5 Ekim 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

5 Ekim 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Sahife 10 5 Teşrinievvel 1934 ge Yeni Hrikulâde maceralarile meşhur 74 ARSEN LÜPEN B ci Cilt — Forma: 87-106 çıktı Fiyeti: Her yerde 80 kuruş BiRİKTİREN RAHAT-EDER Manisa vilâyetinden: Manisa şehrinde bir Memleket hastanesi yapısı aşağıdaki şartlara göre kapalı zarf usulile eksiltmeye çıkarılmıştır. 1 — Eksiltme Teşrinlevvelin yirmi birinci Pazar günü saat on beşte Manisa vilâyet makamında icra edilecektir. 2 — İşin keşif tutarı yüz iki bin beş yüz on beş lira elli iki kuruştur. 3 — İş projesi, keşif kâğıtları ve şartnamelere göre yapılmak Üzere toptan götürü ve anahtar teslimi şartiyle ihale edilecektir. 4 — Eksiltmeye girecekler bu işe ait proje ve keşif evrakt ve şartnameleri imzalıyarak dış zarfa koyacakları gibi bunları okuyup kabul ettiklerine dair bir de kâğıt yazarak imza edeceklerdir. $ — Eksiltmeye girecekler proje ve keşifnamelerde yazılan ve hususi şartnamede izah edilen bütün işlerden ber biri için bir vahit vereceklerdir. Bu vahit fiatlar keşif miktarları listesindeki miktar- ların karşısında gösterilecek ve bu miktarlarla zarbedilerek hasılı zarpların mecmuu yekünuna maktuan konan işler için de teklif edilen Gistlar. ilâve edilerek bulunan yekün teklif mektubunun yekünu olacak 6 — Teminat 661 numaralı müzayede ve miinakasa kanununun. ariflerine göre olacaktır. 7 — İsteklilerin tekliflerini ihale günü olan 21/10/934 Pazar günü saat on beşten evvel Vilâyet makamına vermeleri veyahut bu saatten evvel varacak surette posta ile göndermeleri lâzımdır. Bu saatten sonra Vilâyete verilen veya posta ile gelen teklifnameler kabul edilmez. 8 — Fazla izabat almak isteyenlerin Manisa Nafia Başmühendis iğine müracaat etmeleri ilân olunur, (6408) Beşiktaş Dikiş Yurdu On seneden beri tedrisatının mü kemmeliyetile tanınmış hanımlar biçki ve dikiş mektebidir. Mezun hanımlar biçki ve dikişi mnkamme- len öğrendikten maada ayrıca çiçek sapkacılk, korsecilik ve boya ile tozyinatı da öğrenirler ve tam bir san'atkir olark yetişirler, Mek- gerektir | Beyoğlu Tapu Baş Memurluğundan £ Büyhizderede Büyükdere eadlecinde eski 162, 164 yanl 163, 185 No.larla murakam bir kıta arsa 81 Sefer 1257 li hleceti İzmareğd va Ralorun ularına iken vefatlarile veresasi ma mına intikalen tasçii talep edilmiş ise de mezkür küccetin tapuca kaydı olmas t akkâmna, era kili in tasarruf İdil 00414948 muamele No, ele birlikte mü racmatları ilân olunur. Kasımpaşa nufus mi Tezkeramizda resmi yapışık hanım bu kerre islâm adı Fatura Molâhe vanaya nini kabul ve olduğu Hân olunur, # Maliye teftiş Heyetinden Çatalca Ziraat Bankasından: Maliye Müfettiş muavinliği imtihanı 35 lira maaşlı Maliye Müfettiş Muavinliği için 17 Teşrinisani 934 tarihinde imtihan yapılacaktır. Aranan şartlar şunlardır: 1 — Memurin kanununun dördüncü maddesinde yazılı evsafı haiz olmak, 2 - 1 Kânunusani 934 tarihinde 30 dan yukarı yaşta bulunmamak, "asgari yaş kaydı yoktur, 3- Mülkiye mektebinden, Hukuk Fakültesinden, Yüksek Ticaret ve İktisat mektebinden veya bunlara mümasil aynı derecedeki bir ecnebi mekteplen mezun olmak, 4 - Ahlâk ve seciye itibarile şayanı itimat olduğu bittahkik anlaşılmak. İmtihana talip olanlar 31 Teşrinievvel 934 tarihine kadar An- karada Maliye Vekâleti Teftiş Heyeti (Reisliğine arzuhalle müra- caat edeceklerdir. Arzubale şu vesikaların raptı lâzımdır. 1 - Nufus cüzdanı ve adres, 2 - Kendi el yazılarile tercimeihal hülâ- $ası, “Memuriyette bulunanlar müddet ve sureti hizmetlerine dair resmi vesika raptedeceklerdir. 3 - Askerliklerini yaptıklarına veya tecil edildiklerine dair vesika, 4 - Mektep şahadetnamesi veya tasdiknamesi, 5 - Soğlam ve yolculuğa mütehammil olduklarına dair hükümet tabibinin raporu, Talipler tahriri ve şifai olmak üzere iki imtihsna tabi tutula- caklardır. Talıriri imtihan Ankarada ve İstanbulda ve muvaffak olanların şifahi imtihanı da Ankarada yapılacaktır. İmtihan proğramı: 1 — Ma A — Bütçe “ihzarı, tatbi umumiye kanunu alıkâmı, B — Vergi nazariyeleri, teklif usulleri vasıtalı ve vasıtasız vergiler “ Sedüllü vergiler, veraset vergileri, istihlâk üzerinden alınan vergiler, zümrük, inhisarlar, harçlar,, Türkiyedeki vasıtalı ve vasıtasız vergiler, C — Maliyemizin varidat ve muhasebe teşkilâtı, D — İstikraz nazariyeleri, tahvil amortisman, Türkiye düyunu umumiyesi, 2 — İki “ İstihsal, tedavül, inkısam ve istihlâk bahisleri, 3 — Mali ve ticarl hesap, faizi basit, faizi mürekkep, iskonto hesabı cariler. 4 - hendese, satıh ve hacim mesabaları, 5 - Ticaret usulü defterisi “esaslı ve pratik malümat,, 6 - Hukuku idare, memurin mubakematı kanunu, ceza muhakemeleri usulü kanununun tahkikat usullerine müteallik hükümleri, ceza kanunu- Bun memur suçlarına ait kısmı, kanunu medeni ve borçlar kanı- nile ticaret kanunlarından maliyeyi alâkadar eden ahkâmı, 7-Tür- yenin tabil, iktisadi, coğrafyası ve tarihi hakkında malümat, B - Fransızca “imlâ ve tercüme, muavinliğine alı üç sene sor olurlarsa maliye müfettişliğine tayin edilecek ve bir Avrupaya gönderileceklerdir. (6315) Satılacak çiftlik tasdiki ve kontrolu, muhasebei Miktarı: Hektar, Metre Mr. kıtası Tapu No. Mevkil 734,720 1 16 Haraççı çiftliği 367,3600 1 u > Ni Yukarda yazılı Haraççı çiftliği arazisi 1697 numaralı kanuna müsteniden bankamızca açık arttırmaya konmuştur. Birinci ihalesi 30/10/934 salı günü saat on beşte Çatalca ziraat bankasında yapılacak ve üzerinde bırakılann taahhüdü baki kak mak şartile ve on beş gün müddetle ikinci arttırmaya konulacak ve bu müddetin kitamında muhammen kiymetin ©, 75ini bulursa kati ihalesi yapılacaktır. Arttırma şartnamesi 15/9/934 tarihinden itibaren herkes tarafından görülebilmektedir. İpotek sahibi alacaklılarla diğer alâkadarların 2004 numa, kanunun 126 ıncı maddesinin 4 üncü bendine göre hak ve iddi bildirmeleri ve daha ziyade malümat edinmek isteyenlerin uza müracaatları. (6015) Balıkçılık Enstitüsünden : Lise tahsilini ikmal etmiş ve Almanca, İngilizce veyahut Fran- Sızca lisanlarından birine âşina üç efendi stajyer olarak alınacak” tir. Şehri Elli Lira ücret verilecektir. Bu hususta daha fazla izahat almak üzere 12 Teşrinievwel 934 tarihine kadar Boğaziçi Balta Lima: nindaki Balıkçılık Enstitüsüne müracaat etmeleri ilân olunur. (6395) Yüksek Mühendis Mektebi Satınalma Komisyonundan: Mevcut nümunelerine göre mektep talebesinin atelye tedrisatında kullanılmak üzere marangoz takımı acilen mubayaa edileceğinden 8/10/34 tarihine müsadif pazartesi günü saat İdte temi- matlarile birlikte mektep satınalma komisyonuna müracaatları lüzumu ilân olunur. — “6406,