11 Mayıs 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

11 Mayıs 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

Hergün Yanı Çok Olduğu için Bugün Konamadı Ti ürkiye Boğazları! Tahkim Ederse, SulhTehlikede Mi ( Baştarafı 1 inci yüzde ) dıktan sonra daha bir takım mütalaa yürüttükten sonra boğaz- İarın askerlikten tecrit edilmesi vaziyetini müdafaa ediyor ve göyle diyor: “Boğazların askerlikten tecrit edilerek serbest bırakılması bey- nelmilel ticaretin inkişafı ve suk hun devamı bakımlarından çok Vözumludur.,, Ve Bulgar gazetesi gunları söylüyor: “Türkiyenin, boğazların tah- | kimi işil, İgaristanın tekrar silâhlanı i biribirine bağla mak İstemesine bir türlü aklımız ermiyor. Türkiye Nöyi muahede- sine imza koymuş değildir kil, Kurultay .. » Encümenleri Hesap Encümeni Dün E|- deki İşleri Bitirdi Ankara, Vi (Hususi) — Kuruk tay encümenlerinin dün sabah işe (başladıklarını o bildirmiştim. Hesap komisyonu işini bitirmiştir. Encümenlerde işler inceden inceye tetkikten geçirilmektedir. Kurultay Günü Yeni Eserler Kazanıldı Ankara, 11 (Hususi) — Parti kurultayının açıldığı gün yurdun ber köşesinde coşkun bir bayram günü yaşandığına dair her taraf- tan telgraflar gelmiştir. O gün birçok yerlerde yeni yollar, müze- ler, mektepler ve abidelerin açıl ma merasimleri yapılmıştır. Kars Zelzelesi Yeniden Yedi Kere Sarsıntı Oldu Kars, 10 (A.A.) — Digor nas hiyesi çevresinde gece ve gündüz aralıklı olarak yedi deprenme olimuştur. Evvelki deprenmelerden Zarar gören yapılar bu defa yr kılmış Tenci köyünde yeniden sular fışkırmıştır. Ölü ve yaralı yoktur. b Iraktan Yardım Ankara, 11 (Hususi) — Irak Hilâlahmer Cemiyeti Kars felâ- ketzedelerine yardım için bin lira göndermiştir. Tarikatçılık Yapanlar Dinarda Da İki Kişi Tevkif Edildi Ankara, 11 (Hususi) — Ispar- taya kadar tetkik seyahatine giden İç İşleri Bakanı Şükrü Kaya dün buraya döndü. Tarikatçılık yapanlar O hakkındaki (Otahkikat devam ediyor, Evinde Saidülkürdinin bir ri- salesi bulunan Dinarda bir cami hatibi Hasan ile Saldin risale- lerini basıp çoğaltmaktan suçlu Mehmet Zekâi de tevkif edilerek kişehire gönderilmişlerdir. Galatada Yaralanan Adam Hastanede Öldü Dün yazmıştık: Maksut adında bir fırıncı çırağı intikam almak maksadile İbrahim adında birisini Galatada beş kurşunla Oyarala- mıştı. İbrahimin yarası çok ağır piloğundan dün hastanede ölmüş- ir, amaaa nema enaaanasnmanenmnn Mide, Barsak ve Karaciğer rahatsızlıklarına AFYONKARAHİSAR MADENSUYU nihayet | Resimli Makale İG Sulh Perisinin Hitabı Wi Suh perisi ufukta yine gö.ündü. Bütün milletlerin ve idare edenlerin vicdanlarına mi'letleri m almaya kalk'şsyım demeyini SON POSTA hitap - ediyor Çünkü intikam, uğruna kan Bu yazıkl dökülmesinden başka bir netice vermez. Tarihten ilret alınız ve barıştan ayrılmayınız! ,, hitabı işitmek © istemeyenlere ne SON TELGRAF HABERLERİ Yunan Filosunu Kaçıranlar Habeşistan Birçok Silâh 28 Kişi Kurşuna Dizilecek (Baştarafı 1 inci yüzde) cezası mahkümleri arasında eski cümhur reis Amiral Konduryotisin oğlu da vardır. Ancak bu karar, mahkümlar- dan ikisi hokkında vicahen ve diğerleri hakkında gıyaben veril miştir. Çünkü gemileri kaçıran ların elebaşları, isyan tenkil edildikten sonra Venizelosla bir- likte Giritten kaçmışlar, İtalyaya iltica etmişlerdir. Haklarında vik cahi karar verilen mahkümlar Niki torpitosu süvarisi Papazoğlu ile kaymakam Trisyirakostur, Bunlar hakkındaki ölüm hükmü, kurşuna dizilmeleri suretile: yarın - infaz edilecektir. Isyan esnasında Salamin tersane kumandanı olan Amiral Russen de on sene kürek cezasma mal- küm edildi, Hükümet ( filosunu (O kaçıran suçlulardan diğerleri de muhtelif hapis ve kürek cezalarına mah- küm oldular. Bunların arasında şimdiki Cumhur reisinin yaveri deniz miralayı Kiyotos da vardır. Gönüllü Asker Yunanistanda 1200 Kişi Toplanacak Atina, 11 (Hususi) — Hava işleri bakanlığı, tayyarelerde is- tihdam edilmek üzere 1200 gö- nüllü asker almağa karar ver miştir. Bulgaristanda 25 Bin Kişi Askere Alınıyor Sofya 10 — Bulgaristanda muhtelif nafıa işlerinde kullanılmak zere 25 bin kişi askeri kışlalara çağırılmıştır. Adapazarından Boluya Demiryolu Ankara, 11 (Hususi) — Ada- pazarından Boluya bir demiryolu uzatılması hakkında mahallinde tetkikat başladığı haber veriliyor. Yeni Çek Elçisi Prag, 10 (A.A.) — Bay Şarl Halla, Ankara orta elçiliğine tayin edilmiştir. Satın Roma, 11 (A.A.) — Clornale d'italaya gazetesi, Habeşistanın, Avrupa silâh tacirlerinden iki bin mavzer tüfeği, iki milyon fişek ve iki yüz ağır makineli tüfek aldığımı yazıyor. Bu gazeteye göre, Almanya son zamanlarda Nasıl Dağa Kaçırılan Genç Kız Cinayetten Sonra Zabıtaya Kendisi Teslim Oldu Birkaç gün önce muhabirim- zin telgraf Obhaberi olarak kısa yazmıştık. Bugün de tefsilâtım veriyoruz : Ödemiş, (Hususi muhabirimiz» den) — Kazamıza bağlı İğdeli köy civarında bir: mağarada on yedi yaşlarında genç bir kız, 15 yaşlarında bir delikanlıyı kama ile birkaç yerinden yaralıyarak öldürdü. “Katıl kız hâdiseden sonra göz yaşları arasında zabı- taya müracaat ederek teslim oldu ve: — Ben bir cinayet işledim. Kocadonlu oğullarından Hüseyinli öldürdüm, dedi. * İğdeli köyün Nazlı kızı bayan ( Devamı 12 inci yüzde ) Büyük Bir Bisiklet Yarışı Yapılacak Ankara, 11 (Hususi) — 24 mayısta Topkapı - Çatalca ara- sında 100 kilometrelik bir bisik- lert yarışı yapılacaktır. Bu yarışa Izmit, Ankara yarışcıları da İşti- rak edecektir. Aldı Habeşistana zehirli gaz satmiştır. Ayrıca Almanyadan Habeşis- tana tayyare topları ve tanklar gönderildiğini de ilâve ediyor. Habeş hükümeti bunların parasını beş senede kahve ve diğer mad- deler vermek suretile ödeyecektir. Öldürdü ? Toprak Kanunu Ankara, 11 (Hususi) — Aldr ğım yeni bir habere göre, geçem- de hazırlanıp tetkik edilmek üzere Devlet Şurasına verilen toprak kanunu lâyibası tetkik edilmiş ve Üzerinde ehemmiyetli değişmeler yapılmıştır. Lâyihanın yeni şekline göre, köylüye toprak verilme İşinin şart ve miktarı değiştirilmiş ve büyük arazinin hükümete intikali meselesinde de yeni hükümler konmuştur. Arnavutlukta Yine Isyan! Atina, 11 (Hususi) — Gaze- teler, Arnavutlukta İşkodra ck varnda bir isyan © çıktığım, hükümet (o kuvvetlerinin asil mağlüp olduğunu yazıyorlar. dise, geçenlerde Bayraktar isya- nına (o İltihak (edenlerden bir kısmının yakalanıp Tirana sevki esnasında çıkmış, İsyancılar muha- fızlara hücum ederek mevkufları kurtarmışlardır. Yunanistanda Örfi İdare Yakında Kalkıyor Atina, 11 (Hususi) — Örfi idare yakında kaldırılacak, fev- kalâde divanıharpler lağvedilecek, mubakemeleri (O bitmiyen (İsyan suçluları daimi o divanıharplere verilecektir, 7 Sofyadan oildirildiğine göre Bulgarlstanın Şumnu mıntakasna tâbi Eskicuma kasabasının içinden ve atrafındaki köylerden (3000 ) kadar Türk Türkiyeye Mallarını ıkarmışlar, Fal zaman Şu göçmeye karar ve: ir. mışlar. Pasaportla loshanesine vize içla almışlar & gittikleri —— — m İSTER İNAN ISTER INANMA! “Türkiye Bulgrristandan muhacir kabul etmeyecek- yerli yerinde oturmalıdır. almadan gidenler de geri çevrileceklerdir. ,, Halbuki bizim bildiğimiz bu sene Türkiysye 50 bin kadar muhacir kabu'ü için hazırlıklar Bu, böyle olduğu halde muhecir psssportlarının vize tir. Herkes mülklerini sat- Türk Konso- cevabı Bizden vize yapılmaktadır. edilmemesinde mantik bulunabileceğine, artıkı ISTER İNAN İSTER İNANMA! Sayfa 3 Sözün Kısası Bekçilerin e Para Toplaması Servar Bedi Gazetelerde mahalle bekçile- " rve hücum başladı. İlk önce Son Postanın “hergün ,, mubar- riri bü orta çağ adamlarının çat kapı aylık istemelerindeki çirkin liğe işaret etmişti; o yazı, halkın çok canlı bir duygusunu dile çe İ törmiş olacak ki bugün bazı ga zete.erdea mahalle bekçilerini he def yapan şikâyetler okuyoraz. Bekçi faydasız bir adam mıdır? Emniyet iş.erinde onun polis için değeri inkâr edilemiyecek bir yardımcı olduğuna şüphe yoktur, Mahale aralarının bu canlı kor- kuluğu olmasa birçok hırsızların daha rahat çalışacakları mu hakkaktır. Ben kendi hesabıma bu adam- cağızların oOkaranlık O sokakların köşesinde, cin gibi ansızın karşı ma çıkmalarını, yahut geceleyin bir tahta perdeye pelte gibi ya- pışan (sessiz ve hareketsiz göl gelerini, viranelerde, yangın yer- lerinde karanlığı koklaya koklaya dolaşmalarını çok faydalı bulu- yorum, Fakat bu alçak gönüllü emniyet kuvvetlerinin maaşlarını doğrudan doğruya halktan alma- ları pek iptidai bir usuldür. San- ki başlı başına bir bekçi devleti varmış ta kadrosunu, muhasebesi- ni, tahsildarlığını müstakil olarak yapabilirmiş gibi, bu adamcağız- lar her evden diledikleri miktar- da maaş koparmakta serbesttirler. Ocak başına yirmibeş kuruştan başlıyan bu aylık, bekçinin insafı azaldığı nisbette yukarıya doğru artar. Hiçbir muayyen ölçüsü, hesabı, miktarı yoktur. Bekçinin davulu gibi eski zamanlardan bize kadar gelen bu para alma usulü gerçekten pek münasebetsiz bir şeydir. Köprü parasından sonra kak dırılması icap eden şey, bekçilerin halktan bu vasıtasız maaş tople- ma âdetleri olmalıdır. Zira ma- halle bekçisi, ne olursa /olsun devlet otoritesinden bir parçadır ve onun halka avuç açması, yap- tağı hizmetin ciddi manasına uy- gun değildir. Balkan Konseyinin Toplantıları Bükreş, 10 (A. A.) — Balkan &ntantı koseyinin ilk celsesi saat 18de başlamış, saat 21.30a kadar devam etmiştir. Celseden sonra, Bay o Titülesko, yanında Bay Tevfik Rüştü Aras, Yevtiç ve Maksimos hazır olduğu halde, kendisinden malümat İsteyen ga zetecilere ancak şunu söyleye bi leceğini bildirmiştir. « — Mubabbetkârane denile- bilecek derecede samimi bir te- mayül içinde mesaimizin ruzna- meşini tesbit için noktalnazar teati ettik. Bu mesaiden antan- tımızın daha ziyade kuvvetlenmiş olarak çıkacağından emin bulu- nuyoruz. » Bükreş, 10 (A.A.) — Sarayda | bir kast kıral tarafından verilen öğle ye- meğinde Balkan (Bakanları ile Bay Tataresko ve Titülesko hazır bulunmuşlardır. Kıral yemekten sonra üç Bakanla görüşmüştür. Bükreş, 11 (Hususi) — Balkan konseyi toplantısının bu akşam bitmesi muhtemeldir. Bir Adamcağız a .. Diri Diri Yandı Denizli, 10 — Burada çıkan bir yangın neticesinde bir adam cağız diri diri yandı. Bu yangında olduğu ve bir kadın parmağı (o karışmış (o bulunduğu tahmin edilerek tahkikat geniş- letiliyor. Bir Komünist Asıldı Sofya, 10 — Asker arasına komünistlik yayan bir suçlu hak- kında verilen idam kararı dün Varnada in'az edilmiştir.