28 Haziran 1930 Tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 2

28 Haziran 1930 tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 2

Sahife 2 Dostluk Yunanlılarla yeni iki muahede ya- pılacak Ankara 26 (Hususi) — Türk- Yunan Itilâfının Yunan meclisi tarafından tastiki haberi burada iyi bir tesir bırakmıştır. Hariciye vekili Tevfik Rüştü bey ihtisasatını şu suretle beyan etmiştir : “Çok memnunum, bu haber her kesi memnun etti., Yunanistanla bir dostluk ve Bükem muahedesi akti için ya- kında müzakerata başlanacaktır. Atinada ne diyorlar Atina 29 ( Hususi ) — Türk - Yunan itilâfının meclis - tarafın- dan büyük bir ekseriyetle tastik edilmesi bütün Yunanistanda iyi bir tesir yapmıştır. Esasen bu netice evelceden tahmin edili- yordu. İtilâfın aleyhinde bulu- nanlar hakiki — kanaatlarından ziyade dahili politika noktasın- dan ve müntehiplerine karşı bir nümayiş yapmak için bu suretle hareket etmiştir. Yunanistanda efkârı umumiye Türkiye ile daha sıkı bir dostluk tesisi lüzumunu hissetmektedir. Bu dostluk iki hükümetin iktısadi münasebatı üzerinde de iyi te sir yapacaktır. M. Venizelos kendisile görü- şen gazetecilere şu beyanatta bulunmuştur : “Üç günlük yo- rucu münakaşalardan sonra mec- lisin verdiği karardan pek mem- nunum. İki hükümet arasındaki mü- nesebat bundan sonra daha zi- yade kuvvet bulacaktır. Esasen bunun böyle olması lâzımdır.,, ——— l mauto ölüyor. Bundan on sene sonrajda bu ailenin en büyüğü olan ve Karaköy palasın yerine sahip bulunan Avram Kamanto vefat ediyor. Bittabi bunun oğ- lu da evvelce öldüğünden kimsesi yoktur. O zamanki kanun mu- cibince emlâk ahfada tintikal etmiyor. Bunlar temamile evkafa ka- hıyor. Fakat Avram Kamantonun torunları bu emlâki evkafın e- linden kurtarmak için çareler arıyorlar. Bunün için güzel bir çare bulunuyor. Avram kamontonun oğulların- dan biri olan Avram Bohor Ka- mantonun Bohorlugu ortadan kal- dırılıyor. Bu suüretle dedesinin ismi olan Avram Komanto ismi ortada kalıyor. Bundan sonra da asıl mal sahibi bu imiş gibi Av- ram Kamanto ismile bir Dava ikame ediliyor. Henüz anlaşıl- mıyan bir irade ile dava akim YARIN lnfilâk Birtuhafiyeci dük- kânı uçtu ! Eşe ' Hınt te başına 30 harp rp meclisi Lyon:27- (ALA) Sanat beşte | İngiliz şapkasığıy şehrin tam merkezinde bulunan bir tuhafiye mağazasında bir infi- lâk vukua gelerek mağazanın da- bili aksamını temamen tahrip etmiştir."Bunun bir gaz infilâkı olmasına ibtimal verilmektedir. İnfilâkın esbabı araştırılmaktadır. Fırtına ! Buffalo : 26 (A.A)— Öğleden sonra şehirde müthiş bir fırtımna zuhur etmiş rüzgâr saatta 100 ki- lömetre sür'atle — esmiştir. Bir balıkçı kayığı batmış üç kişi bo- gulmuştur. Telgraf ve telefon hatları bozulmuş elektrik cereyanı kesilmiştir. Avrupa ittihadı! Berlin 26 (A.A) — Reichstag meclisinde M , Fon Curtius M. Brianın Avrupa ittihadı projesini medih ve sena etmiş ve Ren eya- letinin tahliyesi keyfiyetinin bir noktası olduğunu ve fakat henüz Sarre ve şark hükümetleri mes'e- lelerinin mevcut olduğunu ehem- miyetle kaydetmiştir. Nihayet uçtu! Terreaneuve 26 (A. A) — dolayısile seyahati teahhur etmiş olan Kngsford Tmith Nev york'a müteveccihen uçmuştur. Çalışma konfransında! Cenevre 26 (A.A) — Beynel- milel çalışma konfransı 12 reye karşı 76 reyle müstemlikelerde mecbüri çalışma usulünün ilgasını kabul etmiştir. Fransa ile Porte- kiz, kendi idareleri altında bu- lannan yerlilerin sendika kaide- lerine alışmış olduklarından dolayı ilga kefiyetinin onlar için tehli- keli olacağını ileri sürerek aleyhte rey vermişlerdir. İtalya hakkı kazayı tanıyor ! Roma 26 (A. A) — Hariciye nazırı 9 eylul 1929 da cemiyet akvamdaki — İtalyan mümessili tarfından imza edilmiş olan ve Lâhey divanının hakkı kazasını tanıyan ihtiyari maddeyelİtalya- nın muvafakat ettiğine mütedair bulunan beyannamenin tasdıkına muteallik projeyi âyan meclisine tevdi etmiştir. Fransız - meclisinde Paris 26 ( A.A ) — Meb'usan meclisinde radikal meb'uslardan birinin radikal sosyalistleri milli müdafaa pılânını kabul etmekten meneden etbabı teşrih ettikten sonra mes'ele reye konmuştur. bıraktırılıyor. Bu mesele on se- |Seyahatına devam ediyor ne evvel tekrar — canlandırılıyor ise de bir netice çıkmıyor. Bu hususta rol oynıyan Na- um ve Albert evkafa kalması Tâzımgelen emlâki birer birer satıyor. Karaköy börekçilerine ait hamam ve saireyi de ellerine geçiriyorlar: Hasıl olan para ile bu yerin üzerine Karaköypalası inşa ediyorlar. Bundan dolayı börekçilerin veresesi de ayrıca Naum ve albert aleyhine dava açıyorlar. Bu mesele yııldıu canlan- ıııııı Evkaf şimdi bu işin ve “gararının tetkikine başlıyacaktır. Halifahs 26 ( A.A ) Southern Cooss, yerli saatle saat 16-da yeni İskoçya sahillerini terketmiş olduğunu ve müsait bir hava ile Massachusettes yolunda seyahati- ne devam elmekte olduğunu bil- dirmiştir. Halifaks- 26 (A.A ) Southern Crow yerli saatle saat ikide ye- ni İskoçyanın müntehayı garbi- sinden geçmiştir. Hukuk kongrasi açıldı. Brukselles:27-(A.A) Hukuku ce- zanın taknini ile iştigal eden beynelmilel üçüncü (konfrans 13 devlet mümessili hazır bulundu- gu halde açılmışlır dirdiler,taşladılar! Simla: 27-(A-A)- Binlerce kişi bir eşeği ecnebi kumaşlarına sa- rarak başına bir İngiliz şapkası giydirerek ve Özerine de Simon raporunun bir nüshasını koyarak bir mukip halinde Hint paza- rında dolaşmışlardır. Bu cevelânın nihayetinde u- mumi bir. içtimada Hintlilerle Sikh'ler tarafından söylenilen nutukları müteakıp eşeğin taşı- makta olduğu Simon raporunun kopyası ateşe verilmiştir. Idam Simonun raporu idam edildi ! Silmas 27 (A ., A) — Bir kaç bin Hintli alay halinde sokaklar- da dolaştıktan sonra Simon ko- misyonu rapuruünun bir suretini nümayişkâr bir surette asmışlar- dır Dünkü maç LBirinci sahifeden devam | 2inci devrede Fenerbahçe takımınında makul bir tebeddü- lât var. Bu sefer Cevat mer- kez muavin olarak oynatılıyor. Hüsnü M. Raşadın yerine geçi- yor. Bu tebeddülât çabucak te- sirini gösteriyor.. Müdafaamızın oyunu düzeltiyor, Yeni muhacim hattıni - çok. güzel idare ediyor ve Niyaziye verdiği bir ileri pasla bir gölde attırıyor. 3-4 da- kika sonra Niyazi ayni şekilde sıkı bir şütle 38 üncü golü ya- pıyor. Macarlar bir az sonra sağ açıkları vasıtasile yaptıkları bir hücumda, bir kafa vurvşuyla beraberliği temin ediyorlar. Ha- kem, lüzumsuz bir hatadan do- layı Şekibi oyundan çıkarıyor, on kişi kalan Fener bahçe takımı daha muvaffakiyetli, daha canlı ve düzgün oynuyor. Alâeddin müdafaaya çekiliyor. Fener bah- çe yine hücumda... Cevadın oynatılmasında bü- yük bir sebep var, Antrene ol- madığı halde onu hasımleri - iyi besliyor. Zaten şimdiye kadar Cevadın merkez muavin oyna- tılması için azmı israr ettikti. İkinci haftayimin sonlarına doğru —sol açık Nuri, Zekinin bir pasını hüsnü istimal ederek sıkı bir planı şütle galibiyet sa- yısını kaydetti, Bu gölden sonra Macarlar tekrar hakimiyeti ele aldılar ve bir !ki fırsat kaçır- dılar. Nihayet oyun şampiyonunun 4 - 8 bitti. Müsabakayı idare eden Ha- kem Yusuf B. temamile bita- raftı ve oyuna bir kat /daha zevk verdi. Fenerlileri, galibiyetlerinden dolayi tebrik ederiz. . K, İstanbul galebesile teşkil ediliyor Lahor 26 (A.A) — Milli harp meclisi komitesi harp meclisi ile buna mensup diğer - teşkilâtı gayri kanuni ilân ve fesihlerini emreden hükümet emirnamesine itaat etmemeğe karar vermiştir. Ayni zamanda muhtelif namlarla 30 harp meclisi teşkili ve hükü- met bunları gayrı kanuni addet- tiği takdirde de bir ay müddetle bu meclislerin faaliyetlerinin te- mini karargir olmuştur. Puankare Tardiyeu'yü beğeniyor! Paris:27-(A.A)- Echo de Paris gazetesi yakında baro meclisinin intihabı ve M.Puancare'nin baro riyasetine getirilmesi dolayısile mumaileyhin üç sene müddetle iktidar mevkiinden uzakta kala- cağını yazmaktadır. Mezkür ga- zete ilâve ediyor: M. Poincare kendisinden bu hususta istifsar- da bulunanlara iktidar mevkiin- den uzak (bulunmanın kendisi için gayet kolay olduğunu ve çün- ki M. Tardleu'yü her noktal na- zardan işinin ehli ve uzun müd- det vazifesini (faya — kabiliyetli telâkki etmekte — bulunduğunu söylemiştir. Komite. Mısır İîiâıâmetini kontrol edecek! Kahire:26-(A,A)- — Nasyonalist fırkasının âyan meb'usan âzâüla- rile eyalet müşavirlerinden mü- rekkep 700 kişilik bir içtimaımnda Nahas paşa bir nutuk söyliyerek her eyaletin iki azasından mü- rekkep huswsi bir komite teşkil | edileceğini ve bu komitenin mil- L Jera komitesile teşriki mesal edeceğini bildirmiştir. hükümet meşrutiyet hilafında bir- takım tedbirler ittihaz ettiği tak- | dirde hemen harekete geçilecek ve bu hareketin teferruatı komi- te tarafından tayin olunacaktır. Bu teklif ittifak ile kabul edil- miştir. Ihtilâl! Asiler muzaffer oluyorlar! Buenos - Ayres 27 (A . A)— Gazetelere nazaren Boliviya le- yanı tevessü etmektedir. Kıyam erbabı Santa Crus ile bazı ma- halleri işğal etmiştir. Lapazda polis memurlarile as- kerler tarafından ahalinin telef edilmiş olmasından münfeil olan halk polisleri hezimete uğratmış- tır, Bir çok telef ve yaralı var- dır, Askeri kıtaat nazırların hü- dairesine girmelerine mâni olmuştur. M. Siles Amerika sefaretine iltica etmiştir. Mumaileyh Boliv- yayı terketmek — niyetindedir . Ordu muvakkat bir hükümet teşkil etmeğe ve yeni intihabat için hazırlıklar yapmağa karar vermiştir. Sükün ve intizam iade oluamuştur , Jeneral Kundt'un ortadan kaybolmuş olduğu söy- leniyor. Şimdiki | 28 Haziran Dan.. dan.. İ Adamcağız daha kapıyı açarken kurşunu yemiş! Bundan üç gün evvel Kadır köyünde Kurbalıda bir cinayet olmuştu. Bu cinayette Kı merkez muavini Süleyman Ve Acı badem muavini Bicam efendiler Cemal isminde bir jandarmay! vurarak öldürmüşlerdi. Büu hadise etrafındaki dedi* kodular devam etmektedir. Bu husus hakkında dün de o civarda oturanlardan muallim Siret B. bir mubarririmize şu şayanı dik* kat malümatı vermiştir: — Bizim bildiğimize nazaran Cemalin tevkifi hakkındaki mü* zekkere alelâde bir müzekkerey” Yani alelâde müzekkereden anlaşılan mana şudur: Mesken malümdur. Binaen aleyh sabahleyin erkenden evine gidilerek o civarın halkı huzu- runde tevkif edilecek adam tev- kif olunur. Eğer tevkif müzekkeresinde fevkalâde bir kayit olsaydı sür'- atle gerek hayyen ve gerekse meyyiten tevkif edilecek adamın tevkıfi icap ederdi. O akşam Bican ve Süleyman efendiler bir eğlentiden dönüyor- larmış ve alelâde bir tevkif işine serhoşlukla fevkalâde bir ehem- miyet vermişler. Bunun neticesi olarakta yanlarına memur alarak gece yarısı Cemalin evine gitmiş- ler ve kapısını |çalmışlardır. Ce- mal inmiş ve daha kapısının arka- sındayken Bicam ve Süleyman efendilerin silâhlarının patlaması bir olmuştur. Bu arada şahsi bazı münaferetler de ileri sürülüyor. Yoksa Cemali bu müzekkereyle sabahleyin o civar halkının hu- zurunda tevkif etmek pek alâ mümkün olurdu. !Almanyanm hari- | ci sıyaseti Berlin: 27- (A.A )- Rayhiçtag meclisinde Almanya'nın harici si- yaseti hakkında izahat veaenVon Curtus, Avrupa federasyonu me- l selesi hakkında cereyan edecek müzakerata iştiaak hususunda ka- tiyen ihmal göstermiyecegini ve bu hususu tashil için elinden ge- geleni yapacağıInı söylemiştir. İtimat Paris: 26- (A.A)- Hükümet meb'- usan meclisinde sosyalistlerin ka- rar süretleri üzerine itimat mes- elesini mevzuubahsederek 262 reye karşı 330 rey kazanmıştır. Japon prensi Londrada Londra: 26-(A:A- Japon İmpe- ratorunun biraderi Prens Taka- masu ile zevcesi burayâ gelmiş- ler ve istasyonda kral hanedanı erkâniyle başvekil ve bir çok na- zırlar tarafından istikbal edil- mişlerdir. — —evesn| Heseea — Bir| ev basıldı Kızları fuhşa teşvik eden kadın adliyeye verildi Galatada mumhane cadde- sinde “ 47 , numaralı adalı Ma- rika evinde gizli ııodıı'l yaparak gizlice genç kızları fuhsa teşvik ettiğinden evi tabarri — edilmiş yakalanan dört Pl" hastaneye sevkedilmiştir- Marikanın evi. emrazi zühre- viye — nizamnamesi — mucibince Atemhir edilmiştir. işik * 4