1 Kasım 1936 Tarihli Yarım Ay Dergisi Sayfa 16

1 Kasım 1936 tarihli Yarım Ay Dergisi Sayfa 16

sa Olsa eş ama çti. Ve ir kere, kahkaha rorum: sü şiş Pe Karmen Çinçilla'ya Göre NEDİR? KANDEMİR miş, zorlukla nefes alır gibi, yüzüme bakıyor... — Aşk mı?.. belki bir itiyattır... We benim söz söylememe meydan bı- rakmadan: — Hayır... - diye ilâve ediyor - aşk bir büyük, bir sonsuz duygudur. Yerinden fırlıyor; köşedeki masanın üzerinde, koca demelten bir tane yaprak koparıyor, ve bunu hırçın hırçın dişleye- rek, isyan eden bir sesle; — O da değil... - Diyor - yalan söy- ledim, aşk, bugünkü insanların elinde, sadece, yi buluşma, bir sevişme ihtiya. ci... Ve en doğrusu bir et ibörasıdır. Giğslerinde korkunç bir mana a'evleni- erinin arasındaki elle kızıl dudaklarının arasında parça parça yer dökülüyor. Ve o, onları dökdüğüne GE miyor, sinirli adımlarla çiğneye çiğneye zerlerinden geçiyor. Nihayet, odanın ortasında dim dik, bir heykel gibi duruyor: — Ya siz, hiç söven mi? Susuyorum Biraz de bana yaklaşıyor, ei — Her .. Değil mi?.. Her gün ve günde ini; kaç dela seversiniz.. Çünkü erkeksiniz.. ve çünkü gözünüzde sevda, bu kadar ucuzlamış, bu kadar bayatlamış.. bu kadar düşmüştür, ukabele etmeme meydan vermiyor... Hoş, ne diyebilirdim ki!... Bırakdım söylesin, yorulsun ve sussun. Ancak o zaman, gülümseyerek okonu- şabilmek cesaretini tekrar buldum: — Sevdiğin adam seni döverse, ne aparsın * — Dayak mı ?.. Garib bir hareketle yine koltuğa çö- küyor. Birden yumuşayan sesini duyuru. yor: — Sevdiğim adam beni döverse mi?., i, kimbilir, belki ağlarım... (Fakat terim ki, o, bana, hatta bir karanfil © yöncesini bile, acıtmak kastile kaldır- & masın! Gözleri yine daldı. Ve durgun bir gi gibi sessiz, sanki uyuklaya kaldı. — En büyük aş- kın, Karmen ? Bir rüya içinde, fısıldar gibi konuşu. yor. — Madrit te, Li nasıl hertürlü sev- dim, bilemezsiniz... Fakat nihayet anla- dım ki o da bir er. kektir. Ve inandım Bereket versin sey- yahatlere ... Yoksa önu unutamaz, hakkak çıldırırdim. Bir lâhza kendini dinledi, sonra' ayni yumuşak sesle de- vam etti; ündenberi mücadeleye bırakdım. im cevap şu yaman bir hiç birşeye bağlanmamak için Hiyedim kendimi. Şim. verece- Zannediyorum ki, ur: hepsini; anlıyorsunuz ya.. renklerden, kokulardan, mes'ut olmanın sırrı bence budur. rmen, kadın, haksız değildir... müzikden de dersiniz? korkuyorum. Bana öyle geliyor ki bunlar- dan birine bağlansam, mutlaka bedbaht olurum. Hayatta hiçbir şeye bağlanmamak... Serâzad, hür ve kalender yaşamak... İşte bu şuh Bilmem siz ne pılır. Hel nevi Arat işleri ve vesika sür'atle yapılır. agrandismanları Mektepliler için fiyatlerde tenzilât yapılır. — Taşra siparişleri sür'atle gönderilir. Evrensel Sen Nazar, Floranza, Bolonya, Londra ve İstanbul | Ziraat Sergisinin altın madalyalarını haizdir Fotoğrafhane her gü “er nevi Artistik fotoğraflar, Agrandismanlar FOTOS SÜREYYA Aile, düğün, balo ve talebe grupları için Ri ie ni e e Hadis simleri derhal yetiştirilir. Amatör cüzi bir fiyatle ihzar olunur. Gi © dan 19 a kadar açıktır. Beyoğlu İSTİLİRİ caddesi Tünel Meydanı No. 509 PopoL EE ON 4 S4 95 4 15