29 Ocak 1907 Tarihli Ahali (Filibe) Gazetesi Sayfa 3

29 Ocak 1907 tarihli Ahali (Filibe) Gazetesi Sayfa 3

-dığı hilaf-ı hakikat bir makalesini, hukuk-u milliyemizi müdafa'a ve sıyanet maksad-ı mukaddisiyle, birkaç vakitden beri gazetemize derc ediyoruz. Hakikatin daima acı olması kaziyesi üzerine Ahparların canları sıkılmış olmalı ki, (Ahparlar) makalemize nihayet verdirmek fikir-i müfsidatkaraneleriyle, meseleyi başka şekilde göstermek çaresine müraca'ata ve bunun içün de Makedonya hakkında Bulgar menafine muzır neşriyatda bulunduğumuzı meydana atarak, alakadar olanları iğfalden daha güzel bir vesile bulunmayacağına karar verilir. Bunun üzerine mesele o giceye ta'lik idilerek, tesadüfen gazinodan çıktığım sırada fikir, mevki-i icraya vaz' olundı. Ahparların bu tarz hareketlerinin neşriyatımızı tasdik ve takviyeden başka bir tesiri olmadı ve ahalimiz hukuk-u milliyemizi hiçbir vakit müdafa'adan geri kalamaz. Ahparlar meseleyi bu şekle dökmekle bir hizmetde bulunmuş olmazlar. Belki Ermeni vahşet ve barbarlığını herkesin fikrinde takviye ve te'yid idecekdir. Biz milletimize vuku bulacak her türlü tecavüze cevab vermekten asla gerü durmayacağız. Ahparlar da haklı? olduklarını yine kendi kuvvet ve iktidar-ı kalemiyeleriyle cevab verilmelidir. Ahparların şahsıma olan şu tecavüzleri barbarlık ve vahşetin kimlerde olduğuna bir şahid-i adlidir. Milletim uğrunda her türlü fedakarlığı icradan gerü kalınmayacağı gibi, bu maksad yolunda urulan sopaların bence şayan-ı iftihar olduğunu milletime arz ve sada-yı milli erbabının beka-yı tevcihatını temenni iderim. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ HAVADİS-İ HARCİYE Amiral (Aleksiyef)in Rusya Bahriye Nezareti'ne tayin olunacağı şayiatından bahs eden (Noviya Viramiya) buna cevab olmak üzere merkum hakkında şiddetli lisan kullanıyor. Ve böyle olur ise bahriyesinin bedbaht olduğuna hükm idiyor. "Terk-i silah" umumi kongresi var! Rusya nafile masraf itmez ise isabet ider. Rusya vaktiyle bizi terk-i silaha nasıl davet ider ise, Japonya'da şimdi o kongresine orada davet etmek üzere bulunuyor. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Mısır'da neşrolunan (Mısır Sancağı) nam ceride, ittihad-ı İslam hakkında neşriyat-ı mühimmede bulunmasından dolayı, Mısır'dan def' ve müsadere edilmesini, İngiltere, Mısır Hidiveti'nden taleb etmekde ise de Hidiv hazretleri İngiltere'nin bu arzusuna ittiba' idemeyecegini bildirmiş olduğundan, Hidivet'le İngiltere arası gerginleşmiştir. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Selanik Vilayeti'nde, a'zası üç İslam ve bir Hristiyandan mürekkeb olmak üzere fevkal'ade bir heyet-i udul teşkil eylemiştir. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Fransa'nın (Bulon) şehrinde [Boulogne] şiddetli bir harik zuhur iderek birkaç fabrika ve yigirmi kadar gemi yanmış ve yigirmi kişi denizde gark olmuştur. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Rusya düklerinden Peter Oldenberg'in hassa askerinden, Çar'ın emriyle tard edildigi su-i tesiri mucib olmuştur. Çar'ın hemşerisinin zevci bulunan bu zat sefaheti sever ve gayet borclu olması ve borcunun üç milyon ruble teşkil eylemesi azlini mucib olduğu rivayet edilmekdedir. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ (Açık Mektublar) Hafız Ahmed, Mehmed Ragıb, Hüseyin Necib, Ali Rıf'at Raci, Ahmed Fazlı, Kemal, Ümid Kıraathanesi Şakir Mustafa, Sabri, Süleyman Nuri Beg ve efendilere; Iyd-ı Said-i Adha münasebetiyle tebriki havi telgrafname-