15 Temmuz 1937 Tarihli Yarım Ay Dergisi Sayfa 9

15 Temmuz 1937 tarihli Yarım Ay Dergisi Sayfa 9

eri olduğu mağından çan soğuk fı, hakiki isebetinin ase bilmi- arda keş- Rus yalıla- 'takım #- fazla bir ka ihtilâli ika tarihi ih Robert: li şarkisi miş olmalıdır ki: böylece o kıt'ada ilk insan mayasını teşkil etmişlerdir. “Büyük Okyanustaki Marian ve Lad- rone adaları ile Asya kıt'ası arasında- ki uzaklık, Asyanın şimali şarkisile A- merika kıyısı arasındaki uzaklıktan çok olduğu halde; o adalardaki yerlilerin Asya kıt'asından geçmiş oldukları an- ii O halde Amerika yerlilerinin geçmiş Türkler olduğuna te- reddüt edilebilir mi?.. Türk ve Baarlanı, Amerika dedi- imiz kıt'anın mevcudiyeti hakkında e kalma bir bilgileri olduğunu gösteren bir delilde şudur: Asyanın şimali şarkisinde otu- ran yerliler: Asya kıyısından açıkta bir küçük ada olduğunu söyliyorlardı ki: Buraya bir günlük deniz yoluyle gi lerdi, oradan şarka baktıkları vakitte büyük bir toprak kıt'ası görürlerdi. An- lattıklarına göre bu kıt'a ormanlarla kaplı idi, orada oturan büsbütün ya- bancı bir halk vardıki: Dilleri anlaşı- lamıyordu, (Müller's Voyages; Tom. İ. P. /66). O yabancılar, Türk ve Tatarlara bir takım hayvan postları, kürk deri- leri getirip satıyorlardı. Bu postları ta- şıyan hayvanlar (Siberya)da yoktu, bun- lar ormanlı memleketlerde yaşayan kürk hayvanları idi. Bugünkü Norveçyalıların ataları da, eski vakitlerde Greenland'a kadar de- nizden gitmişlerse de, Amerikanın şimali Avrupadan kolonize edilmiş olması muh- temel değildir. Olsa olsa Eskimoların i bu yol ile geçmiş oldukları kabul edi- lebilir; onlardan başka bütün Amerika yerlilerinin şimali şarki Asyadan geç- tikleri muhakkak gibidir. Eskimoların dili bütün Amerika yerli dillerine ya- bancıdır. Bütün Amerika yerlileri ara- sında - iklim tesirleri bertaraf - beden ” teşekkülleri ve zihniyet bakımından o kadar göze çarpar bir benzeyiş vardır ki: bunların bir tek kaynaktan türe- i dikleri şüphe götürmez. Bundan başka yerli Amerikan kabilelerinin hemen hep- sinde doğu Asyasındaki Turani ırktan insanlara benzer birçok şeyler olduğu halde, şimali Avrupa halkınınkine ben- zer birşey yoktur. Meksika halkının kendilerinin nere- lerden geldiklerine ait olan, atalarından kalma rivayetleri de: onların şarki As yadan geçmiş olduklarını teyit eder ma- hiyettedir . Meksikalılar, babalarının Meksikanın şimali garbisindeki çok uzak bir memleketten gelmiş olduklarını söy: lerler; bundan başka oralardan Meksika içerilerine gelinciye kadar konup göç- tükleri konakları da göstermektedirler. Meksikalıların gösterdikleri bu yol, şar- ki Asyadan Meksikaya göçecek bir hal- kın, tam takip etmesi lâzım gelen yol- Dd Hindistana en hisa yolu bul Kolomp... dur. ei bahsettiğim İngiliz ya- zıcısı Roberts bu noktadan bahse- derken diyor ki? “Meksikalılar, büyük atalarının şekil- ve hayat tarzlarını anlatmaktadırlar...,, Amerika yerlilerinin şarki Asyadan o kıt'aya geçmis Türk kabileleri olduk- ları hakkındaki bu coğrafi delillere biz burada, birdenbire küçük görülürse de hakikatte çok ehemmiyetli bir tane da- ha ilâve edeceğiz: Son zamanlarda çok mükemmel tec- hiz edilmiş bir Birleşik Amerika arke- oloğ heyetinin Mogolistanda çok dik- katli tetkikatta bulunduğu malümdur. Bu heyet raporlarında bir nokta dik- katimizi şiddetle celbetmiştir ki: bu da heyetin oralarda bulduğu ve orada ya- şamış insanlara ait çakmaktaşı balta- lardır. Raporda gösterildiğine göre bu taş baltaların şekli, Avrupanın birçok mahallerinde ve başka yerlerde bulu- nan taş baltalardan büsbütün başkadır. Bu baltalar, tıpkı bugün şimali Amerika Hindlilerinin kullandığı baltaların şek- lindedir. Bu da Amerika yerlilerinin da- ha taş devrinde Asyada bulunurken kul- landıkları balta şekillerini değiştirme- miş olduklarını gösteriyor ki: Amerika- da harici âlemden tecrit edilmiş slarak geçirdikleri hayata göre bu da tabii bir neticedir. Bundan başka bu benzeyiş, Asyadan erikaya geçişin ne çağlarda vukua mii a geldiği hakkında bir fikir verebilir, Amerika kaşifi Kristof Kolorabun hatırasını Ihya için ihdas olunan altın madalya