6 Ekim 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

6 Ekim 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

A SEZA 1 Ti MN Zİ E Teşrinievyel 155 £ Dün Fenerbahçe 2-0 mağlüp oldu Bohemyan takımı şöhreti kadar oynıyamadı Çekoslovakyanın birinci sınıf Klüplerinden olan Bohemyanlarla: Fenerbahçenin Kadıköy stadın- da yaptığı maçm notlari gene saha kenarında yazacağım. Ma- çın sonunda Çek takımı hakkan- 'daki kanatlerimi ilâve ederek oyuncularımıza oyunun devam müddetince gördüğüm şeyleri ev. velâ, maçın sonundaki fikirleri: mi de sonradan vermek suretile oyunu halekile yaşatmış olacağı. mi zannediyorum. Takımlar sahaya çıkıyorlar Saat dörtie evvelâ misafir te kım fanilâsı ve pantalonu düz ye- gil bir forma ile sahaya çıktı, Mi em kadro ile sahaya dizildi: Bedii - Yaşar, Fazıl - Reşat, Mehmet Ali, Esat - Niyazi, Muzaf- fer, Namık, Fikret Şaban. : iakem Âdil Giray beyin düdü- ile başlıyan maç notları: 2 inci dakika: Çekler aleyhine ilk korner oldu. Soldan güzel çek- #iler, fakat kafa ile çevirdiler. 3 üncü dakika: Her iki taraf #a cemi ahengi henüz tesis ede- mediler.Maamafih bizimkiler hek- Tetmeden çabuk oynuyorlar. Biinci dakika: Fener oyuncul, zi seri oynadıkları için kendileri- me nisbeten ağırca olan Çek mu- avinlerini ve müd. bilyorlar. Takım hâkimiyeti mış değiliz. Fakat hücum adedi- nin fazlalığı şimdilik bizdedir. * 10 uncu dakika: Muzafere sai dan gelen. bir pas isabetsiz gütle dışarı gitti. , 13 üncü dakika: Esadın yanliş bir vuruşu neticesi olarak Fener aleyhine bir korner verildi, çeke- mediler, 20 inci dakika: Çeklerin sol 'dan tehlikeli bir hücumları açıldi. Sol açık falolu bir vuruşla kale- Yi buldu. Fakat Bedii kurtardı. Çeklerin ilk golü 21 inci dakika: Çeklerin bir ri- kik. çektikleri sırada top Fazılın sırtına çarparak istikametini de- Ziştirdiği için klecinin beklemedi- Bi bir zaviyeden girdi. 25 inci dakika: Çeklerin sağ- dan bir inişleri az daha ikinci go- Je maloluyordu. Sağ içlerinin ya- Kından çektiği kuvvetli bir şüt te- #adüfen kulenin üst direğine vur- duğu için kurtulduk, 30 uncu dakika: Çekler aleyhi- ne keçtiğimiz çok güzel bir frikik kale üst direğini yalayarak geçti. 33 üncü dakika: Büyük bir teh Tike daha atlattık. Sağdan indik- leri sirada kaleci geç çıktı. Kale bomboş kaldı. Onlarm sağ içi aceleden dışari çekti, 40 nci dakika: Fener aleyhine sağdan ikinci korner çekildi. Mü- dafilerimiz uzaklaştırdılar. 43 üncü dakika: Fikretin uzak- tan çektiği bir şüt yüksek geçti, Birinci devre bitti: Oyunun ilk devresi Fener takımının 1.0 mağ- lübiyeti ile biti, Ikinci devre Bu ikinci devrenin ilk hücumu- nu biz açtık ve ilk iü Dün galip gelen Bohemyan takımının muavini tik, Fakat Çekler için tehlikesiz. 5 inci dakika: Çekler alyhine bir korner oldu. Gene çekeme- dik. 6 inci dakika: Tazyıkımızdan kurtulan Çekler mukabil hücuma geçtiler. Sol içlerinin yerden çek- tiği güç bir kaleci Bedii ya- tarak kurtardı. " $ uncu dakika: Soldan açılan bir Çek hücumunu güçlükle defettik. Çeklerin ikinci golü 14 üncü dakika: Sahanın orta- sından merkez muavinleri aldı. Sürerek sol içleri sol açıklarile yer değiştirerek kalemize attılar. Sağ içleri sol içten aldığı pası güzel bir şütle sayıya çevirdi. En güzel fırsat kaçtı 30 uncu dakika : Çekler Fener kalesi önünde taplanmışken bizim- kiler kaptılar ve ortadan sürerek sağa verdiler. Kalecileri çıktı. Boş kaleye Niyazinin doğrulttağu sıkı bir şöt ahalinin feryatları arasında dışarı git 33 üncü dakika Fenerliler ye» niden kuvvet gelir gibi oldu. Maneviyatları düzelen oyuncular sıkı hücumlarla Çek nısıf & sına hakim olmağa başladılar. 40ıncı dakika: | Fenerlilerin coşkunluğu” gene” tavsadı.. Siki maçlara bizden daha idmanlı olan profesyoneller başladıkları gibi devam ettiklerinden ağırya- mıyorlar.. Bizim takının mahküm oluşu oyundan ziyade vücutlarının takatsizliğinden geliyor. Maç bitti. Bohemyanlar 2-0 galip olarak sahadan çıkıyorlar... Masıl oynadılar Oyunun başından sonuna ka- dar geçen şeyleri tekrar zihnimiz- de yaşatırsak, maçın ilk on beş dakikasında Fenerlilerin sonra- dan hatırlanacak kadar ve seri oynadıklarını görüyoruz. Daki- kalar geçtikçe rakip takimin açıl. ması oyunundan ziyade idmanın- dadır, Zannıma göre; Fener takimi- Bin içinde henüz maçın umumi ine göre oyuncuları işletecek bir idareci oyuncunun eksikliği dir ki, bazı dakikalar futbolcula- rm darmadağın şekiller kaybolmalarını, yerleri malarını göze çarplırıyor. hattı seyyal oynadığı zamanlar. dada pek nadir yer değiştirdi leri için odukça kolay karşılana- biliyor. Fikret içte, Şabanın dışta oluşu s01 tarafın müessirliğini ga- ba bozuyor. Şaban i ret dışta iken daha iyi ahenk tesis. ediyorlardı. Bu iki oyuncu her hü cumda biribirine çok yakında akı- yorlar... Bohemyan takimina gelince; Gökitimal dün şimendiferden çık- tıkları için yorgundular» şöhret bir futbol gö: Eski Çek sistemi iyorlar. O tarz'esa- sen kıvrak bir tarz değildir. Çok yüksek artistler tarafından tatbik edilmezse göze görünmediği gibi leri derecesinde teremediler, ır. Slavyanin muvaffakıyetle başardığı olduk- ça durgun olan o sistemi dün yar şatmak üzere Kadıköy sahasına çıkan Çeklerin ustalıklari da ©s- ki Slâvyadakiler kadar değildi. Yirmişer santimlik farklarla pas- laşmak için bilârde istekasi gibi birer ayak lâzımdır. Dünkü oyun- cuların ayakları bilârdo isteka- sından hayli farklı olduğundan esasında hântalca olan. sistem e, aksadı. Bu hükümler birinci sinif bir profesyonel takımı ölçerken yü- rütülmüştür. . Yoksa “profesyonel her gün idmanlı ve hayatlarını futbolle kazanan insanların ek bet bizden daha fazla teknik kar biliyetleri olduğunu kabul ederiz. Belki dünkü sönük oyun, şimen- | difer yorgunuluğunu dinlendire- cek vakit bulamıyan oyuncularin hevessizliğinden cıkemiştır. Pazar günkü maçlan sonra Bohemyan futbolcuları hakkında daha etraf- bir fikir edinmiş olacağiz. Şunu da unutmamalıyız ki, Fe- erbahçe ilk devrenin başında tutturduğu seri oyunu devam et #irebilseydi, netice böyle çıkmaz dı. Temenni edelim ki, Bohem- yanlar Pazara dinlenmiş olarak iki derece daha yüksek oynama- #inlar ve takviyeli Fener takımi sonuna kadar barıt gibi oynasın da Slâvya ile berabere kalanı bir takımın yenilebileceğini de seyir. ciler gözlerile görmüş olsunlar... Eşref Şefik Avrupa kupası iştirak eden milletlerin dört ta- kımı arasında yapılan Avrupa ku- pası maçların ikişer takımla de- vamı hakkında teklif muvafık gö- rülmemiştir. Avrupa kupasının er- kisi gibi dörder takımla devami pek muhtemeldir, Bu münasebet- le şimdiye kadar kupayı kazan takımların bir listesini veri- yoru; “ SEKİZ SENENİN GALİPLERİ 1927 Sparta (Çek) 1928 F.T.C. (Macar) 1929 Uipest (Macar) 1930 Rapid * (Avusturya) 1931 F. Viena (Avusturya) 1932 Bologna (italya) 1933 Austria oo (Avusturya) 1934 Bologna (italya) Haklı şikâyetler (Bas tarafı 1 inci tahifede) hattâ bazan vapurunu kaçırmak tehlikesine maurz kalması doğru görülmemektedir. 2 — Ecnebi yolcular, beraberle- rinde getirdikleri ve kaydettir. dikleri dövizleri buradan ç cakları zaman borsa kambiyo Viğinden döviz müsaadesi almağa mecbur t hat zevkini kaçıracak bir muame- ledir. Memurlar bile bu maddenin tatbikatındaki müşkülâü itiraf ediyorlar; fakat kararname hari- cine çıkılarmıyacağından vaziyet değiştirilemiyor. Geçenlerde şehrimize — gelen Amerikan tabiiyetinde bir yolcu, uluyorlar. Bu da seyi İstanbula çıkarken pasaportu kon: trol edildiği esnada döviz mevcu- du da kayıt ve tesbit olunmasına rağmen, çıkarken, sırf kambiyo müdürlüğünden müsaade almadı- ğı ileri sürülerek bineceği vapur- la gitmesine mümanaat edilmiş Eşyasını hazırlamış olan bu yol cu yanındaki dövizleri konsoloslu- ğa bırakmak suretile seyahate çık- masına imkân verilmesini istemiş, fakat kararnameden bahsedilerek buna da müsaade edilmemi yolcu daha bir müddet şehrimiz- de kalmağa mecbur olmuştur. 3 — İstanbulda kısa bir müddet oturmak istiyen ecnebi yolcu taka değirtirdikçe her gittikleri semtte zabıtaya kaydettirikmeleri seyyahlara bir hayli vakit kaybet. tiriyor. 4 — Gümrük muayene memur- ları ecnebi vapur yolcularını li manımızda muayene ediyorlar. Kaçakçılığa meydan verilmeme- istihdaf eden bu muamele, gayet tabiidir. Fakat bu işte de düzeltilmesi lüzumlu cihetler var- diri Bir vapurun muayenesi bir kadar sürüyor ve yolcular eşya- larını muayene sırası gelinciye ka- dar bekletiyorlar. Bir vapurun muayenesi bitmeden ikinci bir ge- mi geldiği vakitler bekleme müd: deti iki sante kadar çikiyor. Turing klüp idare heyeti âza- sinda olan İstanbul gümrük baş ürü Seyfi bey, müşküllerin gümrüklere taallük eden kısımlar rının, şikâyetlere meydan vermi: yecek bir şekle konulması için ça- lişılmakta olduğuna işaret ederek demiştir ki «— Şimdiki yolcu salonu, mu- ayenelerin daha süratli yapılması- na müsait olmadığından uzunluğu B,5 metre kadar artı Bunun projesi yakında hazırla- narak münakasası ilân edilecek- tir. Muayene işlerine ihtiyaç nis- betinde memur ayrılarak alâka- dar yolcuların fazla bekletilme: mesi temin olunacaktır. BU PERDENİ lacaktır. Fiyeti » Pek yakında sinemasında GENERAL YEN'in ZEHİRLİ ÇAYI Fransaca sözlü Yeni çıktı Büyük formada 182 sahife AKŞAM KİTAPHANESİ i a Mamafih yaptığımiz tetkikl, göre, bizim gümrük işleri, Bezi ecnebi memleketlere nazaran da- | ba çabuk ve muntazam. cereyan etmektedir. Ecnebi yolculara mümkün ok İ| duğu kadar kolaylık göstermeğe | gayret ediyoruz.» Bir muharririmizin, seyyah işle- rile alâkası olan bütün makamlar. la yaptığı temasların neticesi, meve cut müşküller izale edilmedikçe, | tiyacı karşı- | amıyacağı, kanaztım vermiştir. zarı itibara alınacağı ümit mektedir. Türk parasını koruma kanununa! muhalif hareket edenler Davit, Kohen ve Alber isim- lerinde liç kişinin törk koruma kanununa muhalif hare“ ketlerde bulundukları görülmüş we zabıta ile borsa komiserliği mesine teslim edilmişlerdir. Süleyman isminde bir adam | kendisine maliye memuru sürü vererek ölekinden berikinden ce Za almak bahanesile dolandırıcılık yaparken zabıta tarafından cürmü meşhut halinde yakalanmış, nde liyeye teslim edilmişti Ikinci ceza mahkemesinde yapı lan muhakemede Süleyman Uç ay müddetle hapse ve ellilira para cezasma mahküm olmuştur. Kaybolan paket Dünkü Cuma sabahi, Sirkeci istasyonile Babali | caddesinde doktor Besim Ömer paşama ev arasında kaybolan eşya paketini bulup getiren sevindirilecektir. MÜJDEL.. MÜJDEL.. Mevsimin. ilk gaheseri 8 Teşrinievvel pazartesi MiLLi sinemada VİLLI FORST ve:Beyak yıldızların en genci MEGDE © CHİNAYDIN. Lüks zengin ve emsalsiz müzansenli SANA TAPIYORUM Filminde göreceksiniz, Bu Filmdeki gen şarkıları bütün İstanbul balla tereneim edecektir amal aleiyeti ŞehirTiyafrosu | in Bu akşam saat 20 de CURUM ve CEZA 20 Tablo Yazan: EM. Dosto- yeveky. © Teresme «den: Rest Nari İL Fiatler: Tocalar 260-200, kli Gü, ya 40, galeri 80 N ARKASINDA BÜYÜK POLİS ROMANI 40 kuruş Krizantemler. diyarmdır meş ve kan yağmur! alında derin bir ak