8 Mayıs 1931 Tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 5

8 Mayıs 1931 tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 5

Unutulmuş Bir Tekke Beybilhavzın Manevi bir Bir Türk kızının Beybilhavz pa- Esrarı... maktel... pazları elinde elim maceraları.. 6 Nasıl zehiıîlerler?. Ş Merak sevkile Beybilhavzın ne olduğunu öğrenmek istedim.. O zamanki mutalealar- mı aradan bir çok sene geç" tikten sonra yani şimdi da- ha iyi teftiş murakabe ede biliyordum. Bunların mevzu- ları hep dini idi. Hep İsa- nın büyüklüğünden, kera- metinden, Lükanın, Yukan- nanın, Mettânın, Merkosun hayatından Hiristiyanlığı ta- mamile fevkalâde mubaret gösteren bu uğurda muazzam bir halk Ihtilâli hazırlayan Fanlos manevi harikaların- dan, Protestanlık müessisi Marten Lüter ile refiki Me- nahtonun mesai - tarzından ruhani kudrete malikiyet- lerinden, İhtikâf, Riyazat ve İsaya itikat sayesinde mazhar oldukları nihayetsiz maneviyetlerden bâhis eser- lerdi. Fakat yezılışlarında öyle cazip bir İisan kullanılmış, öyle mevzullarla dolaşılmış ve öyle maharetle yazılmış- ki,. En keskin zekâların bile bu kitaplardaki hakiki ma- ksadı görmekte müskülâta uğrıyacağına şüphe yoktur. Bu kitapların naşiri be- nim dikkatımde nkaçmamış- tı. Bunların naşiri ya Bey- bilhavz ve yahut ta Ame- rikan misyoner heyeti diye gösteriyordu. Merak sevkile — Beybil- havzın ne olduğunu öğren- mek istemiştim, Bir muak limden bunu rica ettim. Papaz bana! — Melek gibi kız! Bey- bilhavz bütün Dünyaya İsa Din kerametini, — insanlara hakiki Allahı göstermeğe | &lışan yalnız bu çok büyük İÇİN YENİ KANUN YAPILACAK Esnaf cemiyetleri nizam- Hamesi bir kanun şekline Sevrilecektir. Böylece, her #maf cemiyetine girmeğe | Mecbur tutulacaktır. Eğer | ni iltizam eden Bm'fv Ulunursa, bunlar icrayı san - Mtan menedilecektir. Elyevm 58 esnaf cemi- Yeti vardır. Fakat bunların bir kısmı taazzu etmedikle- "inden feshedilecektir. 1 ÂAyni zamanda sermayesi 500 liradan fazla: olan es- Ti 'ar da tüccar addedilerek dir, t odasına girecekler- "0 zaman yeni bir vazi- et tahaddüs edecektir. ı.qs"'nıyo sahibi bir lokan Mi Bir bakkal ve ilâh.- Ce- g."::l"ine girmeyerek Ti- hi Esnaf işleri ı | Odasına kaydolunacak ":'ı:ıoıldıkıı esnaf ce —"Ell azaları cüz'i ser- rdi İj Lhuh Veya hiç sermayesiz ke, €en teşekkül edeck- | İcraya mı müracaat etti maksat için nihayetsiz gayeler sarfeden en hayırlı ve en büyük müessesedir. Biz he- pimiz ve bizim bütün bu mekteplerimiz, kitaplarımız Beybil' avzın eseriyiz. “Sen de bir gün hakiki ışığa ermek dilersen Beybilhavz çırağı etrafına pervane ol yavrum!!, Dedi. Muallimin sesinde maderi — bir — ti- net vardı. Nekadar tatlı ko- nuşuyordu. İşte bütün bunların, eser- lerin ve sözlerin mahiyeti- ni acı bir tokatla yere düştükten, — mahvolduktan sonra ah ile, eninle göre bildim. O zaman deardim ve fik- rim şu kelimelerden ve şu kelimelerin müeddasından ibaretti. “Allah, Meşrikten Mağ- ribe kadar dünyaya nur ola- rak ve sırf Insanları Cehen- nem ateşine ebedi bir helâ- ke sürüklemek istiyen Şey- tandan tahlis için tecessöt ederek (İsa) diye aramıza ka- tılmış, İsa Allahın oğludur. Biz de İsanın evlâtlarıyız. Hepimizin büyük babası olan Allaha hamd ve şükür edelim., Bunu mektebin bir salo- nunda diğer Türk kızların- dan gizli ve mahremane bir surette hepimiz her gün toplanır, tekrar ederdik, Ondan tonra salondaki bü- yük Orgile cana yakın du- alar, besteler çalınır, Pro- testan küçük Ermeni çocuk- larına bu mevzuda ilâhiler söyletilir. ayrılırdık. (Devamı var) Esnaf bankası Ayakkabıcılar — cemiye- tile Esnaf bankası arasında yeni bir ihtilâf çıkmıştır. Bu ihtilâfa sebep şudur: Esnaf bankası vaktile ayakkabıcılar kooperatifine para vermiştir. Şimdi bu paradan — dolayı Cemiyet hakkında icraya müracaat etmiştir. Ayakkabıcılar cemiyeti bu borcun erki idare he- yetine ait olduğunu iddia etmektedir. Kaçıncı defa Trakyalı ziraatçılar İktisat Vekâlatine müracaat ede- zek Şark şimendiferleri kum- panyasından ve tarifeden tekrar şikâyette bulunmuş- 'ardır. b Sakaların şikâyeti Menba suları cemiyetine dahil sakalar, cemiyet ida- re heyetinin — kendilerine bakmadığından şikâyet edi- yorlar. Birferyat! Zoraki müsafir yakalandı! Komisyoncu Emin efendi biri, dün gece Beyağlunda, namında sarhoşlukla Kendisini — kabul etmiyen Neclâ hanım, bu hali görün- ce feryada başlamış ve ye- tişen polis'er Emin efendiyi yakalatmiştir. Otomobil kazası Dün şoför Hayrinin ida- resindeki yolcu kamyonu, Unkapanı caddesinden ge- çerken, Cibalide oturan 50 yaşlarında Zehra hanıma çarparak bir kaç yerinden yaralamıştır. Beyazıtta yangın Beyazıtta Çatal hanında kunduracı Garbis Efendinin dükkânından yanğın çık- mış, dükkân kısmen yandık- tan sonra söndürülmüştür. Kavga Sirkecide Anadolu - Şum lu oteli müsteciri Süleyman Sirkeci istasyonunda müş- teri yüzünden kavga etmiş- ler ve yakalanmışlardır. ——— Seyyah celbi için Belediye seyyahin şubesi yeni sene için 10 bin lira tahsisat istemiştir. Bu para ile muhtelif memleketlerde reklâm yapılmak üzere bro- şürler neşredecektir. Fakat bu paranın verilip verilmi- yeceği şüphelidir. Diplomasız Berberlik yapılamıyacakmış Yeni Belediye talimat- namesine nazaran haziran- dan itibaren — diplomasız berberler icrayı san'at ede- miyecektir. Bunün — için Berberler cemiyeti bir kurs açmış ve dünden itibaren kayda baş" lamıştır. Yalnız 1927 sene- sine kadar diploma almış olanların diplomaları tecdit edilmekle iktifa edilecektir. M. Megge geldi Vollej dö Frans ve Sor- bon darülfünunu müderris- lerinden M. Megge şehri- mize gelmiştir. M. Megge İstanbul Da- rülfünununda iki mühim kon ferans verecektir. Fakat, bu konferansların verilmesi ta- rihi henüz tesbit edilme- miştir. NÜMUNELER GÖNDERİLECEK Breslav'da — açılacağını yazdığımız beynelmilel ğiye İzmir ticaret odası r, Uzum ve Tü- tün mümuneleri gönderile- cektir. 2 B— 15 tenzilât yapılır. 4â— 5— YARIN Adliyede : Sporcu , Maktulün dava- Necla hanımın evine girerek zorla içeriye girmek istemiştir. rm— “Yarın,,ın Küçük İlânları “ Yarın,, karilerine bir hizmet edebil- mek emelile küçük ilânları aşağıdaki şart- larla kabule başlamıştır. 1— 5 kelime bir satırdır. Her satır için 5 kuruş ücret alınır. ; Bir defadan fazla neşredilecek ilânlardan yüzde Küçük ilânlar her gün neşredilir. İsteyen kariler intihap gazetemizi adres gösterebilirler. .. ." sıdün görüldü | Bundan bir müddet ev- vel Beyoğlunda Bayram s0- kağında bir umumbane ka- pısı onünde bir cinayet olmuş sabıkalı bahriyeli Cemalin bıçağı ile fotbolcu Salt is- minde bir genç vurulmuştu. Bir -hiç yüzünden bir gencin hayatına mal olan ! Yeni Adana gazetesi ya- ziyor: Geçen hafta zarfındaki tahavvüller ehemiyetsizdi. Ve piyasaın istikameti hakkında bir fikir verecek halde de- ğildi. Bununla beraber efkârı umumiye yakın İstikbal Için daha düşkün fiatlar intizarın- daidi. Bu maksatla istatis- tiklere üzerinde hareket olu- nuyor. İstatistikler ise açık söylendiği takdirde tereffü ümitlerini kıracak şekilde- dirler. Dünyada Amerika pa- muğunun - istihlâki pamuk Mevşiminin ilk altı ayında bv katil dayasının rüyetine dün Ağırceza mahkemesin- de başlandı. Maznunlardan bahriyeli Cemal ve şapkacı Reşat faili asli olmak yorgancı Kâzım, Cemaleddin ve Salâhaddin kavganın hudusuna sebebi- yet vermekten suçlu olarak mevkufen mahkemeye sevk edilmişlerdir. 27 Şubat tarihinde Tak- sim sitadında maçı mütea- kip Sait ve erkadaşları bir meyhanede içtikten sonra bayram sokağına bir umum- haneye gitmişler ve kapıda Cemal ile arkadaşlarına rast gelmişlerdi. İki taraf arasında dil mü. nazaası başlamış bu aralık Cemal bağırmış: — Ben adamı yakarım. Ve birdenbire Saidin üzeri- ne atılarak zavallı sporcuyu yaralamış ve öldürmüştür. Ceomal katil filini Reşada, Reşat Cemale atfı cürüm su- retile itiraf etmişlerdir. Mah- keme gelmiyen şahitlerin celbi ve tahkikatın tamiki için talik edilmiştir. kokain Eczahanelere yeniden emir verilecek Son zamanlarda şehrimize fazla miktarda Kaçak ko- kain geldiği zabıtaca anla- şılmıştır. Bunun için eczahanelere yeniden sıkı bir emir verile- cek, sattıkları ve aldıkları kokain miktarını iyice tesbit etmeleri bildirilecektir. Bitmiyen içtimalar Senelerdenberi içtimala- rına devam eden ve henüz hiç bir neticeye vasıl olamı- yan sigortacılar tarife komis- Yonu aün de ticaret mıntaka müdürünün riyasetinde içti. ma etmiştir. Dünkü içtima- dan da bermutat bir netice hasıl olmamış ve sigorta tarifesi bir türlü tesbit olu> namamıştır. İstanbul - Sofya Sofya - İstanbul telefonu tesisatının ikmali için Posta ve Telefon idaresi çalışmak- tadır. Bu hususta yapılan tahminlere göre, tesisat önü- müzdeki ay içerisinde bite- cek ve muhaberata başla- nacaktır. isede şubat zarfında şedit bir. noksanlık arzetmiş ve Mart ve Nisan ayları ra- kamlarının mucibi hoşnudi Yeni Adana gazetesinde şu şikâyeti okuduk: Adanada kömür parası ismi verilen ve yer yer kö mür satılan eski Gön ha- nında her gün neler gö- rürsünüz ? Kömür alım satımından başlayınızda peynir, yoguzt, yağ ve kaymak gibi gıda maddelerinin bir arada alı- nıp satılmakta olduğu bu yerde odun yüklü deve- ler hayvan yemi etlar sırt Üüstü yatarak tepinen mer- kepler daha neler neler. İşte kırk çeşit şeyin bir arada satıldığı bir pazar yeri Hayvan pisliğinden sa- bahları adım atılamıyan bu sahada satılan gida mad- Türk Halısı Bu sene piyaor fena! Hah fiatları müthiş bir sürette süküt — etmektedir. Fiatlar geçen seneyenisbetle yüzde 30 düşüktür. Halımızın başlıca alıcıla- rından olan Londra piyasası, sene halı almakta mütered- dit bir vaziyet takınmıştır. Bunun hakiki — sebebi hakkında şu malümat ve- rilmektedir. (Küçük İânlar | POSTA PULLARI Satın alıyor ve mübadele edi- yorum, Beyazıt posta kutüsu £ Nejat * SATILIK. CAZBANT DAVULU Tefarrııatiyle — birlikte mükemmel bir Cazbant Da- vulu ehven fiatla satılıktır. “Yarına, A. S. rumuzuna yazınız. x MUHASİP ARANIYOR Taşraya gitmek şartiyle 200 lira maaşla İtalyanca ve Almarıca bilir. tecrübeli bir. muhasip aranıyor. N. rumuzuyi & gazetemize mü- racaat erliniz. edecekleri rumuzla biraz suudi şekil göstermiş | | Bu sene ümit yok! | İstatistikler tereffü ümitlerini kıracak bir şekilde midir? olmıyacakları — görülmekte bulunmuştur. Bundan evvelki pamuk mevsiminde Marttan itiba- ren Temmuza kadar beş ay zarfında Nevyork borsa- sında İstatistiklerine göre 4 milyon 916 bin balya Ame- rika pamuğu istihlâk edil- miştir. Mevsimi hâzır zar- fında da ayni rakamlar ta- hakkuk ederse Amerika pamuğunun bütün mevsim istihlâki 11 milyon 267 bin balyaya baliğ olacaktır. Fa- kat istihlâkin şimdiki gidişi- ne göre pek kanaatkârane olan bu rakamlara bile va- rılacağından şüphe edilmek- tedir. Maamafih — mevsim sonunun daha müsait olaca- gina inlizar edenler de yok değildir. ——EOLSA B Adananın derdi! Yeni Adana gazetesi pazar verinden acı acı şikâyet ediyor deleri her savrulan pislikle- re Maruzdur. İş yalnız bununla da ka- lamaz ayni zumanda duvar dip'erinin abdesane haline gelen vaziyeti bütün bu pislik içinde ayrı bir koku teşkil eder. Kömür tozunun tepinen merkeplerin çıkardığı hay- van pisliğinin kuruyarak savdulduğu ve nihayet divar diplerinin idrar — kokuları içinde kaldığı bu murdar yere bir de orada satılan şeylere bakıpta buraya ace- ba ne pazarı ismini vere- ceğiz.? , AÂsri inşaata pera sar- fetmek yolunu tutmuş olan- lar sıhhatı umumiye namı- na bu murdar vaziyet kar- gısında ne gibi bir tevil ça resl bulabilirler:? KKK Kaybolanlar | Nihayet İzmirde | bulundu j Reşat Bey mahallesinde oluran merhum binbaşı Ali Riza Beyin ailesi Fatmı ve kızı Hamiyet hanımların hiç birtarafa baber bırakmadan köpekleri bağlı ve tavukları kömeste kapalı olarak kay- bolduklarını yazmıştık. İzmirde bulunan enişte- leri doktor Miralay Mazbar “Beye çekilmiş olan telgrafa Mazhar Bey cevap vermiş ve tedavi için Fatma ve Ha- Hanımla: İzmire mriştir. Gloryada konser Bugün prefösör Vahsan Mühendisyan Efezdinin ida. resinde Glorya sinemasın. da saat 11 de bir senfonik konsar verilecektir. Zengin bir programı olan bu konser uzur zamandan- 22 yaşındayım Orta mek- tepten mezunum her hangi bir. mücesesede — çalışmak Üzeri İş isteyerum. (Yarın)da A.M. rumuzuna müracaat