25 Mayıs 1931 Tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 5

25 Mayıs 1931 tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 5

25 Mayüâ Buen Unutulmuş Bir Tekke Beybilhavzın Esrarı... Manevi bir maktel... Beybilhavzda iş; başlayınca mne garip şeyler gördüm? Acaip kapılı oda lBunlar ne vâhi fikirlerdi. Ne yazık geç anladım Puseler sıklaştıkça yü- |zümden göğsüme iniyer, kol. lar bir kerpeten gibi her yanımı sıkıyordu. Hemen bir kaç gece ev- vel, beni meslane bir vaz ve bitkinlikle tanımadığım bir yatakta istifraş eden Pastör, şimdi loş hücerenin içinde adeta şaha kalkmış hırsile beni öpüyor, sıkıyor, ısırıyordu. Bu acayip kapılı oda, imşasından bugüne kadar, kiüm bilir daha ne kadar ye- tim kızların eninile inlemiş, yerdeki kaba halı benden evvel daha kim bilir ne ka- dar göz yaşile ıslanmıştır. Şehveti coşkun Proter- tan Pastör, bu kara gözlü, kara renkli, kara yürekli ve kara elbiseli Loter bazırgâ- ni her an artan şehvetinin kerpetenile ismetimi, iffeti- mi yerlere atıyordu. İşte güya Allaha kavuş- mak için getirildiğim bu iti- kâf ininde de bu misyoner şeyhinin, bu Beybilhavz şu- beler reisinin müstefrişesi oldu. Oh! Bu hatırayı yazma- mak için elim duruyor, kal- bim duruyor, gözlerim ka- rarıyor, aşığın girmediği, hayatın görülemediği, insan- lığın göremediği bu inde göre göre ismetim harap ol- du.. Burası itikâf odası değil bir ismet, bir namus ma- kateli imiş. İşte yerdeki kaba halı Aosanlığımın al ismetile bo- yandı... Neden sonra o mel'un Pastörün bir leş gibi beni yatağın üzerine - fırlattığını fark ettim. Pastör gittikten az bir zaman sonra Ermeni dudusu geldi, Çamaşırlarımı dualar okuyarak değiştirdi. Bu okunan duaların ma- biyetini artık daha iyi an- lamağa, bütün bunların bir ismet ve namus tuzağı oldu- ğunu söylemeğe İüzum yok... Bana bir de tuzsuz, yağ- sız. bir| hamur İşi getirmiş- lerdi. Üzerinde İsanın, Merye- min, sözde büyük peder olan Allahın resimleri vardı. Bunları yemekle güya Allah içime sinecekmiş. Bunlar ne vahi fikirler. di. Ne yazık ki bunların bir vehimden ibaret oldu- ğunu, ismetimin tamamen parçalandığı bu karanlık, menhus yerde öğrendim. O geceyi bu yalnızlık içerisinde manevi elemler, acılarla yaşadım. Hücrenin içinde çok «ö- nük bir küçücük ampul ya- nıyordu. Buradaki hayatım, sözde Allaha ibadet ile geçecek: miş.. Daha gelir gelmez, beni buraya getiren adam, ilk ibadet olmak üzere ismeti- mi ele aldı, yere attı. Düştüğüm nihayetsiz lev- sin elemile boğulurken ka- pim açıldı. İçeriye doktor (N...) ile beni vaftiz eden Pastör girdi. Doktor pek dekor idi, - Pastörün yüzün- de en hilekâr insanların emniyetsizliği görülüyordu. İçeriye girer girmez dok- tor saçlarımı okşadı. Nasılsın kızım, dedi. Bu ne mezhepsiz, —meşrepsiz, siciyesiz. bir herifti böyle... Akşamki bana yaptığı ne idi, şimdi göstermek istediği pederane şefkat nedir?. (Devamı var) Şikâyet ediliyor Mesajeri muamelesi nedir ? Yeni Adana gazetesinden: Adana şimendifer ida- resinin Anadolu cihetinde mesajeri muamelesi yaptı- ranlar gösterilen müşkülât- tan şikâyet etmektedir. Bilhassa meyve sevkiyatı yapanlar pazarda belediye- ninresmi kantariye veznet- tirerek o suüretle parçaları tesbit ve istasyona gönder- dikleri — halde istasyonda yapılan vezinde fark gös- tetilip ambalajlar söktürüle- rek en ufak bir sarsıntıya tahamımülü olmayan meyve ve sebzelerin bozulmasına sebebiyet verilmekte imiş. Bu ince muameleler ku.- musyonculara değil bizzat sahibinin sevketmekte oldu- ğu eşya — üzerinede tatbik olunuyormuş, Bu hususta şikâyetler alıyoruz. Keyfiyeti alâkadar makmın nazuri dikkatine vazderiz. Ekmek fiatı Bazı yerlerde yükseliyor Edirne Belediyesi, bir Hazirandan itibaren ikinci nevi ekmekle çıkarılmama- sına karar vermiş ve birin- ci ekmek fiatını 8,30 para- dan 9,30 paraya çıkarmıştır. Edirnede de ekmek fiatı 7,8 kuruştan 8,5 kuruşa çıkmıştır. Fazilet mükâfatı Konya maarif idaresi, fazilet mükâfatı için Erme- nak maarif memuru Reşat, Sille muallimi Ali Rıza, Er- eğli maarif memuru Abdür- rahim, (şehit SadıkBey baş- muallimi Zühtü Beyleri na- mzet göstermiyir. Adlyerle: 15 bin lira İhtilâs edenin davası Kolordu veznedarlığında iken 15 bin lira ihtilâs eden Rifat Beyin muhakemesine dün ağırcezada ' devam edil- miştir. Dünkü celsede şahit sıfa- tile tahkikatı yapan müfetiş dinlenmiştir. Müdafaa ve karar için muhakeme başka bir güne | talik edilmiştir. Kadınların muhakemesi Bundan bir kaç ay ev- vel Anadolulu tüccar Ahmet ef.inin 370 çalan Feridiyede Umumhaneci İr- fan ve sermayeden Remziye ile Fatmanın muhakemesine dün ikinci cezada edilmiştir. Makamı iddia meznun- ların tecziyelerini talep et- miştir. Heyeti hâkime karar için muhakemeyi talik etmiştir. Fakat tecil edildi Sabık Eyyüp Sulh mah- kemesi kâtibi Behram ef. inin muhakemesi dün ağır- cezada neticelenmiştir. Malümdurki Behram ef. bazı verese muamelâtı üze- rinde tahrifat yapmakla maznundur. Heyeti hâkime müzake- reden sonra cürmü sabit göre- rek maznunun beşay hapsine ve 3ay memuriyetten men'ine yalnız cezanın - teciline ka- bili temyiz olmak üzere karar vermiştir. Konsolosu soyanlar İngiliz konsolosu M. Ve- nerin önüne çıkarak tehdit süretile 10 İiraşını alan Mehmet, İsmail ve diğer Mehmedin mubakemesi dün ağırcezada nihayet bulmuş- tur. Heyeti hâkime cürmü sabit gürdüğünden maznun- lacın üçer ay hapislerine ve SO0 şer lira cezayi nakdi ver- melerine karar vermiştir. ——— Borç yüzünden Kanlı bir taarruz oldu Bandırma — Geçen ak- şam otomobil sahiplerinden Tevfik Efendi bir taarruza uğramıştır. Bir borç mese- lesinden dolayı eski ziraat bankası memuru Ziya Be- yin mahdumları Kemal ve birkaç arkadaşı Tevfik Efen- diyi silâh ve kamalarla yedi yerinden ağır surette yaralamışlardır. — Carihler yakalanmıştır. Belediye teftiş ediliyor Belediyede yapılmakta olan teftişlere devam edi- liyor. Bu teftişlerden iki gaye bekleniyor: 1 — Bunlardan biri her şubede yolsuzluk — var mi, varsa mesulleri kimlerdir? 2 — İkinci nokta da Be- lediyenin umumi idare tarzı nasıldır? Bünun için teftiş bütün şubelere teşmil edilmiştir. Daha fazla ehemmiyet verilen ikinci kısımdır. Çünkü tevhitten sonra işlerin nasıl gittiği anlaşı- mak isteniyor. Hrasını devam | Poliste: Alabura! | Az daha boğu- luyorlarmış Mezbaha meclisi idare azasından Cabir bey, motörle Bebek önlerinden geçerken karşılarına çıkan diğer bir motörle çarpışarak ve alaboro olmuş, denize düşmüştür. civarda bulunan sandalcılar yetişerekk kurtarmıştır. Hırsızlık Üsküdarda işçi sokağın” da oturan boyacı Şükrünün evde bulunmadığı bir sırada motresi Emine 23 parça ; eşya çalarak firar etmişse de | yakalanmış, tabkikata baş | lanmıştır. Polislerin tekaütlüğü Hazirandan itibaren te kaüde sevkolunacak polis memurlarının listesini polis 3üncü şube müdiriyeti tan- zim ederek Emniyeti umu- miye müdürlüğüne gönder- miştir. Üç güne kadar ge- lecek cevap üzerine bareket olunacaktır. Dün akşamki vaka Gece, yanında bir genç olduğu halde Ankara yoku- guna çıkmakta olan Feliha hanim namınua bir kadına Üç senedenberi dostu olduğu spylenen bir meçhul şabıs “Üç senedenberi benim dostumdun. Şimdi bunun ne reden buldun? Diyerek taar- ruz ettiği ve kadının başını ellerile tutarak sokak orta- sında duvara vurduğu zabıta tarafından görülmüş ve her üçü de yakalanarak karako- la gpturülmüştür. —.. .—— 929 güzeli evleniyor 1929 Güzellik kıraliçesi Feriha Tevfik Hanıma, bo- ğaz ve genzinden mühim bir ameliyat yapılmıştır. Bu ameliyattan hâsıl olan yara- larının iyi olmasını müte- akip mumalleyhanın kaza do- layısile yarıda kalan (Ka- çakçılar) filmini bitirmek için Parise gideceği ve av- detinde Ziya Paşa mahtu- mu İbrahim Beyle evlene- ceği haber alınmıştır. Ka- çakçılar — filminde röl için kendisine lira verilecektir. Encümen çalışmadı Bir kaç gün evvel yaz- dığımız gibi Belediye daimi encümeni işlerini azalttığı için haftada bir kaç gün istirahat edecektir. Encümen azası bu arzu- larını dünden itibaren tatbi- ka başladılar. Birinci defa olarak dün çalışmadılar. Günün mühim bir işi olan ekmeğin fiat —meselesi de sncümenin tatili dolayısiyle halledilemedi. Encümen bu günkü içtimaımda ekmeğin 8,8 kuruştan 9 kuruşa çık- masına karar verecektir. Bir posta kalkıyor Vapurcularla Seyrisefain arasında geçen hafta yapılan itilâf müzakeratı devam ediyr. Seyrisefain karadenize gönderdiği haftalık — posta- | lardan birini lüğvedecektir. alacağı 15 bin — İSSERL T Adanada yeni bir suiistimal! Amerikaya kaçmış! Adana posta dairesinde mühim bir suiistimal meydana çıktı “Yeni Adana, gazetesi ya- zıyor: Adana posta havale da- iresinde iki memur olduğu ve bunlarn para kabul ve tediye ettikleri malüm dur. Para kabul edilen kısm- da (mühim bir suiistimal meydana çıkmış ve posta telegraf idaresinde teftişle meşgul olan Kayseri mınta- kası muamelât müfetişi Zülfi bey tarafıdan işe vazıyet edil- miştir. Meselenin asası şudur. Bu kısımda çalışmakta olan memur Zihni Efendi bir kaç ay evvel bir mezu- niyet talebinde bulunmuş ve mezuniyet verilmediği takdirde — istifa edeceğini söylemirtir. Mumaileyhin bu müra- eaati muamele görmüş ve kendisine bir ay izin verik miştir. İşte olan kıkmış alınan yapıl- meydana sulistimal de mezuniyetten evvel mıştır. Anlatıldığına göre Zihni Efendi kabul ettiği paralar için iki türlü makbuz kul- lanmış, meselâ — İstanbula gönderilmek üzere havale gişeşine tevdi olunan on beş lira için on beş Jliralık makbuz kesip verilmiş ha- vale sevk varakası da on beşlira olarak doldurulmuş ve gönderilen parada İstan- bulda yine on beş lira olarak tediye olunmuştur. Halbuki bu para mak- buzun ikinci nüshasına nok- san yazılmış ve o noksant göre müdiriyete — teslimat yapılmıştır. Faraza iki yüz elli İira- hk makbuzun ikinci nüs- hasına yirmi beş lira kay- dedildiği gibi yüz Hira için on lİira gösterilmiş ve o suretle devam - olunmuştur. Havale işlerine alt def- terler idare muhasebesi ta- ratından tetkik edilerek İs- tanbulda tetkik ve hesap müdürlüğüne — gönderilmek usulden bulunuyordu. İşte bu sulistimal tet- kik ve hesap müdürlüğünde yapılmış olan tetkikat neti- cesinde meydana çıkmış ve tahkikat için buraya gönde- rilmiştir. Havaleye ait olan defter- ler tanzim edilerek muha- sebeye tevdi — olunduktan sonra Zihni efendi işl teş- viş ve muhabere kapısı açı- Jarak zaman kazanmak için bu — defterlerin — arasında bir takım yapraklarını da almağa muvaffek olmuştur. Zihni efendi bütün bu işleri son üç ay içinde yap- mış, bir aylık hesabında tet- kik neticesi üç bin liralık sulistimal meydana çıkarıl- mıştır. Bu suretle bu işe devam ettiği üç ay zarfında dokuz on bin liralık bir para aşır dığı tahmin edilmektedir. Bu sulistimal çıktıktan sonra Zihni efendi için tevkif müzekkeresi ke- sildiği söylenmektedir. Kendisinin Amerikaya git- miş olduğu da söyleniyor Asıl mesele Zihni efen- meydana di tarafından dairede çalı- girken yan yana olurduğu arkadaşıma gönderilen — ve üzerinde damgan olmadığı için hangi posta merkezin- den verilimiş olduğu meç- hul olan bir mektuptur. Bu mektupta Zihni efen- di arkakaşına vaziyetinin tehlikesinden ve meselenin ne olduğundan ve bir ta- kim kapalı şeylerden bah- setmekte imiş. Bv mektupta tahkikat evrakı arasına konmuştur. ae DeDT Kodak müsabakası Büyük Kodak müessesesi tarafından tertip edilen meş- hur beynelmilel müsabaka haberinin fotoğraf amatör« lerinde kemali şevk ve memnuniyetle — karşılandığı muhakkaktır. Esasen Kodak ismi bir teminattır. Filhakika, nev'in- de yekta olan bu büyük mü: essesenin ehemmiyeti hak- kında bir fikir edinmek için, Amerika cemahiri müttefi- kası darphanesinden sonra en fazla para sarf ve istihlâk ve filimlerinin imaliyesi için senevi 80,000,000 litre pa- muk istimal ettiğini nazarı itibara almak kâfidir. Kodak — müsabakasının ehemmiyeti, bir çok dev- leti rüesasının, — âlimlerin, artistlerin vesalir münevver şahsiyetlerin — himayelerini teklif etmelerile bir kat da- ha tezayüt etmektedir. Bun- lar meyanında: İtalya Baş- vekili Mösyö Benito Musso- lini, Mösyö R. Poincare, Yunanistan Başvekili Mös- yö Venizelos, Bü Aliım Mösyö Thomas Edison, Zep- lin |kumandanı Dr. Hugo Eckener, Çekos'ovakya Re- isi Mösyö Masaryk, Meşhur müsikişinas Paderwski ve- saire ve saire tadat edilebilir. Mükâfatların — yekünu 212000 Türk lirasına baliğ olmaktadır. Yalnız bir tek fotoğraf 23660 Türk lirasını kazanabilir. Türkiye müsa- bakasında kazanacak olan- lar, — tabiatile beynelmilel müsabakaya iştirak edecek- lerdir. “Türkiya, mahalli jüri heyeti, isimleri bilâhara ilân edilecek en meşhur şahsl- yetlerden terekküp edecektir. Kırk senedenberi muvaf- fakiyetten — muvaffakiyete koşan ve cidden amatörlerin mahbubu olmağa ehliyet ve liyakatini kazanan mamulâtı ile müştehir Kodak mücsse- #esini tebrik etmemek müm- kün değildir. | Kâğük ZIânİar Zayi Cihangir Askerlik şubesinden almış olduğum vesikamı, zayi et- tim. Yenisini alacağım eskisinin hükmi