30 Mayıs 1931 Tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 5

30 Mayıs 1931 tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 5

Unutulmuş Bir Tekke Beybilhavzın Esrafrı... Manevi bir maktel... Beybilh;vzda işe başlayınca je: garip şeyler gördüm? Heyecanlı sahne! Genç pastör sesimin işitilmesin- den korkuyordu.: O AĞA Söylediklerimin dişarıdan | kuyulmaması için genç pas örün heyecân gösterdiği telli üdi. Titrek bir sesle! — Fakat bunlara da lü- tum var küçük Hamm, di- tor. | Hiddetle cevap verdim: - | — Eyi bil ki ben az fa: kat derin yaşadım. Şimdi yuradan'sesimi filvaki kimse duymuyor, - karşımzda artık garip bir gölge gibi kaldım, Fakat şu tekkenizin tarihi addolunabilecek kadar va- kayi ile doluyum, Nerede kaldı benim saf ve berrak çocukluk düşüncelerim, ne- tede şimdiki - sefaletim. İçi- min hayatını bir gören olsa | orada sönmüş rüyaları yük- | sek ne ümitler, ne felâket- ler, ne maceralar var. Pas- tör efendi, ben korkak ve kuvyetsiz. değilim. — Fakat düştüğüm — çirkâbın — Ağırlı- | ğından şimdilik yorgun ve bitkinim... Genç pastör vüvazişkâr bir tavurla: — Müj... Hanım, yeşil, derin bir ormanın ipek yo- sunlarına bezemiş kayalık- larından akan berrak| bir su gibi temiz konuşuyorsun. Sen asırlarca yaşamış, bin çeşitjemeller, hırslarla, zevk- ler, maceralarla — didişmiş insaniyetin bitkin ve yorgun varlığından — tektir. edilen şehvet içkisini içmedin mi?, Dünyanın ve insanin et- ten, çamurdan, sinirden, şehvetten, afyondan mamül bir zehir olduğunu bilmi- yor musun?. Küçük Hanım, şikâyet ettiğin hayat, karanlık asır- ların esrarindan, şehvetin ra- şelerinden, Tosanın ” aradığı maceralardan bir parçadır. Bu genç papaz neler söylüyordu.. Ben bu iğrenç tekkeye düştüğüm anden beri bu derece ilik ve dü- rüst bir söz düymamıştım. | Şikâyet ettiğim hayat, de- | mek ki asırların esrarından | şehvetin raşelerinden, insa- nın hayatta aradığı mace- | ralardan bir parça imlş. Demek ki Beybilhavz, esra- rengiz bir şehvet ve mace- ra yekünu imiş... Bu haki- kati işte Beybilhavzı temsil eden, bu zillet hücresinde beni irşat edecek olan genç papaz söylüyordu. Heyeca- nim biraz sükünet bulmuş, yorgun vücudum. istirahata muhtaçtı. Genç papazyanıma oturdu. Bu — itinalı — tuva lete malik smcak — kanlı ve digerlerine nisbetle çok doğru, hattâ Beybilhavz tek- hesinin bir şehvet ve mace- ra tekkesi olduğunu söyle- yen bir gençti. Elemlerime iştirâk eden bir bakışla beni teselli etmek istiyordu. Bir az felseft, biraz' havaf ve daha çok Beybilhavz aley- hine söz söylemek suretile beni sevindiriyordu.”Bu genç| adam, bana tokuülmak için, | İsayi, Musayı daha kimleri öne sürmüş değil, bilâkis bu kelimelerin ahmakiarı - aldatmak — için uydurulmuş birer manasız- hıktan ibaret olduğunu söy- | lüyordu. Bu doğruluğundan ve bilmem | dolayı ben de kendisine kar- gı bir hürmet duyüyordum. Hayattan, ışıktan, saadetten, insandan uzak bir yerde, herşeyi bir iztirap ve heye- can adesesi arasından gö- rürken bu adamın, yüreğim- de boğulan bir- hâkikatiği meşterlemesi bana — adeta Mmanevi bir şifa vermişti. (Devamı' var) — — —— - İnhisarlarda Ay başı - yapılacak tadilât İohisarlarda — yapılacak tadilât ayın son . günü teb- I liğ edilecektir. Şimdiden duyulan riva: yetler şunlardır: Şube müdür muavinlik- leri lâğvedilmiştir. Vazife- siz kalanlardam- bazılarına İstanbul ve taşrada vazife teklif edilecektir. Bu vazi- feleri kabul — etmiyenlerin açık maaşları kesilecektir. Ticaret odası Tüccarların fotoğ- rafını isteyecek Pıyasa da bazı kimseler | şunu bunu dolandırarak bu tadan kaçmaktadırlar. çoğu bunu altında yapı- Bunlardan Ticaret namı hiyor. Bunu nazarı itibara alan Ticaret odası bundan sonra Odaya mukayyet tacirlerin | birer de resmini istiyecektir. Bu suretle bu gibi tacirle- Fin takibinde bu resimler işe yarayacaktır. İzmir de İki kişi tevkif edildi İzmir 29— Manısa bi- rinci noteri Aptulhak Hâ- mit ve Eytam — müdürü İbrahim beyler tevkif edi- lmişlerdir. Noter zimmeti ne 12800 lira geçirmiştir. Eytem müdürü de ema- net para sulistimal etmiştir. Ayrıca işin içinde sahtakâr. hk ta vardır. |Poliste: Fücceten olüm Çamür Şevket | e) )4 neden- öldü ? 11 de / Beya- zitta Çuükuürçeşme meyda- nindan geçmekte olan es- rarkeş Çamur Şevket bir- denbire üzerine fenalık ge- lerek — ölmüştür, — Zabita tabibi derhal mahalli vak'a- ya yetişerek ölüyü muayene etmiştir. Şevketin — sektei kâlpten vefat ettiği anlaşıl- mışlır. Zabıta tahkikata başla- mıştır. Dün saat Dövmüş Beyoğlunda berber hakkı EF, dün bir kadın — mecele- sinden arkadaşı berber Ya- kubu fena halde dövmüştür. Zabıta tahkikata başlamıştır. | Sandalları çalınmış Arnavutköyünde bahk: çıhk eden Tenagozla Di- mitrinin sandalları evvelki gün meçhul şahıslar tara- fından çalınmıştır. Sandal- larmkürekleri dün Üsküdar- dar kıyılarında bulunmuş- Jarsa da — sandallardan bir eser yoktur, Arkadaşının parmağını kırmış Şenüar ' isminde birisi bir kadın yüzünden arka- daşı Aleksandır. ile kavga ederek arkadaşının iki'par- mağını — kırmiştir. Zabıta tahkikata tevessül etmiştir. Banka dedî'ğ' Bu ne biçi Azılı bir çete yakalandı! Urfa 29 — Cenuktan ge- len bir çete (Soriçe) cıva- rında birkamyonuu yolcula- larını soydu. Vak'a çabuk haber alınmıştır. Bunun üze- rine bir müfreze çeteyi ta- şekilde çete muhasara edil- miştir. Müsademe neticesin- de çete efradı kâmilen im- ha edildi. Bu çete şimdiye kadar yüzlerce vaka yapmıştı. Sa- bıkalıydı. Halk çetenin ya- kalanmasından — feykalâde memnundur. Torpito muhriplerimiz ne vakit geliyor ? İtalyada yeni Inşa edi- len Kocatepe ve Adatepe torpito — muhriplerimiz 14 Haziran tarihinde İstanbul Hmanına gelmiş olacaklar- dır. Edirne arıcılıkta ileri! “ Edirne ve Kırklarelinde- ki bazı arıcıliık — mücasese- leri fenni arı kovanları ge- tirmişlerdir. Halbuki, memleketimizin her tarafında fedni kovanlar olsa ihracat yapmamix müm- kün olacaktır. Bunun içinde Ziraat bankasımın yardımına lözum görülüyor. Müsamere Dün gece Tepebaşında İstiklâl lisesinin son sınıf ta- | Tebesi tarafından bir veda | müsameresi verilmiştir. in böyle olur! m tasarruf hokkabazlığı! Şu Ziraat bankasına bakın! Ankara, 29 (Hususi) — Ziraat bankası Avrupaya 10 kişilik —bir. tetkik heyeti | göndermeğe karar — vermiş" tir. Fırka kongresinde vazi- | yeli çok ciddi konuşulan bu bankanın tasarruf zaman- | Tarındaki bu hareketi garip görülmektedir. | Tetkik uyılııuııe çıkan | —— c.r. Hamit Bey Tütün inhisarından istifa etti Tütün — fohisarı umem | müdür vekili Hamit Bey, kesreti meşguliyetinden ba- hisle müdür umumi vekâle- tinden çekilmiştir. Behçet Beyin Ankaradan avdetine kadar umumi müdür vekâ- letini ikinci şube müdürü Nazmi Bey deruhte etmiştir. Şirketler Bu seneki blançolarını veriyorlar Şekrimizdeki — yerli ve ecnebt şirketlerden bir kır- ı 930 blançolarını ticaret müdüriyetine - vermişlerdir. Buna nazaran 930 senesin- de kazançları yüzde 10 30 nisbetinde azalmiştır. Bun- lar sermayeden ziyade kür- dan zarar etmişlerdir. Tadili faaliyet — şirketler de yok değildir. Bunlar arasında Balya Kara Aydın şirketi 6.000,000 lira açıkla faaliyetini tasfiye etmiştir. beher azaya günde 80 lira verilecektir. Seyahatin altı ay devam | edeceğiti. hesap - edersek masraf 150 bin lira tuta> caktır. Bu fuzuli masrafın kapa- tlmasi için güya tasarruf | maköndile 200 memur kad- ro harici bırnkılıcıkhr / enrtka ai iBuğday piyasası | “ne halde? |Bugünlerde düşkün iyeni - sene. mahsulü İ bereketli ! Buğday piyasası bugün- lerde düşküdür. Bu tenez- | züle sebep, son zamanlar- da mahsulün fazla miktar- da piyasaya sevkedilmesi olmuştur. Maamafih, bu hal arizidir Yeni sene buğday mah- sulü ise bereketlidir. Fiyatların da — şikâyeti mucip olmıyacak derecede normal olacağı tahmin olu: nuyor. Esaten evvelce ya- pıldiği gibi Amerikan unu: nun piyataya arzedilmemesi ve Rusyanın Türk pazarla. rına buğday sevketmemesi buğdaylarımızın iyi bir fiat- le istihlâkine sebebiyet ve- riyor. Son günlerde Trakya ve vasati Anadoluda yağan yağmurlar da mahsul için feyizli olmuştur. kip etmiştir. Çok müsait bir | Polis müdürünün aldığı paralar - Geri mi almıyor? “Adana da, bekci Maaşı nasıl lâğvedilmiş-ve alınmiş ? Yeni Adana gazetekişun- ları yazıyor: Adana polis müdütü Yu- suf Ziya Beyin: Adanaya geldiği Iki senedenberi vazl- fedar bülünan bekçi başının memuriyetine nihayet vererek kendisini bekçi kontrol me- muru unvanile bu vazifeye tayin ve “bekçi köntrol me- muru Yusüf Ziya, — imzası ile ayda kırk beşlira maaş almakta olduğu anlaşılarak neşriyatta bulunmuş ve alâ- kadar — tahkik makamı da meseleyi böylece tesbit et- mesidir. Bir polis müdürnün esas va- mifesi şehirin âsayişine tea- Nük eden her hususu könt- rol etmek - olduguna göre bu şekilde bekçi dairesinden para alaması her halde kanu-,| ni bir şey olmazdı. Bilhassa barem kanunu çiktıktan Sonra bu suretle Maaş almak kat'iyyen mem adilmiş ve kanuna aykırı Farzolunmuştur. Her suretle usulsuz olan bu işten pöolie müdürü Bey, keyfiyet meydana çıkıncıya kadar para almakta devam etmiştir. Habet. aldığımıza göre Bu,gayri kânun! vaziyetten haberdar olan emniyeti umu? miye müdürlüğü “meselefi ehemmiyetle tahkik ve (et- Küke başlamış ve meysuk | #üretle öğrendiğimize Nâza- Tan bekçi kontrol memurlu- ğunamı altında ikiğeneden beri ayda kırk beş İira alın- imakta olan paranın idare- #ine emlt verilmiştir. Adanada Asri mezbaha Adana belediyesinin -üç yüz bin Hralık bir mezbaba yaptırmak için Belediyeye ait olan emlâki karşılık-gör- terip rehinettiği malömdür. Henüz inşaatı hitam bul mamış olan bu asri mezbaha emlâk bankasına rehin edile: rek para alınmak istenmiş olduğu haber alınmıştır. Kooperatifçilik hareketleri İktısat vekâleti, tarafın- dan kooperatifçiliğe alt bazı eserler çıkartılacaktır. Yeni teşekkül eden koo- peratifçilik cemiyetide koo peratif namında bir imtiyaz almak için vilâyete müracat etmiştir. Para veriliyor Adana ve havalisinde Ziraat NU bankası. iyi Adanada Güçen — sene kefaleti müteselsile ile ik- | raz - eylemiş olduğu parayı | temin süretile tecil eden ziraat bankası bu sene kü- Çük çiftçinin de mümkün mertebe ihtiyacını temin el Mmeyi düşünmüş ve geçen se- neki plana yüzde kırk ilâve ederek ikrazata başlamıştır. Geçen sene para almiş olanların bu senede tekrar para alabilmesi için umum müdürlüğe verilmiş olan izahat üzerine meselâ yüz. Bra alıpta ödamemiş olanla: Hastalar Sokakta kalmadı deniyor Anadoludan gelen bazi hastaların sokak ortalarında kaldığını bir gazete yazmıştı. Bu husus hakkında sh- hiye müdürü Ali Rıza Bey | şunları söyliyor: “Vaki neşriyatı gördüm ve tahkik ettirdim. Mevzuu babis hastalar yalırılacak hasta değildirler. Bunlardan biri Koksaljiye ve diğeri felce müptelâdırlar ki asgari üçer sene yatmaları icap eder. Bunlar için tahsis edi- lecek yataklarda bu müd- det zarfında yüzlerce hasta tedavi edilir ve kendilerine hayat verilir. çalışıyormuş ra faizi eski borcuma ilâve edilmek süretile Bu' kabil müstakrizlere 30-40 lira nte- betinde para verilmektedir. Bu suretle para bulmak için bankaya müracaat eden köylerin adedi otuzu “bul- muştur. K Bankada Bbilhassn bu işlerle - meşğul / olan Gani beyin mesaisi görülmekte ve geceli gündüzlü çaöliğimak süretile ikraz İşlerini Zariia - man darlığıyla Mülenasip şe- kilde intaç etmektedir. Balonla suut Rekoru kırılıyor 1 € Viyana, 28 (A. A.) — Saeldon'den — bildirildiğine, göre profesör Picard 16 bin metre irtifaa yükselmiştir. Balonu, normal bir sürette Curl cümudiyesi üzerine in- miştir. Profesör ile arkada” H sağ ve salimdir.. Balon tle balonda — bulunan — xlât ve edavata da bir şey ol mamıştır. 60 milyon çiroz Balıkçılar cemiyetinin yaptığı, bir. istatistiğe 'göre, bu sene GÜ milyon — çiroz kurntulmuştur. ( Küçük” İlânlar | DAKTİLO ARANIYOR Dölgun maaş ve şeraltle daktilo Hanımlara ihtiyaç vardır. Sirkecide Hocapaşa Yeni Altay oteli karşısında ( 19 ) numaraya müracaat. Telefon 21040