18 Haziran 1935 Tarihli Zaman Gazetesi Sayfa 7

18 Haziran 1935 tarihli Zaman Gazetesi Sayfa 7

Ç B Haziran Japonlar arasın- da ihtilâf çıktı Birinci sahifeden devam 'zey Çini Kuantung ordusunun kontrolu altına almak amacı- n açıktan açığa gütmekte, ikinci kısım ise daha — yamu- Şak bir siyasa gütmek istiyen Tokyo'nun öğütlerini dinleme- âe egğin bulunmaktadır. Haydut muamelesi yapacaklar Tokyo 17 (AA.) — Şang- hay'daki Japon kurmayı - Er- kan MA Nİ ŞA Göneral / Süng-Şeli.Uan / kuv: vetlerine, haydut — münmelesi mayı bozmuşlardı İki Çin kruvazöründe İsyan Hongkong 17 (AA.)—Kan. ton Timanını koruyan kıyı bas taryalarile bir top dücllosa yaptıktan sonra, Hai - Çi ve HüCe llli Ça b zörleri açıklara doğru uzak. Jaşmışlardır. 1933 de Nankin limanından kaçmış olan bu iki gemi Kanton'danyana bulun- duklarımı bildirmişlerdir. Dünde, bu gemilerin tayfa- ları bir aylık meselesinden ötü klanmışlardır. Japonlar ne istiyorlarmış Paris 17 (A A.) — Cumar tesi günü Pöti parizyer gaze- tesinin görüştüğü B. Vant, havas ajansına şunları söyle- miştir : *Kuzey Çin için otonomi değil. özgenlik istiyoruz. Ku- zey Çini, tethiş bareketlerin- den kurtarmak - niyetindeyiz. Çünkü bu tethiş, Fikir özgen- liğine ve Çin ile Japonyanın çe müşterek asığları - men- faatleri-üzerinde elbirliği yap- malarına engel — olmaktadır. Çin ulusu, Mayıs ayındaTi sinde yapılan kıtallerden acı Bu durumdan Buna bir örnek olarak, ge- genlerde İngiliz ve Amerikan tötünlerine karşı yapılan boy- kotu ileri sürebiliriz. Ulus bo- yunduruk altında inlemektedir. Hiç olmazsa Hopei ilini kurut- mak ve Çinliler ile Japonlar arasında dostça & birliği ilgi- leri kurmak istiyoruz. - Kuzey Çinde elde edilecek dürh genel dürumda iyi etkiler ye pacak ve Çin Japon elbirliğini Kolaylaştıracaktır. Çin kuvvı Jerinin sarı nebrin güneyir (cenubuna) çekilmesini değil Hopei ilinden dışarı çıkmasını istedik., Bakırköy Sulh Hukak Hâ- iğinden : Müddeiye bayan Havanın Bakırköyünde Mısır tarlasında Muzafferin 5 numaralı bane- sinde mukim kocası Şevket aleybine açtığı sulk teşebbüsü davasından dolayı ”- müddela. leyh namına berayi tebliğ gön derilen davetiyede bulunama- dığından bilâ tebliğ iade edi diği ve ikametgâlı meçbul bu. lünduğu — davetiyeye - verilen meşruhattan anlaşılmağla ilâ- nen . tebliğat icrasına kar ilerek yevmi mahkeme 2 Temmuz 935 Salı saat 10 ta- dik kılınmış müddelaleyh yev- mi mahkemede hazır bulunma- dığı takdirde gıyabında muhakc- meye devam olunacağı tebliğ makamına kaim olmak üzere hukuk usul mahkemeleri kanu- Bunun maddei mahsusasına tev- fikan ilân olunur. HALİDE VE ARKADAŞLARI BU ARŞAM 9 da Şehzadebaşında Turan Tiyatrosunda “Çam Sakızı,, komedi 3 perde Yazan : £ Galip / L İki eski yıldız dün geldiler Dün şarımıza sinema âleminin gök iyi tanıdığı ve bugün dahi binlerce âşıkları — bulanan, Git kardeşler, gelmişlerdir. Dorethi Giş ve Lilian Giş ser sizfilm zamamlade ee parlak mev. ki işgil eden İi sinema yıldını idiler. Bu kardeşlerin bir. Avrupa seyahatine çıktıklarını Amerikan halde otomabille Atinaya gelmiş- derdir. Orada otomobillerini ve arkadaşlarıcı bıralımışlar ve geh rimize gelmek üzere Pilasna va. puruna binmişlerdir. Şark, bizim için hulyalı bir Şarkın ae pesi telâkki edilebileceğine göre, buraya geldiğimizdenberi - Şarkın ilk merhalesinde bulunuyoruz. Lü- kin hemen size şanu ilâve edeyi ki, İstanbal Avrupa. şebi birşey, hiç düşümlüğümüz gibi değil, Şarınızın — panoramik kami het kulüdedir.Dünyama biçbir. yerinde bukadar. gözel ve / tabii dekora aalik bir yer yoktar diyel — Bugün için neden Film çe- yirmiyorsunuz? —blz biliyorsunuz ki,vessiz sine aa zamanında film artisti idik. Halbuki seli filim çıkınca, bu tarz- sanayüne muhalif bü. de çalışıyoruz. Esasen. bizim girmemiz, sahneden başladı Gügün de oraya dönmüş bul ir filmler hak- 'da ne dütünüyorsumuz ? — Bu sualinizi ikiye ayırmak maceburiyetindeyiz. — Çünkü sedli filmler sadece muzikll ve sözlü olarak ikiye ayrılır. Bizim itiramımız, — sözlü filmle vedir. Bötün samimiyetle söyleyo- ruzki, bugünün sözlü filmi devam 'demez, bir müddek sonra, göre ceksinizki, muzikli / filmler, yar Oynıyan ertistlerin eski sinemada olduğu gibi. konuşmadan yalmız Mesikisi — bulunan. filmler sözlü Filmlere galebe çalacaktır. — Tehkrar film hayatıaa dön- belki yine file hayatına gireriz. Mamafi — hemen ilâve edelim ki gününe kadar İstaabulda kalacak İar kabil olursa Pilasna vapuriyle Zamanın takvimi SUKTRAN a Üsküdarda valdel atik ma. hallesinde Osman Paşa soka- ğinda 14 No, lu hanede sakin Hatice Sueda tarafından * #i Mustafa Nafizin gaipliğine hüküm itası talebiyle açlığı davanın icra kılınan tahkiket Ve mühakemesi sonunda mü- malleyh Mustufa Nafizin ka- nunu medeninin 32 inci mad- desi mucibince gaipli küm / verilmekle bu baptaki ilâm sureti mahkeme divanha- nesine asıldığı gibi keyfiyet tebliğ makamına kaim olmak Üzere ayrıca gazete ile de ilâa olumuz. (12450) Ekmek 10, fran- cala 14 kuruş Son günlerde buğday fiat- darı mütemadiyen tereffü ey- lemekte idi. Bunun üzerine f rıncılar. Belediyeye müracaat etmeğe ve ekmek fiatlarma zam yapılmasını istemeğe baş- lamışlardır. — Fakat / Belediye pek haklı olarak- fırıncıların ellerinde stok un bulunduğunu nazarı dikkate alarak bunların meycudu bitinceye kadar ek- mek Fiatlarının değişmesine lü- zum olmadığını ileri sürmüştü. Fakat dün toplanan narh komisyonunda buğday Hatla- randa son on gö zarfındaki te- mevvüçleri göz ö rularak ekmeğa 30 parz zam- mile 10 kuruş, francalaya da 20 para zamla 14 kurüş narh kenulmuştur. Yeni narb yarından itibaren tatbik edilecek olursa Beledi- ee> Ömevcut makama göre 5 gün için moteberdir. * Fakat son sekiz on gün zarfında tereffü emareleri görü len buğday piyasasında dün. den itibaren yenidlen tenezzül başlamıştır. Dün Borsaya yeniden 410 ton sert, bir vagon da yümü: şak buğday gelmiştir. Sertler 5,20 dan yumuşaklar da 6,10 dan satılmıştır. Bu fiatlar da gösteriyor ki her iki kalite üzerinde iki, üç gün evvelisi. 'ne mazaran ehemmiyetli bi bir tenezzül vardır. Bu tenezzülün bugün ve yarin de devam edeceği anlaşılıyor. Buğday fiatleri höyle birkaç güa üst üste tenezzilü kaydederse, Belediye İktisad müdürlügünün teamü'den vaz geçerek narhı 'on beş gün deyam ettirmeme- Si ve gelecek hafla tekrar tesbit etmesi lâzımdır, kanaatindayiz, Ortada narhın on beş gün- de bir tespit olunabileceğine dair bir kanua ve nizam olmadığına ve Belediyenin de her şeyden evvel bir. halk mücssesesi olduğuna göre hiç olmazsa bu meselede İktisat müdürünün bir şehir mücsse- sesinin iktisadi müdürlüğünü ifa ettiğini düşünerek harcket eylemesini dileriz. Asliye Mahkemel yenileme bürosune Maliye Muhakemat Müdiri: yeti ile dava olunan Petirya- dis. Mihalaki arasında halen ikametgâbı meçhül — bulunan hakkında yirmi gün müddet le ilânen tebliğat icrasına kar rar verilmiş olduğundan tetki. katın yapılacağı 19-7-35 ta- rihinde saatde büroda hazır bulunması lüzümü tebliğ ma- kamına kaim olmak Gzere i- dân olunur. ünde bu'unda- | Asliye Mahkemeleri 1 nci yenileme Bürosundan Maliye Muhakemat Müdiri yeli ile dava olunan Tevfik arasında davanın — yenileme: Arrasında halen / ikametgâhı meçhul bulunan Tevfik hak- kında ilânen tebliğat icrasına karar verilmiş olduğundan tet- kikatın yapılacağı 11-9-35 ta- rihinde saat 14 de büroda ha- zir bulunması lüzümü — tebliğ makamına kaim . olmak üzere ilân olunur. Asliye Mahkemeleri | inci yenileme Bürosundan: Maliye Muhakemat Müdiri- yeti ile dava olunan Arslan Fresko mahtumları arasında davanın yenilemesi — sırasındı halen ikametgâhı meçhul bu- lunan Arslan Fresko mahtum. darı hakkında ilânen tebliğat icrasına karar verilmiş oldu. gündan tetkikatın - yapılacağı 12-9.35 tarihinde saat 14 de büroda hazır bulunması lüzu. mu tebliğ makamına kaim ol. mak üzere ilân olunur. Bugünkü maç İstanbul 17 (AA) — Sere vet maçları tertip heyetinden 1 — Servet takımı ikinci maçını bügün — 18-6-935 - sah szat 17.30'da Romanya maç” İarma, kazrlık olmek, üzem Fenerbahçe - Güneş - karışi takımı ile yapacaktır. 2 — Aşağıda adları yazılı oyuncuların, saat 16 - 30 da taksimde — Güneş kulübünde hazır bulunosaları Bedü, Hüsametin, Yaşar, Faruk, Fazıl, Esat, Mehmet Reşat, Reşat' Cevat, Fikret Rebü, Rasib, AH Riza, Şaban Niyazi, Naci, 3 — Maçın yargıcı hakem- Şazi Tezcandır. Tebliğ İstanbul 17 (A. A) — Türk atletizm federasyonundan: Bir takım gönlük gazete ve haftalık mecmualarda — ulusal alletler ve teşkilâbmıza dahil olan zatlar tarafından imzaları ile gerek Balkan gerekse teş. kilât işlerine dair yazılmış ya- zılara rast geliniyor. Herkesin düşündüğünü yazması kadar tabi bir şey olmazsa da eli- mizdeki nizamnamenin bu hu- sustaki açık hükümlerine göre böyle yazılar yazmak yasak- tır. Kaldı ki” yazıların çoğu, çalışanların gayretini kırabile- cek gibidir. Bunun için bundan sonra gerek atletirm federas- yonuna bağlı kurum ve kim selerin gerekse u'usal atletizm takımında çalıştırılan namzet- lerin bu hususlara dair yazı yazmamaları tebliğ olunur. Beşiktaş cra Dairesinden Sahipleri arasında kabili taksim almamusından zahike- mece şuyanın izalesi suretiyle satışına karar verilen — Beşik- taşta Şenlik dede — mahallesin. de Masirli sokağında — eski 84 yeni 58 numuralı havenin tas ati açık arttırmaya çıkarıle miş olup 17-6-986 tariliine den — garinamesi divanbaneye talik edilerek 2-7-935 tarihine müsadil Pazartesi — günü sudt 14 den 16 ya kadar dairer sağılacaktır. arttırmaya — iştirak için ööyedi buçuk teminat ak- çast alınır artırma bedeli mu- hatmmen kiymetinin 9Ç yetmiş beşini bulduğu takdirde ihale- yapılacaktır. aksi halde en sonra artıranın “taahhâdü baki kalmak üzere artırma on beş gün daba — temdit — edilerek 7-8-935 tarihine müsadii Salı günü sant 14 den 16 ya kas dar satılacak veen çok arlırana ibale edilecektir. Hane ahşıp ölüp kaymeti — mühamminesi 2500 Hiradır. evsafı — zemini ler taşlık tan diğer kısma geçilir bir sofa — üzerinde bir oda bir belâ alt kotta merdis ven vardır -üst katta üç oda bir helâ ve en alt katta bir matbalı bir kiler bir kusulhar ne bir oda miktarı kâfi bahçe de ve bahçel küya var. dir elektrik varsa ceryan yak- tur. 2004 mumaralı icra ka aünun 126 10cı — maddesine tevfikan ipotek sahibi alacaklı dar ile diğer alâkadarların ve irtifak — bakkı — sahiplerinin dahi gayri menkul üzerindeki hakların ve büsüsile fa yasrafa dair olan — iddinlar evrak müsbitelerivle — virmi gün içinde icra dairesine bil- dirmeleri lizımdır. aksi halde hakları tapn sicilleriyle — sabit olmadıkça — satış — bedelinin paylaşmasından b işbu maddel kanüniye ah mına göre hareket eylemek ve daha fazla malümat almak is- tiyenlerin de 935-682 dosya Humarasiyle — memuriyetimize müracsatları İlân olunur. (12456) kalırlar İstanbul Belediyesi ilânları Temizlik işleri için lüzumu olan 24 tane otomobil. kontrol aleti açık eksiltme ile alınacaktır. Bu aletlerin beherinin tah- min bedeli 40 Tiradır. Şartaamesi Levazım Müdürlüğünde gö- rülür. Eksiltmeye girmek için de 2490 numaralı arttırma ve eksilime kanununda yazılı vesaika ve 72 liralık muvakkat teminat makbuz veya mektubile beraber ihale günü olan 4- 7-05 Perşenbe günü saat 15 te Daimi Encümende bulunmz lıdır. (B.) (3387) 3S00 düra muhammen bedelli Kabataşdaki Levazım ve mübayaat Şubesi binasının kalörifer tesisâtı açık eksiltme suretiyle münakasaya konulmuştur. Şartname ve plâolar 20 kuruş mukabilinde Cibalide Levazım ve mübayaat Nakit mubasibi mes'ullüğünden alnacaktır. Eksiltme 1-7-935 tarihine müsadif Pazartesi günü saat 14 de Kabataşda Le- yazım ve mübayaat Şubesinde alım komisyonunda icra edi- deceki İsteklilerin 263 lira muvakkat güvenme paralariyle birlikte muayyen gün ve saatte mezkür komisyona müracaatları. *3103, 1 — Şartname ve plânları mucibince Ankara Baş Müdü- riyetinde kurulncak (2500) lira muhammen bedelli Klimati- zasyon tesisatı açık eksiltme suretile münakasaya konulmuştur. 2 — Şartaame vo plânlar 25 kuruş mukabilinde Cibalide levazım ve mübayaat şubesi Nakit Muhasipliği - veznesinden alınacaktır. 3 — Eksillme 24-6-935 tarihine müsadif Pazartesi günü saat 14 de Cibalide Alım Satım Komisyonumuzda yapılacaktır 4 — Fiatsz teklifler şartaamenin 14 üncü maddesi muci- bince eksiltmeden on gün evvel Galata Tütün Fabrikalar şubesine verilecektir. 5 — Eksiltmeye girecek olanlarin X 7 buçuk muvakkat güvenme paraları ve icabeden vesikalarile birlikte tayi 'nan günde Cibalide levazım ve Mübayaat Şubesindeki Alım Kamisyonuna müracaatları, (2480) İstanbul Yedinci İJera Me- | — BeyoğluDirin: morluğundan: Mahkemesinden: Birinci derecede ipotek bor- | — Selime Hüsnülerin Gedikli sundan Golayı paraya çevrilme. | zabit Hasip aleyhinc açmış l sine karar verilen ve tamamı- | duğu kira bedelinden olan nla- 'na 485 lira kaymet takdir edi- | cak davası üzerine müdaaleyh den İstanhulda Sultan Selimde | namına gönderilen Gavetiyede Çırağı Hamza — mahallesinde | müddealeybin — ikametgâhının Minare sokağında eski 14 mü- | malüm olmadığı verilen mepe kerrer yeni 8 numaralarla mü- | rukuttan anlaşılmasına mebnl rakkem kanenin tamamı açık | ilânen tebliğat icrasına karar Sulh Hukuk arttırmağa vaz'edilmiştir. verilmiş ve muhakemesi 17-6. Arttırma peşindir. Arttırma: | 935 sast ona talik kılınmış ğa iştirak edecek müşterilerin | olduğundan merkür gün ve Taymaeti mabammenenin )7,5 | saatte bizat veyahut musaddak nisbetindepey akçesi veya milü | vekil göndermek Suretile hazır bir bankanın teminet mekin. | bulunmanız; aksi takdirde mu- yanu hamil olmaları cabeder.Mü-İ bakemeye giyaben devanı olü- terakim vergi, tanzizat, tenvi- ) nacağı teblik makamına kaim Tiye ve vakıf borçları borçlaya | olmak üzere ilân olunur.(12441) aittir. Arttırma şartnamesi 2-7- 9835 tarihine müsadif Salt gü- nü Dairede mahalli mahsusue Sana talik edilecektir. Birinci artırması — 25.7-036 taril müsadif Perşembe günü Daire- mizde saat 14 den 16 ya kae dar icra edilecek, Birinci art- tarmada bedel, kiymeti muham: Sultanakmet Sulh ğüncü Hu- kuk Mahikemesinden: Hasibe Arizaş, Refia ve Re- fikın uhdei tasazraflarında olan Küçükpazar Hocahayrettin ma- hallesi - Arapçeşme - sokağında 2numaralı evin şâyunnun iz lesi için açık artırmaya çıkarıle masına karar verilmiştir. menenin 34 75 şini bulduğu | " Mezkür gayri menkulün mus takdirde üste birakılır, aksi |Kaa Köymeti 1300 liradır. takdirde sön arttırmanın teah- | Pirinci açık artırması 23-7-935 büdü baki kalmak üzereardtir. | Sahı günü sazt 15 te icza kilie mu 15 gün daha temdit edile | nacaktır. Birinci artırmada mu. ee e n tar 4: yandlacık ibinet | güaü İalmelieğen a eT L icra edilecekti İpotek sahi arttırma neticesinde en çok arte fıranın Üstünde bırakılacaktır. 2004 numaralı icra veiflân kas gmanun 126 inci maddesine teve fikan hakları Tapu sicilleriyle sahit olmayan ipotekli alacak- Tarla diğer alâkadaranın ve ir- tifak hakkı sahiplerinin bu kaklarını ve husüsile İniz ve mesarife dair olan iddinlarımı ilân tarihinden itibaren 20 gün zarlında evrakı müsbitelerile dairemize bildirmeleri lzımdır, Aksi takdirde hakları Tapu si- cillerile sabit olmayanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Müterakim vergi, ten- viriye ve tansifiyeden ibaret olan Belediye rusumu ve vakıf icaresi bedeli müzayededen teti- ak abaak Geyenlati ada | L GA M G0 b G De ni G çe e e evrak ve maha'len haciz ve | hanında Sultanahmet 8 ünc Kdi Taymet reporumu görüp | SulhHlükuk Mahkemesine D3 Trlyacıkları t gü ” İ dakslabue Üze ni (12454) — | ilâm olunur. (12455)