18 Nisan 1936 Tarihli Ağaç Dergisi Sayfa 7

18 Nisan 1936 tarihli Ağaç Dergisi Sayfa 7

AĞAÇ BÜLBÜL Birdenbire, sanki çıplak Bir oynuyla sonbuharın, Bir kuş sesi düşlü berruk Boş aynusımu civarın, Bu akşamın beyaz fecre Uçurduğu kanlı haber ! Herkes ömründe bir kere Bu zalim davelle titrer, er buhçenin yabancısı Ve her ümüdin üstünde, Bu ses, ki sonsuz acısı Güllerin üzünlüsünde. draştırdı bir baharın Unutulmuş kokusunu, Ay aşığında daiların Rüya dolu uykusunu, Ahmet Hamdi TANPINAR yadırgar. Esnaf tiyatrocu ile sanatkârı bir birinden ayırd edemez. O işin yalnız eğlen- ce tarafından hoşlanır, bunda da kabahatlı değildir. Çünkü mekteplerimizde tiyatro kültürüne lüzumu kadar ehemmiyet verilmi- yor, halbuki bu zevki evvelâ mektep aşılar, bu ihtiyac ilk önce mektep sıralarında u- yandırılır. Halkın her türlü kültür ihtiyacını koru- makta olan devlet bu işide eline almalı ve kültür hayatımızın bu yanınıda iptidailik- ten kurtarılmalıdır. Türk tiyatrosu artık kendine sağlam ve aydınlık bir istikbal hazırlanmasını istiyor. Kültür Bakanlığının Almanyadan bir mütehassıs getirterek bu işlede yakından alâkadar olduğunu sevinçle görüyoruz. Ha- zırlanacak olan projelerin, bizim hayatı- mızın şartlarına uygun ve Cümhuriyet ne- sillerine en çok faydalı olan bir şekilde bir an evvel neticelenmesini bütün göm lümüzle (o dileriz. . Bu hayırlı kültür işinin bir gün bile gecikmesine meydan ve- rilmemelidir. Sadece hatırlayalım ki burnu- muzun dibindeki komşu milletlerden Bul- garların ve Yunanlıların bize nisbetle çok daha yüksek ve köklü bir Tiyatro kültürleri vardır. Hele onlardaki tiyatro hayatı - kemiyet itibarile de olsa - bizimkin- den çok daha zengin ve canlıdır. Çünkü Bulgarlar devlet tiyatrolarını ve bu sanatın mektebini otuz sene evvel kurmuşlardır. Yunanlılarda altı sene kadar oluyor. İ. Galip ARCAN