13 Ocak 1907 Tarihli Ahali (Filibe) Gazetesi Sayfa 4

13 Ocak 1907 tarihli Ahali (Filibe) Gazetesi Sayfa 4

biri takarrür etmiş olan usul-ü veraset ve saltanatın tebdiline ve rezaletden rezalete girüb çıkmış olan Avrupa verasetini taklide mümana'atla, asıl hakkı olan Veliahd-ı Sultan Mehmed'e ve ondan sonra sıra ile Yusuf İzzeddin'e ve ilh. tebe'ıyyet ve tebe'ıyyeti vezaif-i asliye ve esasından bilmeleri vacibedendir. Yoksa Frenklerin mum ile aradığı vesile tefrika ve ihtilal şeklinde "Şark Mes'elesi" suretinde tecelli ider. Buna ise vicdan-ı insan ve ehl-i iman kail olamaz. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Moskova'da Rus Cemiyet-i Tıbbiye-i Merkeziyesi Müdiri Doktor İvankof'un neşr ettigi muhtırada, Rusya'da bu son üç ay zarfında 460 kişi idam olunmuştur. Bunlardan 111'i şehir divan-ı harbleri canibinden verilen hükme isnaden ve 298-i kır divan-ı harbleri canibinden verilen hükme ittiba'en icra edilmiştir. Baki 56 kişi ise hiçbir hüküm ve emre müstenid olmayarak, mücerred emsaline ibret olmak üzere bila muhakeme kurşuna dizilmiştir. Rusya'da hükumetsizlik içinde bir de "hükm-ü Karakuşi" caridir ki, bu hükm-ü Karakuşi Moskof hükumet-i müstebidesinin armasıyla, elhak mutabık düşmüştür. Hükümsüz, delilsiz ifna-yı vücud eden bu hükm-ü Karakuşi'ye karşı çıkan bir medeni, insaniyetperver bir tatlı su Frengi olsun görülüb işidilmiyor. Miskin devletlere, düşkün milletlere çalım atan, böyle rezil, alçak medeniyetlerin yuh ervahına! ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ SON TELGRAFLAR İstanbul 30 Bulgaristan Emareti'yle akd idilen gümrük ve ticaret mu'ahedeleri Zat-ı Şahane'nin iradesiyle tasdik idilerek Bulgaristan Kapu Kethüdası Mösyö Keşof ve Bulgaristan Maliye Me'murlarından Mösyö Çakalof taraflarından, muahedat-ı mezkure Bab-ı Ali'de imza te'ati edilmiştir ~~~~~~~~~~~~~~~~ İstanbul 30 Vilayat-ı Selase'de icrası mukarrer adliye ıslahı üzerine Adliye Nezareti'nde bir komisyon teşkil iderek bir layiha kaleme alınmış, Makedonya mehakim-i adliyesinde birçok ıslahat icra olunmak ve usul-ü mehakim-i tebdil eylemek üzere birçok memurların terfi'i ve tayinlerine lüzum görülmüştür. ~~~~~~~~~~~~~~~~ Paris 30 Tanca'da bulunan Fransız Konsolosu'ndan, Hariciye Nezaretine vurud eden bir telgrafda, Resul'ün, Fas Seraskeri Seyyid el-Gıyas tarafından perişan idilerek usata sergerdelerinin askere teslim olmak üzere müzakerata girişmiş oldukları dermeyan edilmiştir. ~~~~~~~~~~~~~~~~ Nev york 30 Cemahir-i Müttefika-i Amerika ile Almanya devletleri aralarında İngiltere ve Japonya ittifakına karşu bir ittifak akdi mutasevverdir. ~~~~~~~~~~~~~~~~ İstanbul 30 Umum bir kıyam vuku'unu Londra Sefiri istihbar iderek, İstanbul'a haber vermiş olması üzerine Yıldız'da telaş büyükdür. ___________________________________________________ Müdir-i Mes'ul : Yunus Reşid ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Oтгoвopeнъ peдaктopъ Юнузoвъ Рeшитъ. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Дpyж. пeч. "Paбoтникъ" - Нловдивъ.