1 Temmuz 1937 Tarihli Yarım Ay Dergisi Sayfa 25

1 Temmuz 1937 tarihli Yarım Ay Dergisi Sayfa 25

ız kadının tevgilerine sesile, yıl. ları tecess r dikkatle Cöolbert'in » Colbert elişindeki ıs bir tip Jnun için lisıdır de nlar, uzak ce klâsik ağu için vücudün iken hafif fatlı bir s#te Cok k, tavır mları üze“ rakmasına ir ki, ona a gelir ve sir tevazu ülümser.. ri atasin” da güzel ve sade bir çocuk gülüşü dos Jaşır. O, bütün şöbretine, ihtişamına rağmen; her için çocuk ruhlu kalan kadındır, çünkü |. zaman iğ Claudette Colbert'in hayatına gelin- çe! bu, biraz karışıklır. Saint - Mandö ve Montrenil'in, bu fakir mahallelerin, harap, karanlık, kaldırımları bozuk so- kaklarından birinde doğdu. Ailesi fakir. di. Babası bir pastacıydı. Küçük Clau- dette yavaş yavaş büyüdü, fakat çok zayıf, sevimli olmakla beraber, çirkin bir çocuktu. Babası hiçbir işe yaramis yan bu kız evlâdı sevmezdi. Onun, bir gün en büyük bir yıldız olacağını kim tahmin edebilirdi ki 7. Claudette'in çocukluğu Mantreuil'in © yakınındaki güzel bahçelerde avâre do» laşmak veya mahallesinin sokaklarında komşu çocuklarile kaydırak oynamakla geçti: Güzel yaldız; bugün bu çocukluk hatıralarını pek iyi hatırlamaz, sadece Mentreuil'in güzel bahçelerinin hahıra sında bıraklığı bazı küçük hayallerle hülyaya dalar. Okadar... PL Claudette'in hayatında en sadık bir aşkla sevdiği adam: Norman Föster'dir. Dir gün onunla birlikfe İngiltere'ye doğ- ru yola çıktılar ve günün birinde de evlendiler, Fakat, bu evlenişi herkesten gizles mek mecburiyetinde kaldılar. sira evlenmeleri mesleklerine mâni olabilirdi. Londra'da oldukça sıkıntı çek — biler ve nihayet Mevyork'a dönmiye ka- var verdiler. Buradaki hayatları da ol. dukça tubaftır.. tuhaf ve enleresan... Claudette, annesiyle yaşamak mecburi: yetinde kalmıştı, kocası ise ondan uzak | bir pansiyon odasında, yalnız ve peri» şan yaşıyordu. İzdivaçlarını gizli batu» yorlardı. Hatta, birbirleriyle görüşecek. eri zaman, önceden telefonla randevü almak mecburiyetindeydiler. Kalabalık Ve umumi yerlerde birlikte gezmekten çekiniyorlardı. Ancak, sevişmeleri gene eski şiddetile devam ediyor, biribirleri- ne karşı olan aşkları günden güne di» | ba ziyade artıyor, şiddetleniyordu. Claudette'le genç Norman biribirle- kimsenin göremi eceği bir yerde, | gizlice sarılıp, birbirlerini kucaklarlardı. 7 Bütün bunlar ise daima nezahet içinde geçerdi.. kalplerinden taşan sonsuz ib» — Hirasa rağmeni,, Claudette'in sevdiği as Bir Aile Dostunun İtirafı — Başı 15 inci sayfadad — — Evet ben sebep oldum. Fakat be- ni dinle. Para ile sükünete kavuşacağı" mı zannediyordum; halbuki böyle olma» dı. Gitgide ruhumdaki fırtına şiddet» lendi. Ancak çalışmakla biraz teselli bu- | İuyordum. İşte o zaman: (Fikrin ebedi. yeti) bakkındaki eserimi yazdım. Fakat, | biç birşey beni tam Sükünete kavuş» turmadı. Ve böylece uzun bir sene geç | &. Yine: Yılbaşı gecesi gelmişti. Tek- | rar onunla yalnız ve başbaşa kalmıştık. Sen vakıa evde idin. fakat yandaki | odanı kanepesinde uyuyordun,. (a. zinoda neşeli bir akşam yemeği seni | fazlaca yormuştu. Tekrar onun karşı» sinda oturuyor, ve nazarlarımı önün sol. birdenbire | geçen seneki hatıranın canlandığını ve | bana hâkim olduğunu hissettim. Daha bir defa olsun onun göz yaşını boynumda bissetmek...onu bir defa daha öptükten sonra ölmek istiyordum. Nazarlarımız bir ân için biribirine tesadüf ettiler. Ve onun da nazarlarında gizli bir iti- | razın izlerini görmüyordum zannettim. Artık kendime hâkim olamıyordum; a» | yaklarına kapanarak a aley yanan yü. gun yüzünde gezdirirken. zümü kucağına sakladım. | Ancak belki iki saniye bu vaziyels te kalmıştım. Derhal soğuk elini başı" | ma koyduğun ve tatlı bir sesle şu söz- damı annesine tanılışı da söyle olmuş” tu: r gün genç Norman oldukça şid- detli bir gripe tutulur. Güzel Claudette bir lâbza bile tereddüt etmeden sevgi» | lisini annesinin evine götürür ve ana. sından bu genç hastanın tedavisi için yardım ister. Claudette'in ailesi bu yas kışıklı ve temiz ruhlu genci azami bir ihtimam ve gayretle tedavi ederler, Ve.. bir gür o, onların damadı olur. | İşte güzel yıldızın hususi hayatının fırtınalı, fakat temiz ve sade akış... Ve, hayattaki en büyük aşkı|... gü ân bu harikulâde yıldızının | hayatı bütün arkadaşlarının aksine ola» rak çok kere büyük ve emin bir sükü- net içinde geçmiştir. ırtınasız bir hayata malik olan yıl- dız |. ; e çare ki, bütün kalplerde fırtına» lâr uyandırmıştır. leri bana söylediğini işittim: ,Uslu ve sakin olunuz sevgili dostum |” vet! Uslu olmak lâzımdi. Yanda ki odada kalbinde bana karşı büyük bir emniyet ve itimatla uyuyan bir kos cayı aldatmamak lâzımdı, Ayağa kalk» tım we şaşkın şaşkın “etrafıma bakın dım. O, masadan bir kitap alarak bana uzattı. Ne söylemek istediğini anlamış» tam. Okumağa başladım. ne okuduğumu bilmiyordum. Çünkü harfler gözlerimin önünde oynaşıyorlardı. Fakat ruhumdakı fırtına sükünet bul. uş, onun yerini derin bir ümitsizlik kaplamıştı. Sen, saat 19'de uykulu göz” lerinle yanımıza döndüğün zaman, şu günahkâr dakika benden yıllarca uzakta imiş gibi bana yabancı idi, O günden sonra daha sakinlemiştim. Beni karının ig tum. Seneler geçti. Çocukların büyü: düler ve evlendiler. Üçümüz de ihtiyar: ladık, Sen eski haşarılığını bıraktın, yas bancı kadınların peşinde gitmekten vaz» geçlik. Sen de benim gibi yalnız bir tek kadın için, karın için yaşadın! Benim, onu sevmeğe nihayet verdiğimi söyler- sem, yalan söylemiş olurum. Fakat bu sevgim başka bir şekil almıştı. arzulardan sıyrıldım. Ruhan ve kalb onunla birleşiyordum. Seni, bizim felses fe ile meşgul olduğumuzu görerek gülü- yordun. Halbuki ruhumun onunla böy» le münakaşalarda nasıl birleştiğini his- setseydin!.. Onu çok kıskanırdın. Şimdi o öldü, belki biz ikimiz de gelecek ses neye kadar onu takip edeceğiz. Onun için bu sırrı seninle paylaşmak zamanı gelmişti. Sana çek rica ederim Fran sua beni affet; sana karşı bir defa kus sur ettim., Dostuna yalvaran bir eda ile elini uzattı. Fakat, arkadaşı bu eli görmiyor- muş gibi: i w — Hayır dostum, dedi, ortada af- fedilecek birşey yok. Senin bana bu- gün söylediklerini ben zaten çoktan biliyordum. Karım bana bunları daha o zaman, İ3 sene evvel anlatmıştı. Fa- kat şimdi bende sana 6 vakitler ve yaşlanıncaya kadar niçin yabancı kadın lar peşinden koştuğumu söyliyeceğim ; Çünkü karım bana o zaman daba sen önun hayatının biricik aşkı oldu ğunu itiraf etmemişti.. 3 Aile dostu arkadaşına taaccüble baks tı. Birşey söylemek istiyordu, fakat du. var saati gece yarisini saat