11 Mayıs 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

11 Mayıs 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

BALKİIN HALKIN HALKİIN qını $- No 17l2 Gözü l | KULAĞ nlızî 26263" Yazı işleri telefonu: - CUMARTESI —H M.nıs Türkiye Boğazları Tah- kim Ederse, Sulh Tehlikeye Girermiş ! Istanbulda bir seypah kafilesi Bir Yılda 24000 Seyyah Bütün aksi iddisalara rağmen Istanbula gelen seyyahların sayısı her söne artmaktadır. Son yapılan ve resmen teyit edilen bir ista- tistik bunu göstermektedir. Oka- dar ki 928 sönesile geçen 934 Benesi arasında artış nisbeti Üç mişlidir. 928 de Istanbula 24 sey- yah vapuru 8750 seyyah getirmiş, 929 yılında 40 vapur 11900 sey- yah getirmiş, 930 da 9150 seyyah gelmiştir, 933te — ise ciddi bir artma kendini — göstermiş ve 34 vapur İstanbula — 14200 — seyyah gelirmiştir. — Geçen sene ise ta- Mmaml 7İ vapur şehrimize 24117 Aeyyah çıkarmıştır. ÇAA ĞN Ve Bizi | I;işmiş ı Aşa Su Katmakla İtham Ediyor Sofya, 11 (Hususi) — Yirmi gün kadar sonra Romada topla- nacak olan Tuna devletleri kon- feransında Bulgaristanın — tekrar silâhlanması işinin de söz gelişi edileceği — muhakkak — sayılıyor. Bulgar gazeteleri bu konferansta Bulgaristana yenlden - silâhlanma müsaadesi — verileceği — kanaatini öne asürerek seviniyorlar, fakat bu münasebetle Türkiyeye karşı yeniden çatkın surat ve sert çehre gösteriyorlar. Sofyanın en ağır başlı gazetesi olan “Mir,, gere- tesi diyor kl : * Türkiye — Hariciye Bakanı Tevfik Rüştü Arasın, Boğazların tahkimini öne süren isteği Avrupa gazetelerini hâlâ hararetle meş- gul ediyor. Yakında Romada top- lanacak olan Roma konferansın- da Bulgaristan, Macaristan ve Avusturyanın tekrar - silâhlanma- ları için görüşmeler yapılırken Türkiye yine ileri atılacak ve Bu'garlatana silâhlanmak müsaa- desi verildiği takdirde Türkiyenin de boğazları tahkim etmiye hak kazanmış olacağımı — ileri 4 üre- cektir.,, Mir gazetesi bu satırları yaz- (Devamı 3 üncü yüzde) #___ Başvekilin Sözü Yerine Getırılıyor Yakında Şckerı Daha Ucuz Yıyecegız Fetiüikler Yapıldı Ve Bir Rapor Hazırlandı Ankara, 11( Hususl )—Geçen- 'de Başbakan İsmet İnönü, şeker f_îıtlırııın bir miktar düşürülece- Ümi, bu suretle hâalkın şeker £ dasından daha geniş mikyasta ti'adesine imkân verilmiş ola- Saçımı söylemişti. Başvekilimizin lerdiği bu söz yerine getirilmek deredir. Bu hususta girişilen tet- ikler bitirilmiş ve bir rapor tzırlanmışlır. Raporda şeker l"lırı ne suretle ve ne miktar '&'llatılıcıgı hakkında — esaslı irler tebit edilmiştir. hoğrendiğimı göre, ş'mdiki İde elde bir miktar stok şeker Turhal şeker fıbııkaımıı görünüşü vardır. Bu ötoklar şablıp bittik« ten sonra fiatların * ucuzlatılması mümkün olacaktır. | Bir Bulgar Gazetesi Akıl Öğretiyor 1935 Bâtıl Yeni sSon Posta Tdare işleri telefonu: 20203 Fiatı 5 karap Anketimiz İtikatlara İnanır Mısınız ? Nllkteli yazıcı Ercüment Ekrem bir aralık şöyle cevap verdi: “Ben bâtıl itikatlara hiç, hiç birl- sine İnanmam. Meselâ günün birinde Belediye- nin şu süt derdini halledeceğine bile inanmam. Bugün de, anketimin bu suali- ni en nükteli Türlit yazıcılarının başlarında sayabileceğimiz Ercü- ment Ekreme sordum: — Adı üstünde “bâtıl ti katlar,, bu, yahu! — dedi. Bâtıl Fenerbahçe 2 - 1 Galip Galatasaray ilâ Fenerbahçe birinci takımları, dünkü bu senenin üçüneü maçını yaptılar, 938 gildi için kargılaştilar. Neticbde Fenerbahçe $ — 1 galip geldi. Tafsilât âpor sayfamızdadır. Yunan Donanmasını K Kaçıranlar 28 Suçlunun Kurşuna Dizil- mesine Karar Verildi Ölüm Mahkümları Arasında İki De Amiral Var Eski Cumhur Reisi- nin Oğlu Da Ölüm Cezası Aldı Atina, 11 (Hususi muhabirimiz telefonla bildirdi) — Son isyan esnasında —Yunan — donanmasın; kaçıran bahriyeli suçluların mu- hakemeleri bitirildi. Divanıharp gece yarısından sonra kararını verdi. Kararda, aralarında amirallar da bulunan yirmi sekix suçlunun kurşuna dizil meleri emrediliyor. Ölüm — cezasına — mahküm olanlardan ikisi Amiral Dlııı— |Tayyare Pıyangosu On dokuzuncu terti- bin birinci keşidesine bugün öğleden sonra Te- pebaşındaki sinema sa- lonurida * başlanacaktır. tikas — İle - Amiral Kolyalek- sistir. Diğer — ikisi de Niki torpitosu süvarisi Papazoğlu ve Kaymakam Trisyirakos'tur. Pa- pazoğlu, isyan esnasında Girit sularında kumandasındaki torpl- Tepelenen Genup Sılahlanlı Y olan şeye ne diye — inanayım ? Tasanın uğuru da, şeameti de ken- di seciyesindedir. Kişi ne ekerse onu biçer. Bence hakikat budur! Ve kısa bir süküttan sonra devam etti; — Meselâ, tek kibritle üç si- gırı yakılamazmış. Bu, kimbilir angi kuşkafalı adamın icadıdır. Meselâ on üç rakamı uğursuzmuş, Bence uğursuzluk rakamda değil, uğuru nEkımlırdı arayanlardadır. Yine meselâ, salı günü iş tul- mamak gerekmiş. Bu da, Frengistandan dehle- nip bizim mal edindiğimiz tapon itikatlardandır. Zira Salı gününün şeameti Bizanslılardan geçmedir bize. Fa- tihin İstanbula girdiği gün olduğu için, Bizanslılar selıyı uğursux saymışlar... — Meselâ pokerde de denilen birşey yok mudur? Ercüment Ekrem, üstüne atıl- muş çok ağır bir iftirayı redde- dercesine doğruldu: — Evvelâ ben poker oyna- mam. Fakat, pokercilerin kazan- malarında başlıca rolü, bu oyun- daki maharetleri oynar, Iyi poker toya teslim bayrağı kendisini — kovalayan tayyaresini — kandırtmış, tayyare alçalınca bombardıman ederek tayyareyi düşürmüştü. Bu ölüm (Devamı 3 üncü yüzde) Kaçakçılar çekerek hükümet * Hududumuzda 28 Kaçakçı Yıkalandılır —a Son yakalanan 28 kaçakçı bir arada Kilis, (Hususi) — Conup hu- duüdumuzu aşmak - suüretile yurt içinde kaçakçılık yapmak ve böylece millet hazinesini soymak cür'etinde bulunan serseriler, so- lak aldırılmadan yakalanıyor veya tepeleniyorlar. Gönderdiğim re- simdeki şerirler, hududumuzu aş- mak İsterken yakalandılar. Üzer- lerinde bin beş yüz İiralık eşya ile tüfekler, tabancalar bulundu, müsadere edildi. Bu serserilerin sayıları 28 dir, hepsi de ihtisss mahkemesine verilmiştir.