30 Mayıs 1931 Tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 3

30 Mayıs 1931 tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 3

I 30 Cıımartg_ı_ı';_l- Siyasi Takvim Efendiler ayıp! Memur tensiki meselesi günün dedikodusu değil en dişesidir. ©O öyledi bu söyledi (akat bir türlü şu dil altındaki ba- kla çiıkmadı. Biz işin bu tarafında de- değiliz. Bu günlük meseleyi dile dolayan yalnız gazetelerdir. İyl ve ya fena netice- leri veren gazetelerdir. Hükümet ve Fırka ga- zetelerinin garip ve gülünç bir kanaati var. * Zannedi. yorlar ki yalan yanlışta olsa Ankara haberleri ile dolu çıkarlarsa halk gazetelerini kapışıcaktır. Kaç kere tec. rübe ettiler fakat bu onları biraz daha - girift bir sefa- letejdüşürmekten başka fay- da vermedi Son günlerde bu gaze- teler memur meselesini o kadar endişeli bir — şe- kilde — gösterdiler — ki iti: dal ve: hakikattan ayrıl- muyan bizler hatalarını yüz> lerine çarpmağa mecbur ol: duk, Memuru mürteşi göslter- diler, tensikatı ve tenkihatı tehlikeli bir şekle irça et tiler ve sönrü bu hareketle- rinden dönmek Jâzım gelin- ce işi mutat palavralığa, mu- tat yavuz hırsızlığa bindirmek istediler ve meselâ dedi- ler ki — “muhalif matbuat çok endişeli bir şekle sok- tukları memurlar işi..,, Yedizinden , yetmişine kadar bu gazeteler için dön mek hemen hiç kiymeti ol mıyan bir harekettir. Efkârı umumiye için değil efendi- leri için çıkan bu gazeteler bilmelidirler ki: Bu memur meselesinde —ika — edilmiş bir endişe mevcütsa bu nun mes'ulu kendi!eridir.. Bir gün kanunları açıp okumayarn, bir gün yazdı:- ğanın halk Üüzerinde yapâ- cağı tesiri düşünmeyen bu kalem adamlarının, günah: larımı başkaları üzerine yığ- mağa çalışmaları bir küçük- lüktür. Her gün bir gülünç de- dikodu ile çıkan sahifelerin- de pot kırmaktan sarfına- zar çam ormanı yıktılar ve sonra yiğitliğin dokuz şer- tından birini görünmiyerek diğer sekizini de kaçarak yaptılar. İddia ediyoruz ki- - bir gazetecilik mektebine ihti- yaç vardır. Ve bu mektebe liseyi okumamış adam a- lnmasın ve Hükümet ve fırka gazetelerinin patron' larına da burada dere ve: rilsin. Bu oldukça, lâyık olduk larını iddia edenleri evvelâ gazetelerine lâyık hale getirmeli halk nedir anlat- malı , halkçılık nedir an- latmalıdır. Eğer okuyucunuz üç beş kari varsa bunları da bed- bin etmek günahtır. Var- sın birinci sahifenizde An- kara baberi olmasın fakat kendinize kaş yaparken hal- kın gözünü çıkarmak ve sonra — döneklik — göstere- rek tükürdüğünü yalamak 'Türk matbuatı namına ağ- lanacak bir haldir. Efkârı umumiye biliyor fakat biraz da kendiniz an- layın ! Bu işi beceremiyorsanız bırakın da daha lâf anlar, daha İş bilir akıllı adamlar yapsin. Bügünkü vaziyete hem , mebusluk, hem gazetecilik, hem ticaret; hem de halk- çılık bir koltuğa değil beş infilâk Yunanistanda Zarar var Atina, 28 (ALA.) — Gy- thion'den bildirildiğine göre infilâk edici müddeler satan bir tacirin mağazasında bir infilâk vukua gelmiş, 3 dük- kân ve iki ev yanmıştır. Hasar, milyonlarca drahmi tahmin edilmektedir. Bu günd Başmuharririmiz 2 inci cezada Muallim - H.- davası! Bugün ikinci ceza- mah- kemesinde, İzmit — Valisi Eşref B, aleyhine vaki neş- riyatta ismi geçen — sabık İzmit muallimlerinden Rem- ziye Hanımın Başmuharrirt miz ÂArif Oruç ve mes'ul müdürümüz Süleyman Tev- fik Beyler aleyhine ikame ettiği dava rü'yet edilesek- tir. Bu dava hakaret dava- sıdır.. Davaya — sebep te İzmitten gönderilen bir mek-| tupla Remziye Hanim da Valinin tecavüzüne maruz kaldığı noktasının: neşridir: Bugünkü davada da büp muharririmizi kıymetli avu- katırmız Ömer Fuat B. mü- dafaa edecektir. Mes'ul mü- dürümüz Süleyman Tevfik ve Remziye hanımın aley- bine mektup gönderdiği id- dia edilen İzmit muallimle- rinden Kemal beyleride ate- şin vekilimiz Etem Ruhi B. müdafaa edecektir. * «0 ae" Seyfi öldü mü? 9 174 e) )e .. öldürüldü mü? Evvelki gün Beyoğlunda yeni şehirde gülbaş sokağın- da bir hâdisenin cereyan el- tiğini yazmış' ve tafsilâtını vermiştik. Seyfi isıminde küçük za- | bit mektebi — talebesinden birinin heroin çekerek öl- düğünü söylemiştik. Bu işin yeni bir safhaya girdiğini haber aldık. Malüm olduğu üzere Sey- finin Feridiyede Behiye is- minde bir dostu vardı. Ve ilk baber alınan cereyanına göre Behiye he- roin içmekten Seyfiyi men- etmek istemiş fakat Seyfi razı olmiyarak sabaha kadar çek- miş ve osabahleyinde yatağın- da morarmış ölü olarak bu- Kanmuştu. Hâsıl olan yeni safhaya nazaran — Seyfiye — herolni veren Behiye imiş ve Be- hiyenin evvelce kokainden ölümünü yazdığımız, Hüsa- mettin Sait isminde” birini de kokaine alıştırarak ©- nun da ölümüne sebebiyet vel TMİğ. Henüz daha bu cihetler hakkındaki tahkikat salha- a bitmemiştir. Behiyenin bu suretle gençleri kokalin heroin, eter gibi şeylere alış- tırıp — alıştırmadığı — tahkik edilmektedir. Bu takdirde hâdiste yep ıırı:ln bir safhaya dahil ola ğildir. Sizi nefis feragatine ve efkârı umumiyeye hürmete yalan haberlerden çekinme- ğe davet ederiz. — Matbuatı tereddiye sevki | ediyorsunuz. Yerereseenenema sere Bülbülderede Feci bir cinayet İtalyada garip bir hâdise mi oluyor? Tecavüz mü var? zamanlarda faşistlerle kato Hk mahafilleri arasında bir geraiplik hüküm sürmekte olduğu malümdur. Bilhassa | faşistletle katolik aksiyonu azası — arasında — birtakım hâdiseler olmuş ve müteka- bil nümayişler yapılmıştır. Dün Romada şoyle bir şayla çıkmıştır : Össervatoro Romano mü | dütü Kont Dellatore, Vali- kan arazitinde: Saint.Pier: re meydanında tevkif edil- miştir. Ançak bilâhare kon” 'Kont Dellatarenin Vatikan ara- zisinde tevkifedildiği söyleniyor | Roma, 28 (A.A) — Son | tun mesai bürosuna gitmek üzere İtalyan toprağını bir iki adım açtığı ande kendi sine biz sivil memur — vak- laşarak Roma> kestürlük da- iresine kadar gelmesini rica ettiği anlaşılmıştır. Kont, kestörü — kabule âmade olduğunu, fakat ga zele idarehanesinde kabul edilebileceğini cevaben söy- lemiş ve su'ratle Pottede Suissşe denilen yapıyı açarak Vatikan toprağına. iltiça et- gAAA ee eaa eee eren e nnmenna dene sekA A el AA Rer eee Bir arnavut Ligoru delik deşik etti. Bu cinayetin bir alacak mesele- sinden olduğu anlaşılmıştır. Üsküdar da Dün Bülböl- | mal olmuştur" dere de bir cinayet olmuştur. Bu cinayet etrafında yap" tığım tetkikatı da yazıyo- rum Bu cinayetin sebebi pek | mühim değildir. Bir alacak işidir. Hem de mahkemede haybedilmiş bir alacak me- seleridir. Bülbüldere oturan Ligor Ef.ile bahçı- vanlık yapan Arnavut. Ah: met arasında bundan epice evvel bir ahşveriş olmuştur Liğor Efendi, parayı ver- memesi icapettiğinde! israr €tmiş ve Arnavut Ahmet te vermesi lâzım geldiğini «öÖy- lemiştir. ğ Buü arâlarında bir iki laf zemini olmuş ve bir türlü sulhen tesviye edilmemiştir. Bünun üzerine Arnavut Ahmet Ligor Efendiyi bu alacak meselesinden dava et miştir. Muehakeme yapılınış fa: kat Arvut Ahmet davayı kaybetmiştir. Meselenin birinci safhası muhakemeden sonra ka- panmıştır. Fakat Arnavut Ahmet davayı kaybetmiş- sede kinini unutmamıştır. Bu kin ve Ligorin lakay- disi işin ikinci safhasını a- çıyor. İkinci safha Arnavut- Liğordan inti- kam almak. için — fırsat beklemeğe başlamışlır. ve bir kaç defa kendi gitmiş başkalarını vasıta etmiş fa> kat Ligordan şu cevabı al- mıştir: — Daha benden ne isti- yor? Mahkemeye — verdi. kaybetti. Görüyorki ka- vun da onu baksız. bulü-. yor. Ben adama sebeptsiz on para yermem ! Kin artıyor Bü haberler ve teyeb- büslerinin akim kalması Ar- navüt 'Akmedin kinini art: tırmış Ligora hayatı bahasına caddesinde -| Arnavut Ahmet, bir yer den bir tabanca tedarik e- derek Ligoru takip etmeğe başlamıştır. — Bittabil — bi çare adam böyle bir takip ve tasmimden haberi olma- dığı icin gene dün akşam bermutat Bülbüldete cadde- sinde evine. doğru gitmeğe başlamıştır. Tam yürürken köşeden karşitına bir “adam çıkmiş ve Ligora haykırmıştır. — Dur ulan! Ligor, karşısında Arna- vut Ahmedi görünce vazi- yeti anlamış fakat elinde hiç bir müdafaa, çazesi ol madiği — için — yalvarmağa başlamıştır. Vakit saat 20 ye yaklap tığı için artık kararmağa başlıyan havadan Arnavu: dun elindeki silâhı görmemiş fakat bu adamiın her halde hüsnü — niyeti — olmadığını düşünerek! — İmdat! Diye haykırmıştır. Aka- binde Arnavut Ahmet elin: deki tabancayı kaçmasına vakit bırakmadan zavallının göğtüne doğru boşaltmıştır. Kurşun Ligor ilk kurşunu göğsür ne yemiştir. Arkasından 5 kurşgun daha muhtelif yerle- rine girmiştir. Ligor ancak canhıraş bir feryat — kopararak kanlar içinde yere yıkılmıştır. Ar- nDavut Ahmet Ligorun öldü- ğüne kanaat getirdikten son. ra kaçmağa başlamıştır. Silâh sesleri Bu silâh sesleri üzerine polis bekçi mahalli vak'aya yetişmişler fakat Ligorun ifadesini şalamamışlardır. Katil. Arnavut yakalanı mıştır. cürmünü inkar et. mekte isede tahkikat — ve izlerin failin Ahmet olduğu- nu göstermektedir. Maaha- za tahkikat devam etmekte- ir. A S |çıktılar ve bu neticeyi aldilar. yonluk- yolunda! Fenerbahçe Beşiktaşa mağlüp olmakla şampiyonluğa veda etti Dün de, siadyomda lik maçlarına devam edildi. Ve şu maçlar yapıldı. İıtınbu.lığor -— üleymaniye Birinci devrede her iki tarafta birer sayı yaptılar. İkinci devre — sayınz ve beraberlikle bitti. Dün İstanbul — sporlular | sahaya eksik bir kadro ile | Beyköz - Anadolü | Oyuna — Beykozluların | ayağıyla başlandı. İ Başlangıçta Anadolu seri. Bu vaziyet çok — sürmedi, Beykozlular açıldı. ve sol içleri vasitasile ilk - golle- rini yaptılar. İkinci — devrenin - orta: larında — Anadolu — lehine per altı oldu. Bundan i- tifade etmesini bilerek ilk ve — beraber'ik — sayılarımı yaptılar. Oyun bü gölden sonta haretlendi. Anadolu — muhacimleri güzel anlaşma neticesi Bey- kozlulara heyecanlı — daki- kalar geçirtiyorlardı. Beykoz. ikinci — sayısını pen — altından kazanarak bitirdi. 5 Vefa- Galatasaray Günün en mühim müsa- bakası bu takımlar arasın- da oldu. Oyuna, — Vafa sahasının sol ceza - çizgisi haricinde —hakem atışile başlandı- Soldan, topu — kapan Vefa — muhacimleri — son bir sür'atle ve çok — nefis bik akışla — Galatasaray kalesine indiler. — Top Av ni de; Bu suretle netice yok. Mukabil hücum — Galatasa: rayda, Hüsamettin de — güzel bir kurtuluşla sayı yapılma sına mânı oluyor. Tribün: lerden teşvik, yaşa var ol sesleri yükseliyor. — Belliki herkes “Vefanın — Galata: sarayla berabere kalmasını Fenerin gene — şampiyon olmasını istiyorlardı. Bir aralık hücum Ga- latasaraya geçti.. Mehmet topu sürdü, kaleci ile karşı karşıya kaldı. Şüt ve gol... On beş dakika oynandı ve birinci devre bu şekilde bitti. tazyık İkinci devrede Galatasaray da. Düha beş dakika geçmemişti. Gazi kendi kalesi önün- de topu Necdedin ayağına attı. — Necdet de iki defa olarak topu Vefa küalesine soktu. v xai Oyun heyecanlı Galata- saray daha — hâkim. — Re-- bil fazla — ofsayt kalıyor, bu. suretle bir — çok akın: , lar — golsuz kalıyordu. Bir —aralık — Nihadın dışarı çıkıyor. | la sağ solü besliyor. bir. gol daha atıyor. Oyun da — &1 Galatasarayın le- hine bitiyor. Beşiktaş - Fener Oyuna Beşiktaşın hücu- mile başlandı" Beşiktaşın — diğer- — bir akın — Fenerlilere çok bü- yük bir tehlike geçirtli. Rıza topü kaçırdı. Lâ- kin Cevat — kurtarmakta gecikmedi. Fener hâkim bir mev- kiye geçti" Zeki gene güzel paslar Fa- kat netice yoök: On beş dakika sonra Beşiktaşın — bir. hücumu Fener — kalesine kadar ge- liyor ve santrforlarının aya- ğgile gölle neticeleniyor. “Oyun başladığı zaman Fener gene Sadinin boşluğu kendini hisettiriyordu. Dün Sadinin yerine —oynayan Şekip — çok aksayordu. Birinci deyre bu şekilde İkinci devrede Beşiktaş çok şahane bir oyun oy- nayor. Fener bihakkın oynama- sına — rağmen Beşiktaşta 10 mağlüp oldü * penalrı kaçıran Fenerin bu mağlü- biyeti taraftarlarımı ağlat. mışlır, Kolejdeki atletizm bayramı 29 Mayıs atletizm bay- ramı dün 14 de Ror bert kolej sahasında yapıl- di. Alınan neticeler şun- lardır. 100 metre sür'al (yarım son) — Birinci Semih, ikin- €l Neyçef, üçüncü Türhan. 800 1metre — Birinci Koronocopulas, ikinçi Be- sim, üçüncü Agop I, 3, &, 110 metre manlali koşu Birinci- Todoruf, ikinci Tev- tik, üçüncü Kâzım derece 17, Yo dir, TO0 metre sür'at (t0n)— Semih birioçiş -Enver ikin- gi, Neyçef üçüncü. Dörece 11, 15 dir. Semih bu suüretle geçen seneki kendi rekorunu kır- mışlır, 1500 metre — Corciya- dis birinci, Lütfi ikinci, Ma- ;'lâdlı üçüncü, Derece 4,37. skeyaşarare e r el aa Y naea M. mektebinde musamere Dün erkek muallim mek- tebinde Vefa Orta mektebi #on sınıf talebeleri güzel bir müsamere verdiler (Ben bir tihan gömdün) facin piye- siyle (bir âzizlik) komedisini temsil ettiler. Ve çok eyi muvaffak oldular. Facia piyesinde Âvni ve Alaettin Beyler bilhassa teb- Tike şayandır. Piyesin tem- sili ımda bir Hanım ba- “eleyhine perbes yuruş cezas; ) Yıldı.. Ve, bütün huzzar ağ.- WT Na sol üst köşesinden topu Ga-. latasaray Kkalesine — sokta. “daha ştı. Yalnız şu başlanğıçlarda “Ayge türküsü, hiç olmasa idi eyi —olurdu. Ha. Alkiş, “yaşk” öğüleri! “Gazi '| Tiya ' bana - softa — devrinin tekrar giriyor. — Oyunun bit | ayyaş softalarını - hatırlatti. mesine sekiz dakika - var. Rebiinin; attığı korner gol'e ıı!hdnlmf. (Galatasaray çok — güzel oynayor. Necdet son dakikada Hele bu meclisin hanetisi pek muvaffak oldu. r YVefalıları dünkü muvaf | fakiyatlerinden dolayı !-- 0, ederiz.