1 Temmuz 1937 Tarihli Yarım Ay Dergisi Sayfa 24

1 Temmuz 1937 tarihli Yarım Ay Dergisi Sayfa 24

SİNEMA: CLAUDETTE COLBERET G““ sayılarımızda Yarım Ay oku. yucularına, Paris'in ve Holivut'un iki harikulâde kadınını, Danielle a ux ve Mae West'i tanıtmıştık. yımızda da bucaksız şöhretin bekleri üstünde durmak faydalı olacak sanat ve güzellik kak öolieden şa te aşağı kalmıyan, birçok e tatlı bir hülya halinde yaş bir ll. Claudette Colbert'i, ini diz. Yıldızların en li bakışlısı : Claude ii Colbe Beyaz erde ile seyrettiği» Yıdızların En tatlı bakışlısı : miz, hayran kaldığımız, vecde vardığı" miz büfün kadınlar gibi, onun da has yatının birçok sayfaları bizim için sade ce bir meçhulden ibarettir. Fakat |. gazetelerinin kurnaz sinema muharrirleri, yorulmak bilmez bir gay- retle çalışarak sevdiğimiz yıldızların has yatlarına dair bize bazı ipuçları biliyorlar. ler nekadar b vere j unların arası» stüdyolarının ticari gayelere göre hazırladıkları reklâmdan ibaret bazı uydurmalar da karışıyorsa da... gene, sinema biz, bu satırlarda hoşlandığımız kadının mazisine, bhususiyetlerine, sevgilerine dair bir ipucu bulmak endişesile, yıl. dizlar için yazılan bütün yazıları beces» süsün son baddine varan bir dikkatle oküyaruz. Okuyuculara Claulette Celbert'in karmakarışık olan hayatının gizli nok- talarını aydınlatmadan önce; yıldızların bu en fatlı bak ve sinema dün Claudette'in beyaz perde ışlısının san at kabiliyeti asında kazandığı uçsuz üzerinde çok muvaffak oluşunun ve birçok yıl: dızların üstünde kalışının sırrı, başlıca iki sebebe dayanıyor. Bunlardan genç yıldızın kendisine verilen bütün bir başarıyla canlandırabil- mesi, birbirinden çok başka kadın yas rolleri tam radılışlarını herikulâde bir şekilde ya» şatabilmesidir. Onun şahsiyetindeki bu ikilik, bu tezatla; bütün genç kalplere saldığı yaşlılar üzerinde uyandırdığı sevimli çehresinin şöhretini bütünliyen sebeblerdendir. Yıldızların birçoğu muayyen ve kas rekteristik tipleri canlandırırlar : Greta Garbo esrarengiz kadındır, Marlene ih- tirasın kızıdır, Martha Eggerth yirminci asrın şuh çocuğudur. Fakatl:. yıldızlar vardır ki, bunların bepsidir: Küçük Danielle ve Clandette Colbert gibi... gene bazı udette Cölbert'in e ikinci sebep kendisine mahsus bi teşkil eden gşsiz güzelliğidir. Onun için ona, yıldızların en tatlı bakışlısıdır de- dik.. Doğrudur bu.. Ülâudette'in bakışları!.. Onlar, uzak iklimlerin akşamları kadar esrarlı, aydın- lik bahar geceleri kadar serin, daim düşünceli ve çok kere herkese müsavi derecede dağıtılan. iltifatlarla doludur. Bu gözler karşısında insan herşeyden evvel, een tatlı bir sermestiye varır; sarboş olur ve bitap düşer. Bu gözler, nekadar karanlıksa okadar ışıklı, nekadar uzaksa okadar yakın ve.. ne derece sakin se, okadar rüzgârlidir. Bu bakışları tarif edebilmek için, bir kelime buluruz: Hari: kulâde... Claudette'in vücudu sadece klâsik güzellik ölçülerine uygun olduğu için gürel değildir. Fakat, bu vücudür hareketleri, kıvrılışları, yürürken hafif hafif salınışı seyredenleri en tatlı bir buhran içinde yaşatır. Claudette Col- bert'in tavır» larındaki samimiyet de hayranları üze“ rinde daima müspet tesirler bırakmasına sebep olmuştur. Bunun içindir ki, ona her gün yüzlerce aşk mektubu gelir ve o, bunları yırtıp atmaz. Gelen mektupları büyük bir tevazu ve gayretle okur.. okur ve gülümser. “Beyaz ve çok muntazam diker arasın” giyinişindeki sâdelik,