26 Mayıs 1931 Tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 5

26 Mayıs 1931 tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 5

28 Mayü AM KAT îfUnutulmuş. Bir Tekke Beybilhavzın Esrarı... Manevi bir maktel... Muhakeme edil. Beybılhavzda ışe başlaymca ne garip şeyler gördüm? Güya irşat! Doktor üzeri resimlerle bezenmiş tuzsuz hamurlara baktı... A Beybilhavzın bu müna- dileri demek ki fazilet per- desi, diye maskeler altında rezilet yapan, İoevs kusan birer müraiden başka hiç bir şey değilmiş!.. Doktor saçlarımı okşar- ken öteki Pastor hücrenin köşesindeki koltuğa — yığı- hverdi. Doktor üzeri resimlerle bezenmiş tuzsuz hamurlara baktı. Garip bir telehhüfle: — Kızım sen hiç birşey yememişsin, Halbuki burada bu mukaddes ekmeği yemek lâzımdır. Allahı. ancak bu süretle içine sindireceksin, dedi.Bağırmamak, bu mütehak saçlarımdan okşamağa baç- ladı. bu nüvazişe bilemem nasıl bir tesir ile ben de lti. raz edemiyordum. Papazın eli saçlarımdan yüzüme, yü- zümden boynuma ve göğ: süme indi. Bir iffet feve- ranile koca Ihtiyarı rddet: tim. Bu heyecanımı hiç bek- lemeyen ihtiyar Pastörün hilekâr gözleri hemen bir kan çanağına döndü ve bir kuduz köpek gibi üstüme saldırdı. İşte Protistan Pas: törlerile ilk defa bir musa- raa başlamıştı. Sırasile hüc: reye gelmeye başlıyan ve her birlsi namusuma musal- kim bakışlı herifin boynuna |lat olarak bir kokot gibi, be: sarılmamak için kendimi zor zabtediyordum. Hemen bir kaç aat ev- vel, şehvet ile hırsi temsil eden buadam, ne hak ile, ne yüz ile bu sözleri söylü- yor, sonra yüzü bile kızar- miyordu. Tasallut, bu adam- lar için sanki çok tabil ve hattâ İlahi bir ibadetmiş.. Başımdaki saçlarım bile bu adama karşı derin bir kin besliyor, buna bağırmak istiyordu. Doktor manevi isyanımı anlamış olmeli ki yatağımın yanındaki sandalyeye otu- runca! — Kızım bak neredesin! Büyük pederin huzurunda duruyorsun! Büyük peder bize Meta Hazretlerinin lisx- nile bize ( sizi kabul eden beni kabul etmiş olur ve beni kabul eden sizi, sizin muhabbetinizi kabul etmiş olur) buyurmuştur. Kızım cihan değer bir iltifau sullstimal edersen, manevl iflâsa düşersin! İşte beni irşat için Mister (B....) ca- naplarını getirdim, ben gi- diyorum, reşadet bul kızım, dedi ve hemen gitti. İhtiyar Pastörle yalnız kalınca bir az ferahlar gibi oldum, artık doktor (N nun masalları beni çok sıkı- yordu. Beni vaftiz eden çok kır- mızı yüzlü ihtiyarca Pastör, filhakika mürai bir veçheye malikti, fakat her nedense, beni çok korkuütmayordu. Doktorun gözlerindeki za- man zaman başka mahiyet alan tahakküm bunda yoktu. Bir kaç dakika süküt ile geçtikten sonra vaftizci pa- paz din vazına başladı. İn: cilden bir sürü dualar oku' du, nasihatler söyledi. Son- ra yanıma yaklaştı. — Neye böyle mahzun- sun güzel kız, dedi. Nüvaziş- ! | kâr bir tavurla evvelâ bu da İ ni istifraş etmeğe kalkan bu adamlardan intikam al- mak benim için bir vazife idi. Ne olursa olsun müca- dele edecektim. Fakat bir kuduz köpek gibi üstüme saldıran © ihtiyar Pastörün çok kuvvetli hücumları bir- den beni kavradı ve takat- siz biraktı. Dağdaki şakıler, yol ke- sen canavarlar gibi cebren ve her yanımı yırtarak ikin- ci defa olarakta ©o beni datifraş ediyordu, — Bütün mücadelelerim, bu karanlık bücrede semeresiz ve neti- cesiz kaldı. İşte bir dakika evvel Protistanlığın fezsilinde,a Hır ristiyanlığın büyüklügün Allahın pederliğinden bahse- den Pastörbeni böyle cebren hetk etmişti. (Devamı var) ölüm Bunun mesulü Belediyedir Fenerde doktor Şükrü beyin 9 yaşındaki oğlu Sabih yangın yerinde — oynarken üstü açık bir kuyuya düşmüş, boğulmuştur. Bundan sonra ailesi vaka yerine gelmiş ve bu felâket karşısında hınçkıra hınçkıra ağlamış'ardır. Hâlâ şurada burada açık ağızlı kuyu bırakmak kaba. batı kimdedir? Şimdiye kadar kaç biçare çocuk ve insan bu ağızları açık kuyular içinde düşüp boğulmuşlardır. Hâdise etrafında ehem- miyetle tahkikat yapılmak- tadır. |Çöpler denize dökülecek Çöplerin bundan sonra mutlaka denize dökülme- sine karar verilmiştir. Adliyede : Asker Necminin Katili ;meğe başlandı. Asker Necmiyi Beyazıt- taki Medreselerde ekmek bıçağı ile öldüren Emin oğ- la Arifin mubakemesine dün ağır cezada devam edilmiş- tir. Vak'a şöyle cereyan et- miştir: Bunlar Beyazıttaki medreselerde ikamet ediyor* larmış. Vak'a günü Necmi Arife demişki: “Ulan elâle- min kızlarına mütemadiyen lakırdı. atacağına kız kar- deşine — söylede Metrerlik yapmasın., İşte bu söz üze- rine aralarında kayga çıkmış maktül Palaskasile Arifi döv- meğe başlamıştır. Arif Nec- minin elinden kurtulunca odada bulunan ekmek bıça- ğını alarak maktulü bir kaç yerinden yaralıyarak öldür- müştür. Heyeti hâkime, Ari- fin yarasının tahkiki için muhakemeyi başka bir gü- ne talik etmiştir. Ihtilâs il Emniyetsandığı me- muru muhakeme ediliyor 929 senesi Emniyet san- dığı emlâk serğisinde mu- hasip iken bazı ipotek mu- amelesinde tahrifat yapa- rak 2550 lira ihtilâs eden Ahmet İrfan efendinin mu- hakemesine dün mevkufen devam edilmiştir. Dünkü Celsede Emniyet sandığı vekili davayı teşrih etmiş vemaznunun muhasip olmayıp dosya — memuru olduğunu söylemiştir. Maznun buna itiraz ede- rek, senetlerin üzerinde tah- rifat yapmadığını ve âmir- lerinin emri üzerine senet- leri doldurduğunu söylemiş- tir. Heyeti hâkime bazı hu- susatın Emniyet sandığından şorulması için muhakemeyi başka bir güne talik etmiş- miştir. Tokatla Adam öldürenin muhakemesi Bundan bir müddet ev- vel Şilede bir meyhane âle- minde bir tokat vurarak Şerafettini öldürmekle maz- nun Hayrinin muhakemesine dün ağır cezada devam edil- miştir. Hey'eti hâkime. evrakı devanın raporla beraber Tıbbı adliye gönderilmesine karar vererek muhakemeyi başka bir güne talik etmiştir. Tacirler Nakliyat tarifesinden şikâyetçi Tacirler nakliyeat tarife lerinin yüksekliğinden şikâ- yet etmektedirler. , Kuduz için tamim Belediye reisliği Beledi- yeye merbut bütün daire lere gönderdiği bir tamimde kuduz — vak'anı esnasında yaralananların derhal har- tahaneye sevkedilmelerini bildirmiştir. Polı:tcz — İntihar Buna da alışıılı- yor galiba Pangaltı'da Hidayet efen- di sokağında oturan 59 yap larında madam — Şamram asabi hastalık — tesirile nercel içerek intihara teşeb- büs etmişsede kurtarılmıştır. Sopa ile yara Eyüp Gümüşsüyu — civa. rında keyun otlatan Ççoban Osman dün, Halitle kavga etmiştir. Neticede — Halit, Osmanın başını sopa ile ağır surette yaralamıştır. Taarruz Dün gece Eyüpte üç şe- hitler mahallesinde oturan İrfan, ayni mahalle saktnle- rinden —müezzin Mehmet efendinin evine taarruz edar. ken yakalanmış tahkikata başlanmıştır. Yangın Topkapıda Beyazıt ma- hallesinde müsteciren mu- kim Fatma ve Sabri Ha: nımların evinden yangın zuhuretmiş, sirayetine mey- dan verilmeden söndürül. müştür. Denize düşmüş Unkapanında — Üsküplü mahallesinde oturan Alı, dün Galata rıhtımında bağlı bulunan İzmir vapuruna mal yüklerken denize düş- mür, sandalcılar tarafından kurtarılmıştır. Onlar çare bulmuşlar Beyoğlunda polise akse- den garip bir vak'a olmuş- tur. Kısaca bildiriyoruz: Elektirik şirketi memur- larından genç bir Bey, otur- duğüu ev sahibinin kızını sevmiş, birkaç defa istemiş, fakat ivermemişlerdir. Bu- nun üzerine birkaç gün evvel, 17 yaşlarında bulunan kızla bu Bey, ortadan bir gün için kaybolmuşlardır. 24 saatlik bir misafirlikten sonra, gene meydana çık- mışlardır. Bunun üzerine kızın pederi — muvafakat etmiş, gence kızını vermiştir, Cerh Gedikpaşada oturan Mi- sak isminde biri alacak me- selesinden gazete müvezzli Arisi yaralamıştır. Pencereden sukut Kasımpaşada oturan Ali efendinin 2 yaşındaki kızı pencereden — düşerek yara- lanmı . Ticaret Odası Sovyet tütünlerini tetkik ediyor Ticaret odası Sovyet tü- tün geriyatı hakkında alâ- kadar yerlerden malümat top'layordu. Ahnan son bir habere göre, 931 senesinde Sovyet- ler 365 milyon kilo tütün elde edeceklerdir. Geçen seneki tütün mahsulu 160 milyon kilo idi. Ticaret odası Sovyet tü- tünlerinin nefaseti hakkında da tetkikat yapmıştır. Sov- yet tütünlerinin ekserisi âdi mallardır. Fakat Kafkasya'da yetişen tütünler Samsun tü- tünleri nefasetine yakındır. Bu tütünlerin de istihsal mıntakaları pok mahduttur. ; MM'#IF ııı Târk WRE ifttciliği hakkında Iktısat vekâleti Alâkadarlara bir tamim göndere- rek Türk hayvan ziraatinin ıslahını İktisat vekâletinden alâ- , kadarlara şöyle bir emir | gönderilmişti. Türkiye ziraati ekseri ma- ballerde öküz kuvvetine İsti- nat etmekte olduğundan sığırlarımızı —islah -etmek zaruretile ziraatin takviye- sine kat'i Ihtiyaç vardır. Bi naenaleyh çift işlerine «el. verişli koşum öküzü yetip tirebilmek için aşağıde ya- zılan müddetlerin mevkli ic- raya vaz'ı ve bir an evvel faaliyete geçilmesi İktısat vekâletinin emridir. 1 Sığır yetiştirmeğe arazi ve çayırlıkları müsalt olan bir. veya daha ziyade köyün (sığır ıslahı için nü- mune köyü) olarak intihap D9 J- bildirdi edilmesi bu köylerin harita- sı yapılarak birer suretinin nahiye müdürü Kaymakam, baytar müdürü Vali ve ik- tısat vekâletine gönderilmesi. 2 — Nümune köylerin: deki ineklerin 6 ayı geçmiş erkek danaların birer birer yenesi ile damızlığa ya- iyan erkeklerin enenme- si; ihtiyaçtan noksan boğa- ların vilâyet dahil veya haricinden tedariki. 3 — Hariçten boğa te- darikine imkân yoksa mev- cut erkek buzağıların mün- tehapları fenni şerait dahi- linde beslettirilerek boğalı: ğa elverişli hale getirilmesi. Tamimde bundan başka bir çok maddeler bulun” maktadır. Yeni bir keşif Almanların memesi için Bir tahmine nazaran Al- manyada senede 300 milyon mark kıymetinde taze mey- va çürümektedir. Cihanın her tarafında neşvünüma bulan yemişlerin mühim bir kısmı çürür ve bu suretlo milyonlarca servet heba olur. Mahve mahküm olan bu meyva artıklarından istifade için bir usul keşfi maksa dile Berlinde Karl Her- sel namımda — bir. mü- hendis 27 senedenberi ta- harriyatta |bulunmakta idi. Almanyada Düsseldorfta münteşir “ Der Früchtehan- del,, mecmuasının bir nür hasında K. Hesselin her tür- lâ taze meyvayı toz ve kom- püme haline ifrağ ederek muhafaza eylemek için ni- hayet bir usul keşfettiği bil. dlıllııelnedu meyvaları — çürü- usul buldular Bu usul sayesinde taze meyvalar bir kaç dakika zarfında hiç bir kimyevl madde ilâvesine veya pişi- rilip dondurulmasına lüzum kalmaksızın toz haline ifrağ olunmakta ve ihtiva ettiği şeker ve diğer gıda mad- deleri, mıktarlarını yüzde yüz muhafaza etmektedir: ler. Muhtelif enstitülerin ra- Porlarına nazaran bu mad- de lerzzet itibarile taze ye- tişmişten kat'iyyen farklı de- ğildir. Toz bilâhere kompir me edilmekte ve çikolataya benzer İlevhalar — halinde satılmaktadır. Bu madde ham olarak — ekledilebildiği gibi pişirilmağe dahi salihtir. Bazı fabrikalar yakında meyvalardan bu suretle İs- tifade? etmeğe — başlıyacak lardır. [ Küçük İlânlar I İHALK sÜTUNUI Haliçte bir otobüs seferi nasıl yapılır? Eyuplu bir karilmiz ya- ziyor : Üç aydan beri Emin- önü-Eyup arasında — işlen- makte olan Otobüsler hal- kın pek haklı olarak şikâ- yetini mucip olmaktadır. Nizam ve intizamsız bir veyriseferden maada, yoför ve biletçilerinin de kabalı- ğını İlâve edersek halkın bu şikâyetlerde ne kadar hak- h olduğunu isbat etmiş olu- ruz. Akşamları yalnız Balata kadar yolcu taşımağı daha kârlı bulan şirket geçen Pazar akşamı balkı yarım santte bir sevke başlamıştır. Halkı tabit bir hıkh olarak bir tanesi cebren E- yuba hareket ettirmişlerdir. Bundan ıııüniıl: olan ı’ı-oför sür'atle etrafa ÇArI :::eılul kırarak, halka ga: DAKTİLO ARANIYOR Dolgun maaş ve şeraitle daktilo Hanımlara ihtiyaç vardır. Sirkecide Hocapaşa Yeni altay oteli karşısında ( 19) numaraya müracaat. Telefon 21040 327 lileri yoklamaya davet Fatih askerlik reisliğin- den: i 327 — doğumlu ;ı_'frı- dın ilk yoklamaları 931 nihayetinde bhm Bilâhara — mağduriyetlerine mabal (kalmamak üzere bi- Tâmum mükellefinin Şubele- rine müracaatları. GÜELLERE e a siyan ettirerek yol almıştır, 4050 kişinin hayatile Oyna. yan ef. müdahalelere ehem- miyet vermemiştir. Bu mas- rifetli şoförün idare ettiği otobüsün numarası 8380 dir.