2 Haziran 1931 Tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 5

2 Haziran 1931 tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 5

— ı Unutulmuş Bir Tekke Adliyı İhtilâs |Polist Silâh B Manevi bir maktel... bilhavzın Esrarı...| Beybilhavzda işe başlayınca me garip jeyler _gördüm? Meğer kim imiş? l O genç Selânik mektupçusunun nameşru evlâdı imiş.. GAĞA A Arasıra yanıma gelen ve beni uzlet zindanından kurtaran — genç Pastörün tatlı bakışları bunun için de bana — bir halâs müjdesi oldu. Loş koridorlar, mer- diven aralıkları adeta gizli bir aşk telâki yeriydi. Ben de genç Papazla biraz dahâ mahremane ve can. dan' kunuşmak - için bizza- rüre loş koridorun tenha- lığına — dalıyordum. Orada ©o benim dudaklarıma sıcak bir buse kondururken kur- tarmak için bana ümit ve teselli veriyordu. Macera yaşamak her şeye rağmen sönmeyen bir arzu vardı. Bu Amerikan mektebindeki tahsil ve terbiyem neticesi idi. Zaten orada okuyan bizden evvel ve sonraki ar- kadaşlarım da hep böyle de- ğil miydi? Hepsi de macera yaşamak için can atmıyor- lar miydi? Okuduğumuz ki- taplar hep dini ve bize ma- ceracılığı aşılıyan — eserler değil miydi ?. Bu macera iştiyakı ru- humda, fırtınalar, kasırgalar yaratıyordu. Genç Pastörün için, beni Amerikaya, İngiltereye, | Pekine, uzak ve münzevi yerlere kaçırmasını göğnüm- le, ruhumla — istiyordum. Bu arzumu zimnen anlattığım halde genç papaz buna pek müsait görünmiyordu. Bu Fgenç te, şu Beybilhavz tek- kesinin iğrenç mahiyetine yaraşmıyan bir asalet, neca- bet vardı.. Sonra öğrendi- ğime göre bu zat, meşhur | Selânik mektupçusu (V....) Beyin Ermeni metresinden dünyaya gelmiş bir evlâ- dıydı. Damarlarında Türklüğün asaletini taşıyan bü genç, Amerikan mektebinde oku- muş, Beybilhavz çirkâbına düşmüş ve onların bir Pas- törü olmuş fakat... İnsanlı> gından milli asaletinden çok bir şey kaybetmemişti. Bey bilhavz tekkesine milli se- ciyesi tebarüz ediyordu. Be- ni kurtarmaktaki cehti, hep bu seciyenin tabii bir neti- cesi değil miydi?. Diğer yaşlı ve zahiren ciddi görünen fakat tekke dehlizinin her loşluğunda bir genç kızın memelerini sıkan, dudaklarını emen küstah Pastörlere nisbetle bir sui kaderle bur.ya düş- ( müş olan Türk oğlu papaz çok necip ve asil idi. Bütün mesaime rağmen geniş bir bütçeye malik olan bu Amerikan misyoner tekkesinden para almak mümkün değildi. içimde | Bunlar, ne olursa olsun Insan'arı bedavaya çalıştır- mağa azmetmiş bir haldey- diler. — İsterlinğler, banknot- lar hep kendileri için, hep kitaplar, risaleler, mecmu- alar neşretmek için sarfedi- liyormuş , — müntesiplerine yapılan mesarif, bir boğaz tokluğuna ve giyime, hem basit bir giyim, masrafına inhisar eder. Bu itibarla cebimde on para yoktu. Geaç papaz bir gün yanıma geldi. Bana üç tane yüz liralık kâğıt ver- di. —- Müj Hanım dedi, sizin için Şehzadebaşında münasip bir alle nezdinde bir pansiyon hazırladım, bu parayıda allenizle te- mas temin edinceye kadar size mesarifiniz. olarak ve- riyorum. Bundan kat'iyen kimsenin haberi olmıya- cak, müsait vaktinde siznen bu parayı alırım. (Devamı var) Göreekkae eressAvenEKANA veLADELENErEENEDE erELANE Kundakçı Sabit oldu ceza üç sene Polis teavün sandığında 786 lira ihtilâs ederek firar eden ve Zonguldakta tev- kif edilen mutemet Ahmet Muhtar Efnin muhakemesi | dün ağır cezada nihayet- lenmiştir. Heyet hâkime cürmü sabit görerek maznunun üç sene altı ay ağır hapsine | karar vermiştir. Komünistler Ağır cezada Mahkemei temyizden da- vaları nakzen gelen komü- nistlerin — muhakemelerine bu gün ağır cezada tekrar bakılacaktır. Ayni zamanda — Hasan | Ali Beyin de muhakemesi | Vecahen görülecektir. Aydından mevkufen şehrimize — getirilen — diğer komünistlerinde dün ikinci istintak hâkimliğince — istic- vapları — yapılmıştı. Mezarlık davası Sürpagop mezarlığı yü- zünden Ermeni başpapaz- lığı ile Belediye arasında çıkan mütekabil davaya dün dördüncü hukuk mahkeme- sinde devam edilmiştir. Dünkü celsede Papazlığın avukatı bir lâyiha vermişp tir. Heyeti hâkime bunun tetkiki için muhakemeyi bir Temmuza talik etmiştir. Fuhuş Dün Ağırcezada/ Buna sebep Yağkapanında Halat ve cadır bezi ticareti ile meş- gğülken mağazasını yakan Hüseyin ef. nin muhakeme- si dün ağırcezada nihayet- lenmiştir. Malümdur ki Hüseyin ef. magazasını sigorta ettir- dikten sonra Emlâk banka- sına da terhin etmişti Bi lâhare sigortadan paraları almak için harik çıkarmıştı. Heyeti hâkime cürmü sabit gördüğünden maznu- nun üç buçuk sene hapsine karar vermiştir. Yurt açılıyor Darülfünunun arkasında tamir edilmekte olan yurt binaenın tamiri bitmek Üz- redir, Yurdun dabili tefrişatı için fırka idare heyeti Reisi meşgel olmaktadır. Yurt bu sene bidayetin. de açılacak ve yalnız Da- rülfünun talebesi kabul e- dilecektir. Esnafın aylık muaye- nelerine başlandı Her üç ayda bir yapıl: makta olan esnaf muayene- lerine bu günden itibaren bap> lanmıştır. Ticaret odası es- naf mürakıpliği tarafından dün yeni hüviyet cüzdanla- rı mühürlenmeğe başlanmış- tır. Esnaf peyderpey cüz- danlarını tedarik ettirerek üç aylık muayenelerini yap- tıracaklardır. T De, b dn mÜRTNE |— HLASA MA V Olan yakalandı Umumbaneci Münevve- rin muhakemesine dün İkin- ci cezada devam edilmiştir.? Vak'a şudur : Münevverle arkada'şı umumhaneci Sabahat Mü- şerref isminde bir - kız- cağızı kandırarak fuhşa teş- vik etmişler ve müşteriye çıkarmışlardır. Esnayi muhakemede Mü şerref başından geçen vak'- ayı şöyle anlattı: “Ben 18 yaşındayım, bu Münevver, sana — terzilik — öğreteyim, diye diye beni yanına aldı ve sonra müşteriye çıkardı- lar. v naesemmesesekereksreren ee ereee aa rekesekAe | Acaba öldürmek için mi atmış? Kasımpaşada oturan Şakir isminde biri dün ka- risile kavga ederek araya giren — kainpederine kızmış, tabancasını çekerek iki el silâh atmıştır. Şakir yaka- lanmıştır. Şebeke anlaşıldı Polis ikinci şube müdiri- yeti bir hırsız şebekesi yaka- lamıştır. Bu şebeke Rüştü, Niyazi, Yaşar ve Feridun ismlerinde 4 kişiden mürek- keptir. Uzun zanmandanberi Hizleri üzerinde takibat yapan zabıta bu şebekeyi meydana çıkarmış ve faillerini Adliye- ye teslim etmiştir. Biçare hamal Ali isminde bir hamal | sırtında yükle tarlabaşından geçerken karşısına bir oto: mobil çıkmış, kaçarken yere düşerek yaralanmıştır. Hırsızlık Bir kıptı kadın dün Pangaltıda - bilezikçi soka- ğgında — mukim madam Aryodohinin hanesine gire- rek 22 lira çalmış ve kaç: mıştır. Tramvaydan düşmüş Şişlide çifte cevizlerde oturan 52 yaşlarında ma- dam Peroz dün, Bomonti istasyonunda — tramvaydan inerken düşmüş, — başından ve sol kolundan yaralan- mıştır. Sukut Kurtuluşta tren — soka- gında sakin 53 yaşlarında Jozef dün, Maçka garajında inşaatla meşgulken bir buçuk metre — irtifandan — düşmüş vücudunun muhtelif yerle- rinden yaralanmıştır. Tabanca bulundu Yakup —isminde — biri dün sabaha karşı keçeciler: de bostan arkasında dolaş- makta iken polisler tarafın- dan şüpheli görülerek tahar- rir edilmiştir. Taharri neticesinde üze- rinde birtabanca bulunmuş, tahkikata — başlamıştır. in tevkifini talep etmiştir. — Heyeti hâkime bu tale- bi kabul etmiş ve şahit celi bi için muhakemeyi başka Makamı iddia Münevver- | bir güne talik etmiştir. Bravo tüccara! Memleket böylejböyle kurtulur. Bu sefer rekabette galipsiniz! Yerli mamulâtla Japon malları arasında rekabet yapılıyor. Neticede, daha ucuza imal edebildiğimiz, her iki memleket mamu- lâtından bazrılarını piyasa- ya biz sürüyoruz. Nitekim 1931 kânunusa- nisinden beri Japan kaput bezlerile yerli kaput bezleri arasında çiddetli bir rekabet hüküm sürüyordu. Bu rekabet Nisan ayın> | mesai saati da İlehimizde bir safha lerde ise tamamen Japon kaput bezleri piyasadan çe- kilmişlerdir. Çünkü yerli kaput bez- leri daha ucuza mal olmak- tadır, Binnetice müşteri bu- lamıyan Japon kaput bezle- ri Türkiyeye ihraç edilme- meğe başlanmıştır. Devairde mesai saati Manisa, 1 (ALA) — Bu- günden itibaren devairde 7-30 dan 12, 13-30 dan 18 olarak tatbik arzetmeğe başladı. Son gün- |— edilecektir. Dü A W Hangi devirde yaşgyoruz.’ " Marmara nahiyesi | Müdürü, Sulk hâkimini tabanca ile makamında tehdit etti! İzmirden bildiriliyor: Akhisar kazasının Mar- mara nahiyesi İmüdürü Fu- at beyle ayni nahiyenin Sulh hâkimi Mehmet 'bey ara- sında bir hâdise oldu ve Na- hiye müdürü Fuat bey Sulh hâkimi Mebmet beye ma- kamında tabanca ile ölüm tehdidinde bulundu. Hâdise setrafında bize verilen ma lâmat şu merkezdedir. — Marmara nakiyesi mü- dürü Fuat beyle Sulh hâkimi Mehmet beyin araları eskiden beri açıkmış. Nahiye müdürü ile Sulh hâkimi arasındaki bu geçimsizlik hemen her za- man mühtelif — vesilelerle tazelenir, halk bu iki idare adamını barıştırıncaya ka- dar akla karayı seçermiş. Bundan bir müddet ev- vel bir köylü nahiye müdü- rünün yanlış bir hareketi üzerine nahiye müdürü aley- hine bir dava ikame etmiş. Nahiye müdürü Fuat B. bu davadan haberdar olur ol- maz Sulh hâkimini görmüş ve bu Gdavanın salahiyet dolayısile Adanada Türk ocağının ocağımı | var mış? Adana Türk ocağının dev- rinden sonra para işlerinde açık olduğuna dair bir şa- yiadan “Yeni Adana, ga- zetesi bahsediyor. Aynı ga- zete bu ocağın 40 bin lira | varidatı olduğu halde bir muallime 800 lira borçlu ol- duğunu bildiriyor. Bundan başka bu ocağın ziyafetlerle uğraşacağına bu muallimin parasını vermesini düşün- mesi Jâzım geldiğini ileri sürüyor. Torbalıda Asarıatika taharriyatı yapılıyor Torbalı ve Bayındır içer- lerinde 'zuhur eden asar- atikayı tetkik ve Efes ha- rabelerinde — yapılan işleri görmek üzere Müze müdürü Salâhattin Bey Tepeköye gitmiştir. Torbalının Hamidiye kö- yü civarında Vali Paşa ta- rafından keşfedilen kadim mağaranın meraka değer bir eserolduğu tahımnin edili- yor. Fakat bu bapta henüz kat'i bir şey denemer. Zira mağaranın demir kapısı kapalıdır. Bukapıyı Salâ. hattin Bey açarak sondaj yaptıracaktır. Yağmurlar İzmir havalisinde hasarat yaptı İzmir ve havalisine bun- dan iki gün evvel düşen ya- ğmurlar oldukça tahribat vapmıştır. Uşak, Afyonkarahisar ha- valisindeki afyolar bundan oldukça hasarata uğramış- | tır. AA T CN sukutu İcap et- | | *Gduda tiğini, —esasen — bir sulh hâkiminin kendisinden yük- sek (derecede bir memur hakkında tahkikat yapma- ğa salâhiyeti bulunmadığını söylemiş ve tahkikat dos- yasının iadesini istemiştir. Mehmet Bey buna ya- naşmayınca Fuat Bey ken« di dairesine gitmiş ve taban- casını alarak Sulh - hâki- minin makamına gelmiş ve hendisini ölümle tehdit et- miştir. Bu hâdise nahiye halkı üzerinde —çok — fena bir tesir bıraktı. Sulh hâkimi Mehmet Ley Marmarada daha ziyade duramıyacağını anlıyarak derhal Akhisara gitti. Orada Adliye ve Da- hiliye vekâletlerine telgraf çekerek vaziyeti izah etti. Hâdiseye büyük bir ehem- miyet —atfeden alâkadar vekâletler derhal tahkikat yapılması zımnında Manisa vilâyetine tebliğde bulundu- lar.Vali Fuat bey Akhisara giderek tahkikata başlamış- tır. Fındık mahsulü nasıl? Orduda çıkan “ Tekâ- mül!, gazetesi Fındık mah- sulü hakkında şunları söy- lüyorz * Bu günkü vaziyete na- zaran fındık mahsulünün ge çen senekine nisbetle adcak nısıf derecesinde olduğu tah- min ediliyor. Fakat bu mik- tarın artma veya eksilmesi muhtemeldir ,, Manisada Şakavet yapanlar yakalandı İzmir, (H.M.) — Manisa dağlarında sakavet yapan Yakup, Zeydel, Ahmet, İ mail, Hasan Yusuf, Abidin ve Ahmet yakalanmıştır. Bakan yok! Senelerce — sarfettiğimiz mesai neticesi olarak ancak taşı ve İevazımı tarafımız- dan tedarik edilmek sure- tile yaptırmağa muvaffak olduğumuz Karagümrük ka- rabaş mahallesi kalfa sokağı kaldırımından kalan moloz yığınları aylardanberi kal- dırılmıyarak — kapılarımızın önünde bırakıldı. Eskisinden daha fena bir vaziyete düştük vazifedar bulunan zevat bu husustaki ricalarımızı is'af etmiyor ne yapalım? Mahalleyi mezkür sakinlerinden Nail. 'Yarın Merciinin nazarıdik- katini celbederiz; I Kğk ZIânIar ı Kuvvetli bir daktilo Türkçeden Fransızcaya, , Fransızcadan Türkçeye kuv- vetle tercümeye muktedir bir daktiloya ihtiyacı olan- ların idaremize — tahricca müracaatleri.