9 Nisan 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

9 Nisan 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

KADIN Çabuk büyümeğe hevesli Bütün kızlar gibi, " da çabuk büğümeğe hevesli herhalde Da- ha yedi aylık iken, park ının ke- narına tutunarak ayağa kalkardı.. Sabah uykusuna gelince, onu çoktan terketti .. tıpkı ikindi kah- valtısı gibi, bunda da ısrar etme- n 3 saat uyur.. yemeklerinden evvel, ü sunu yaparım. Bu bazan insana zor O üç ayını bitirince, ayrı bir o- daya koyduk.. Gece üstünü açmasın diye torba giydiriyorum. sıcak tutar, hem de nisbeten hareket- lerine mani olur.. vel, son defa onu kontrol Ekseri sabaha doğru Üstünü açar, fakat öyle zannediyorum ki çocuklar, yanlarında, sık sık üstlerini örten bir büyük bulundukça, açılmayı bir iti- yat haline sokuyorlar. Sabah 7 de Naz yataktadır.. Be- bekken, karnım doyurur doyurmaz, onu parkına koyardım. Bütün yaz, parkı balkonda durdu ve ona çok sık güneş banyosu yaptırdım. Çünkü ba- cakları bana hafifçe kavisli gibi geli- yordu (sakın dedesi beni duymasın, hakikaten kızar). Şimdi geçti. her sabah sokağa çıkarırım. Öğleden sonraları yalnızca balkona veya bahçeye çıkar. Kıyafet Naz'ın kıyafetleri sade ve rahat gi- yilebilen şeylerdir Onları sık, sık yıkadığımız için kışın pazen ve yün- lü, yazın basmaları tercih ederim. Gunde bazen, 2 defa entari değişti- ririz.. Entari derken ufak bir yanlış- Böylece bacak- ü . Hem de daha az kirle- nirler.. Elbiselerini "patron" çıkara- 22 rak, ben dikerim. Dikiş bilmeyen her kadın patronla dikebilir ve bu, çok eglencelı bir şeydir!. ikâyetlerim mi? Ufak tefek şeyler var: Bir şeyde muvaffak ola- madık: Onu parmağını menedemıyoruz Sözde emzik verme- dik, o parmağını buldu ve ne yap- tıksa beyhude, onu bırakmadı. Bir- aç kere parmağına kinin sürdüm. Gene yüzünü buruştura buruştura O- nu emdi!. İkincisi, o ayaklanır ayak" lanmaz, babasının kıtaplarına saldır— dı!.. Bunun için, kendisine çok ciddi nasihatlarda bulunduk..O da ciddi ciddi bizi dinledi ama... Moda Tek bir elbise ile şıklık En güzel, en parlak, en çok sevilen elbise modelını yaratmak için bir- birleriyle yarışan Parıs]ı terziler, hal- avsiyeler vermekte de, rekabete başladılar. Ge- çen hafta, Aki ste, "Christian Dior"- un şıklık reçetesını okudunuz: bir dının dört veya beş kıyafetle şık 1 elbise — 4 giyim Kadın, sen her şeye kadirsin! olabılecegını söylüyordu. "Hubert de Givenchy" ise tek bir elbisede karar kıldı. Bu elbiseyi sizin zevkinize bı- rakıyor fakat rengini, biçimini tah- dit ediyor: "— Bahar geldi, her kadın ken- disim genç, güzel, hoş ve şık hisset- meli, her kadın bunun için az para sarfederek ıyı gıyınmesını ogrenmelı— adınlara vereceğim nasıhatlerın hülâsası şudur: Az elbi- se yapınız fakat çok aksesuarınız ol- baharı tek bir elbise ile sun.. bile geçırebılırsınız Ve geçtıgınız yerlerde, insanlar durup sizin için - ne r şık - diyebilir! Bahar için siyah fazla ciddi bir renktir. Sarılar, maviler moda olan diğer cazip renkler ise tek elbise ya- pabilecekler için değildir.. Sizin ya- pacağınız tek elbise için ben, öyle bir renk seçtim ki ister esmer, ister sarışın, ister kumral, size yakışacaktır.. Ve onu her gün ister kızıl olun, giydiğinizi ne siz, ne de başkaları farkedebilecektir. Onunla her renk aksesuar kullanabilir, teferruatta is- tediğiniz fanteziye kaçabilirsiniz: bu renk gri rengidir Bana sorarsanız, kumaşı "jerse" den veya flanelden tercih ederim.. Sokakta giyeceğinize göre etek dar kollar uzun olmalıdır. Yalnız şık ol- mak istiyen bir kadın daima her şeyın mübalâgasına kaçmaması İicap eıııgını unutmayınız: dar etek güzel- ir, ama yuruyuşunuzu karikatürize elmıye cek kadar Bu elbise, kullanacagınız aksesu- arlara göre, hem spora, hem fantezi- ve kaçacak şekılde gıyılebılmek üze- re düşünüldüğü için, fevkalâde düz, hattâ biraz ciddi biçimli olmalıdır.. Öyle bir yaka seçiniz ki onunla mev- cut kolyelerinizi, iğnelerinizi veya bir çiçek takabilesiniz Saatine göre elbise Sabahları, gri elbisenizi onun gri- sine uyan açık bir kahve rengi, meselâ tütün rengi ile birleştirin. Tü- tün rengi güzel bir deri eldiven, çan- ta, ayakkabı ve yüzünüze giden kü çuk bir şapka.. Eğer ayakkabı Ve çantayı aynı renkte yapamıyacaksa- nız, siyahlarla da pek âlâ idare ede- bilirsiniz. Öğleden sonra, bu elbiseniz gene gri renkte bir tolle fevkalâde şık lacaktır. Çünkü bu yafete pembe beyaz veya leylâk rengi aksesuarlar ilâve ettiğiniz takdirde en ağır bir öğle yemeğinde bile herkesin gözü sizde olacaktır.. Fakat eldivenlerin ve şapkan pembe olması kâfidir. Ayakkabıları ve çantayı elbisenize u- yan bir gri renkte seçerseniz fevka- lâde olur. Bunu yapamıyacaksanız siyah ayakkabı ve siyah çanta ile de şıklığınızı muhafaza edebilirsiniz.. gayet hava kapalı ve soğuk ise, öğleden sonra, pembe aksesuarlarını- zı değiştirin. Ve akşam yemeğine, ti- yatroya gitmek için siyah bir şapka giyin, incilerinizi takın. Elbisenizin AKİS, 9 NİSAN 1955