8 Mart 1949 Tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 6

8 Mart 1949 tarihli Yeni Sabah Gazetesi Sayfa 6

Cenova'da yapılan karşılaşmalar 63 kiloda Nurettin Zafer Yen 52 kiloda Nasuh Akar 67 kiloda Servet Merlç şçi Sigortaları Kurumu Ist. Şubesi Müdürlüğünden 1 — Sütlüce Nuri Killigil Madeni eşya faocikası Infilâkında ölen deci ve hizmetlilerin allelerine 4772 sayılı kanuna göre yapılacak yar dımların bir an evvel ödenebilmesi için hak sah'bi alfkalıların Ka Fâköy Palastaki gubemize müracaatların, 2 — Ayni infilâkta “yaralanan işçi ve hizmetliler. kurumumuz bastahanesine yatınlmış bulunmaktadır. Bunlar dışında kalan ve he- üz hastahanemize yatırılmayan işçi ve hizmetli varsa — hastahaneye “yatırılmak Üzere alâkalıların gubemize haber varmelerini rica ederiz. arınz — 2815 — Kullanılmış ambataj malzemesi satışı Sümerbank İplik ve Dokuma Fabrikaları Müessesesi İst. Toptan Dep. Müdürlüğünden Depom'uzda biriken kullanılm ş ambalâj malzemesi 21 Mart 1949 pazartesi günü saat 10 da açık arttırma ile sotılacaktır. İseklilerin Malzemeyi görmek ve izahat almak Üzere De- po Müdürlüğüne müracaatları ilâ n olunur. —ai — Çanakkale Defterdarlığından Geminin adı Battığı yer Şeddülbahir köyünün Morti li- manında sahilden 100 metre mesafede zırhlı sınıfından, GOLİYOD * 1 .— Yukarıda ismi ve bulunduğu mahal gösterilen ba- “tık müteahhitler elile çıkarılacaktır. 2 — Batık çıkarma işine girebilmek için kanunt ikamet üh sahibi olmak, istenilen teminatı vermek mecburidir. 'eklif olunan şartları yerine getirmek. 3 — Batık çıkarma gartnamesi her gün Defterdarlığında görülebilir. 4 — İsteklilerin tekliflerini Defterdarlığa bildirmeleri Jlân olunur, Çanakkale Beşiktaşlı Hüsnünün ölüm yıldönümü 'Tam 4 sene evvel — bugün milli — takımın ve Beşiktaşın değerli kapta- ni Hüsnü Sav- manın ni o- larak - gözleri- ni dünyaya İ- lelebed kapa- dığı kara ha- berile Türk spor âlemi büyük bir keder duymuştu. Beşiktaşlı - Hüsnü Savman, Gönende doğmuş, İstiklâl Sa- vaşında kaybettiği ebeveynin- den yetim kaldığı için ilk tahsi- lini Dumlupınar yetim mekte- binde ikmal ettikten sonra İs- tanbul Muallim mektebinde iken 926 yılında çok sevdiği Beşik- taş klübüne intisap etmiştir. Hüsnü Savman iyi ahlâkı, te- Vazuu ve faziletile pek kısa bir zamanda kulübünün ve . Türk Bpor umumi efkârının candan Bevgi ve saygısını kazanmış - ve bunun mükâfatı olarak kendisi- ne herkesin mergubu bulunan Beşiktaşın ve milli takımın kap- tanlık mesuliyeti verilmiştir. Buğün bir avuç karatoprağın altında ebedi uykusunu uyummak ta bulunan rahmetli, bu fazile lerile hiç güphe yok ki sporcı ların kalbinde ilelebed yaşay caktır. —» — Avnl Sakaryalı Halkı döğer crman muhafaza memurları İzmü: Naususi) — Şehrimizin Cedit mahallesi " Dere Sokak 20 nurnarada oturan. Ahmed Yoldaş, anrA Ca oturan Davut De- nomarada oturan — Saba- Güumnar tsimli Üç genç, ge ar topladıkları yaka- cak çah eşekle getirirler- ken Orman İdaresine aid bir kam yonda bulunan Orman Muhafaza| Mmemurlarile — kargılaşmışlardır. İddlaya göre, bunlar delikanlıları dövmüşler, eşeklerin — semerlerini kırmışlar, iplerint de parçalamış- lardır, - Mağdurların şikâyeti üze rine Kozluk Sümer karakolu işe el koymmuştur. Ayrıca, Orman Mü dürlüğünde bu memurlar hakkın- Ca tahkikata başlamıştır, Yü Cenova, (İtalya husust mu- habirimiz yazıyor) — Bari'den arslan güreşçilerimizle - birlikte Cenovaya geldik. Pehlivanları- mızı büyük bir halk kalabalığı kargşıladı ve tezahliratta bulun- dular, Akgam müsabaka salonu- na gittiğimde koca salonun Üst üste denecek gekilde dolduğuna ve bütün İtalyanların Türk ars- lanlarını görmeğe koştuklarına şahit oldum. İlk güreş 52 kiloda Ali Yücel (Türk) ile Atllanella (İtalyan) arasında oldu. Önce ringe İtal- yan güreşçi çıktı ve çok alkış- landı. Biraz sonra da Ali Yücel yyanında yer aldı. Ali, İtalyana Dazaran çok çelimsiz, ringe çı- kışından bile henüz pek toy ol- duğu anlaşılhıyor. İlk anlarda İtalyan, Aliyi zor lamağa başladı, Ali, gayet dik ve atılgan güreşiyor, hasmına, istediği oyunu alabilecek şekil- de açıklar veriyordu. — İtalyan bunlardan istifade ediyorsa da, Ali kendisini gayet çabuk kur- tarıyor.., Birinci on dakika be- rabere neticelendi. Kur'ada Ali Alta düştü. İtalyan — burgu ile Aliyi çevirmeğe — çalıştıysa da muvaffak olamadı ve son daki- kada, yâni on üçüncü dakikada İtalyan künte almağa çalışırken Ali üstüne döndü ve sarma ile rakibi İtalyanın sırtını yere ge- tirdi. Çok alkışlandı. Sıra 57 kiloda dünya serbest güreş şampiyonu Nasuh Akar (Türk) ile Liverini (İtalyan) ya gelmişti. Birinci' devre heyecansız ve berabere neticelendi, Üçer da- kikalık yer güreşinde Nasuh ta düşmüştü. Liverini çok uj raştı ise de Nasuha bir gey y: pamadı. Böylece birinci 3 daki- ka bitmiş, bu defa İtalyan “alta, Nasuh da üste çıkmıştı. Nasuh Akar daha üstte gü- reşe başlar başlamaz hasmını bel küntesine aldı ve on Üç da- kika 22 saniyede Liverini'nin ev velâ başı mindere geldi, fazla mukavemet edemiyerek iki omu zu mindere yapıştı. Şimdi 63 kiloda Nureddin Za- ferl ringto görüyoruz. Biraz Bonra İtalyan Randi yanında yer aldı, Müsabaka başlar başlamaz, Nureddin, İtalyanın ensesine ya pıştı. Belli etmeden el ense çe- kiyordu. Arada bir tırpanı da eksik etmiyor... 9 uncu dakika- 'nun on Üçüncü saniyesinde Nu- cel ve Servet Meriç sayı hesab galib reddin Zafer, hasmın — kolunu kapıp çevirdi ve arkasına geçe- rek bastırdı. Hiç — bekletmeden Barmayı vurdu ve çevirerek sır- tını yere getirdi. 67 kiloda yine milli takıma yeni alınmış olan Servet Merici Nizzola ile minderde — gördük. Nizzola, teknik bir güreşçidi Güreşe Servet Meriç pek girmi- yördu. Formunda olmadığı an- laşılıyor... Birinci devre ayakta ve heye- cansız berabere neticelendi. Ü- çer dakikalık yer güreşinde Ser vet evvelâ Üüstte güreşti Nizzolayı sarma künte ile köp- Tüye getirdi ise de yenemedi. İkinci üç dakikada Servet al- ta İtalyan üste çıkmıştı. İtalyan Servete bir şey yapamadı. Son dört dakika da ayakta neticesiz geçti. Müsabaka sonunda Ser- vet Meriç sayı ile galip ilân e- dildi. Servet Meriç böyle hare- ket etmekte çok haklı idi. Zira hasmı serbest güreş dünya dör- düncülüğünü kazanmış bir peh- livandı. Dördüncü karşılaşmada, yine millt takıma ilk defa dahil edil- miş olan Nureddin Zaferin kar- deşi 72 kiloda Haydar Zafer çık mıştı. Karşısına Finackila dinel- di. Müsabaka başlar — başlamaz hasma, üstüste şimşek gibi ham lelek yapmağa başladı, Bir iki Kere İtalyanı yere kapaklandır. dı ise delyerde tutmağa muvaf- fak olamgdı. Sekizinci dakikada tekrafMastırarak küvvetli sâr- masiyit.onu olduğu yere bağla- dı. On Beş saniye sonra da kün- te 1l& İtalyanın sırtını yere vur duğunu gördük. Şimdi dünya şampiyonlarımız dan kuvvet ilâhı adını alan ve bu defa 79 kiloya girmiş bulu- nan meşhur Yaşar Doğu, minde- re çıkmıştı. Hakem — kendisini halka takdim ettiği vakit koca salon alkış sesleriyle dolmuştu. Rakibi Sotiri. Müsabaka baş- lar başlamaz, Yaşar Doğu hiç de serinkanlılığını bozmadan a- ğır ağır hamleler yapıyor, has- mı bir açık tarafından kapmağa uğraşıyordu. Nihayet Sotirinin sağ kolunu kapıp arkasına geçe ti ve bastırdı. Bastırır bastır- maz da sarmayı vurup hasmının baş tarafına uzanarak tek ko- lunu burguya aldı ve büke bü- ke; dördüncü dakikanın birincl saniyesinde hasmı mindere çi- viledi, Yarım ağırda Bektaşı gördük. 1037 senesindenborl! ağır siklette dünyâ Şamplyonluğunu Mükafaza 'etmiş olan zenol boksör Joo Louls, artık ringten ayrılmıştır. Boksörü1 an sön Tesminde İstiral te çeklimiş olarak görmektesiniz... / ve | | “Yarın bir İsveç uç: l i Sabah 72 kilodz Hauydar Zafer da güreş ekipimizden 6 güreşçi rakiplerini tuşla yendiler Yaşar Doğu 3 dakika 32 saniyede, Bektaş 6 dakika 21 saniyede, Ahmet Mersinli 6 dakika 42 saniyede tuşla galib geldiler. Ali Yarım ağırda Bektaş Bü gencin de pek mindere alı- şık olmadığı hareketlerinden bel li oluyordu. Bektaşın hasmı meşhur İtal- yan güreşçisi ve son olimpiyat- larda Greko - Romen dünya dördüncülüğünü kazanmış olan tecrübeli bir pehlivan Gallagati idi. Canını dişine takmış olan bu genç güreşçimiz müsabakanın altıncı dakikasında Gallagati'yi bastırdı. Hemen künteye geçti ve al- tıncı dakikanın sonlarında meş hur Gallagatinin sırtını yere ge tirdi. Ringten inince Nuri Ho- canın elini öptü. O da gözlerin- den öperek mukabele etti. Sıra ağır siklete gelmişti. De- ğerli pehlivanımız Ahmet Mer- Sinli milli forma ile ve güler bir yüzle ringe alkışlar arasında çık fı. Müsabaka - başlar başlamaz çelik bir yay gibi yerinden fırlı- yan Ahmet, hasmı Verona'ya hiç göz açtırmadan altıncı da- kikada dalarak çift kaptı - ve sırtını yere getirerek çok al- kışlandı. Güreşçilerimizin bu muvaffa- kiyeti, bilhassa yeni - eleman- ların galibiyetleri hiç de güçüm- senemez, holme gidiyoruz. Yeni neşriyat ÂAv ve deniz sporları 7 nci sayısı çıkti Nefis şekilde basılmış - olan bu sayı, Prof. Zühtü Sevgenin av köpekleri, Sezal Attilânın Yeşil baş ördek, Sait Salâhat- tinin Kısıklılı Hafız Sabri, Eş- Tef Antıkacının Afrikada vahşi hayvanların hayatı, Niyazi Ah: met Banoğlunun İstanbul avcı- larına açık mektup, Sıtkı Üne- rin geçici balıkların iniş duru- mu, Harun Ulmanın yelkencilik- to kullanılan ıstılahlar, Süreyya Gürsunun Nevyork limanı, Re- git Mazhar Aydanın kış ve 0- tomobil adlı yazılarile, Taras- konlu Tartareni, Rober Çörçil ilo bir konuşmayı ve konferan- Bını, yurt avcılığı hakkında bir çok kıymetli yazıları ihtiva et- mektedir. - Hararetle tavsiye ederiz, “Ağır siklet Ahmet Mersinli Malatya Belediye Başkanlığından 49264 lira 57 kuruş keşif bedelli Gazhane birinci-kısımı inşaatı işi 4 Nisan 949 pazartesi günü saat 15 de Belediye ko misyonunda ihale edilmek üzere kapalı zarf usulü ile eksilt- meye konulmuştur. 1 — Bu işe ait plân, şartname ve seridöpri Belediye Fen Şubesinde görülebilir, 2 — Muvakkat teminatı 3694 lira 85 kuruştur. 3 — Eksiltmeye girmek istiyenlerin ihale gününden en az bir hafta evvel Belediye Fen Şubesine müracaatla bu işi başarabileceklerine dair alacakları belgeyi ve yahut 949 yılı için Bayındırlık Bakanlığı veya Müdürlüğünden alınmış belgeleri ve Ticaret Odasında kayıtlı olduklarına dair vesi« ka ile muvakkat teminata ait makbuz veya banka mektubu. nu 2490 sayılı kanun hükümleri dairesinde hazırlıyacakları teklif mektuplarını ihale saatinden bir saat evveline kadar makbuüz mukabilinde Belediye Başkanlığına vermeleri ilân olunu İ YAPILACAK İŞ 1 — Sorgun - 2 kdağmadeni yolunun 59 artı 455 — 65 artı 456 Rm, Jleri arası esaı göse onarımıdır. — Keşif bedili (63979) lira (60) kuruş olup ilibaren 20 gün müddetle — kapalı zerf üsülile eksi muştur. 3 — Eksiltme 28.3.549 Pazartcsi günü saat 15 Ce İl Dalmi Kor misyonunca yapılacaktır, 4 — Ekşiltme şartnamesi, mukavele, fenni ve husust — gartnama ve bağlantılarını her gün Bayındırlık Müdürlüğünd» görülebilir. 5 — Eksiltmeya girebilmek :ç!n isteklilerin (3948) lira (98) kom Tuş geçici teminat vermeleri lâzım dır, 6 — İsteklilerin bu işin teknik önemde muadili eraslı göse tamfı Yini iyi bir suretde başardığını isbrta yarar belgeleri/e birlikte ha« le gününden en az Üç gün evvel yazıyla Vilâyete baş vurarak bu ipin eksiltmesine girebilmek için ehliyet belgeleri almaları şarttır. İsteklilerin eksillme — gartnamoinin 34 cü maddesinde — verileri İrahat dalresinde hazırlıyacakları 'yüklenme — mektuplarını — "cincl maddede yazılı saatden bir saat evtel yani saat 14 de alındı karşılı« #ında Dalmi Komisyon Relsliğine verilmesi garttır. Postada olan gecikmeler kabu) edilmez. M9 tar ineye 2928 —