1 Ocak 1937 Tarihli Yarım Ay Dergisi Sayfa 11

1 Ocak 1937 tarihli Yarım Ay Dergisi Sayfa 11

KIRK PARA YERİNE Mel ateş kalmamış, oda sw gumuştu. Beşikte yatan çocuk ağlıyor, genç anne, ne yapacağını şaşır” mıştı. İki gündür açtı, memelerinde bir damla süt kalmamıştı. Hastanede ölen kocasının ardından istiyordu; fakat, beşikte yatan kizı o kadar güzel, o kadar tatlı ve babasina benziyordu ki; genç kadın yaşıyordu. Yaşamak istemekle iş bit- miyordu. Yiyebilmek, oda kirası vere bilmek, bakabilmek 4 Yazan : CAHİT UÇUK * o da ölmek kızını için para lâzımdı. Kocasının bir ay süren hasta. biriktirdikleri Mangalda ateş, do- lapta yiyecek, lâmbada gaz kalmamıştı. ölümü, kuruşu eritmişti. lığı ve Beşikteki on aylık yavru, annesinin boş memelerinden süt alamayınca, ağlı yor, genç kadının yüreği gözlerinden yaşlar akıyordu. sızlarken; Biraz. yiyecek birşey olsa, zorla, istemediği, iştahası olmadığı halde kızı” nın hatırı için, raca cakt ti. Beşiğin yanından kalktı. Yemek dolabının içini kaçıncı olarak gözden geçirdi. Bir lokma kuru ekmek bile yoktu. Kazı, ağlıyordu. ın tek penceresinden, akşamın sisli karanlığı doluyor, dışarıda yağmur onun karnını doyus başlamıştı. Pencerelerin çinko kapla- malarında Odamlaların sesi büyüyor, ötüyordu. Sokaktan akşam satıcıları geçmeğe başlamıştı. Köşebaşındaki elektrik lâm- bası yanmış, eli mendilli, paketli erkek. ler, yakalarını kaldırmış, omuzları kıs sık evlerine dönüyaorlardı. Genç kadın, elleri yırtık hırkasının pencerenin önünde duru yor, ümitsizlik, çaresizlik, açlıkla, bütün vücudu ürperiyor, kalbi göğ: sünü acıtarak vuruyordu ceplerinde, ti A Kazı durmadan le Dönerek beşiğin bulunduğu yam baktı. Odayı saran derin karanlıklar başka birşey göremedi. Küçük kızınm karanlığın içinden bir su şırıltısı gibi taşarak, annenin yüreğine doluyordu. ince, sesi, Ne yapacaktı? Soğuk beşikte, mi desinin açlıktan kazınmasından ağlıyan küçük kız, bütün gece aç mı kalacaktı? (Genç anne, pencerenin yanından ayrılarak, ileri doğru atıldı. Duvardı asılı mantosunu, başörtüsünü el yor damile bularak giyindi, başını örttü Kazının beşiği yanına çömelerek onu! üşümüş yanaklarından öptü.