeti ile salona gil Bir müddet sonra orkestra dans havasını çaldı. Kemal paşa mane- vi kerimesile dansetti. Arkasından dans umumi Bu sırada bizim grup Gazinin pazarı dikkatini celbetti. Bizim iz olduğumuzu öğrenince tak edilmekliğimizi emretti. Sof- ralarına davet edildik. Bir tercü- man vasıtasile görüştük, Gazi iki tiba vermek istiyor gibi görünüyordu, 1 — Türkiye diğer bütün mil. letlerle dostluk arzusundadır. (Devamı 2 nci sahifede) nokta üzerinde bize çalışıyoruz ,, » ile gi syahati hakkındı ihti, Çankayada üşürken eltmat #rinel se ifemizdediz 1 Dün de binlerce vatandaş sandığa reyini attı Belediye intihabı faaliyeti git. tikçe hararetleniyor. Dün sabah: tan itibaren rey vermek için san- 'dık başlarına giden vatandaşlar binlere baliğ olmuştur. Dün de bir “gok mıntakalarda reyleri kendi lehlerine toplamak için propaganda yaptıkları görül mekte idi. En çok Beyoğlu, Fatih ve Üsl dıkları etrafında. yapılıyordu, Üsküdar mıntakasında bazı ki selerin müntehiplerin ellerindeki Histelerde yazılı isimlerden mını sildikleri görülmüş, intihap encümeni reisleri tarafından bu hareket menedilmiştir. Halk fır. Kası namzetlerini seçerken asıl ve yedek diye tefrikini halkın rey ve kanaatle ğından hiç bir ki serbesçe rey atiasına müdahale etmesi doru, görülmemekter Binaenaleyh #izı kimselerin mün. tehiplere ait rey pusulalarında ta- dilât yapmaları doğru görülme miştir, a | mektepte, Sariyer san Bugün cuma olmal tihap faaliyeti bir kat daha arta- cağı muhakkaktır. Reylerin ko- a atılması hususunda münte- erin isimlerini ve defterdeki siralarini gösteren numara pusu- lalarinın büyük faydası olmuş- bur, Bugün Adalar sandıği Burgaz adasında, Bakırköy sandığı Mah- mut bey nahiyesindeki köylerde dolaşacak, Beyoğlu sandığı öğle- 'den evvel Feriköyünde, öğleden sonra Kurtuluşta, Beykoz sandi- ği Mahmut Şevket paşa ve Ali Bahadir köylerinde, Beşiktaş san- dığı Ortaköyde, Fatih sandığı öğ- leden evvel Rami, Topçularda, öğleden sonra Olakçılarda, Emin önü sandığı Kumkapıda, Eski ka- rakolda, Kadıköy sandığı Rasi paşa karakolu karşısındaki dı öğle den evvel İstinyede, öğleden son- ra Yeniköyde, Üsküdar sandığı da iskele camiinde bulunacaktır. (Devami 2 nci sabifedeyi arile in: * Bir motosiklet devrildi Üç kişi ağır surette yaralandı Yeniköy civarında bir motosik- let kazası ol tur. Artaki efen- di isminde bi karısı ile arka- daşı Luka efendiyi beraber alıp üçü birden bir motosiklete binmiş- ler ve Yeniköye gitmek üzere yo la çıkmışlardır. Yolda hızla gi derlerken bir virajı dönmek iste- mişler, fakat motosiklet çok hizli gittiğinden dönme esnasında bir- denbire devrilip yandaki hendeğe yuvarlanmıştır. Bu yuvarlanmada Artaki efen- 'di ile ke ve Luka efendi mo- tosikletin altında kalıp | taşlara. çarparak * muhtelif yerlerinden tehlikeli surette yaralanmişlardır. Biraz sonra oradan geçen diğer etomebiller yaralıları görmüşler ve zabıtaya haber ; vermişlerdir. Üç yaralı hastaneye kaldırılarak kaza etrafında tahkikata başlan- miştir, Elektrik işi hakkında tetkikat Ankara (Hususi ) — İktisat vekâleti elektrikleşme müdürü Refik bey bu işlerle meşgul ol- mak üzere Istanbula hareket ett, Köylerde tetkikler Silivride dağ gibi saman- lar neden para etmiyor Istanbulda 160 kuruşa satılan Barbunya Silivride 20 kuruşa : — ai Yukarıda silivride mola ren otomobili v8 otobüsler, aşağıda Silivri çarşısı Bozuk yollarda sarsıla sarsıla, | dık!. Böyle her sokağın başında harap olmuş bir halde Silivriye | birer petrol lâmbası var amma geldik. Kasabada gözüme ilk çar- | ışıkları pek az. pan şey ne oldu bil Şehir meclisi âzalığı için Siliv. Sokak başlarına bi riden namzet gösterilenlerin ku- çakılmış, her direği lakları çınlasın. İstanbuklan an- i simsiyah islenmiş petrol lâm- | (cak bir iki saat uzakta olan Siliv- ri gibi bir yerin geceleri petrol (Devamı sinde (2000) lira mü kâfat verildi.) aze — Acaba at mi yetiştirsem?..