27 Mayıs 1930 Tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 4

27 Mayıs 1930 tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 4

Sahife 4 Nizamname sarihtir! erenei tassar Keyfi muallim| tayin edilemez. Fa- külte meclisinin sülüsanı ancak buna karar verebilir Yine Kâzım Esat beyin me- selesine rucu ediyornz. Darülfu- nunun bir fen şubesi olanı Dişçi mektebine bu zalın tayininin gayrı kanuni olduğunu bir kaç gün evvelki nüshamızda bahset- miştik. İşin gayri kanuni ve fakülte- ler nizamnamesine muhalif ola- rak sırf maarif vekili tarafından keyfi olarak tayin edildiğini bu günde salâhiyettar bir zatın ver- diği malumata istinaden yazıyo- ruz. Bu zat diyorki: — * Darüölfünunun herhangi boş kalan bir kürsüsü için inti- hap edilecek zatın. o ders hak- kında yazdığı esari, heyeti ilmi- yeye helir, tetkik edilir. O ilmin hocaları bu seri okunur eser cerrahiyeye aitse, cerrahiye ho- caları okur, aitse emrtzi dahiliye, muallim- leri Okur, Turing Klüp —et Murahhasların is- | B. Perşembe günü İstanbula ge- tikbali hazırlığı devam ediyor. 31 mayıs cumartesi günü şehrimizde inikat edecek olan beynelmilel Turing klüpler mu- rahhaslarını lade mesai sarfedilmektedir. Avrupa ve Amerika devlet- lerinin bu seneki kangraya gön- derecekleri aza Köstencede istik- bal edilecktir. Polis midiriyeti dördüncü şube müdürü ile baş- tercüman Mustafa B. bugün ha- reket edeceklerdir. Kongranın Dolmabahçe rayında küşadı için müsaade a- hamıştir. Sarayda tertibat yapıl- mıştır. Hey'etin burada bulundu- gu müddetçe istirahat ve tenez- zühleri için gayet mükemmel bir program tanzim edilmiştir. Pro- gram 5 baziran perşembe günü- ne kadar devam edecek ve mu- sa> rahhaslar: © gün sabableyin şeh- rimizi terk edeceklerdir. Turing Klüpten : Türkiye Turing Klübüne in- tisap eylediği tarihten beri hls- | sei lanesini bittesviye azalığını muhafaza buyurmuş olanlar ile 1930 senesi hissel iânesini tedi- ye ile yeniden olan zevâti muhteremeden 31 mayıs 1930 tarihine — müsadıf cumartesi günü saaat 14 te bey- nelmilel Türing Klüpler ittihadı | 1930 koöngresinin Dolmabahçe sarryında İicra kılınacak resmi küşadında hazır bulunmağı arzu edenlerin nehayet 29 mayıs per- şembe günü akşamına kadar Klü- bümüze müracaatle duhuliye va- rakaları almaları arz ve ilân o- lunur. Bi Mensucat fabrikaları İstanbulda mevcot mensucat fabrikaları müdürleri bu hafta içinde Ticaret Odasında toplana- çaklardır. emrazı dahiliyeye | istikbal için fevka- | intisap eylemiş | l kaydını kor, değilse bittabi red eder. Sonra münhal kursu için ga- verilir. Şü dersin kürsüsü boştur tabpler, müraca- At etsinler. Tayin edilen muallime hemen en dolgun maaş verilmez. Ev- vela en küçük para verilir, ted- ricen yükselir, zaten nizamna- me de tayin, fakülte meclisinin ekseriyeti ile intihap zetelere ilân sülüsanı vaki olur. Sonra Darülfünun divanına gider, oradanda maarif vekâ- letine bildirilir. tasdika iktiran eder. Yoksa bu meselede oldu- ğu gibi — filan ders için filan tayin edilmiştir, denilmez. Bu baştan başa nizamnameye mu- haliftir. Biz öncede Kâzım Esat beyin dogruolmadığını sarih bir ifade ile yazmıştık, Bu izahat neşriyatımızı tekit etmek- tayinini en muvafıksa muvafık | tedir. Şükrü Kaya B. geliyor Dahiliye vekili Şükrü Kaya lecektir. Vekil bey burada an- cak 3 gün kalabilecek ve bu | kaldığı müddetçe vilâyet ile de meoşgul olacaktır. —— Taksı ücretleri Şöförler cemiyeti ne diyor ? işleri Dün taksi ücretlerine yapıla- cak on kuruş zam mes'elesi hak- kında şoförlar cemiyetine müra- | caaat eden muharririmize cemiyet şu izahatı vermiştir: — Bu on kuruş zam mes'elesi henüz Emanet encümeninden çıkmamıştır. Pek tabiidir ki he- nüz takarrür etmemiş bir mes'ele hakkında cemiyet henüz bir ka- rar vermemiştir. Onun için şim- dilik ne susuretle hareket edile- ceği hakkında bir miyeceği şey söyleye- Edirne polis müdürü Edirne polis müdürü Feyzi B. Fdineden dün şehrimize gelmiştir. - .. e Sağmı öldümü? Tokatliyan oteli sahibi Kirkor Çakıryanın kaydı'nufus idaresin- ce ölü, Polis tahkikatıncada diri olarak görülmektedir. | bir | Memleket hastanesinde Açlık yok diyenler! İzmirde münteşer 'Hizmet, refikimız yazıyor: İstrumcalı Karaköz süreyya isminde biri dün intıhar kastiyle kendisini Birinci kordundan de- nize atmıştır Süreyya geçmekte olanbir kaç kişinin ve sandal- cıların yardımiyle kurtarılmIştur. Süryya Deniz merkezine ver- diği ifadede — İş bulamadım, aç kaldım öleyim daha ıyi. Demıştr. Mumaileyh memle- ket hastanesine kaldırılmıştır: Bir adam karısını öldürdü İzmirde Celâl bey namında zat tabanca ile öldürmüştür. Sebebi henüz meçhul olan bu katil vak'asını İzmir gazete- leri şöyle yazıyor: Evelki gün saat 16 sularında Seferihisarın Hıdırlı mahallesinde çok feci bir hadise olmuş ve Fatma hanım namında genç bir zevce, zevci Colâl bey tarafın- dan tabanca kuruşunu ile kalbi- nin Üzerinden ağır surette ya- ralanmıştır. Mecruh hadiseyi müteakip — İzmire — getirilerek memleket hastanesine nakledil- miş ve tedavi altına alınmıştır. karısını ların üç saat mütemadiyen yap- tıkları konsültasyonlara reğmen zavallı kadın kendisine geleme- den vefat etmiştir. Fatma ha- katline sebep aralarındaki meç hul bir mühakaşadır. Carih jandarmalar tarafından yakalan- mıştır. Mersinde kredi kooperatifi Mersinde Ziraat Bankası ta- rafından bir zirai kredi koope- ratifi tesis edilmiştir. İki tahsildar mahküm İhtilası görülen Mersin muha sebei hususlye tahsildarlarından Fehim ve Süleyman efendiler Mersin ağır ceza mnhkem_eıinıdg görülen mukakemeleri neticesin- de Beşer sene onar ay ağır hap- se mahküm edilmişlerdir. Büyük bir kaçak rakı fabrikası _vuk;ılıınıh İzmirde Bayraklı civarında orman içinde büyük bir kaçak | rakı fabrikası meydana çıkarıl- mişlir! Burada 1600 kilo cibre, bir büyük kazan ve bir kaç teneke rakı müsadere edilmiştir. Yunanlılarla müsabaka Yunan Futbol takımı ile bir musabaka icra edileceği Bgaze Emvali metruke mumaileyhin musaddak bir resmini istemiştir. Oteli idare edenler sağ — ol- duğunu söyleyorlar. —— Liman şirketi Nihayet Sirkeci şubesini de lagvetti Liman şirketi memurlarından HKÜ Haskatiz çikrağ bir * Yünüüür da mecburi mezuniyete sevkettik- ten sonra nihayet Sirkeci araba Yapuru iskelesindeki şubesini de gvetmiştir. telerde yazılmakta isede bey- nelmilel futbol federasyonu ni- zamnamesi ahkâmına tevfikan musabakanın asgari ondört gün evvel kararlaştırılması icabettiği halde her iki teşkilât arasında bu yolda müzakere cereyan e- dip henüz bir mutabakat hasıl olmaması ve Yunan milli takı- mi oyuncularının İstanbulda te- vekkuflarının ne kadar imtidat edeceği tavazzuh etmemiş bu- hanması dolayısile mezkür takım- la şehrimizde hiç bir müsabaka yapılmayacağı tebliğ olunur. doktor- | nımın zevci Celâl bey tarafından | | Mmetçiler saat ME (—Genç kızdan, büyük hanı- ma mektup : ) Hanım efendi ! Anadolunun — şehire yakın, yeşil ve şirin bir köyünden yaz- dığınız mektubu aldım.. İzdivaç hakkındaki fikirleri- nizi ve bundan yirmi sene evvele | ait bulunan atle hayatını bildiri- yorsunuz.. Bu ve Emcet ile nişanımızı tebrikinize kalbimin bütün samimiyeti teşekkür ederim hanım efendi.. Nişanlım Emcet ile, artık iki aydan beri şen, mes'ut bir aile hayatı yaşıyoruz. Onunla evlendim. Fakat bizi çok yakın bir mazide olduğu gibi imam efendinin iri mühürü değil kalp- lerimiz birbirimize bağladı. Em- cet çok kibar bir genç!. Yalnız bir kusuru var. Bir az fazla hop- pa.! Bundan başka onun poker Izahatınıza iptilası da varki hiç tahammül | edemiyorum. Evli bir gencin po- ker oynamasını hoş görmiyorum. Poker masasi aile saadetinda sarsıntılar yapıyor, hantmefendi.. Size Emcet ile geçirdiğimiz hayatı anlatabilmek için ( 24 ) saatimizin bir çerçevesini çiziyo- rum.. Sabahlayın Emcet benden evvel, ben daha uykuda iken yataktan kalkıyor.. Banyosunu alıp traş olmağa bile vakit bulmadan “terlikleri ayağına geçirip; beyaz pijamasının üstüne bir prostela alıyor.. Beni — uyandırmamak sessiz adımlarla mutfağa iniyor. Semaveri yakıp çay hazırlıyor.. | aüt kaynatıyor.. rafadan yumur- ta pişiriyor.. bu sabah kahveal- tısı hazırlıkları bitince tepsileri yukarı getiriyor.. küçük masa- mızin üzerine beyaz bir yayıyor.. Çiçekleri Bundan sonra beni yataktan kaldırıyor.. bazen de karyoladan kahvealtı sofrasına kadar Emcet'in kucağında 'gidi- yorum, Sabah kahvealtıyı neden kocamın — hazırladığına — belki hayret edeceksiniz ve “Hizmet- çiniz yok mu !.,, Diye soracak- sınız, hanım efendi.. Fakat hiz- 11 den evvel ya- taktan kaldırılmağa bir türlü ta- hammül edemiyorlar.. Onlara bu santten evvel iş göstermek ne kocam ve ne de benim için mümkün olamiyor.. Çünkü on- ları uykudan, sabah şekerleme- sinden uyandırıp ta bir kahve- altı — hazırlatmak — bizim — iki üç ay hizmetçisiz bulunmaklıgı- miza sebebiyet veriyor.. ftazeliyor.. Benim mutfağal inip tepsi hazırlamamı da kocam istemiyor, mani oluyor.. Bu vaziyet karşı- sında da bittabi onun mutfağa inmesinden başka çare kalmıyor. Emcef ile karşı karşıya kahve altımızı aldıktan sonra.. O yeni tablolarını, portre ve heyhellerini hazırlamak üzre atliyesine kapa- niyor .. Bende tekrar yatağa Uzanıp hafif bir “ögle altı, şe- ker lemesi kestiryorum, , -Kocam genç bir san'atkâr!.. Belki benden fazla eterlerine bağlı! bu yüzden onun çok defa atelye- sinden akşama doğru çıkabilmesi kabil oluyor.. Haftanın gayrı muayyen bazı günlerinde onunla KTUPLAR | Adalara, Boğaza ve yahutta ile | için | evvel nişanlandığımızı da örtü | Çimi elleri arasına almış; uyandırıp | LK Yazan : Hasan İlhami Ya- lovaya tenezzühe gidiyoruz., Mâ” mafih bu gezintilerimiz daha Zi yade cuma, pazar günlerine te” sadüf ediyor.. Gezintilerimizd çantalarımı, mantolarımı koca? | taşıyor.. Bazı günler de davetler re, çaylara gidiyoruz.. Emcet cak bir sinirlenmemden, olmiya” üzün” benim en | tümden âdeta deli olmuş gibi hal: ler geçiriyor.. Suvarelerde üzülmesin, im | cinmesin diye pervane gibi etra> fımda dolaşıyor.. Suvarelerde, kış balolarında o bana hiyanet etmek korkusu ile dansetmiyor.. Davatleri — rettediyor.. Ge“ celeri geç yatıyoruz.. Sinamadan, Uyatrodan, suvarelerden döndü” ğümüzğecelerde çok defa hiz- metçiler! gene ortada bulmak imkânsız oluyor.. Bu vaziyet karşısında süpeyi gene kocam hazırlıyor.. Benim fazla yoruldugumu ; — bir dansettiğimi, yahut sinirlendigimi — anliyor.. Böyle az | gece dönüşlerinde kaloriferimiz olmadından sobayıda kocam ya- kıyor.. gene bazı günler, hiz- mercilerin gezmeğe gittikleri, izinli - oldukları günlerde ütü, temizlik - gibi ev işlerini kocam görüyor., Benim, yorulur.. üzülür diye ev işi görmekliğime bile mümaneat ediyor Hanım efendi! Biz Emcet ile iki aydan beri evliyiz.. Size onunla bir kaç ay yaz- mıştıra, Halbuki mesele böyle diğildi.. Ben Emcet ile tam bir senedir. nişanlıyız.. Onunla bir kış gecesi, bir suvarede - birbi- rimize tesadüf etmiş ve sevmiş- tik.. O gece Emcet benim elle- “seni demişti.. göğsüunde ellerinde — iken seviyorum Emcet! , de- seviyorum Pervin!, Bende başım onun ve — ellerim, “ şeni | miştim! O geceden sonra biz bir apartımanda ve beraber yaşadık. Ben Emcet ile o gece nişan- lanmiş idim. Alle hayatımız o gece kurulmuştu. Nihayat bundan bir kaç ay evvel nişanımızı tanı- dıklara, ahbaplara birer kart ile bildirdik ve bir çay verdik. İki ay evvelde resmi nikâh defterini imzaladık. İşte bizde böyle ni- şanlandık ve böyle evlendik ha- nimefendi. Hürmetler. imza Per- vin, , g-e Dikkat!- , — Domun aa İstanbulda (Yarm) gazetesi namıma Abona yazan hiçbir memurumuz yoktur. Gerek bu namla ve gerek başka vesilclerle herkim herhan,; bir müecsseseye müracaat edersi müracaatının katiyen nazarı itibara alınmaması lâzımdır. Aynı zamanda hemen İs- tanbul (4243)e telefon edilmesi rica olunur. Çünkü bir takım adamların gazetemiz namına gene öteye beriye müracaat ettikleri ha- ber alınmıştır. Bu gibi müracaatlar idare- ye yahut polise haber - veril- mezse idaremiz hiçbir mesu'liye! kabul etmiyecektir. —