9 Kasım 1934 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

9 Kasım 1934 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

«—— 27 — VAKİT 9 Teştinisani 1934 Nafia bii ün acili” Açılma resminde Gazi Hz. de bulundular An kara, 8 (MA) — Yeni na- fia vekâlet; binası bugün saat 18 da açılmıştır. Açılma resminde B.M. M. Reisi Kâzım, Başvekil İsmet Paşa Hazretleriyle vekiller, mebuslar buluninuşlardır. Kordelâ Başvekil İsmet Paşa Hazretleri tarafım'an kesilmiş ve Reisicumhur Hazretleri de açıl - ma akebinde teşrif buyurmuşlar - dır. Reisicumhur Hazretleri Nafia Vekâletinden ayrıldıktan © sonra beraberlerinde B. M. M. Reisi Kâ- zim Paşa Hazretleriyle, Afet Ha- nımefend; olduğu halde sergi evi- ni şereflendirmişlerdir. Deniz görüşmele! rinde uzlaşılamıyor Londra, 8 (A.A.) — İngilizler- le Japonlar arasında dün yapılan konuşmalar bir netice vermemiş ve uzlaşma formülü bulunamamış- tır. Japon heyeti, İngilizlerin tek « liflerini Tokyoya bildirmeyi bile gerekli görmemiştir. Dün sabahki görüşmeler hilâfına olarak tedrici beraberlik teklifi de benimsenme - İ Böyle bir teklifin İngiliz ! miştir, deniz mahafilinde öiddi bir muha- | lefetle karşılanacağı şüphesizdir. M. Gömböşle M. Musolini neler görüştüler ? Roma, 8 (A.A.) — M. Muso - lini ile Macar Başvekili M, Göm - böş, iki uzun konuşma yapmışlar « dır. Bu konuşmalarda İtalya — A- vusurya — Macaristan protokolu- na dayanarak genel siyasala mü - teallik meselelerle iki memleketi alâkadar eden meseleler hakkın - beraberlik ve her iki | da tam bir hükümette Avusturya ile çalışma birliğini genişletmeye devam ar - zusunun bulunduğunu görmüşler - dir. Geçen martta © yapılmış olan protokoldaki şartlara göre bu pro- tokola diğer davetlilerin de gir - meleri imkânı vardır. Ruzvelt'in zaferi Nevyork, 8 (A.A.) — M. Ruz- velt şimdiye kadâr hiç bir Ameri - kan Reisicumhuruna nasip olma - mış bir güven reyi almıştır. De - mokratların kazanmış oldukları muvaffakiyet mevkiinde bulunan Cumhuriyetçi fırka, iki riyaset seçimi arasında daima bir mikdar azalık kaybe - büyüktür. İktidar | Gazi Hazretleri #ergi evinde | iki saat kadar dolaşmışlar, Lozan- | dan önce ve Lozandan #onra salo- | nu hakkında Vedat Nedim Bey ta- rafından verilen izahatı alâka ile dinlemişler ve bu salonu üzun müddet halka, mekteplilere ve gençliğe açık bulundurulmasını e- mir buyurmuşarldır. Gazi Hazretleri müteakiben İş, Sümer Bank ve Orman çiftliği ile diğer sanayi şubelerinin pavyon- | larında esaslı tetkiklerde bulun- muşlar ve sanayiimizin yıldan yı la gösterdiği ilerlemeyi takdir bu- | yurmuşlardır. Protesto! Londra, 8 (A.A.) — Fransız kıtaatmın Sar hududuna doğru hareketini protesto için Londra - daki Alman sefaretine Betlinden talimat gelmiştir. Hariciye na - zırı M. Simon çok meşgul oldu - ğZundan Alman sefiri dün yapaca - ğı ziyareti bugüne bırakmıştır. İGazi Hz. ile M. Titülesko i o arasında tel yazıları Ankara, 8 (A.A.) — Romanya hariciye-nazırı M. Titülesko Türk topraklarını terkederken Reisi - | cumhur Hazretlerine bir telgraf göndererek mazhar olduğu büyük | iltifattan dolayı minnettarirkla - rmi arzetmiş ve Gazi Hazretleri İde M. Titüleskoya bu sevimli tel - | graftan pek mütehassis oldukla - rmı teşekkür ve selâmlariyle bir - likte bildirmeğe Bükreş elçiliği - mizi memur buyurmuşlardır. M. Kalenin'in ziyafeti Moskova, 8 (A.A.) — Teşrini- | evvel inkılâbmın on yedinci yıl « dönümü münasebetiyle M. Kale - nine, Kremline sarayında büyük | bir ziyafet vermiş, bunda bütün hükümet erkânı ile sefirler heye ti hazır bulunmuştur. Nobel edebiyat mükâfatı İstokholm, 8 (A.A.) — 1934| Nobel edebiyat mükâfatmı İtal - yan muharrirlerinden Luiz; Piran: | İ dello kazanmıştır. derken demokratlarda bunun aksi | olmuştur. Demokratlar © mecliste üçte ikiden O fazla.bir ekseriyetle dayanacaklardır. Demokratlar, eski Cumhuriyet- çi Muhafız heyetini tamamen yıks mışlar, yani fırkanın sağyönü or - tadan kaldırmışlar ve âyandaki | bir cumhuriyetçi üyeyi açıkta bı - rakmışlardır. Yunan iktisat nazırı Ankara, 8 (Hususi) — Yunan fktısat Nazırı M. Pesmazoğlu cu - martesi günü Ankaradan ayrıla - caktır. Misafirimiz Yunan hariciye na | zırı M. Maksimos ve refikası, dün | loit kumpanyasmın Heluvan va - puriyle Yunansitana hareket et - | miştir. Yunan hariciye nazırını, İs- tanbul vali ve belediye reisi Mu - KISA E-Er JELGRAF Haberleri $ ANKARA — Ankarada ev mese lesini halletmek için bir yapı kooperati- fi kurulacaktır. Kooperatifin başarma heyeti bugün toplandı, nizamnamesini hazırlamağa başladı. Aza, parasını on senede ödemek ü- zere ev sahibi olacaktır. Bu suretle Ye- gi avm İş nişehirde bir kooperatif mahallesi vü. | cuda gelecektir. $ ATİNA — Arnavütlukta Yunan ekalliyeti hakkımda tatbik edilmekte o- İ lan tazyikler devam etmektedir. Gaze- telerin neğriyatından © efkârı umumiye çok heyecanlanmıştır. Gazeteler hü - kümetin Yunanistanda bulunan Arna - vullara mukabelebilmisilde bulunması - nı tavsiye etmektedirler. Siyas, mahafil Arnavutluğun tatbik etmekte olduğu tedbirleri hoş görme « mektedir. $ ATİNA — Yunan cumhur reisli - ğine yeniden seğilen M. Zaimâs, 15 kâ « | nunüevvelde parlâmento huzurunda ye- min edecek, ve kabine de alelüsul is- tifasmı verecektir, Yeni Yunan kabinesinin yeniden teş- kiline tekrar bugünkü başvekil M. Çal- diris memur edilecektir. Muhalif Yu - nan gazetelerine göre M. Çaldaris bu fırsattan istifade ederek kabinesinde ba- gişiklikler yapacak ve muhalif par- tilerle anlaşmayı ve uzlaşmayı istemi, yen müfrit nazırları değiştirecektir. Değiştirilecek nazırlar arasında ad- liye, nafia nazırları bulunduğu söylene- yor, $ ANKARA — Maarif Vekâleti memleketin muhtelif yerlerinde yeniden mıntaka ilk mektepleri ihdas edecektir. Bu mekteplerde okuyacak talebe, bir mıntaka dahilinde oturanlarla birbirine birer #aat yakın bulunan köylerden bi- risinde yapılacaktır. Vekâlet, önümüz- deki sene mıntaka sanat mekteplerinin daha geniş bir miktarda tesisi için ilk tedrisat kanununa müzeyyel bir kanun lâyihası harırlıyanektır. $ ANKARA — Yağma suçunu işle mek için adam öldürmekten maznrn Ha» €ı Şerif oğlu Cambaz Süleyman çavuş, | Ali oğlu Hasan, Süleyman oğlu Hüse- yinin ölüm cezasına çarpılmaları hak- kında Aydın ağırceza mahkemesince verilen karârın tasdiki hakkındaki tez- kere meclise gelmiştir. $ ANKARA — İktisat Veküelti de- niz yolları, Akay fabrika ve havuzlar, | kılavuzluk idareleriyle devlet reisine ait deniz vasıtaları memurin, zabitan, mü- rettebat ve müstahdemleri tekaüt san: dığı kanan lâyihasını hazırlryarak mec lise vermiştir. incir, üzüm ihracı ihracatçılarından Şerif Remzi Bey | burada, incir ve üzüm ihracı işleri hakkında alâkadar makamlarla temas edecektir. hiddin, hariciye vekâleti namına kalemi mahsus müdürü Refik  « mir, İstanbul emniyet Fehmi Beyle, Yunan ceneral kon- müdürü | solosu M. Kopsalis, diğer Yunan | konsoloshane erkânı lardır, uğurlamış - bü A HUSUSİ HABERL enini | aja C! resmen tekzip . diğe fi Ajans, şimali epir rumlarına 18 haberlerinin asılsız Atina, 8 (Hususi) — Arnavut- luk ajahsı'dün burada neşrettiği bir tekzipte Şimali Epirde yaşa - yan Rumlarm tazyik (edildiğine dair Yunan gazeteleri tarafından yapılan neşriyatı tekzip ve Ergeri şehrindeki Rum aleyhtarı hareket- leri, Rumca konuşan bazı fesatçı - lara atfetmektedir. Bura siyasi mabhafil ve gazeteleri, Arnavut a- jJansmın bu tebliği hakikate uy - mayan bir tahrik mahiyetinde te - lâkki etmektedir. Alınan malümata göre Yunan hükümeti, Arnavutluk hükümeti nezdinde yeniden şiddetli bir te « | olduğunu bildi, luk hükümetini, cibsf miyesi huzurunda uf hakkındaki ahkâma * mekle itham edecekti” Yunan hükümeti, teşebbüste, Arnavuti8iğ sasisinin yabancı dil in | tan mekteplerin kap? mir bulunduğu ark nın beynelmilel tenhbi bi mıyacağını bildirece Şimali Epir Rumlsf, miyetine müracaat Yunan mahafili bugü şebbüste bulunacak ve Arnavut - | bekliyorlar. Buğdaylarını silolara tesliri köylüler açık bono alacaklâ Ankara, 8 (Hususi) — Ziraat Bankası, köylüden buğday alrmı işleri üzerinde yeni bazı projeler hazırlamaktadır. Silolara buğday- larmı teslim eden köylünün eline açık bir bono verilmesi, bononun zahire borsalarında esham gibi te- dayül ettirilmesi gibi düşünceler projeye dahildir. Derintede ona “ rdmasi bitmek üzere olan silo ile beraber büyük genişli lomuz ve ayrıca üç İ lacaktır. Siloların 1934 kadar ona çıkarılmast, | ki mahsul zamanında, larma ve büyük şösele ra yakın bazı mıntaka yaa merkezleri kurul İ nülmektedir. Ziraat bankasının zeotekniğir beş yıllık Ankara;”8“(Hüsusi) — Ziraat bankasının hazırlamakta olduğu beş yıllık programın zeotekniğe a- it kısmında, her vilâyette birer ze otekni mütehasstsı (o bulunması, bunlarm idaresinde aygır ve da - mızlık hayvan depolarının tesisi, | Mesajeri acenteliğini devlet! demiryolları aldı Ankara, 8 (Hususi) — Haber aldığıma göre Devlet Demriyolla- ri Sirkecideki Antalya anbarmdan Mesajeri acantalığını almıştır. | - darenin bu işi kendi memurlarına gördüreceği ve bu hareketin orta İ ya çıkarılan bazı yolsuzluklardan Ankara, 8 (Hususi) — izmir | ileri geldiği söylenmektedir. Ankara, 8 (Hususi) — Meclis encümünleri intihabinda ilk reyi Afyon mebusu Ali, ikinci reyi İz- zet Ulvi Beyler kullandılar. Hariciye nazırı İstanbuldan ayrılırken bir kıta polis ve asker ve muzika bulunmuş, Türk ve Yu- nan milli marşları çalınmıştır. heyeti de gitmiştir, programı edilmesi, Şifad istasyo ğaltılması, baytar fak' çıkacak müstait gençli çının ihtisas yapmak Avrupaya gönderilmi mektedir. 500 kişi vataf kabul edili Ankara, 8 (Hususi) kişinin vatandaşlığa öldürmek suçundan ya mahküm Mehmet nın hastalığına bins' cezasının affı Vekil affr Vekiller heyeti" arr kararına iktiran et wi ilkmektep “ için kur? Ankara,8 Husus İ tep mualimleri için | sünde bir kurs A İ için, cumartesi günü” letinde bir komisY tır. site Ankara atl Ankara, 8 ( 2! Fırkası Umumi K gençlik teşkilât gü Rahmi Beyleri» dü yüksek direktifleri busu Refik Beyin ” rak Ankara atleti”. ulübü kül etmişitr. şampiyonluk k3 | erdir. ölçü ve ei) Ankara, 8 ( ayarlar müdürü N* Istanbula hare” ayas Ayni vapurla, Belçika murah- İ mi Bey İstan dıktan sonra a ni be i ül , Ni ) bi letler cemiyetinin iş€ eğ, h yarış ve hayvan işlerini si