11 Mayıs 1935 Tarihli Zaman Gazetesi Sayfa 6

11 Mayıs 1935 tarihli Zaman Gazetesi Sayfa 6

Kurultayın ikin- ci toplantısı Tinci sahifeden devam Komisyon 1175935 Cumarteri gönü çalışmasına devam edecektir. Dilekler komisyonunda Dilekler komiszomunda çalış sant 10 da başlıyarak baş- kanlığa mümtaz ökmen, raportöre düpe - Hakkı, Tariküssekreterliğe Akagündüzü veçii, Ve Erkaf umum “vekili başbakanlık müste- İilmel torumda, sağlık dilekler ine geçildi. Sağlık ve sosyal yar- dim bakanı Dr. Refik Saydem her dilek üzerinde ayrı ayrı izahlarda — bulundu, Buudan sonra. tüze işle ni gürüşülmesine geçildi. Baken Şükrü Saracoğlu dilekler üzerle ekl fikirlerini aldılctan sonr ko. Saşlanı işler için kurultaya senu: aalaçak noktalar. terbit olun eç çat tarlm işleri” üstündel “ Gileklerin konuşulmasına buşlandı. — Komüyan 115935 cumartesi günü e çalışmaya devam edecektir. Memleketin her tarafında kutlulama Ankara 10 (A A — Yurdan her tarafından gelen. telgraflarda CHi partisi dördüncü büzük kur raltayımın açıldığı. dünkü 9 Mayis S mi n Gi önder YAt halkın ulu öndere ve büyükleri müze karşı/ duydukları ve İmaz bağlılığın bir daha tek- Far olunduğu söylenmektedir. Dün birçok yerlerde, yaş xa okula, yol ve anit açılma genliği yıpılmıştır. - *"İsparta, da tezahürat ve telkin Aaparta 10 (ALA.) — C. F. Par tisi büyük kurultayının açılışı, rimizde parlak bir” surette katlu- “ Kutlama Halkevi ve Parti kuraklar Tında yapılmıştır. Atatürkün kurultayda verdiği görler dinlenmiş ve bundan “Binlerce yurtdaşın bulunduğu bü- “yük bir toplanlı yapılmıştır. T. İantıda Partinin kı 'bu yoldaki ön Ulu Öndere, £ Toplentida, ikeli olan beyinsiz klağa - ı duydukları tiksinti bildirilmi ve bu hareket tel'in edilerek İ partalıların devrime — bağlılıklar bir kere daba tekrar olunmuştur. Müzede açıldı mra Halkevi / tara. aniştir. Halk siyasal bayramını Iç en gelen bir bağlılıkla - ve ço #lâkalı bir şekilde kutladı. Birinci sahifededen devam Hakem — Kanınpaşadan Nuüri, Oyun, eke-siyetle Vefanın taz- yiki altında oynandı. Esaven İyi bir kaçından mahe onld. b Bay mak için bir haylı müşkülât çeki- " Nitekim oyunun ağır yür küne tahammül — mecburiyetinde kalan Süleymaniye müdafanım, on beşinci / dakikada, — Muhteşemln ayağile ilk golü yedi Vefalılar hâkim, fakat tesirsiz bir oyunla, birinci devreyi 2-0 Jan 5—0 galip çıktıl Beykoz — İstanbulspor Beykor ve l Mahmut, Kemal, Közım, Lâtif, İsmai İstanbulspor da gi teşkil etmişlir. Hikmet, Sabih, Samib, Hasan, Enver, Tevfik, Nevzat, Cabit, Oyunu Galatasaraydan bay Suphi idare ediyordu. Müsabaka cidden zevkli ve çök seri oldu ve Beykoz ma- çi 12 kazandı. Galatasaray - Fener Sıra böyük maça gelmişti. Fenerbahçe stadı trimbonların. dan ayakta duracak yerlerine kadar hınca hımç dolmuştu. Sahaya evvelâ Galatasaray. hlar, bilahere Fenerliler, alkış dar arasında çıktılar. Kısa bir merasimden sonra takımlar ralandılar. — Galatasarayı gu kadro ile görüyoruz tafa, Nazım, Haklaı. le bir takım Fe Avni - Lütfi, Osman - Kadri, Hayrallah, İbrahim - Necdet, Münevver, Gündüz, Fadıl, Danyal, Fenerbahçe takımı da şöyle teşekkül etmişti. Bedü - Yaşar, Lebip * Reşat, Ali Rıza, Esat - Naci Namak, Niyazi, Fikret. Hakem Mister Allen. Fenerbahçe, parayı kazan- dığı balde rüzgâra karşı oyna- mak şeklini tercih etti. ilk hücumu Galatasaraylılar yaptılar.“-Oyunun başlangıcı çök seri/ karşılıklı hücumlar, kasa fasılalara iki taraf kalesi önünde tehlikeli vaziyetler ya- tayor. Fenerbahçenin sağından Çanakkale, Ş, karahisardan mat- Danmiza gel telgraflarda C. H. partisinin £ ncü kurultayı mü- nasibetile büyük merasim yapıl. dığı bildirilmektedir. 1l inci mektepte çay Halk- partisi kurultayı müna- Z Nebahat cevap vermedi, başını kap Ondan bu yaşı oplayıp zaplamak, haval şeylerle uğraşmak. bekler mek lazımdı. “ Hatta gü anda/ carband. takır v da öynak bir vals havam çalık yördu. Salondaki çönç çiftlerin beplel kalkmış mütemadiyen — dö. Memleketin diğer köşele- | kebetiyle ceviki gün 11 inci ilk rinde Mektep dördüncü sınıf talebesi Dün gice İzmir, Adana, Bursa, | muallimlerine — ble çay aiyafeti Üzak, , Antalya — Eskişehir, Rize, |/ vermiştir. Macera Romanı Tefrikası : yorulmadan saçray Hatta cazbandın çaldığı bava ik idiki ex çok yaşlı bile amg gerdanlarına, etmerlermiş tüi İerlaf bakmıyarak gençlerla aranı: Ba karışmış oynaydrlardı. Dişarda ize. ha zel ;İ"'sn baharı Ve Gekin bir günü oluran, talmak Ünere olan göneşi boğazın " Ş lli peydaedi Şiçli par pencerelerden çok güzel seyredi. Tiyerdü. Vehbi ile N küşestede oldekin ahat salonun bir için danseden: Galatasarayın soldan sıkı iniş- ler yaptığı görülüyor. Dördüncü dakika: Sağdan gelen bir topu, Niyazi güzel bir pasla Fikrete geçirdi. Os- man yetişti ve topu kornere Yedinci dakika yine Niyazl. den Fikrete bir pas. Fikret, Osmanı atlattı ve/ tupu orta: İadı. Kalenin önünde feci bir didişmeden sonra Namığın sıkı şutu parladı ve kale ğini yalayarak avuta gitti. Galatasaray inişi. Reşat topu giderken kesti ve w zun bir vuruşla Naciye yolladı Naci Lütfiyi peşine takarak ve avut. sonra, bu sefer in önünde, Dar ı bir gol tehlikesi, ci dakika; Şaban, Galatasaray müdafinin ara: sından kaçırdığı topu, dört metrodan avuta attı. Yirminci dakika; Galtasa- rayın bir hücumu kornerle ne- ticelendi. Danyelin vuruşunu Yaşar bir kafa ile kesti. Fenrin penaltıdan golu Yirmi üçüncü dakika: Ga- latasarayın bir hücum serisini takip eden dakika, Ali Rızanın uzun bir pasını Lütfi kesemedi. Naci sürdü ve ortaladı. Fakat Lütfi ceza sahası içinde topu elle tutmuştu. Hakcm penaltı verdi ve Fik- ret güzel bir. vuruşla Fener bahçe takımını galip vaziyeti. 'ne geçirdi. Galatasaraylılar, oyunu Fe- nerin mısıf sahasına - soktular. Bir müddet sonra bu. vaziyet değişdi 1 nicl dakika: Fikretin bir Kadri eliyle tutarak kes- mek istedi. Favul vuruşunu Avni elinden kaçırdı. Nacı ye- tişerek güzel bir şut çekti, fa- kat topu Lütfiye çarparak İ 'nere gitti. Galatasarayın golü 24 üncü dakika: Bir Gala- tasaray hücümu: Topu Esat kesti, fakat topu kaleciye ver- mek isterken şaşırdı ve bundan istifade eden — Galatasaraylı Necdet, kısa bir. vuruşla bera- berliği temin etti ve devre İ-1 beraberliple bitti. ci devre İkinci devre Fenerlilerin bir hücumile başladı. Rüzgârı ar- kalarına alan Fenerliler, Sıkı bir inişle oyuna başladılar. Bu hücum avutla kesildi. Karşılıklı bir hücum ve mü- dafan ile geçen ilk on dal kadan sonra, ilk şayamı dik- ket hareket, Namığın kalenin —ZAMAN - T. Birliği kon- | gresi toölandı Milit Türk Talebe: birliğişmür dad olan senelik ikinci kongresini dün İstanbul / Halkevi - salonunda yapatıştı Köngre rüznamesi çu gekilde tenbit edilmişti 1 — Çalışma raporu, 2 - Mu por, 3 < Teftiş raporu, 4 - Re porlar. üzerinde konuşmalar, 5 - Yeni dilekler Kongre tirat mektebinden etine, yüksek ikti- Bay. Nedim, kâtipliklerede yine yüksek ikti. sattan Bay İsmail ve talebeden Bay Ömer — seçildikten — sonra Tik gecesi,, kik edilerek ekver olunmuştur. Tehtiş “raporü da - okunduktan sonra “dilekler,, hahsinde heyeti idnrenla teklifi kabal edilmiştir. Teklifin en canlı noktanı da gu Tatillerde yülksek tahellli gençe derin Anadoluda. doleşmaları ve köyleri âyrı ayrı tetkik etmeler Bu teklif mem edilmiş ve herkes İere gideceğini ifade etmi Çalışma raporu hey'eti den birisi tarafından okunmuş ve Üzerlinde ufak tefek münakaşalar k ekseriyetle tasvip edi mevzu balisolam mese yeni / yapılacı *Gençlik marşı” meselesi olmuştur. Hakiki münakaşalardan sonra bu marşim gelecek köngreye - tehir edilmesine karar verilmişti Heyeti umümiye gimdiye ha. yaptığı işlerden delayı heyeti teşekkür ettikten ve bun. bitmiştir. Gelecek - kongre Temmüz da k e yenider at da iera edilecektir. dakika- "Firinci devrenin son kasında olduğu gibi, gole se- bebiyet verebilir. Oyun, yavaş yavaş zevksiz ceryan doğrua gidiyor. İki tarafla / sür'attan - kaybettiş için sert bir oyun gözükmeğe başladı. Galatasarayın kaçır. diği fırsat Otuzuncu dakika: Bir Gala. tasaray hücumu, Danyal topu sürerken, hakem penaltı verdi. Münir, bu mükemmel fırsatı, şir vuruşla kaçırdı. 43 üncü dakika: Bir Fener hucumu, - Niyazinin - ortaladığı topu kapan Naci, sıkı bir plâse ile Fenerin galibiyet go- İünü temin etti. ve iki dakika sonra, / Fenerbahçe — sahadan 2.1 galip çıktı. Tenis maçları Şehimizde bulunan Romen tenisçileri düniki maç yapmış ve ikisinide kazanmışlardır. Ham- bürger stadı (6-26-1,6-1), Bo tezda Sedadı. (6-3,6-2,6-1) yenmişlerdir. fena Balkan " misakı toplandı T ünci sahifeden evam Bükreş 10 (A A.) — Balkan antantı delegeleri Kral tarafından öğle yemeğine çağırılmıştır. Romanya gazetelerinin neşriyatı Bükreş 10 (A. A) — gazeter Bükreş konferansı ve Balkan antanlının kuruluşu şartlarına da. etkeler yamaktadır. Üniversel gazetesi yazıyor Yalsız antlaşmalardan değii, samanda adhlet fikrinden ayai hukuk ve döşergeleri » vecibele açık bülünan — Balkan — antantı, bülüe Avrupayı - ilgilendiren bar yardım amacı gü küçük antantın Almanyanın Veresay ae terek doğrü en iyi yolu açmaktadır. Konsey, bü . fikirden den erinlenerek hali hazırda ko: Buşulmakta olan bütün Araulusal Tana anlaşman. özerine özel dik- kati çeken bir konu olacaktır. B. Tevfik Rüştünün beyanatı Bükreş 19 (A A. ) — Tevfik Rüştü Aras, Köstencede karaya Çıkınca. gazetecilere gu deyevde balunmuğturı # Nemleketiniti lekrar göre mekle matlu ve memleketlerimizi birleşiren deniz yolu ile geldiğim- dem deldyi da kıvançlıyım Hanır” bulunmak fırsatını elde hazırlanıyorm Konseyde konuşulan işler Edecektir. Konuşmaların pekör ve anlaş: manın tam olacağına kaniim, Bur ada önemli ekonemik meseleleri de tetkik edeceğizn Bay Tevfik Rüştü milletler cemiyetini içtimaa çağırdı Cenevre 10 YALA) — Uludlar fik Rüştü Aeas, sösyete, üyezini $ Eylâlda Asrablenin toplantı dev. vesine çağırmıştır. Azemble bu Sinda savaş hallinde - bulur rçek Romanyada büyük bir yangın Bükreş 9 — Geçen gece Sulitza şehrinde bir yangın çıkmış ve 160 ev ile birçok buğday ambarları bir müddet dü- ledi kiş sizi bu tehlikeli Ben bu man sannedi aporcu, f bir genç oldugunuz için böyle maceralı bir İşin, sizin mizacınıza çok uya Hai tahmin ediyordum. Fakat bu işin içinde yoktu. Tehlikeler ola- zasiyle bir genci öldörmekten bile çekinmiyecek kadar fena adam- dar.. O elhetle size, bu işten vaz geçmenizi çok ricn ederim, Çünkü bundan / sönra Başınızn gelecek vukuattan doğrudan doğruya ben eut olacağım.. gel görünmesi, delikanlıyı bihak- kın vevindirecek geyler idi, dedi, kir — Amma yaptınız ba Nebahat Hahim — girişilen — bir işte vaz güçlük veya biraz — tehlike yar diye hemen o iş bırakılır mı? Bu macerasın tehlikeli ol tahrik ve teşrik yaffak olursam, meşru bir parada kazanacağım. Buda çak gey bir adamn çalınan pare bularak ona iylik edeceğim. Hem- de kendim zengin olacağım. Son: nihayet ahancak intikamım da gar, Bakın şu Ben bunün yahat edermiyim Eibet bu adamlardan bir gün bir köşede sıkıştıracağım. © vakit onlara — kendi halinde bir yolcunun üzerine kahbece oto- mobile saldırmanın ne demek ol- doğunu İsbat ederim. Nebahet — Vehbi Bey bu macra aleli- ka di dar h dan diğerine geçmek istediğinizi görür görmez büyük bir otomobil ile sizi ezmeğe çalıştılar. Bu dar hazırlıklı buclara çiniz? Bu bir yumruk kavgas, (boke) maçı değildir. Sizi arkadan takip edi- Yorlar ve hep arkadan. vurmağa Çahşacaklar, Bu. saretle hayatını: Ka keran tehlikede olduğu nnla: Şiliyor. Buna sebebiyet veren de benim, İşte bem bunu düşündükçe artık çok muzlarip ve Müteensir S G üRetle ba işi biç olmazan, Benim yehet etmem için, bırakı Mmanızı sizden reca ediyorum. Davamı var 1L Mayis M Kağan bir kir'araayor ay evvel Köyceğirden ge- bir ay evvel kaçtığı Bursadaki evden alman 13 yaşlarında siyah eçi kara kaş ve gözlü, orta boylu esmer l ve boynunun tarafeye ninde urlara benzer ceviz kaz dar böyüklüğünde şişginlikleri havi Köyceğizli İsmail kızı Ha- übe'bu defa. para ve mücev heratta. alarak kaçmıştır. Köy- ceğirden başka hiç bir mem leket bilmediği gibi Bursayıda tanımadığından igfal edilerek yaşka memleketlere” götürül- mesi mühtemeldir.. Dulunduğu yeri görüp bilenlerin aşadaki el yi eg billirne leri İnsaniyet namına rica... benei ea Binbir Müthiş bir atlayış Moskova 9 — Türk konuk: lar Harkofta iken uçman "Bo- gatir, uçak alayında 2700 Metre, yüksekliğinden paraşt- le bir atlayış yapmıştır. “Ba- gatr., parayütü ancak yerden elli'metre yükseklikte açmır tir. İtalyada diş doktorları Üniversitesi Roma 8 — Diş doktarları Üniversitesinin açılma merasi" mi dün sabah Kültür Bakanı. 'nın önünde yapılmıştı Kalay azlığı Londra 9 — İngiltere de mevcüt kalay istokunun sün'i sürette yüzünden hasıl olan vaziyetten dolayı dün ka- lay simsar ve tüccarı piyasada iş yapmaktan imtina etmişler. Haber verildiğine göre İne giliü kalay istoku 4.600 ton raddesinde olduğu balde peşin satış Fit üç ay vadeli / satiş Hatından 6 İngiliz fazladı Simsarlar kalay azlığına ça- ve olmak üzere kartel tara- fından biriktirilmiş kalayın kul. lanılmasına itiraz etmektedir- ler. Hatıralarınızı yoklayınız ! Karilerimize hergün bu sütünlarda ç sual Gorüyor ve erleni günü'de Söraplarım. yine kendimle veriyonuz. Bu eretle karilerimin, halıra ve bil. in lamyet derecesini öçmek e. Tiçarel, hukuh ve ceza olmak ee çe ayrılır. ' Z Framaaya. matbasya ilk CZ Tasa de .e Fishet S — Ay Dünyadan kaç kere dal kaşüktüe? © — Elli ç kere, Cevaplarını yarına verece. timiz sualler. Zamanın takvimi L'—T_Aıîâi—]l aa Sater R Tt Bugünkü hava Yeşilköy rasat merkezinden aldığımız malümata nazaran, dün yüksek tazyik 767 milimet. re, en azsıcaklık 5, en fazla 15 derece idi. Rüzgâr dün şimab den saatte 15 metre süratle esmişti. Bugün hava bulutlu. olarak geçecektir.