7 Mayıs 1931 Tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 5

7 Mayıs 1931 tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 5

? Mayıs —-—_-__,l Adliyede: Unutulmuş Bir Tekke T Beybilhavzın Esrarı... Manevi bir maktel... | kabeE İr Türk kızının Beybilhavz pa- dazları elinde elim maceraları.. Mür 'arkta, Bulgaristanda ve Al- Manyada nasıl çalışmış ZÂ Erzurumlu Mehmet Şük- fendi Ohanes Avitaryan Olduktan sonra hususi tahsile tâbi tutulmuş, & bir. Baybilhavz der- İ yani misyoner olabil- ti için kendisine ne İâ- Ha esirgenmemiş, yapı' tır. Nihayet müstakillen dilhavz tekkesini temsil ihiyetine, yani bulundu- diyarın en büyük mit- teri olmak derecesine il olmuştur. İrtidadı ve — faaliyeti ber alınan Mehmet Şük- Ef, idama mahküm edil- , bunun üzerine Ermeni bitacıları tarafından bü- bir gayret ve fera- sarfedilerek Acemistana irılmıştır. Oralardaki saf tahil islâm milletler içine ikça Protestan tohumu İkten sonra Beybilhavz kesinin umumi merkezi Afından Almanyaya gön- Ülemiş, orada da lisan tah İhden sonra umum Bul- istanda Beybilhavz tek- inin faaliyetine — neza- etmek üzere Solyaya derilmiştir. Sofyada (Hurşit) ismile Tüıkçe gazete neşret- » bu vasıta ile de İslâm- arasına Protestanlık ze- Di sokmağa gayret et- Olduğu rivayet edilen trumlu Mehmet Şükrü Bceye kadar bu Ohanes itaryan unvanını, bir Er- Si temini bir tekke gibi 9dan taşımaktan utan- Taağtır. ençliğime rağmen bu Min Mehmet Şükrülük- Ohanes — Avitaryan *dunu oğrenince kendi- l_"ı iğrenmiş ve tiksin- h"'*- Fakat bunu nl:;m"" öğrenmiştim. mektepte — muhtefi 4 zaten fazla duramadı. 9 Çabuk — kaçırdılar, ek ü sergüzeşti takip bana bir merak ol- 'ıl; ıl" kaçtıktan sonra İP edildiğinim haya- Ulâsasını size kısaca A M. — Bulgaristanda ;::lhur ülemayi islâm- eçi Fitiyi, Balkan mu- Gi inde Sofyaya esir Ülenlerden — bir — iki daha — ihtilâle ,_"':]':nıleyh irtidada dan olduğu rivayet K Pu adam bende pek isler bıraktığı için gayretlerine rağ- Vaj 'Otestanlık lehinde D İt tesir bile uyan- ’ııı. * Hakkımdaki gay- k h kivleri bep seme- a Yordu. Fakat Ame- lerin sözlerine, söylediklerine pek büyük bir hürmet ve itimadım vardı. Bu itimat neticesi ola- rak ebeveyninden ve nazirsiz işittiğim (Allah) ın üç olduğuna kail olmuş: tum. Allah, karısı Meyrem, oğlu İsa... Bunların ber üçü de aynı mâna, aynı ulviyeti ifade eder. Mektebimizin kü- tüphanesinde bir çok kitap- lar vardır. Bunlarlarla meş guliyeti, mutaleayı pek çok seviyordum. Hep bunları okuyordum. Okumak için de Amerikalı muallimlerden mütemadiyen teşvik görü- (Devamı var) Poliste Müfettişler tah kikata başladı Polis ni iki kile meşguldür. Bu -tah- kikatın biri 4 üncü şube müdiriyetinde pasaport ve cezayı nakti makbuzları diğeri de nizama ve talimat mucibince cami, mescit ve karakollar civarında açılan gazino ve meyhaneler hak- kındadır. Tahkikata vaziyet eden müfettişler yakında tahki- katlarını ikmal ederek neti- ceyi Emniyeti umumiyeye bildireceklerdir. Aslı yok Düakü sabah gazetele- rinden birinde Rusyadan geldiği tahakkuk eden lâr tik ayakkaplarının İstanbul gümrüğünde tevkif edildiği yazılmıştı. Bu haberi, kendisine müracaat ettiğimiz İstanbul Gümrüğü başmüdürü Sey- fettin B, hayretle karşıla- miş aslı esalı olmadığını söylemiştir. Eski borçlar Haber aldığımıza göre Haziranda Ankarada Maliye vekâletinde muntazam borç- lar müdiriyetinde 17 kişi- lik bir kontröl kalemi teşkil edilecektir. Bu kalem eski borçları tetkik ve bir cetve- le raptedecektir. Muameleye vakıf olma- ları dolayısile bu kalem me- murları İstanbul zat maaşları muhasebesinden intihap edi- lecektir. Buraya yeniden memur alınmıyacak mevcutlarla ik- tifa edilecektir. geriksiz müdiriyetinde ye- meselenin — tahki- Asri ahır hikâyesi Mühlet bittiği halde be- lediyenin asri ahır işi hak ledilmemiştir. | aleyhine HikmetB. Davaâîllün de Kadriye H. tarafından sabık müstantik Hikmet B. açılan — tazminat | davasına dün de Hukuk mah- | kemesinde devam olunmuş: | tur. Dün mahkemede müd- dei tarafı hazır bulunuyordu. Fakat Hikmet B. rahatsız: lğına binaen mahkemeye j rapor gönderdiğinden mu- | hakeme! başka l bir. güne bırakılmıştır. N. Hikmet B. Dün beraet etti Nâzim Hikmet Beyin muhakemesi dün bitmiştir. Dünkü muhakemede Nâzim Hikmet Bey uzun bir müdafaa yapmıştır. Müdafaadan sonra müza- kereye çekilen Heyeti hâki- me kısa bir müzakereyi müteakip kararını tefhim etmiştir. İkinci ceza mahkemesi- nin verdiği kararda Nâzım Hikmet Beyin neşrettiği ki- taplarda, komünistlik pro- pağandasına şayan bir kayıt görülmediği ve ittifakla be- raet ettiği beyan olunuyor- u. İki kişi adliyeye verildi Kendilerine Ticaret odası memuru süsü veren, bir çok ticarethaneleri — do'andıran iki kişi yakalanmıştır. Tica- ret odası bu adamların hangi müesseseleri dolandırdıkla- rını tahkik etmektedir. Dolandırıcılar dün polise, oradan da adliyeye verilmiş- lerdir. Emlâk bankası Emlâk ve Eytam bankası gördüğü lüzum üzerine ticari kısmın etmiştir. muamelâtını — tatil | Çiçek ve Tavuk sergisi < YARIN Polistı ——— Iki Bulgar Hudut haricine çıkarılıyor Geçenlerde şüpheli görü- lüp yakalanan Bulğar Boris ile Senko namında iki kişi- nin evrakı tahkikiyesi Vekâ- lete gönderilmiştir. Vekâlet bu evrakı tetkik ederek bunların hudut ha- ricine çıkarılması için polis birinci şube müdiriyetine emir vermiştir. Uydurma ilâç parmağı çürütmüş Karagümrükte — oturan Salih Efendi isminde bti parmağında çıkardığı çıban için aym mahallede oturan Ayşe Hanım namında bir kadından ilâç - almıştır. Bu ilâcı* çıbanına sür- müş fakat, falide temin edeceği yerde parmağını kangrene sardırmıştır. Bu hususta tahkikat yapılıyor. Tramvay kazası Feriköyünde Suphi Pt nin bizmetçisi Zekiye, Tü- nelbaşından tramvaya atlar- ken başından ve bacağından yaralanmıştır. Paraları çalmışlar Kumbaracı — yokuşunda oturan madam Raşel Polise müracaatla, kızının birik- tirdiği 1909 lira ile 850 li- rahk üç »kıt'a senedin va- Ester, kız kardeşi Roza, kardeşi — Salamon, Eniştesi Halit ile komik Muammer tarafından - sir- kat edildiğini iddia etmiştir. Yangın Burgaz adasında Süley- man Beyin hanesi yağlı bo- ya ile boyanırken kenarda yakılan bir ateşten kıvılcım sıçrıyarak ateş almış ve ev kâmilen yanmıştır. lidesi Sergi 22 Mayısta açılıyor Hazır- lıklar ikmal edildi 22 Mayis Cuma günü Ziraat odası tarafından açı- | çe tavuk sahiplerinin birgün sergi heyetinin merkezi olan lacak olan Çiçek ve Tavuk | Şamlı haninda 10 vumaraya sergisi için bazırlıklar ikmal ! edilmiştir. Bu sergiye iştirak etmek üzere 25 bağçe ve fi- danlık sahipleri resmen mü- racaat ederk yerlerini tut- muşlardır. Tavuk kısımı için yer tutan en iki müessese vardır. Bu yerlerin sergi vazi- yetinde hazırlanmasına Ma- yısın 10 uncu gününden iti- baren başlanacağından bu tarihten sonra — müracaat edeceklere istedikleri kadar yer vermek mümkün ol- mayacaktır. Bunun için bah- müracaatları lâzımdır. Ser. gi heyeti sergize iştirak ede- ceklerin isim malları hakkında — meccanen — da- gıtılmak üzere bir kataloğ hazırlamağa - başladığından geç Mmüracamat — edecekle rin isimleri ve ticarethaneleri bu kataloğa giremiyecektir. Mükâfatlar hazırlanmış olduğundan — müsabıkaları- na hiç bir masraf yaptırıl- mıyacaktır. Serkiye getiri- lecek mallar ve eşya - için hiç bir para alınmıyacaktır. ve “Yarın,,1ın <— Küçük İlânları * Yarın,, karilerine bir hizmet edebil- mek emelile küçük ilânları aşağıdaki şart- larla kabule başlamıştır. t 2— 3— 18 tenzilât yapılır. a 5— lııeyen Küçük ilânlar her gün neşredilir. kariler - intihap gazetemizi adres gösterebilirler. 5 kelime bir satırdır. Her satır için B kuruş ücret alınır, Bir defadan fazla neşredilecek ilânlardan yüzde edecekleri — rumuzla İzmir gazeteleri Belediyeden soruyor ( | Bu nasıl hesap? Bir milyonluk milyonluk borç ödenir mi! İzmir gazeteleri İzmir Belediyesi hakkında — şid- detli neşriyat yapıyor ve Belediyeyi tenkit ediyorlar. Bunlardan birinin şayanı dikkat bulduğumuz bir ya- zısını neklediyoruz : İzmir efkârı umumiye- sine bir gazeteci sıfatile ha- ber — veriyoruz. 1 — İzmir Belediyesinin 931 senesinin bütçesi bir milyon yüz bin küsur 1i- radır. 2 — İzmir Belediyesinin 931 senesinde iki milyon li- ralık mahut lstikrazından itfasına mecbur olduğu tak- sit miktarı üçyüz bin İli- radır. 3 Teessürle kaydediyo- vuz ki; yine İzmir Belediyesi fevkalâde — bütçedan yani istikraz parasından tamam (sekiz yüz bin) lirayı adi masrafları için sarfetmiştir. Dabiliye vekâleti fevkalâde bütçeden adi büt Adanada Komünistler hakkında takibat Adananada ara sıra ko- | varidatla bir ? edilen bu sekiz yüz bin li- ranın bir faslı mahsusla adi bütçeye konulmasını çok haklı olarak istemekte ve israr etmektedir. Vaziyetin netincesi şudur: 931 senesi zarfında İzmir Belediyesi bir milyon yüz bin lira borç ödemeğe mecbur- dur. Fakat Belediyenin bü- tün varidatı da yalnız bir milyon yüz küsur bin liradan ibarettir. Şu halde ya borç verilmiyecek ve yahut İzmir Belediyesi borcunu — verdik- ten &i yalnız otuz. bin lira bir para ile bütün mev- cudiyetini tamam bir sene idameye mecbur kalacaktır. İktisat doktoru (?1..) da aramıyoruz. | —— Alelâde amali arbaa bi- lenlere soruyoruz: Bir milyon yüz bin lira: lık varidatla bir senede © | milyon yüz bin liralık borç 4lebilir mi ? bir ( İzmirde. çı Şehir meclisi tasarruf yaptı Şehir Meclisi Fırka gu- münistliklerinden şüphe edi- | rupu İzmir silâyet maka- lerek bazı kimseleri zabıta | celp ve İsticvap eylemek- tedir. Bu cümleden olmak üze- | re bayramdan evvel de bazı eşhas komünletlikle mazmun olarak tevkif edilmiştir. Bunlar hakkındaki tah- kikata devam olunmaktadır, aynı zamanda da — bunların ikametgâhlarında taharriyat yapılmıştır. mevkuflar arasında tah- liye edilenler de vardır. Kiliskaymakamı Muhakeme altına alınıyor Kilis - gazeteleri Evvelki sene — bekçi in- tihabı. esnasında bir yol mükellefini kanun hilâfın- da teşhir ettiğinden dolayı muhakeme altında bulunan Kilis kaymakamı Cemil B. ge- çen sene de bir Türk kızını Suriyelilere teslim ettiğinden, gazelemizi mükerreren toplat - tığından ve diğer bir maddeden naşi Devlet şurasınca lüzumu mukakemesine karar veril- miş, bu karar da makamı Vilâyete gelmiştir. Muhasebel hususiye sa- bik tahsildarı Ali Keraal Efendinin hapsinden dolayı vukubulan müracaat üzeri- ne de tahkikat icrasına baş landığı haber alınmıştır. Faizciler müsaade alacaklar İktısat vekâletinin tan- zim ettiği bir lâyıhaya göre faizciler bundan sonra hüs kümetten müsaade alacaklar- dır. yazıyor: mında içti.na ederek yeni | seneye ait şehir bütçeşi ü- | zerinde tetkikat icra etmiş- tir. Şehir bütçesinin varidat ve masraf kısım ikmal edil- ! miştir. Bütçenin mesarif kıs- ) mında momurün kadrosun- da mühim tasarruf vardır. Şehir meclisi bütçeyi tet- kik ederek mesalsini derhal ikmal eyliyecektir. Belediye hissesi Müzskirat inhisarı idaresi her sene belediye hissesi olarak 31000 lira verecek- tir. ( Küçük İlânlar | POSTA PULLARI Satın alıyor ve mübadele edi yorum. Beyazıt posla — kulusu Nejat . SATILIK CAZBANT DAVULU Teferruatiyle birlikte mükemmel bir Cazbant Da- vulu ehven fiatla satılıktır. *“Yarına, A, S. rumuzuna yazınız. * MUHASİP ARANIYOR Taşraya gitmek şarliyle 200 lira maaşla İtalyanca ve Almanca bilir tecrübeli bir muhasip aranıyor. N. rumuzuylâ gazetemize mü- racaat ediniz. * İŞ ARIYORUM 22 yaşındayım Orta mek- tepten mezunum her hangi bir. müessesede çalışmak üzeri İş İsteyorum. (Yarın)da A.M. rumuzuna müracaat